شنبه، 1 اردیبهشت 1403
بهداشت و سلامت
شناسه خبر: 899

یک نکته بهداشتی :

بوي بد پاهايتان را ضربه فني كنيد

بالاگريوه-براي اينکه بتوانيد از بوجود آمدن مشکل بوی بد پا جلوگيري کنيد،بايد نکات مختلفي را در نظر داشته باشيد که در اینجا به مهم‌ترين آن‌ها است اشاره می کنيم

بالاگريوه-براي اينکه بتوانيد از بوجود آمدن اين مشکل جلوگيري کنيد،بايد نکات مختلفي را در نظر داشته باشيدکه ميتوانيم به موارد زير که مهمترين آنها است اشاره کنيم

بدن انسان بنا به شرايط مختلف بو ميگيرد و البته ممکن است اين بو،بسيار بد يا غير قابل تحمل باشد که در اين صورت بايد خيلي سريع آن را رفع کرد و به دنبال راهي براي پيشگيري ازآن بود.

پاي انسان ازجمله محلهايي است که بسيار بو ميگيرد و غالباً در بسياري از آقايان وجود دارد.براي اينکه بتوانيد از به وجود آمدن اين مشکل جلوگيري کنيد، بايد نکات مختلفي را در نظر داشته باشيد که ميتوانيم به موارد زير که مهمترين آنها است اشاره کنيم:

پاهاراخشک نگه داريد

يکي از نکاتي که بايد هميشه در نظر داشته باشيد، اينست که پاها در شرايطي که خشک باشند، امکان بو گرفتنشان بسيار کمتراست، پس بهتراست بعد از شستشوي پا،حتماً آنرا به دقت خشک کنيد. دقت داشته باشيد که ميان انگشتهاي پا،حتماً کامل و درست خشک شود چرا که اين مکان بهترين جا براي استقرار باکتريها و ايجاد بو است.

جوراب را فراموش نکنيد

يکي از نکاتي که بايدبه دقت آنرا رعايت کنيد پوشيدن جوراب است.گاهي اوقات ديده ميشود که برخي افراد، کفشها را بدون جوراب به پا ميکنند و اين باعث ميشود تا پاي شما عرق کرده و چون جوراب نيست که آنرا به خود جذب کند به سمت انگشتها ميرود و در ميان آنها قرار ميگيرد. پوشيدن جوراب در خانه نيز ميتواند به همين صورت به شما کمک کرده و از بو گرفتن پا جلوگيري کند.

کفشتان را آماده کنيد

استفاده از کفشهاي مناسب نيز از جمله راههاي پيشگيري از بوي بد پا است.در کنار اينکه بايد کفشي مناسب پا و به اندازه داشته باشيد، اين نکته را نيز در نظر بگيريد که هميشه بعد از رسيدن به خانه، کفش رابه داخل نياوريد و بگذاريد تا کاملاً در هواي آزاد بماند تا بوها و باکتريها از بين بروند.استفاده از پودر بچه در کفش نيز ميتواند از بو گرفتن پاي شما جلوگيري کند.

الکل،بهترين بوگيرپا

اگربوي بدپاي شما ازبين نميرود،بايد به سراغ يک راه بسيار اساسي برويد.استفاده ازالکل ميتواندبهترين گزينه براي رفع بوي پا باشد.يک دستمال رابه مقداري الکل آغشته کنيدوبه کمک آن پاي خودراکاملاًتميز کنيد.بين انگشتان راکاملاًبا الکل شستشودهيدتا ديگراثري ازبو باقي نماند.

زمان مراجعه به پزشک

اگربوي بدپاي شماهمچنان ادامه دارد،بهتراست سريعاًبه يک پزشک پوست مراجعه کنيد.ممکن است بويبدپاي شما ازبيماريهاي مختلف پستي مانندقارچها باشدکه شمابا آن آشنانيستيد.اين بيماريهاي پوستي به کمک بوهاي مختلف، شما را آکاه ميکنند.

دسته بندی: بهداشت و سلامت
تبلیغ

نظرات

    • رضا
    • 15 مهر 1393 10:46
    • 0
    خوب بود ، البته اگه جواب بده

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید