جمعه، 10 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 582

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت جهارمین سالگردحماسه 9دی

حماسه 9 دي 88 تكرار عاشوراي حسيني در پهنه ي كربلاي ايران بود

بالاگریوه/حماسه نهم دی ماه 1388تکرار عاشورای حسینی در پهنه کربلای ایران و پاسخی رسا به فریاد «هل من ناصرینصرنی » حضرت اباعبدالله الحسین «علیه‌السلام» در عاشورای سال 61 هـ . ق است.

بالاگريوه- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دربیانیه ای به مناسبت جهارمین سالگردحماسه 9دی تاکید کرد:پیام عاشورایی حماسه جاودان وماندگار نهم دی؛ تمامی مرزهای جغرافیایی و سیاسی جهان را درنوردید و کشور و نظام را در مقابل تهدیدات پیش روی خود بیمه کرد؛ حماسه عاشورایی 9 دی؛ پژواک رسای فریاد «هیهات من الذله» امام حسین(ع) در کربلا بود که در آسمان ایران طنین‌انداز شد.

دراین بیانیه آمده است:

درچهارمین سالگردحماسه ماندگاروتاریخی نهم دی،عظمت آن حماسه عظیم وباشکوه بیش از پیش بر همگان آشکار شده و زوایای کمتر پیدای آن، بیشتر مورد تحقیق و مدّاقه مورخان، محققان و بررسی و کنکاش مردم بصیرتمند ایران قرار گرفته و بایستی به بازخوانی علل و عوامل، زمینه‌ها، آثار و پیامدها و پیام‌های آن، بیش از گذشته پرداخت تا روح آن حماسه برای همیشه در دل‌ها و اذهان زنده و جاودان بماند.

آن حماسه عظیم وحضورملّی وحدت‌بخش و امیدآفرین به فرموده مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» به درستی که تجلی قدرت الهی و روح حسین‌بن علی«علیه‌السلام» و دست خداوند بودکه ازقلوب باایمان واراده‌های راسخ ملت مسلمان، شجاع و مبارزایران ظهور یافت تا بساط فتنۀ فتنه‌گران، آشوب‌طلبان و دشمنان عنود و حسود انقلاب را درهم پیچیده و قدرت نرم نظام و اراده، عظمت و اقتدار ملی مردم و نظام را به منصه ظهور برساند.

غائله فتنه سال 1388 یک نسخه اعطایی نظریه‌پردازان کودتاهای رنگین و مخملین همانند«مایکل لدین»، «جین شارپ» و «جورج سوروس» به پیاده نظام و عوامل مزدور خود در داخل ایران بود که البته نسخه‌ای کپی‌شده ازکودتاهای رنگین اوکراین وغیره بودکه این جملگی حکایت‌گریک واقعیت بزرگ وکتمان‌ناپذیر است و آن اینکه فتنه 88 نه پدیده‌ای صرفاً اتفاقی و نه سوء تفاهم بزرگ و نه اختلافی درون چارچوب‌های نظام اسلامی بود؛ بلکه اتفاقی طرح‌ریزی شده، بابرنامه ازقبل تهیه شده،حاصل اتاق‌های فکرکانون‌های صهیونیستی وهمراهی سرویس‌های جاسوسی غربی علیه تمامیت نظام،ملت،انقلاب و ارزش‌های والا و برجسته آن بود ؛که با حضور حماسی و با بصیرت، مقاومت و حضور به موقع مردم عاشورایی ایران ناکام ماند.

حماسه نهم دی ماه 1388تکرارعاشورای حسینی درپهنه کربلای ایران وپاسخی رسابه فریاد«هل من ناصرینصرنی»حضرت اباعبدالله الحسین «علیه‌السلام» درعاشورای سال 61 هـ . ق است.

در نهم دی 1388؛ فریاد «هیهات من الذله» مردم استکبارستیزوبصیرایران بودکه کران تاکران آسمان ایران رافراگرفت وتمامی مرزهای جغرافیایی و سیاسی و انسانی رادرنوردیدو پیام رساو بزرگ انقلاب اسلامی رابه گوش جهانیان رساند و نظام وکشورو انقلاب رادرمقابل مخاطره‌های پیش‌روی،تهدیدات نرم و سخت و توطئه‌های شوم دشمنان صیانت و بیمه کرد.

زنده نگه داشتن این روز بزرگ، تاریخی و تاریخ‌ ساز و بررسی ریشه‌ها، علل و عوامل، آثار، برکات، پیامدها و پیامهای آن خود نیز موجب نشر فرهنگ بصیرت‌ افزایی و جلوگیری از بروز فتنه‌هایی از این دست درسالیان بعد خواهد شد.

مردم بصیر و ولایت‌مدار ایران اسلامی ازفتنه پیچیده و توطئه خطرناک 1388 سربلند خارج شدند، اما بایستی بدانیم، فتنه و توطئه درمسیرانقلاب تمامی ندارد.تا این انقلاب درسایه ولایت فقیه و دین مبین اسلامی جلو می‌رود، دشمن برای آن توطئه‌چینی می‌کند و فتنه‌های بعدی متفاوت، پیچیده‌تر و به مراتب سخت‌تر است زیرا دشمن نیز ازشکست‌های خود تجربه می‌گیرد و باشیوه‌های متفاوت و بازیگران جدید و هر روز در لباسی به میدان می‌آید.

اگرمراقبت نشود،از فتنه‌ها درس گرفته نشود،سرچشمه‌ های فتنه قبلی،بازیگران،ابزارها و شیوه‌های آن شفاف نشود،در درک فتنه‌ های آینده دچار مشکل  خواهیم شد و این نکته بسیار برای آیندۀ سلامت نظام و کشور مهم است که اگرازفتنه 88،حساسیت‌زدایی شود، دچار غفلت شده ودرآینده دردام فتنه‌هایی به مراتب مهلک‌ترپیچیده‌تری خواهیم افتاد.

ازهمین روی ازنخبگان وفرهیختگان کشور،مدیران واصحاب رسانه‌ها وجراید،مسئولان مراکزودستگاه‌های حاکمیتی، فرهنگی،سیاسی ودینی،صاحبان بیان،قلم و تریبون به ویژه رسانۀ ملی انتظاراست،درفرصت بزرگداشت یوم‌الله نهم دی که امسال مصادف بادهه آخرماه صفر است، برای تعمیق و گسترش بصیرت، شور و شعورسیاسی ودینی و انقلابی توأمان با هم حداکثر بهره را برده و ازظرفیت گسترده 9 دی برای تأمین نیازهای امروز و فردای کشور استفاده بهینه کنند. منبع:فارس

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید