صفحه نخست | مظلومیت رسانه ای دادگستری پلدختر درقضیۀ سرقت مسلحانه ازطلافروشی / وزارت نیرو مکلف به جبران خسارت ناشی از نوسانات برق به شهروندان است

مظلومیت رسانه ای دادگستری پلدختر درقضیۀ سرقت مسلحانه ازطلافروشی / وزارت نیرو مکلف به جبران خسارت ناشی از نوسانات برق به شهروندان است

دادستان شهرستان پلدختر در نشست خبری با اصحاب رسانه از راه اندازی شبکه جدید برق پلدختر تا پایان تیرماه امسال خبرداد و گفت: فاز یک پروژه فاضلاب شهری پلدختر هجدهم مرداد به اتمام می رسد.

به گزارش بالاگریوه علی امرایی صبح امروز سه شنبه سی ویکم خرداد ماه در جلسه نشست خبری با خبرنگاران شهرستان پلدختر که به مناسبت هفتۀ قوۀ قضائیه و سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد حسین بهشتی و ۷۲تن از یاران حضرت امام در۷ تیرماه سال ۱۳۶۰ برگزارشد با اشاره به راه اندازی کامل شبکه جدید برق پلدختر تاپایان تیر ماه جاری اظهار داشت: فاز یک پروژه فاضلاب شهر پلدختر تا ۱۸ مرداد به اتمام می رسد.

وی به نامگذاری روزهای هفتۀ قوۀ قضائیه اشاره کرد و افزود : اول تیرماه،حمایت قضایی از تولیددانش بنیان و صیانت ازحقوق عامه ،دوم،حرکت جهادی ،تحول و تعالی قضایی، سوم حمایت از حقوق بشر و مقابله با تروریسم ،چهارم، تسهیل فرآیند رسیدگی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین پنجم پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با بسترهای فساد زا، ششم ترویج فرهنگ صلح و سازش و اصلاح مجرمان و هفتم تیرماه روز  ولایت‌مداری ایثار و خدمت به مردم است.

دادستان شهرستان پلدختربا اشاره به اینکه درهفتۀ قوۀ قضائیه ثبت ثنابرای تمام مراجعین دادگستری بصورت رایگان انجام خواهد شدافزود:ارائه مشاوره حقوقی رایگان توسط کارشناسان حقوقی و وکلا درطول هفته به مردم و استقرار تیم های بازرسی نظارتی تعزیرات حکومتی دربازار باحضور نماینده دادگستری از دیگر برنامه های دستگاه قضائی شهرستان در هفتۀ قوۀ قضائیه می باشد.

علی امرائی مهمترین پروندۀ قضائی سال ۱۴۰۰ شهرستان راپرونده سرقت مسلحانه ازیک طلافروشی درشهر پلدخترعنوان کردو یادآورشد :باوجود تلاش ویژه دستگاه قضائی وضابطان این دستگاه  که مجرمان این پرونده را با پیگیری های طاقت فرسا شناسائی و بازداشت کردند اما متاسفانه رسانه ها در بازتاب رسانه‌ای موضوع با این اهمیت کم لطفی کردند.

دادستان پلدختر با اشاره به موضوع خاموشی های اخیر خاطر نشان کرد: بر اساس نظارت و پیگیری های انجام شده،قطعی برق در دو سه روز اخیر واقعا عمدی و ارادی نبوده بلکه علت آن سنگینی بار شبکه توزیع برق بوده است و خوشبختانه شبکه جدیدی حد اکثر تاپایان تیرماه به شبکه موجود اضافه خواهدشد.

وی از اصحاب رسانه درخواست کرد تا به افکار عمومی اطلاع رسانی کنند که چنانچه براثر اختلالات جریان برق وسایل برقی مردم آسیب ببینند وزارت نیرو برابر قانون با لحاظ نمودن شرایط ویژه ای ملزم به پرداخت اینگونه هزینه ها می باشد.

امرایی درادامه تکمیل و رفع نقص فاضلاب شهری پلدختر را یکی از مهمترین مسائل مورد بررسی در حال حاضر عنوان کرد و افزود:این پروژه تقسیم بندی بخشی شده ، فاز یک آن بصورت کامل اجرا شده و قرار است تا هجدهم مرداد ماه به اتمام برسد.

دادستان شهرستان پلدختربا اشاره به اینکه دعاوی مختلفی درخصوص ساخت و سازهای غیر مجاز مطرح می باشدمتذکرشد: نظارت برساخت و ساز از پی ریزی تاتکمیل را شامل میشودو چنانچه بنای درحال ساخت مسقف نشده باشد با دستور قضایی میتوان مانع ادامه روند ساخت و ساز شد.

امرایی با اشاره به سوال خبرنگاران مبنی برتشریح وضعیت رسانه ها ونظارت بر آنها در سطح شهرستان پلدختر،بیان کرد :مدیریت قبلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر بعنوان متولی رسانه ها،به درستی نظارت نداشته و این مسئله در شورای تأمین نیز مطرح شده است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب واقعی رسانه که در حوزه خبر و اطلاع رسانی فعال و پرتلاش هستند، بایستی از سوی متولیان فرهنگی شهرستان مورد حمایت قرار بگیرند .

دادستان شهرستان پلدختر به خلاء وجودی پلیس فتا درچند شهرستان ازجمله پلدختر اشاره کرد و افزود: بمتأسفانه طمع مالی و عدم آگاهی مردم باعث زیاد شدن کلاهبرداری های اینترنتی در سطح شهرستان شده است که با توجه به وضعیت جمعیتی و اهمیت موضوع برای راه اندازی پلیس فتا با سازمان های متولی مکاتبه شده و قول مساعد گرفته شده است.

31-03-1401, 13:13
بازگشت