جمعه، 10 فروردین 1403
خانواده و جوانان
شناسه خبر: 798

برهنگي اهانت به زن است نه تمدن !

رهبرانقلاب : غرب زن را برای نوازش چشم مرد،برای بهره وری نامشروع مرد میخواهند به شکل خاصی در جامعه ظاهر بشود.این بزرگترین اهانت به زن است .

به گزارش بالاگریوه حجاب تنهاپوشش ظاهر نیست بلکه گفتار و کردار را هم شامل می شود بنابراین هرنوع رفتاری که باعشوه گری که منجربه خودنمایی وجلب نظردرجامعه باشدمی تواند نوعی بدحجابی باشدالبته بعضی اززنان هم فلسفه وآثارحجاب رامی دانندامابه دلیل احساساتی مثل تنوع طلبی،لذت گرایی،تمایل به خودنمایی وجلب توجه دیگران وبه رخ کشیدن زیباییهای ظاهری ازجامه عمل پوشاندن به این مطلب بازمی مانندلذا زنانی که زیبایی های ظاهری خود رابه نمایش می گذارندبه بهترین شکل این امررا ثابت می کنندکه زنان موجودی برای سرگرمی وخوش گذرانی وچشم چرانی مردان آلوده وضعیف النفس هستندوعملابااین کارنگرش ابزاری به زنان را تایید می کنند.
شهیدمطهری می نویسد:آیااگرزن ساده وسنگین به دنبال کارخودبرودبرای اجتماع بهتراست یاآنکه برای یک بیرون رفتن چندساعت پای آینه و میزتوالت وقت خود را تلف کند و زمانی هم که بیرون رفت تمام سعی اش این باشد که افکار مردان را متوجه خود سازد و جوانان را که باید مظهر اراده و فعالیت و تصمیم اجتماع باشندبه موجوداتی هوس باز و چشم چران و بی اراده تبدل کند؟به بهونه ی اینکه حجاب نیمی از افراد اجتماع را فلج کرده است یا بی حجابی و بی بندو باری تمام زن و مرد را فلج کرده اند.
بدحجابی که در جامعه ی امروز ایران نوعی آسیب اجتماعی و فرهنگی تلقی می شود هم آسایش و آرامش روانی زنان را مورد تهدید قرار می دهد هم موجب ایجاد مشکلات روانی برای مردان می گردد.                     

برای زنان مثل موردتاییدقرارگرفتن یانگرفتن ازنگاه دیگران،صرف وقت و تلاشهای بیهوده برای انتخاب لباس وکیف وکفش وآرایش بر اساس سلیقه های دیگران وعدم صرف وقت برای فعالیتهای اجتماعی وپیشرفت درآن وفرار کردن ازمسولیتهای همسری ومادربودن  تنهابخشی از آن است .و آسیب جدی برای مردان بی میلی مردان به لذت های مشروع در کانون خانواده و آسان شدن دسترسی به زنان بدحجاب در بیرون ازخانواده می باشد .

خداوند در قران کریم می فرماید :
وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَى (احزاب /۳۳)
وبسان روش زنان دوران جاهلیتِ نخستین به خودنمایى نپردازید،وآنگونه دربرابرمردم پدیدارنشویدویازینت وزیورخودرابه نمایش نگذارید.
لذا قرآن نهی می کند از اینکه نوع آرایش و زینت افراد یادآور دوران جاهلیت باشد.
اگربعضیها حجاب رامغایربافعالیتهای اجتماعی می دانندومعتقدندکه حجاب باعث سلب آزادی آنهامی شودپس چطور زن فرانسوی که ثمره تلاش دهها ساله خود درزمینه آزادی وبرابری زنان را به تدریج به دست می آورد به دینی روی می آوردکه طبق گفته غربی ها حقوق زن را پایمال می کند؟؟؟
چراکشورهای غربی جوانان خودرابه طورکاملاساماندهی شده ازدین ومسایل مذهبی دورنگه داشته اند و آنها را غرق در لذتهای ظاهری و به سمت مراسمات هیجانی و بدون نیازبه فکر و تبلیغ گسترده مسائل جنسی و غیراخلاقی مثل جشنواره ابجو المان که افراد را به نوشیدن مشروبات الکلی و مشغولیات جنسی مشغول می کند سوق میدهند تا جایی که جوانان اصولا فرصت و انگیزه ای برای پیگیری خواسته ها و مطالبات حقیقی و حقوقی خود از حکومت نداشته باشند اما روی پوشش زن حساس هستند؟ چرا در کشورهای غربی علیرغم این همه شعاری که می دهند، در داخل خانواده ها زنانی از دست همسرانشان کتک می خورند و مورد تهدید واقع می شوند، دخترانی که از دست  پدرشان مجروح می شوند فراوانند، آنجایی که راحت خون می ریزند و راحت می کشند اما در باره پوشش زن قیافه حق به جانب گرفته و آزادی زن را سر داده و مطرح می کنند و مطالبه حقوق می کنند!!!
رهبرفرزانه انقلاب می فرماید:”نگاه عمومی به زن که درفرهنگ غربی نهادینه شده نگاه غلطی است،نگاه ابزاری است ،نگاه اهانت آمیز است. ازنظر غرب علت اینکه شما نباید در چادر باشید، نبایدحجاب داشته باشید این نیست که آزاد باشید. شما دارید می گویید من با حجاب هم آزادی دارم.او چیز دیگری مورد نظرش است زن را برای نوازش چشم مرد،برای بهره وری نامشروع مرد میخواهد به شکل خاصی در جامعه ظاهر بشود.این بزرگترین اهانت به زن است حالا ولو با چندین لفاف تعارف آمیزاین را بپوشانند و اسمهای دیگری رویش بگذارند.                     

گاهی وقتها هم بعضی افراد بدحجابی و بی‌حجابی را تمدن و پوشش را نوعی عقب ماندگی میدانند و با این حرف که باید باطن پاک باشد و ظاهر مهم نیست شعار روشنفکری راسرمی دهند در حالی که حضرت علی (ع) فرموده اند ”الظاهر عنوان باطن" بنابراین رسیدن به واقعیت درون افراد از ظاهر آنها امکان پذیر است و می توان از ظاهر افراد به درون آنهاپی برد چطور ظاهر افرادمی تواند حکایت از درون آنها نداشته باشد؟ بنابراین این توجیه که درون مهم است و نه ظاهرمعقول نمی باشد و پذیرفته شده نیست.
اسلام برای کاستن آسیبهای حضور اجتماعی زن، دستور به رعایت پوشش مناسب برای زنان داده است. حجاب، هم زمینه انحرافات اخلاقی را کم می کند و هم به زن امنیت و آرامش و مصونیت می بخشد.

دستور پوشش ازسوی اسلام برای زن،درحقیقت، احترامی است که اسلام برای شخصیت زن قائل است. اسلام، شخصیت واقعی زن رادرنظرگرفته وبنابراین حجاب زن راازیک کالای جنسی وابزاری به یک شهروندوانسان محترم تبدیل کرده است درحالی که غربیان آزادی رامساوی باسکس وبرهنه شدن برای مردوهمجنس بازی می دانندوامروزهم ازاین پدیده شوم به تمدن یادمی کننداما ایا این آزادی است یا توهین و اهانت به زن؟؟
اسلام بااین آزادی که آنهاتعریف می کنندمخالف است زیرااسلام ازاوخواسته است به عنوان یک انسان درجامعه حاضرشودتادر بین مردم محترم باشدوبه عنوان یک انسان به اونگریسته شود؛نه اینکه بدون پوشش درجامعه رفت وآمدکند،وجسم وجذابیتهای جنسی خود را درمعرض نگاه مردان قراردهد،که به طبع آسیب جدی آن هم متوجه خودفردهم متوجه اجتماع می باشد.

هادیان البرز/ مریم افشار/30a30

دسته بندی: خانواده و جوانان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید