صفحه نخست | برای حسابرسی تعاونی روستائی کاوکالی ازمدیرکل بازرسی لرستان تقاضای تیم بازرسی مجرب کرده ایم / ازمیزان پیشرفت فیزیکی طرح های آهک هیدراته و مینی پالایشگاه اطلاعی ندارم

برای حسابرسی تعاونی روستائی کاوکالی ازمدیرکل بازرسی لرستان تقاضای تیم بازرسی مجرب کرده ایم / ازمیزان پیشرفت فیزیکی طرح های آهک هیدراته و مینی پالایشگاه اطلاعی ندارم

به گزارش بالاگریوه ،علی سیف صبح یکشنبه ۲۰ مرداددرنشست خبری بااصحاب رسانه این شهرستان که درسالن جلسات اداره آموزش وپرورش و باشرکت سیدحبیب موسوی سرپرست بخشداری معمولان و علیرضا ملکشاهی معاون فرماندار برگزار شدبه سؤالات مختلف خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ داد.

سرپرست فرمانداری پلدختر درپاسخ سؤال خبرنگاران درخصوص اینکه لازم است مدیران ادارات توزیع کنندۀ کمک های مردمی به سیلزدگان ( هلال احمر، کمیتۀ امداد، آموزش و پرورش و شبکۀ بهداشت ) گزارشی ازعملکرد خود را برای افکار عمومی تشریح کنند گفت: شما رسانه ای ها پیگیر این موضوع باشید تاماهانه یک یا دو نشست خبری باحضور مدیران و ازجمله مدیران مدنظر برگزارکنیم و درآنجا پاسخ سؤالات خودرا از مدیران بخواهید تا برای افکارعمومی روشنگری شود.

 

وی درپاسخ سوالی مبنی براینکه به رغم گرمای طاقت فرسای هوای شهرستان چرا حدود دوسه ماه است سیستم های خنک کننده بیمارستان حضرت امام خمینی پلدختر ازکار افتاده و بیماران نیازمند به بستری شدن در اتاق های اورژانس بستری می شوند و فکری به حال این موضوع نشده است ؟ اظهارداشت : با اشاره به اینکه روزسوم حضورم درپلدختر از بیمارستان امام خمینی(ره)بازدید کردم بزرگترین مشکل بیمارستان موضوع آب آن است چون دستگاه های خنک کننده قدیمی هستند ومشکل آب داشتند افزود:در ابتدا تنها راهی که دیدیم که یک تانکر 12هزار لیتری حمل آب بود که متاسفانه در سطح پلدختر موفق نشدیم هماهنگ کردیم از مرکز استان تا یک ماه روزی سه سرویس برای ببمارستان می آورد ومخزن آنها را پُرمی کرد که آب به کولرها برسد اما وقتی تانکر رفت باز هم بیمارستان با چالش روبرو است .

سرپرست فرمانداری پلدختر عنوان کرد:آبی را که برای کوی بسیجیان در حال انجام است حداقل تا هشت سال آب منطقه تنگ علی وکوی بسیجیان را تامین خواهد کرد و وقتی آب آنها تامین شود فشار کمتری به ضلع غربی وارد می شودومشکل کل شهر حل می شود،پروژه خوبی است اگر با مشکل خاصی روبرو نشود تا یکماه آینده وارد مدار می شود.

وی بیان کرد:با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شورای بهداشت را در مرکز شهرستان تشکیل دادیم که قول دادندمبلغ یک میلیاردتومان در اختیار شبکه بهداشت با محوریت بیمارستان قرار دهند که مشکل خنک کننده درروزهای آینده حل خواهد شد.

سرپرست فرمانداری پلدختر در جواب خبرنگاری که پرسید چرا به رغم وعده های داده شدۀ مسئولان اما استمهال تسهیلات شهروندان سیل زده همچنان در هاله ای از ابهام قرارداشته و بانک ها ی شهرستان زیر بار این موضوع نمی روند ؟ گفت :در آخرین جلسه هیئت دولت مصوب شد که تسهیلات مناطق سیل زده استمهال شودکه آیین نامه آن طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد وتمام وام هایی که سیل زدگان از بانک های مختلف دریافت کردند را شامل می شود.

 علی سیف در پاسخ سوالی درخصوص وضعیت بی سروسامان حسابرسی تعاونی روستائی کاوکالی اظهار داشت : تعاونی کاوکالی از چندین سال گذشته مشکل داشته که در روزهای اول حضورم در پلدختر جلسه شورای تامین را با شرکت تعدادی از اعضای تعاونی مورد نظر تشکیل دادیم ومصوبات قبلی را هم آوردیم  با اینکه قبلا این تعاونی حسابرسی شده بود اما اعضا مجددا پیگیری می کردند و خواهان تعیین تکلیف بودند ،نامه ای با امضای بنده برای جناب آقای اشرف مدیرکل محترم بازرسی استان ارسال شد و تقاضای یک تیم مجرب بازرسی کردیم تا بیایند وشرکت را از اول بازرسی و حسابرسی کنندو نتیجه بازرسی را ابلاغ کنند .

سرپرست فرمانداری پلدختر درمورد آخرین وضعیت پروندۀ قضائی تعاونی مسکن فرهنگیان پلدختر خاطرنشان کرد : درباره تعاونی مسکن فرهنگیان درجریان نیستم اما آنطوری که آقای ملکشاهی (معاون فرماندار) می گویند این موضوع درحال پیگیری است.

« سیف » درپاسخ این سؤال که آیا روند واگزاری تسهیلات بنیاد برکت به همان روشی که فرماندار قبلی انجام می داد ادامه خواهد داشت یا تغییراتی خواهد کرد یادآورشد: روش پرداخت این تسهیلات فرق خواهد کرد و اداره میراث فرهنگی واداره کار و فنی وحرفه ای را به عنوان همکار مشخص کرده ایم و فرمانداری به عنوان ناظرحضور دارد واولویت با مناطق سیل زده و کسانی است که پارامترهای مربوط به این تسهیلات را داشته باشند.

وی درارتباط با اینکه شنیده شده است درایام سیل مقدارحدود یک میلیارد تومان دارو بعنوان کمک خیرین به شبکه بهداشت شهرستان تحویل داده شده اگر این موضوع صحت دارد سرنوشت این داروها به کجا ختم شده است ، اظهارداشت : کمک دارویی را نشنیده ام ، باید پیگیری کنم که ببینم قضیه چه بوده است .

 

سرپرست فرمانداری پلدختر به چرائی طولانی شدن مرمت یادمان شهدای گمنام شهرستان که حدود ۷ سال است بلاتکلیف و ناتمام می باشد چنین پاسخ داد : برای یادمان شهدای گمنام امسال مبلغ قابل توجهی از شورای توسعه وبرنامه ریزی شهرستان قرار دادیم که طبق سوالی که به گفتۀ مسئولان میراث فرهنگی مشگل یادمان با همین اعتبارحل خواهد شد.

علی سیف درجواب سؤال خبرنگاری که پرسید میزان پیشرفت فیزیکی طرح های آهک هیدراته و مینی پالایشگاه چنددرصدمی باشد؟ اظهارداشت : ازمیزان پیشرفت فیزیکی طرح آهک هیدراته ومینی پالایشگاه اطلاعی ندارم و باید سؤال کنم .

سرپرست فرمانداری پلدختر درپاسخ به این سؤال خبرنگاران که چرا ادارۀ آموزش و پرورش فرهنگیان سیل زده را به خودی و غیرخودی تقسیم کرده و صرفا به حساب تعدادی از آنان مبالغی از ۲ تا ۵ میلیون تومان واریزکرده ،که این امر نارضایتی بسیاری در بین فرهنگیان ایجادکرده است ، گفت: بنده پرس و جو کردم و حتی مسئولان آموزش و پرورش شهرستان و استان هم نسبت به این موضوع بی اطلاع بودند اما درعین حال این مسأله را با سرپرست محترم وزارتخانه که به پلدختر آمده بود مطرح کردم و آقای دکتر حسینی قول داد که بصورت جدی بررسی کنند و پاسخ مناسب به اعتراض فرهنگیان داده شود.

گفتنی است درپایان این نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار ازطرف فرمانداری شهرستان هدایائی به خبرنگاران اهداء شد.

20-05-1398, 16:07
بازگشت