شنبه، 1 اردیبهشت 1403
سیاست / فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 823

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء :

دشمن تمام قدبه جنگ فرهنگ آمده دولت تمام قدظاهرشود

بالاگریوه: این جنگ یک جنگ مردمی وخانه به خانه است،دشمن تمام قد به جنگ ما آمده است دولت هم بایدتمام قدبه میدان بیایند.

بالاگريوه-شب گذشته حسین یکتا مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء مهمان برنامه رازشبکه چهارسیمابود تا در مورد فعالیت‌های خودجوش فرهنگی در کشور صحبت کند. نادرطالب‌زاده‌ مجری برنامه راز در ابتدای برنامه شب گذشته خودبرلزوم توسعه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تاکیدکردوگفت:بعدازجنگ توجه‌هابه سمت فرهنگ رفت و بحث تهاجم فرهنگی،شبیخون فرهنگی،ناتو و جنگ نرم و فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و درحال حاضر مهم‌ترین جبهه، جبهه فرهنگی است.
به گزارش دیدبان به نقل ازتسنیم طالب‌زاده یکی ازبهترین ومهم‌ترین تجربه‌های حسین یکتادراین زمینه راکاروان‌های راهیان نور معرفی کردوپرسیدکه درزمان جنگ چقدربه بعدازجنگ واینکه چه خواهدشدوچه می‌شود،فکرمی‌کردید؟وراهیان نورچطورآغازشدومورد توجه قرار گرفت و توسعه یافت؟
فرمانده قرارگاه خاتم‌الاوصیاءدرپاسخ به سؤال طالب‌زاده گفت:خودفضای جنگ نوعی خودسازی بود و بساط خوب شدن و خودسازی برقرار بود و از آن طرف خون شهیدان بعنوان صدقه جاریه به فضای جامعه تزریق می‌شدو خیلی ازغم و غصه‌ها،حرف و حدیث را جمع و جور می‌کرد. همه چیزسمت خدا بود یک جمع خدایی،یک جای خدایی،یک کارخدایی وآخرش هم یک مرگ خدایی بود.امام(ره)گفته بودندکه جنگ رأس امور است و همه توجه‌ها به این بود که حرف امام زمین نماند و خیلی به بعد از جنگ فکر نمی کردیم.
این فعال جبهه فرهنگی انقلاب درادامه افزود:اصل کارراهیان نورزمانی گرفت که درزمان دولت اصلاحات خیلی‌ها آمده بودنددین دختر وپسرهای مارابربایند؛حضرت آقارفتندشلمچه و(به تعبیربنده)گفتندکه کجاییدشهدای بدر،خیبرووالفجر؛ ازآنروزهابودکه شهدارخ نشان دادندوکارراهیان گرفت و دلها متوجه مناطق عملیاتی شدوتا الآن که توجه بیشتری به این مناطق می‌شود و نگاه‌های کیفی‌تری به آن شده است.امروز روایت‌گری در برخی مناطق به چندزبان انجام می‌شود و زائران ازنقاط مختلف جهان به این مناطق می‌آیند.
طالب‌زاده درادامه بیان داشت:دربرخی مناطق کشور آمریکاجنگ‌های داخلی اتفاق افتاده است ولی آنهاچیززیادی برای گفتن ندارند وفقط می‌گویندکه چه اتفاقی افتادوچه تعدادکشته شدندومعنویت درآن جایی ندارد؛همینطوردرمناطق دیگر مثل اروپاو مثل جنگ‌های جهانی که رخ دادهیچ گونه ذخیره معنوی برجای نگذاشتند.امادرموردجنگ ماهیچ کشوری نه تبلیغ کردونه فیلم ساخت،همه سکوت کردندوجنگ راسانسورکردند.این معنویت واینکه چطورمردم به فکه وشلمچه می‌رسندازکجاسرچشمه می‌گیرد؟
یکتادرتکمیل سخنان طالب‌زاده گفت:یک بخشی ازاین معنویت سنت الهی است وخداکارخودش راخوب انجام می‌دهد.پروفسوری از فرانسه آمده بودومی‌گفت:«ماهم سیم خاردارومیدان‌های مین راداریم اما اینجا چه خبر است؟ خمینی(ره) چه کرده است؟». امام(ره) گفتند:«تا قیامت مقتل شهدا دارالشفاء عاشقان وعارفان است.» و امروزمی‌بینیم که اثروضعی این کاردرزندگی‌ها چقدرزیاد است.
مجری برنامه رازبااستنادبه صحبتهای مقام معظم رهبری درموردجنگ نرم وتاکیدایشان برلزوم داشتن ابتکاردراین عرصه،ازحسین یکتا خواست تا در این زمینه توضیح دهد.
یکتابراین نکته تاکیدکردکه مادرابتدابایدباورویقین کنیم که جنگی بزرگ وهمه جانبه شروع شده است وافزود:خیلیهازمان جنگ در نمازجمعه‌هامی‌گفتند:«جنگ،جنگ تاپیروزی»ولی جبهه نرفتند.دشمن درجنگ نظامی پیروزنشد.به تعبیرامام مادرجنگ،انقلابمان راصادرکردیم.بعدازجنگ دشمن شروع به تحریم اقتصادی وترور دانشمندان کرد اما همیشه و یک چیز هدف‌گذاری اصلیشان بود و آن فرهنگ بود؛زدن بنیه ریشه‌های اعتقادی و ایمانی مردم ما درمیدان انقلاب،یعنی درصحنه نباشیم وباورها رابزنند.به تعبیرمقام معظم رهبری ماآلان بایدخودمان رابرای یک جهادفرهنگی آماده کنیم.اعتقاد ما این است که دشمن درمقابل مایک نظام رسانه‌ای قوی، مالی و یارگیری بین المللی درست کرده است. ما باید مردممان را به این باوربرسانیم که یک جنگ همه جانبه شروع شده است.
مهمان برنامه راز توضیح داد: ابتکاریعنی ورود عناصرحزب الهی دلسوزجبهه فرهنگی انقلاب برای حفظ وبقای این جامعه،مابایددریک جبهه وباکمک یکدیگرو بصورت خودجوش کارکنیم ودست به دست هم بدهیم ودرمقابل این ناتوی همه جانبه فرهنگی کار کنیم.البته امروز می‌بینیم که کارهایی که در عرصه فضای مجازی و چاپ و نشر کتاب صورت گرفته است،حرکت‌های خودجوش مردمی در زمینه فعالیت‌های قرآنی،تربیتی ومطبوعاتی شکل گرفته است وطلبه‌هایی بدون چشم‌داشت مادی به تبلیغ می‌پردازند، امروز حضور نسل سوم انقلاب را می‌بینیم. امروز جبهه فرهنگی مردمی یک ابتکار است که بچه‌ها در دست گرفته‌اند.
حسین یکتادر پاسخ به سؤال طالب‌زاده که پرسید:علت اینهمه هجمه دشمن به سمت ایران چست؟ و چه چیزی آنها را ترسانده است؟ گفت:اینهایک دهکده جهانی راترسیم کرده بودند و دنبال طراحی یک استعمار و بردگی نوبودند،به برکت انقلاب اسلامی،امام وخون شهدا این بساط به هم ریخت.
امروز در هر اتفاقی مهمی در دنیایک نقش اصلیش را ایران بازی می‌کند، امروزبیشترین خبرها مربوط به ایران است.

چون مابه دنبال یک حیات طیبه‌ایم وداریم برای آن مقدمه چینی می‌کنیم.دشمنان نمی‌خواهنداین نگاه وصدابه مردم دنیابرسدچون دیگرنمی‌توانند استعمار کنندوبه برده‌داری خودادامه بدهند.این جنگ یک جنگ مردمی وخانه به خانه است،مردم بایدتمام قدبه میدان بیایند؛حضرت آقا گفته‌اند: «آینده روشن است».
یکتا درپایان به موضوع واگذارکردن بحث فرهنگ به مردم که ازسوی دولتمردان مطرح شده است اشاره کردوتاکیدکرد:واگذاری فرهنگ به معنای رهاکردن آن نیست.آیامی‌توانیم بگوییم که بخش دارورابه مردم واگذار می‌کنیم و بگوییم استفاده کنیدهر کدام بد بود بعدا می‌گوییم استفاده نکنید ؟ با این سبک هم آیا فرهنگ را آزاد بگذاریم ؟ بگوییم کتاب بیاید اگر بد بود بگوییم نخوانید؟ نکته دیگر اینکه وقتی می‌گوییم واگذار کنیم؛ بسیجی‌ها، هیئتی‌هاوکانون‌های مساجدرابه جبهه بفرستیم وآنهاراحمایت کنیم نه منافقین را.وقتی دشمن تمام قدبه میدان آمده دولت هم بایدتمام قد به میدان بیاید.باید باورکنیم و مردم هم بخواهندوبدانندفرهنگ و تربیت نسل آینده اوجب واجبات است.مانمی‌توانیم دراین جنگ پیروزشویم مگرباتوکل به خدا،توسل به اهلبیت و توجه به ولایت که فرماندهی کل قوای جنگ نرم را به عهده دارد.

دسته بندی: سیاست / فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید