جمعه، 10 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 784

رئيس مجلس شورای اسلامی :

عزت و اقتدارايران نتيجه اطاعت از رهبري است

لاریجانی : آنچه در34 سال گذشته باعث عزت کشور ما شده جایگاه ولایت فقیه و راهنمایی های ایشان در زمان امام (ره) و آیت الله خامنه ای بوده است.

به گزارش بالاگریوه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درهمایش تکریم مادران و همسران شهدا با اشاره به اینکه ابرقدرت ها از اول انقلاب به بهانه های مختلف مقابل ملت ایران سنگ اندازی کرده اند اظهار داشت: این سنگ اندازی ها به خاطر راهی است که ما انتخاب کرده ایم وگرنه بسیاری از کشورها امروز جرات ایستادگی مقابل استکبار را ندارند. قیمت استقلال شما این است که دشمنان گاهی در مقابل‌تان سنگ‌اندازی می کنند.
نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: درمذاکرات هسته ای شنیده می شودکه گاهی در خلال مذاکرات درشتی هایی می کنند، ما جنس اینها را می شناسیم. اینها ژست توخالی زیاد دارند ولی نباید فریب بخوریم.
وی تاکید کرد: دو طرف اکنون گفته اند که می خواهیم مذاکره کنیم. این در حالی است که ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده بود اما آنها گاهی در کوران مذاکرات حرفهای درشت می زدند که اراده ها را سست کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر،رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان فرهنگ ملت ایران را درست نمی شناسند اظهار داشت: دشمنان فکر می کنند با این حرفهای درشت تغییری در اراده ملت ایران بوجود می آیددرحالی که باید بپذیرندباملت عظیم ایران و خانواده شهدا مواجه اند و خون استقامت را در رگ های جامعه می دمند.
وی پیشرفت و سرفرازی کشور را ناشی از تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری خواند و گفت: ایران در ۳۴ سال گذشته فراز و فرودهای زیادی داشته است و گاهی در برخی مراحل با سستی هایی مواجه شده ایم اما آنچه باعث عزت کشور ما شده جایگاه ولایت فقیه و راهنمایی های ایشان بوده که در زمان امام (ره) و آیت الله خامنه ای اینگونه بوده است.
لاریجانی ادامه داد: در ۳۴ سال گذشته حوادث متنوعی بر ما گذشت اما آنچه که باعث اقتدار ما در مسائل کلان و اساسی شد این بود که همه در اطاعت از رهبری یکدل بودند. آنهایی که بی وفایی کردند نیز سزایش را کشیدند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئله هسته ای از عوامل اقتدار کشور است. در طول دو دهه گذشته با حمایت رهبری فراز و فرودها را در مسیر دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای طی کرده و به پیشرفت علمی دست یافته ایم. در واقع راهنمایی های رهبری موجب مصون ماندن کشور از حوادث بود و عامل اقتدار مسلمانان شد.
وی با اشاره به جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان اظهار داشت: در آن زمان حجم سنگین نظامی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان همزمان با مذاکرات نفسگیر ایران با غرب در مسئله هسته ای بود و شورای امنیت در شلوغی فضای بین المللی قطعنامه ای علیه ایران صادر کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این قطعنامه نشان داد که غرب کانون مقاومت را در دنیای اسلام شناخته است زیرا در یک گوشه دنیا رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان عملیات می کرد و در گوشه دیگر به ایران در مسئله هسته ای فشار می آوردند.
وی یادآور شد:درآن زمان بسیاری ازکشورهای اسلامی یاخودرابه خواب زده بودندیاپشت صحنه به رژیم صهیونیستی کمک می کردندتنها کشوری که به مقاومت لبنان کمک می کردسوریه بودکه آن راهم به این روزانداختند.نهایتاحزب الله لبنان درآن جنگ ضربه ای به رژیم صهیونیستی زدوکمر آنهاراشکست.
لاریجانی تاکید کرد: توفیق کشور ناشی از همدلی مردم با مقام معظم رهبری است مسیر آینده هم همین است نباید دچار غفلت شویم. برای عبور از سنگلاخ های پیش رو جامعه ما باید اهل فرهنگ، استقامت و طبعیت از رهبری باشد چرا که این کلید پیشرفت و سعادت کشور است.
لاریجانی با بیان اینکه خانواده شهدا ایستادگی را به ملت ایران آموختند تصریح کرد: هیچگاه قدر و منزلت خانواده شهدا فراموش نمی شود همان شهادت ویژگی ممتاز جامعه اسلامی است بسیاری از خصوصیات فرهنگی جوامع مختلف مشابه هستند اما آنچه جامعه ما را از جوامع دیگر جدا می کند پاسداشت فضیلت شهادت است.
وی اضافه کرد: بسیاری ازجوامع، منابع مالی غنی دارند و نظم و انضباط خوبی در آنها برقرار است و پیشرفت کرده اند اما در مقابل استکبار سست هستند و تاب نمی آورند زیرا فرهنگ جهاد و شهادت را کنار گذاشته اند و قدرت ایستادگی ندارند.
وی انتخاب نام سال ۹۳ با نام فرهنگ و اقتصاد را انتخاب دقیقی خواند و گفت: در سال ۹۳ به خاطر غنای فرهنگی باید به موضوع جهاد و شهادت توجه خاص شود زیرا این امر موجب سربلندی جامعه خواهد شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه ایران امروز رابه یک قدرت مهم و تاثیرگذارتبدیل کرده و باعث شده کشورمان روی پای خود بایستد جدای از تدابیری که اندیشیده شده مربوط به شهادت و مجاهدت هایی است که اگر وجود نداشت این سربلندی برای کشور بوجود نمی آمد.
لاریجانی افزود: قلدری بعضی کشورها در مقابل ایران به این معنا نیست که آنها عظمت کشور ما را درک نمی کنند بلکه آنها این عظمت را می شناسند اما به زبان نمی آورندما با راهی که پیش رو داریم به سه رکن فرهنگ، استقامت و ولایت پذیری نیاز داریم این فرهنگ تقلیدی و وارداتی نیست بلکه باید از متن باورها بجوشد و با هویت جامعه سنخیت داشته باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی بااشاره به برخی نظریات مبنی براینکه اگر بر روی باورها استقامت نداشته باشیم دریچه های پیشرفت به روی مابازمی شود گفت: این یک نگاه سطحی است.عمق مسئله این است که تفکرمجاهدانه وشهادت طلبانه ما رابه اینجا رسانده و اگرازآن فاصله بگیریم دچارنوعی ارتجاع و گمراهی شده ایم، استقامت برفرهنگ اسلامی دریچه های اقتداروسربلندی را پیش روی ما باز خواهد کرد که کانون آن فرهنگ شهادت طلبی است.
وی فرهنگ شهادت را عامل حیات جامعه خواند و اظهار داشت: جامعه ما باید جامعه ای با فرهنگ متعالی باشد که دستیابی به این امر از طریق استقامت امکانپذیر است. استقامت هم بدون هزینه نخواهد بود اما تکامل جامعه در این مسیر قرار دارد.
لاریجانی تاکید کرد: جامعه سختکوش و با استقامت قطعا آینده درخشانی خواهد داشت اما اگر این جامعه دچار خواب آلودگی و تمکین شود باید تا مدتها همین تمکین را ادامه دهد.
رئیس مجلس با اشاره به سالگرد وفات ام البنین(س) اظهار داشت: ابتکار خوبی به خرج داده شده که در این مناسبت از مادران و همسران شهدا تکریم می شود. حضرت ام البنین شیرزنی اسوه و نمونه بود که از نظر فرهنگ اسلامی حامل یک فکر غنی بود.
وی ادامه داد:فرهنگ ،فضیلت،استقامت وولایت پذیری سه ویژگی مهم زندگی حضرت ام البنین است که اگر بر زندگی مادران و همسران شهدا تامل کنیم همین سه ویژگی را در آنها می بینیم.
لاریجانی در پایان اظهار داشت: قانون جامع ایثارگری در مجلس تصویب شده اما عملا در مقام اجرا معطل مانده است. از دولت متشکریم که همت می کند تا نسبت به این اجرای این قانون اقدام می کند.
به گزارش مهردراین مراسم حجت الاسلام محمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران، ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور بانوان، همسر رئیس جمهور و همسر حجت الاسلام شهیدی حضور داشتند.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید