جمعه، 10 فروردین 1403
سیاست / جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 670

تجلیل مجلس ازشجاعت و قاطعیت فرمانده سپاه

قدردانـي وكلاي ملت از هشـداركـو بنـده " عزيزسپاه " به آمريكا

آقای کری! آمریکا و قدرت‌های نظامی او، در مقابل چشم مردم مجاهد و با ایمان ما بسیار کوچک و حقیر هستند.

بالاگريوه- «آقای کری! این را بدانیدنبردمستقیم با آمریکا،قوی‌ترین رؤیای مردان مؤمن وانقلابی در سراسر جهان است.

تهدیدات شما برای اسلام انقلابی بهترین فرصت است. پیشوایان اسلام، سالهاست ما را برای یک نبرد بزرگ و سرنوشت ساز آماده کرده اند بعید می‌دانم مردان عاقل شما، اجازه دهند آمریکا که در یک سوی این نبرد سرنوشت ساز قرار می دهند، گزینۀ مضحک نظامی را از روی میز به صحنه عمل بکشاند…آقای کری! آمریکا و قدرت‌های نظامی او، در مقابل چشم مردم مجاهد و با ایمان ما بسیار کوچک و حقیر هستند. اگرشما تخصص و فهم مسائل نظامی یا امنیتی را ندارید از کارشناسان مجرب خود بپرسید که آیا واقعا آمریکا توان و طاقت تحمل تبعات خانمان برانداز عمل کردن این گزینه علیه ایران را دارد؟».

اظهارات سرلشکر جعفری در واکنش به تهدید آمریکا به حمله نظامی علیه ملت ایران با واکنش‌های زیادی در رسانه‌های جهان همراه بود و البته در داخل نیز مورد حمایت آحاد ملت، جریان‌‌های و شخصیت‌های مختلف قرار گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نمایندگان و وکلای ملت ایران در گفت‌وگوهای جداگانه با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس به سهم خود از اظهارات اخیر فرمانده کل سپاه در واکنش به تهدید نظامی مقامات آمریکا، تقدیر و به آن واکنش نشان دادند که برخی از این گفت‌وگوها به شرح زیر است:

* اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس با اشاره به اظهارات مقتدرانه سرلشکر جعفری که در واکنش به اظهارات جان‌کری مطرح شده بود، گفت: در اصل، وقتی حضرت آقا می‌فرمایند، من دیپلمات نیستم، انقلابی‌ام؛ به این معناست که همه ما باید موضع انقلابی داشته‌ باشیم و از همین رو بود که فرمانده عزیز سپاه، مواضعی مقتدرانه در پاسخ به یاوه‌‌گویی‌های آمریکا اتخاذ کردند که آن مواضع مورد حمایت نمایندگان مجلس نیز هست.

* غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، گفت: فرمانده سپاه با اظهارات خود نشان داد که سرداران سپاه فرزندان امام راحل و پیروان راستین رهبری هستند و با تمام توان از استقلال کشور دفاع می‌کنند.

* اسماعیل جلیلی نائب رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیز با تقدیر از مواضع فرمانده کل سپاه علیه آمریکا، تاکید کرد: نگاه مدیران و به خصوص مقامات ارشد در مقابل رویکرد خصمانه مقامات آمریکا، شایسته تشکر  است مخصوصاً لازم است بنده به نمایندگی از فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از مواضع فرمانده کل که به گستاخی وزیر امور خارجه پاسخ کوبنده دادند، تشکر کنم.

* سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اظهارات فرمانده کل سپاه موجب خرسندی مردم و امیدواری تمام ملت‌های آزاده جهان شد؛ نمایندگان مجلس ایمان دارند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دفاع ملت ایران، هر تجاوزی را در نطفه خفه خواهند کرد.

* حجت‌‌الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی نیز واکنش اخیر فرمانده کل سپاه به تهدید نظامی را برخاسته از ایمان راسخ رزمندگان و سربازان اسلام دانست و گفت: تاسیس سپاه پاسداران از جمله پیشنهادات حضرت امام خمینی(ره) بود و با حضور پاسداران عاشق، مومن و بابصیرت شکل گرفت. لذا ما نمایندگان از اظهارات سردار جعفری در مقابل یاوه گویی آمریکا نهایت تشکر را داریم و از این خط مشی که در طریق ولایت است، دفاع می‌کنیم.

* علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس با تقدیر از مواضع مقتدرانه فرمانده کل سپاه، تصریح کرد: سخن فرمانده کل سپاه در پاسخ به جان‌کری لازم و مایه غرور ملت ایران بود. باید روحیه مقاومت و حماسه مردم حفظ شود.

* حجت‌الاسلام طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با قدردانی از واکنش مقتدرانه فرمانده کل سپاه، گفت: رسانه‌های آمریکایی که جرات انعکاس اظهارات سردار جعفری را نداشتند و از آن وحشت کردند چگونه انتظار دارند حاکمانشان از فرمانده عزیر سپاه هراسان نباشد. آمریکا از شنیدن اظهارات فرمانده سپاه هم بیم دارد چه برسد به اینکه دست به اقدام نظامی علیه ما بزند.

* علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس با تقدیر از مواضع مقتدرانه فرمانده کل سپاه، تاکید کرد: جمله نورانی حضرت امام که اگر سپاه نبود کشور نبود در دوره‌های مختلف علیه دسیسه‌های برضد انقلاب اسلامی تجلی پیدا کرده است. لذا باید از فرمانده محترم سپاه که به توهمات جان‌کری و نظام ظالمانه سلطه به رهبری آمریکا پاسخ صریح داد، تشکر کرد که این اظهارات نمود اقتدار، صلابت و منطق نیروهای انقلابی است. دستگاه دیپلماسی هم باید پاسخ قاطع به توهمات دشمن بدهد.

* امیر حسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مجلس نیز سرلشگر جعفری را فرمانده و سردار شجاع و بصیر انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: سردار رشید انقلاب و اسلام به دشمنان فهماند که بوی کباب بلند نشده بلکه دود آهن‌های گداخته شده برای داغ کردن خریت‌هاست.

* حمید رضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس در مجلس نیز با قدردانی از مواضع شجاعانه فرمانده کل سپاه، تاکید کرد: سخن فرمانده کل سپاه، حرف مردم خداجوی ایران اسلامی است.

* حجت‌الاسلام رسایی نماینده مردم تهران در مجلس اظهارات فرمانده سپاه را پاسخ قاطعی به یاوه سرایی های مقامات آمریکایی دانست و گفت: گزینه نظامی آمریکایی ها مترسکی بیش نیست که برای ترساندن دیگران گاهی آن را با دست تکان می دهند والا این مترسک روح ندارد. سخنان فرماندهی سپاه در فقدان دیپلماسی محکم دولت در برابر یاوه گویی آمریکایی ها لازم و ضروری بود تا آمریکا بداند وادادگی موجود در دیپلمات ها و برخی از اعضای دولت یازدهم، در میان نیروهای نظامی و بسیجی ما نیست بلکه این نیروها سال‌هاست منتظر لحظه‌ای هستند تا برای یکبار و رو در رو، هیبت پوشالی آمریکا را به دنیا نشان دهند.

* محمد اسماعیل‌سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه نمایندگان ملت از  موضع صریح، شجاعانه، قاطعانه و کوبنده فرمانده کل سپاه علیه رجزخوانی‌های پوشالی و بی‌منطق مقامات آمریکا تشکر می‌کنیم، اظهار داشت: در مقابل شیطان بزرگ که زبانی جز منطق و زور را نمی‌فهمد، لازم بود سرلشکر جعفری آن مواضع را اتخاذ کند.

* حجت‌الاسلام نبویان نماینده تهران در مجلس نیز خاطر نشان کرد: از فرمانده محترم سپاه تشکر می‌کنم که از موضع عزت و اقتدار از عزت و سربلندی  مردم عزیز ایران در مقابل دشمن دفاع کرد و  به جای عقب نشینی پاسخی محکم به دشمن مستکبر دادند.

* نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس نیز در تقدیر از مواضع مقتدرانه فرمانده کل سپاه، گفت: سرلشکر جعفری حرف دل تمام ملت ایران را زد؛ براستی مردان خدا منتظرند در یک نبرد بزرگ، کار آمریکا را یکسره کنند؛ آمریکا باید به اظهارات فرمانده کل سپاه توجه کرده  تا دیگر پا را از گلیم  خود درازتر نکند.

* فاطمه آلیا نماینده مردم تهران با تشکر از فرمانده سپاه گفت: از مواضع مقتدرانه فرمانده معزز سپاه تشکر می‌کنم که در فضای ابهام آلود و چند پهلوی برخی دولتمردان سوپر دیپلمات، بانگ برآورد که ملت همچون ولی‌امرشان انقلابی‌اند نه دیپلمات. سردار جعفری فرمانده شجاع و  با بصیرت که رهرو صدیق شهداست و باید گفت که «فرمانده عزیز، مدال ولایتمداری گوارایت».

* ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم آباد:ازمواضع مقتدرانه فرمانده شجاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر رجزخوانی‌های پوچ سردمداران نظام سلطه تقدیر و تشکر می‌کنیم وبه آقای جعفری درودمی‌فرستیم که طراوتی تازه به روحیه انقلابی ملت ایران بخشید.

دسته بندی: سیاست / جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید