صفحه نخست | نماینده مجلس باید ساده زیست بوده و ازتبعیض ،فسادوتجمل گرائی دوری کند

نماینده مجلس باید ساده زیست بوده و ازتبعیض ،فسادوتجمل گرائی دوری کند

امام جمعه پل‌دختر گفت در خطبه های نماز جمعۀ این شهر: نمایندۀ مجلس باید ساده زیست ، مسئولیت پذیر و مردم دار بوده و از تجمل گرائی ،اعیان نشینی ،تبعیض و فساد دوری کند .

حوزۀ اجتماعی بالاگریوه ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدمحسن موسوی" درخطبه‌های نماز جمعه اظهارکرد: مردم و دلسوزان نظام به این جملۀ مقام معظم رهبری که نمایندگان نباید در انتصابات دخالت کنند عکس العمل نشان داده و آن را بردیدگان خود گذاشتند .

امام جمعۀ پلدخترگفت: نماینده مجلس باید ساده‌زیست ،مسئولیت پذیر و مردم داربوده ،اسیر تجمل ‌گرایی و اعیان‌نشینی نشود و در قبال اختیاراتی که مردم به وی داده‌اند درمیان مردم باشد و از تبعیض و فساد دوری کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فرمایشات معظم له بسیار حائز اهمیت و دارای نکات کلیدی بود که اگر به آن جامۀ عمل پوشانده شود ،بطور قطع، این پیچ سخت تاریخی و مشکلات پشت سر گذاشته می‌شود.

وی افزود: راه برون رفت از مشکلات و تبدیل تمامی آن به شیرینی به مانندفتح خرمشهر، از دیدگاه مقام معظم رهبری،عملکرد جهادی ،عزم راسخ ، از خودگذشتگی ابتکارعمل ، نگاه بلندمدت و در راس اخلاص و توکل بر خدا است ومجلس و دولت باید در این مسیرحرکت کنند.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه تعبیر حقیقی مجلس انقلابی مد نظر مقام معظم رهبری ممکن است به مذاق بعضی‌ها خوش نیاید، تصریح کرد: به طور قطع حضرت آقا در این رابطه با کسی تعارف ندارد و فرمودند برخی افراد برخی شعارهای انقلابی را دردسر برای کشور می‌دانند که سخن این افراد از نظرما مردود است.

حجت الاسلام موسوی یادآورشد: شعار‌های انقلاب در ارزشها وانقلاب‌های ائمه دین(ع) ریشه داردومقام معظم رهبری راه برون رفت ازمشکلات رارفتن به سمت شعا‌رهای انقلابی می‌دانند ودرمان درد نیز همین است و حائز اهمیت می‌باشد.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری، انقلابی ماندن مهم‌تر از انقلابی بودن است خاطرنشان کرد: این امر شامل حال  وخطاب به تمام ملت ایران می‌ باشدو این را امام راحل برای ما ترسیم کردند چرا که در این مسیر خون شهدای زیادی ریخته شده است.

امام جمعه پلدختر بر ضرورت امهال وام های کشاورزان شهرستان پلدختر تأکیدکردو افزود: در شرایط خشکسالی و بحران کم‌آبی با توجه به اینکه کشاورزی شغل غالب مردم پل‌دختر است و آنان بامشکل مواجه شده اند ،دولت بایددر این رابطه خسارات مردم را جبران وآنان را یاری کند.

وی با استناد به آمارجهاد کشاورزی شهرستان گفت : شهرستان پلدختر درسال جاری حدود ۳۰ هزارهکتارسطح زیرکشت داشته که از این میزان ۶ هزارهکتار آبی وحدود ۹۰درصد ازکشت‌های دیم بر اثرخشک‌سالی از بین رفته و قابل برداشت نمی باشد.

امام جمعه پل‌دختر با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار هکتار از مزارع کشاورزی مردم پلدختربیمه شده اند اظهار امیدواری کرد شرکت‌های بیمه در این شرایط سخت تنگ نظری نکنند ،چرا که امید کشاورزان به اینگونه کمک‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین با اظهار گلایه ازعدم امهال وام های سیل زدگان پلدختری متذکرشد: گرچه دادن یکی دوسال تنفس به کشاورزان در پرداخت اقساط وام های کشاورزی هزینه ای برای دولت ندارد اما چاره‌ای جز این نیست و انتظار می رود دولت حداقل وام های کشاورزی را امهال کند.

6-03-1401, 21:15
بازگشت