صفحه نخست | وحدت رویه برای نهادینه کردن عفاف و حجاب ضروری و اجتناب ناپذیر است

وحدت رویه برای نهادینه کردن عفاف و حجاب ضروری و اجتناب ناپذیر است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت :بحث عفاف و حجاب از مباحث فرهنگی و مذهبی است و نهادینه سازی این فرهنگ  ضرورتی مهم و اجتناب ناپذیر است.

بالاگریوه ؛، منصوراحمدی  روزسه شنبه درجلسه کارگروه عفاف و حجاب استان بر لزوم تغییر رویکرد فرهنگی در برخورد با پدیده بد حجابی،تاکید کرد و افزود: در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید شاهد وحدت رویه در بین دستگاه های اجرایی باشیم و معطوف کردن این فرهنگ والای اسلامی به بانوان یک برداشت غلط است.

وی افزود: حجاب صرفا مختص بانوان نبوده و بایستی همانگونه که بانوان باید به حجاب مزین باشند، مردان نیز باید عفاف را رعایت کنند و این مصداق روشن زیست عفیفانه است.

احمدی با بیان اینکه " همه ما باید همشهریانمان را هم خانواده ی خود بدانیم " گفت: در برخورد با پدیده ی بدحجابی به طورقطع رفتار مهربانانه اثربخش تر و تاثیرگذارتر از سایر راهکارها خواهد بود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ترویج بدحجابی را توطئه دشمنان انقلاب اسلامی دانست و افزود: شبکه های معاند ماهواره ای و فضای مجازی مروج بی توجهی به عفاف و حجاب هستند و بایستی در این زمینه با تولید محتوای اسلامی به مقابله با این تهاجم پرداخت.

وی به نقش کلیدی و جایگاه ویژۀ شورای فرهنگ عمومی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و زیست عفیفانه، اشاره کرد ویادآورشد: توجه ویژه تمامی دستگاه های به لزوم اجرای دقیق مصوبات این شورا به عنوان مرجع اصلی سیاستگذاری فرهنگ عمومی، می تواند به هم افزایی و وحدت رویه در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کمک شایانی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد : جلسات کارگروه عفاف و حجاب باید به صورت منظم و با تکیه بر تحلیل و بررسی میدانی از وضعیت حجاب در سطح جامعه برگزار شود.

جلسه کارگروه عفاف و حجاب استان لرستان با دستور کار " بررسی راهکارهای تحقق مصوبه زیست عفیفانه " به ریاست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور اکثریت اعضاء در سالن جلسات شهید حیدریان این اداره برگزار شد.

30-03-1401, 13:02
بازگشت