صفحه نخست | نشست هم اندیشی جبهه تحول خواهان انقلابی پلدختر برگزار شد/ مطالبه مردم ایجاد انقلاب مدیریتی در شهرستان

نشست هم اندیشی جبهه تحول خواهان انقلابی پلدختر برگزار شد/ مطالبه مردم ایجاد انقلاب مدیریتی در شهرستان

اسما_اسماعیل_پور،خبرنگار شهرستان پلدختر

 

پنجمین نشست هم اندیشی جبهه تحول خواهان انقلابی شهرستان پلدختر با حضور اعضا در این شهر برگزار شد.

 

به گزارش بالاگریوه مسئول جبهه تحول خواهان انقلابی شهرستان پلدختر در این جلسه گفت:اصلی ترین خواستۀ مردم سیلزدۀ پلدختر ،معمولان و سراب حمام به رغم آن که در سیل فروردین ۹۸ منازل ، مزارع،باغات و کشاورزی شان نابود شد، ایجاد یک انقلاب مدیریتی از صدر تاذیل دراین شهرستان است.

 

نورالدین احمدی افزود:بدون شک سفرآیت الله رئیسی رئیس‌جمهوربه لرستان فرصتی مغتنم برای پیگیری مطالبات مردمی است که مردم این سامان وبه ویژه مردم محروم اما انقلابی و ولایتمدار شهرستان پلدخترکه هنوز آثارجراحت های سیل فروردین ۹۸ بر رخسارخود وشهرو دیارشان خودنمائی می کند،مشتاقانه منتظرقدوم آیت الله رئیسی بوده تا ضمن بیعت با دولت مردمی و انقلابی سیزدهم بتوانند درد دل ها و مطالبات برزمین ماندۀ خودرا از نزدیک با دولتمردان انقلابی درمیان بگذارند.

 

مسئول قرارگاه مرکزی ستادهای آیت الله رئیسی درشهرستان پلدختر گفت:مردم خونگرم و انقلابی پلدختر،معمولان وسراب حمام سفرآیت الله رئیسی را روزنۀ امیدی دانسته و از آن جهت که طی سالیان گذشته وبه ویژه ۷-۶سال اخیرمدیران یکجانبه نگر باعملکردصرفاانتخاباتی ، جناحی وتبعیض آمیز رااستخوان درگلوتحمل کرده امانجابت ودلبستگی شان به نظام وانقلاب مانع از بروز رفتارهائی که مورد بهره برداری دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی قرارگیرد ،شده است.

 

نورالدین احمدی خاطرنشان کرد:اصلی ترین مطالبه وخواستۀ مردم تغییرمدیران شهرستان ازصدرتاذیل وانتصاب مدیرانی پاکدست ،جهادی وهمسوبادولت انقلابی به جای آنان بوده تابا امیدواری به عملکرد دولت سیزدهم وانگیزۀ دوچندان بتوانند با عنایت و توجه ویژۀ دولت انقلابی غبارمحرومیت را از چهرۀ شهرستان زدوده و برمشکلات تلنبارشدۀ چندین ساله فائق آیند.

 

اصغرقهرمانی مسئول ستادانتخاباتی ایران توانمند،آیت الله رییسی درپلدختردر این جلسه اظهارکرد:انتظار می رود تمام اعضا این هدف را دنبال کنند که برای به نتیجه رسیدن باید تلاش شوداین جلسه ها علنی و  صدای رسای مطالبه گری ودادخواهی اکثریت مردم به گوش مسئولان برسد تاتنهادنبال پاسخگویی به یک صدا نباشند ومتوجه شوند که سایر مردم نیز خواسته هایی دارند.

 

وی با بیان اینکه ما هیچ خصومتی با شخص یا گروه خاصی نداریم تنها دنبال تحقق عدالت و رفع تبعیض در شهرستان هستیم افزود :باید به گوش مسئولان برسانیم که زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی در پلدختر در برخی حوزه ها آرای فلان نامزد انتخاباتی چندبرابرجمعیت روستا بوددرصورتی که بالعکس درانتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا این تخلفات به حداقل رسید.

 

علی عباس بهارونداز پیشکسوتان دوران دفاع مقدس پلدختربه ظرفیتها وپتانسیل های شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان پلدختر درمسیر جاده ترانزیتی شمال به جنوبو غرب کشورقرارگرفته که درصورت مدیریت صحیح و کارآمد از این ظرفیت می توان به گونه ای کارشناسانه در راستای توسعه در شهرستان استفاده کرد.

 

وی افزود: احداث آزاد راه پل زال- خرم آباد موجب از بین رفتن بخش زیادی از اشتغال در شهرستان پلدختر شد که از طریق مسیر ترانزیتی شمال – جنوب ایجاد شده بود که متاسفانه تا کنون برای درآمد زایی مردم جایگزینی نداشته است.

 

بهاروند به منابع و معادن زیرزمینی شهرستان اشاره کرد و یادآورشد: منابع زیرزمینی فراوانی مانند نفت و معادنی مانند سنگ ، گچ و آهک در پلدختر وجود دارد اما علی رغم این که می تواند موجب توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در شهرستان باشد به علت سو مدیریت متاسفانه شهرستان سهمی از آن ندارد و همچنان غبار محرومیت بر چهره پلدختر نشسته است

 

وی افزود:رودخانه کشکان ، پل های تاریخی ، جاذبه های گردشگری فراوانی درپلدختر است که می تواند تا حدود زیادی در حوزه گردشگری منشا اشتغال زایی ودرآمد برای شهرستان باشداما متاسفانه هیچ گونه استفاده ای از این ظرفیت ها نمی شود.

 

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: متاسفانه روابط سیاسی و قومی قبیله ای درجذب نیرو موجب شده به طور مثال در دستگاهی مانند شبکه بهداشت نیروهای زیادی حتی بدون جایگاه سازمانی به کارگیری شوند که چه بسا به شکل صوری برای آنها جایگاه نیزدرست شده باشد.

 

بهاروند افزود:به طورمثال برخی تسهیلات اشتغالزایی به واسطه روابط و زد وبندها به افرادی پرداخت می شود که در مجلی غیر از تعهدات بانکی مانند خرید خودرو و مسکن آنچنانی هزینه می شود.

 

حمید عزیزی ازمعمولان عامل عقب ماندگی عدم پیشرفت و توسعه درشهرستان را انتصاب مدیران اجرائی با معیارهای قومی و قبیله ای ، باندبازی و هم جناحی و عدم توجه به شایسته سالاری دانست وگفت:متاسفانه برخی مشکلات و عدم توسعه یافتگی به خاطر اختلافات سلیقه ای بین دو بخش از یک منطقه است که موجب شده هم افزایی نباشد و به جای اتحاد ، وحدت و همبستگی ، دوگانگی و اختلاف پیش بیاید .

 

وی افزود: نیروهای نخبه ، شایسته و انقلابی در حوزه های مختلف در معمولان است که این پتانسیل و ظرفیت بسیار بزرگ که می تواند فرصتی برای توسعه درشهرستان باشد به علل مختلفی از جمله دیدگاه های غلط ناشی از جناح بازی سیاسی ، طایفه گرایی یا بعد مسافت جغرافیایی دیده نشده و ضایع می شود.

 

عزیزی یادآورشد: انتظار می رود جهت تحقق اهداف جبهه تحول خواهان انقلابی و ارتقا توجه به دیدگاه ها و برنامه های آن و هم افزایی بین نیروها درشهرستان شاخه ای از این تشکل به معمولان اختصاص و درآنجا تشکیل شود.

 

سهراب جودکی ازپیشکسوتان دوران دفاع مقدس درشهر معمولان در این جلسه گفت:مجموعۀ جبهه تحول خواهان انقلابی پلدختر و معمولان از نیروهای انقلابی و ولایی که دغدغه خدمت به انقلاب و نظام دارند تشکیل گردیده و به طورقطع اینگونه تشکل ها و نشست های متعهدانه با برادری و همدلی می تواند درپیشرفت و توسعه شهرستان منشا اثرباشند.

 

وی افزود:برخی افراد مسئول دربخش معمولان با عملکرد تبعیض آمیزو یکجانبه نگری خود نه تنها کمکی به پیشبرد اهداف نظام و انقلاب نمی کنند بلکه باعث کدورت و نومیدی در بین مردم می شوند.

 

جودکی یادآورشد: دیواره ساحلی شهر معمولان با گذشت حدود 33 ماه از وقوع سیل 1398 همچنان نیمه کار مانده و ساکنان بخش غربی شهر در معرض خطر سیلاب مجدد قرار دارند.

 

این رزمندۀ مدافع حرم افزود: همچنین سیلاب موجب تخریب دیوارۀ شمالی گلزار شهدای شهرمعمولان شده و قبور مطهر 33شهید این شهربا وقوع سیلاب های احتمالی به شدت درمعرض خطر ریزش است که ضرورت دارد پیش از بروز هرگونه اتفاق ناگوار در احداث دیواره حفاظتی این گلزار تسریع گردد.

 

علی صحراگرد در این جلسه گفت: احداث سد چول هول و بن لار به خاطرذخیره منابع آبی در برابر خشکسالی ها ، ازمطالبات جدی مردم پلدختر است.

 

وی افزود: سالها است کشاورزان پلدختر برای آبی کردن زمین های دیم وافزایش تولیدات کشاورزی منتظر بهره برداری از ایستگاه های پمپاژ جایدر،واشیان ، بن بازه ، زیودار و غیره هستند اما متاسفانه همچنان ناتمام مانده و تکمیل آن مطالبات جدی مردم و کشاورزان منطقه است.

 

صحراگرد گفت: منطقه پلدختر مستعد دامداری است اما متاسفانه دستگاه های متولی به جای پرداخت تسهیلات اشتغال در زمینه دامداری و دامپروری به اهل آن وام ها را در اختیارکسانی قرار می دهند که استحقاق و سررشته آن را ندارند و سرمایه هدر می رود بنابر این در این گونه موارد نیاز به نظارت جدی تری احساس می شود.

این عضو خانوادۀ معززشهدا افزود: پیشنهاد می شود برای استفاده صحیح از ظرفیت ها و پتانسیل شهرستان با ورودکارشناسان امر، نیازسنجی و استعدادسنجی لازم جهت تحقق فعالیت های مربوطه  در راستای ارتقا توسعه و رونق و اشتغال در شهرستان صورت گیرد.

 

علی صحراگرد حادترین مشکل شهرستان را تبعیض ، بی عدالتی ،سو مدیریت وناکارآمدی مدیران فعلی دانست وگفت: انتظار می رود دولت مدیران جهادی و کارآمد دراین شهرستان برای تحقق مطالبات مردم روی کارآورد .

 

حمید قربانی در این جلسه با بیان این که طی سالیان گذشته درحق کشاورزان و دامداران شهرستان اجحاف شده است، گفت: عدم توجه به شایسته سالاری درانتصاب مدیران یکی ازضرباتی است که برپیکره این شهرستان واردشده است.

 

وی افزود: حس خفته مطالبه گری را باید در مردم بیدار کردزیرا تا مسئول مورد سوال قرار نگیرد همچنان به لابی گری های خود ادامه می دهد و سواستفاده کرده و بی خیال مشکلات مردم است.

 

وی یادآورشد: رمز موفقیت این منطقه و رهایی از پسرفت ، مطالبه گری مردم است که لازم است در این راستا تلاش شبانه روزی صورت گیرد.

 

رستم رضایی در این جلسه گفت:متاسفانه برخی ادارات دولتی شهرستان به جای رسیدگی به امور و خدمت به مردم به دکانی تبدیل شده که به جای فروش اجناس دنبال خواسته ها و خوراک سیاسی خود هستند و هر فردی خلاف جهت گیری سیاسی آنان باشد به نوایی نمی رسد.

 

وی افزود:نیروهای نخبه و کارآمد زیادی در شهرستان شایستگی آن را دارند که می توانند در حد استاندار منشا اثر باشند اما متاسفانه به جای به کارگیری آنهارا خانه نشین کرده اند درحالی که برخی افراد باهرجریان خود را هماهنگ می کنند ونان را به نرخ روز می خورند.

 

حسینعلی باقرپور در این جلسه خطاب به استاندار گفت: آقای استاندارلرستان ، سالیان سال است که کسی صدای مردم پلدختر را نمی شنود و اکنون با روی کارآمدن دولت انقلابی آیت الله رییسی روزنه امیدی برای آنها باز شده تا با تفکیک قوا در لرستان به ویژه در پلدختر مدیران دولت سیزدهم بدون واسطه و دخالت سایر قوا  روی کار بیایند.

 

وی افزود: مردم پلدختر نه تنها با مشکلاتی مانند محرومیت و بیکاری جوانان دست و پنجه نرم می کنند ، بلکه تبعیض و بی عدالتی موجب ضررحیثتی وفرهنگی به جامعه شده و عملکرد سوء و نادرست یکسری مسئولان موجب بدبینی جوانان نسبت به باورهای انقلابی و دینی شده است.

 

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس درپلدختر گفت: بنابراین انتظار مردم ولایت مدار و انقلابی و دغدغه مند پلدختراز دولت انقلابی این است که با تغییر وتحول درجایگاه مدیریتی شهرستان اعتماد از دست رفته مردم و جوانان را بازگرداندچرا که این اعتماد سرمایه نظام اسلامی است.

 

وی افزود:هیچ چیز نتوانسته به انقلابی گری مردم پلدختر لطمه وارد کند وهمواره در صحنه های پشتیبانی از نظام حاضرند اما متاسفانه عملکرد برخی مسئولان با بی عدالتی و تبعیض، با شعار علی (ع) اما با عمل مغایر آن به اعتماد مردم و جوانان  صدمه زدند.

 

فرج رضایی در این نشست گفت: انتظار می رود اقشار مختلف مردم در این نشست ها حضورداشته باشند.

 

وی افزود: راه اساسی  پیش رو برکناری مدیران دولت پیشین است که به بهانه خدمت بر مردم آقائی می کنند.

 

صادق گنجی در این جلسه به سوء مدیریت درحوزۀ پرداخت خسارت به کشاورزان اشاره کرد وگفت: در جریان طرح گازرسانی به روستاهای گل گل ، باغ گل گل و کلک بیشه قهرمانی و عبورخط انتقال گاز از اراضی کشاورزی این روستاها خسارات ناچیزی به مالکان پرداخت شده است .

 

وی افزود: کشاورزان برای دریافت خسارات مجبورند با پیمودن مسافت ۲۲۰ کیلومتری رفت و برگشت پلدختر – خرم آباد به دفتر خانه (محضر) مراجعه کنند درحالی که دفترخانه های پلدختر می تواند پاسخگوی مردم باشد امابه علت سوء مدیریت دستگاه های مربوطه، مردم حتی در این موضوع کوچک نیز باسرگردانی و سردرگمی مواجه هستند.

 

وی به تبعیض درشهرستان پلدختر اشاره کردو یادآورشد: به طور مثال جوانی با داشتن گواهینامه پایه یکم و شرایط لازم برای کار درشرکت راهسازی منطقه ، اما شرط به کارگیری این جوان مستحق را منوط به تاییدیه از سوی دفتر فلان مسئول می دانند.

 

عیسی ایمانی رییس شورای اسلامی سراب حمام دراین جلسه به معرفی شهرداربه فرمانداری اشاره و اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه اولین بار است برای سزاب حمام شهردار تعیین می شود ، روند صدور حکم شهردار معرفی شده از طرف شورا تسریع گردد.

 

امیدحیدروند یک عضودیگر شورای اسلامی شهرسراب حمام دراین جلسه بابیان اینکه انتظارمی رود حضورجوانان شایسته شهرستان دراین جلسات و نشست ها پررنگ ترباشد ، ازنبود پاسگاه انتظامی درشهرسراب حمام انتقادکرد وگفت: این شهربا جمعیت پنج هزار نفری فاقد کلانتری است و انتظارمی رود این موضوع دردستور کار مسئولان قرارگیرد.

19-09-1400, 01:49
بازگشت