جمعه، 10 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 587

رئیس جمهور درجلسه هیأت دولت :

در 9 دی مردم برای حمایت از انقلاب و رهبری دربرابر دخالت بیگانگان به میدان آمدند

بالاگریوه/دکترحسن روحانی : حضور مردم درحماسه 9 دی ،برای دفاع از اسلام،مقدسات و ادای احترام به اباعبدالله‌الحسین(ع) وحمایت از انقلاب و رهبری بود.

رئیس جمهور با اشاره به فرارسیدن سالروز ۹ دی با بیان اینکه وقتی مردم احساس کردند به باورها و ارزشهای اعتقادی آنها توهین شده و بیگانگان خیال دخالت در حوزه های اخلاقی و اعتقادی آنان را دارند به حرکت در آمدند،تاکیدکرد:مردم برای حمایت ازجناحی خاص به میدان نیامدندبلکه حضورمردم،برای دفاع از اسلام،مقدسات،ادای احترام به اباعبدالله‌الحسین(ع) وحمایت از انقلاب ورهبری بود.

بالاگريوه- جلسه هیات دولت عصر روز یکشنبه 92/10/8به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت الاسلام دکتر روحانی در این جلسه با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و با بیان اینکه ملت ایران در ایام محرم وصفر،علاقه و ارادت قلبی خودرا به بهترین شکل نسبت به پیامبر و خاندان پاک او ابراز می دارند، گفت: درس بزرگ ما ازمکتب پیامبر رحمت(ص) این است که لازمه گسترش پیام حق، نرمش و مهربانی با مردم و لازمه پیشرفت حکومت، احترام به رای و نظر مردم و مشورت با آنها است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام حسن(ع)، با شجاعت ودوراندیشی تمام، باصلح خودکه به راستی باشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ بود،توانست آتش فتنه و اختلافات درمیان امت اسلام رافرونشاند،افزود:حضرت امام حسن مجتبی(ع) که می دانست شهامت وشجاعت برای صلح،اگربیش ازجنگ وشهادت نباشد، کمتراز آن هم نیست،ملامت همه افراطیون رابه جان خریدتاوحدت اهل قبله واساس مکتب پیامبر(ص) راحراست نمایدو بابیداری نسبت به خطرحمله دشمن خارجی، وحدت جامعه و اساس اسلام را حفاظت کند.

روحانی با اشاره به فرارسیدن روز ۹دی و نامگذاری آن به عنوان روز بصیرت،گفت:مردم زمانیکه احساس کردندبه باورها و ارزش های دینی واعتقادی آنها توهین شده و بیگانگان خیال دخالت درحوزه های اخلاقی و اعتقادی آنان رادارندبه حرکت در آمده، باحضورواجتماع‌شان به بیگانگان پاسخ درخوری دادند.

رئیس جمهور با تاکید براینکه حضور مردم دراین روز،برای دفاع از اسلام ومقدسات وادای احترام به اباعبدالله‌الحسین(ع) وحمایت ازانقلاب ورهبری بود، گفت: مردم برای حمایت ازجناحی خاص به میدان نیامدند، آنچه مردم را به حرکت درآورددلدادگی مردم ایران به عاشورا و ارزش‌های انسانی برآمده از آن بود. مردم با هدف دفاع از اسلام، اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی به حرکت درآمدند،چون احساس کرده بودند به فرهنگ عاشورا اهانت شده و بیگانگان زمینه را برای مداخله مناسب یافته‌اند.

روحانی با تاکید براینکه بصیرت فقط برای یک روزخاص نیست بلکه همیشه باید برای ماروز بصیرت باشد،گفت:خوشبختانه بامدیریتی که رهبری انقلاب کردند، ملت ما بصیرت خود را با حضور حماسه‌ساز در انتخابات ۹۲ نشان دادند. وقتی رهبری با درایت بر جذب حداکثری تاکیدکردندوحتی ازکسانی که حکومت را هم قبول ندارند دعوت به شرکت در انتخابات کردند، مردم با بصیرت عمل کردند.

وی با بیان اینکه بصیرت با توهین و افراطی‌گری سازگار نیست، لازمه بصیرت را تشخیص دقیق شرایط زمان ومصالح کشور دانست وافزود: امروز درشرایطی که ما در حال مذاکره جدی با قدرت‌های جهانی هستیم مصلحت کشور اقتضا می کند بالاترین درجه وحدت و انسجام ملی را نشان دهیم.

روحانی در ادامه افزود:دولت وظیفه خود می داندکه مسئولیت قانونی خود درسیاست خارجی کشور رادرراستای هدایت‌های رهبری باهوشیاری و کارآمدی ایفا کند و اطمینان دارد که مردم با بصیرت، باحمایت‌های همه جانبه خود، موفقیت کشور در این عرصه را هم تضمین خواهند کرد.

در ادامه جلسه امروز هیأت دولت، رییس دیوان محاسبات کشور پیشنهاداتی در خصوص تعامل هر چه بیشتر بادستگاههای اجرایی برای اقدامات پیشگیرانه و رعایت موازین قانونی در عملکرد دستگاههای دولتی به هیات وزیران ارائه نمود.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید