جمعه، 10 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 855

یافته نیوز

رؤياهاي يك نماينده مجلس

اهالی خرم‌‏آباد و حومه در روزهای مبارزات انتخابی مجلس نهم به یاد دارند شعاراصلی دکتر عبدی «من رویائی دارم» بود.

يافته نيوز- اردیبهشت‌ ماه سال جاری،يكي از نشريات محلي لرستان در گزارشی ویژه،عملکرد دکتر"ایرج عبدی" نماینده‏‌ی مردم خرم‌‏آباد در دور نهم مجلس شورای اسلامی چاپ کرده است.

این نشریه مطالبی را عنوان نموده که اگر فردی خارج از استان لرستان به مطلب توجه می‏‌کرد بطور قطع در ذهن خود یک بهشت کوچک بر روی زمین از اين شهر را تجسم می‏‌نمود.

جایی که این نماینده طی 3 صفحه به ارائه ‏ی گزارشی از عملکرد 2 سالانه‌‏اش در مجلس شورای اسلامی پرداخته و سخنانی ایراد نموده است که برخي مردم خرم‌آباد پس از خواندن آن به شك و شبهه افتادند كه نكنددر يكي از مدرن‌ ترين شهرهاي جهان زندگي مي‌كرده‌اند و خودشان خبر نداشته‌اند!

این عناوین و گفته‏‌ها اگر حداقل50 درصد هم نزدیک به واقعیت باشد، باید شاهد یک مرکز استان پیشرفته و تحول یافته باشیم. از آنجاکه آمار و ارقام زبان ندارند که لب به سخن گشایند و تنها در عمل است که مورد توجه مردم قرار می‏‌گیرند، باید اذعان داشت این گفته‏‌ها و گزارش عملکردها دردی از محرومیت‏‌ها وضعف‏‌ها و بیکاری مردم این دیار را دوا ننموده و حتي طی 2 سال گذشته استان لرستان و مرکز آن بنابر اعلام مرکز آمار کشور درصدر استان‏‌های بیکار قرار گرفته و از آمار 17.5 درصد بیکاری در سال 90 به 20.7 درصد در سال93رسیده است.

آمار اعلام شده خود بهترین گواه بر این مدعاست برای رد نمودن این گزارشات اغراق‌آمیز که بیشتر به نظر می‏‌رسد جنبه‏ ی تبلیغاتی و طرف‏داری از اشخاص را دارد.

اهالی خرم‌‏آباد و حومه در روزهای مبارزات انتخابی مجلس نهم نیک به یاد دارند شعاراصلی دکتر عبدی که در بین مردم گُل کرده بود چه شعاری بود! شعار وی «من رویائی دارم» بود. رویای اشتغال و رویاهایی از این دست که هر جوانی به دلیل دست نیافتن به آنها برایش به صورت رویا و آرزو در آمده است؛ از نظر من تا به امروز هم در حد همان رویا هم‏چنان باقی مانده است.

باری، در بخش‏هايی از این گزارش عملکرد مطالب و عناوینی بکار رفته است که ايرادات بسياري بر آنها وارد است.

برای نمونه در بند 25 مطالب حوزه‏‌ی نظارت، از اقدامات جناب عبدی عنوان شده است که: «پی‌گیری و راه‌ اندازی پروازهای روزانه برای فرودگاه خرم‌‏آباد...» موضوعی که هم‌استانی‏ها و مدیران به آن واقف‌ هستند این است که برقراری پروازهای منظم فرودگاه خرم‌‏آباد حاصل پیگیریهای چند ماهه ‏ی" هوشنگ بازوند" استاندار لرستان بوده كه ايشان اقداماتی در راستای برقراری پروازهای خارجی نیز در دستور کار خود دارند.

در بند 26 مطالب گزارش مذکور عنوان شده است که: «پی‌گیری و راه‌‏اندازی کارخانه‌‏ی پارسیلون از دیگر اقدامات دکتر عبدی می‏باشد...» نکته‏ ای که در این مورد باید بدان اشاره داشت اینست که کارخانه ی پارسیلون درحال حاضر بعلت عدم کارشناسی دقیق و تخصصی با تزریق بدون پشتوانه‏‌ی 8 میلیارد و 200 میلیون تومان وام به کارخانه‏‌ی پارسیلون برای 6 ماه تا یک‏سال یک فاز از این کارخانه را راه‌‏اندازی نمود ولی از آنجا که این تزریق بودجه غیر‌ اصولی بود فقط برحجم بدهی‏های کارخانه‏‌ی پارسیلون افزود و امروزه دوباره کارخانه‏‌ی بی‏‌صاحب در تعطیلات به سر می‌‏برد و کارگران آن درپیش از نوروز بیکار شده‌اند!

در بند 29مطالب حوزه‏ ی نظارت از سِری اقدامات این نماینده آمده است: «پی‌گیری و حل مشکلات ترمینال مسافربری خرم ‏آباد...» حال چه کسی است که نداند خرم‌‏آباد هنوز فاقد ترمینال برون‌ شهری است و خیابان شریعتی تنها ترمینال این شهراست ؟! اگر اين جزء عملكرد نماينده‌ه است پس بايد روزنامه‌‌نگاران خرم‌آبادي را بهترين نماينده‌ي شهر دانست كه بيش از يك دهه قبل تاكنون پي‌گير احداث ترمينال اين شهر بوده‌اند و از آن دم زده‌اند !

در بند 32 عنوان گردیده : پی‌گیری و تلاش در جهت راه‌ ‏اندازی کِشت وصنعت خرم‌‏آباد...» در این مورد باید گوشزد نمود کشت و صنعت خرم‌‏آباد با تلا‏‌شهای استاندار و جذب سرمایه‏‌گذار عربستانی مراحل راه ‏‌اندازی را پشت سر می‌‏نهد، ولاغير . ديگران نيز شايد دنبال واگذاري آن به كس خاصي كه مد نظر خودشان بوده‌، اقدام كرده‌اند اما به اندازه استاندار در سرنوشت نهايي براي شكوفايي آن تأثير نداشته‌اند.

درادامه‌‏ی مطالب عناوین دیگری آمده که با اندک دقت و بررسی می‌‏توان فهمید تنها، حرکتی تبلیغاتی برای رأی‌‏گیری مجلس دهم است، چراکه "تصویب حقوق بیکاری برای بیکاران" که جناب دکتر عبدی به اجرای آن مفتخر شده است چیزی در حد خیال‏‌پردازی بیش نیست.

واقعیتی که همه‏‌ی مردم خرم‏‌آباد برآن آگاه می‏‌باشند این است که در 2 سال گذشته بجز پروژه‏‌ی راه‌‏اندازی آمبولانس سپید‌ دشت اقدام عمومي ديگري كه مشكل مردم اين ديار را حل كند از نماينده اول خرم‌آباد نديده‌ايم.

اينها را نوشتيم تا بگوييم زمان به سرعت در حال گذراست و اگر اقدامی می‏‌خواهد صورت بگیرد بهتر است تا پیش از انتخاب آینده تحقق یابد.

به نظرمی‏‌رسد مردم ديگر از طريق آمار و ارقام ارائه شده نظرشان به سوی کسی باز نمي‌گردد چرا که شعور سیاسی ملّت بالا رفته است.

اگر نماینده‏‌ای قرار است حرکتی برای مردم انجام دهد همان بِـه تا دیر نشده است به وعده‏‌هایی که به مردم داده است عمل کند چرا كه هم به نفع خودش است و موكلانش از او راضي بوده و بر شمار طرف‌دارانش افزوده مي‌شود و هم اين كه راه را برمنتقدان و مخالفانش خواهد بست./ امين ماسوري

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • مسلمان
    • 14 مهر 1394 16:24
    • 0

    از نماینده شهر خودمان انتقاد ممنوع است

    • دوست
    • 7 خرداد 1393 16:28
    • 0
    جناب آقای احمدی
    با سلام نماینده شهر من و شما چی؟ چرا از کارایش انتقاد نمیکنید؟
    پاسخ: عليكم السلام ،مابارهاانتقادات خودرانسبت به عملكردنمايندگان شهرستان درادوارمختلف گفته و منعكس كرده ايم. اما دراين شرايط كه افرادي نه بخاطر شهرستان بلكه بخاطر مقاصد حزبي، جرياني و شخصي خودشان مي خواهنداز انتقادات بهره برداري بكننداين كار رابه زمان مناسب ديگري موكول مي كنيم.
    • علی نصیری
    • 5 خرداد 1393 19:14
    • 0
    انشالله هر جا هستید سالم و سلامت باشید،شما مایه افتخار این سرزمین هستید،در پناه حق
    احمدي: ازابرازمحبت شما سپاسگزارم

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید