پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 773

روح الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی :

مسئولین بدانند در دوستی با آمریکا و اسرائیل چیزی عاید ما نخواهدشد

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی:مسئولین ما باید بدانند در دوستی با آمریکا و اسرائیل چیزی عاید ما نخواهد شد.و ما با هر حرکتی که موجب زیر سوال رفتن اقتدار کشور و عزت ملی شود مخالف هستیم.

به گزارش بالاگریوه روح الله عباسپور، نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در رابطه باپیش نویس قطعنامه صادر شده توسط کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا در گفتگو با صبح قزوین اظهار کرد: ما در چندین مورد استکبار جهانی را مورد آزمایش قرار دادیم که متاسفانه گاهی مسئولین و مقامات کشوری و دولتی ما علیرغم تجارب فراوان در این زمینه،برای اینکه بتوانند در رقابتهای داخلی بر رقبای جریان فکری خود مسلط شوند به بعضی ازاین توافقات ذلت بار تن داده اند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تجربه نشان داده وقتی استکبار علیه ما قدمی برمی دارد اگر محکم و با قدرت ایستادگی کنیم، عقب نشینی می کنددر غیر اینصورت اگر از خود ضعف نشان دهیم؛عزت و کرامت ملی راکم رنگ کرده و گستاخی و تخاصم دشمن را به دنبال دارد.آنهابا ابهامات فراوان در توافقنامه ژنو، سعی دارند تا حقوق بشر، توان نظامی، موشکهای بالستیک وحمایت از روسیه و حزب الله ما را بهانه قرار داده تا مجددا بتوانند از ظرفیت و حربه تحریم برعلیه جمهوری اسلامی استفاده کنند.

وی تاکید کرد:مسئولین ما بایدبداننددردوستی باآمریکا و اسرائیل چیزی عایدما نخواهد شد.حفظ عزت و کرامت ملی جزو اصول اساسی سیاست خارجی ما است و با هرگونه حرکتی که موجب زیرسوال رفتن اقتدار کشور وعزت ملی شود مخالف هستیم.قطعا مجلس نیزدراین رابطه موضع گیری خواهد کرد.
نماینده مردم بوئین زهرا و آوج درمجلس شورای اسلامی افزود: توافق باید حاوی دستاوردهای مهمی باشدو مسئولین مانبایددرمقابل عمل نکردن آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود،این همه انفعال ازخود نشان دهند. دولت مابه زعم احساس مسئولیت درمقابل مردم نبایدبه هرقیمتی باآنها به توافق برسد.
وی بیان کرد:کشورمادردانش هسته ای صاحب قدرت،اختیار،عزت وکرامت فراوانی شده که بهای آن ازدست دادن بزرگترین شخصیتهای علمی ودانشمندان هسته ای خود بوده است ولی متاسفانه دولت تمام مطالبات آنها راقبول کرده و جایی برای چانه زنی نگذاشته است،همچنین باواگذاری غنی سازی ۲۰ درصدو راکتور آب سنگین اراک و …درمقابل آمریکا تسلیم شد که دراصل این توافقنامه نتیجه ای نداشته است.

این مسئول درخصوص افتتاح دفترنمایندگی اتحادیه اروپادرتهران گفت:اگرحسن نیت آنها به واقع برای تبادل افکار،اخبار،توافق نامه هاو معاهدات است می توانند ازطریق سفارتخانه های خود اقدام کنند. اگرما به دنبال این هستیم که با افتتاح این دفتر روابطمان را تقویت کنیم، این دیدگاه کاملا اشتباه است.
وی در پایان در رابطه باکسانی که لایحه قصاص و اعدام را زیر سوال بردندخاطر نشان کرد: کسی نمی تواند مسائل حقوقی مبتنی بر مبانی دین مبین اسلام را محکوم کند، این خود دخالت در امور کشور ما محسوب می شود.دولتمردان کشورمان نباید اجازه ورود چنین بحث هایی را بدهند.اگر آنها صداقت دارند؛ می توانند این بحث ها را در عربستان سعودی که در کوچکترین مسائلی حکم اعدام را اجرا می کند مطرح کنند.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید