پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 580

عضوهیات رییسه مجلس خبرگان رهبری :

محور اعتدال فقط ولایت فقیه ومعتدل کسی است که همراه ولي فقیه باشد

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: محور اعتدال فقط ولایت فقیه است و انسان معتدل کسی است که همراه ولایت فقیه باشد.

بالاگريوه- آیت الله سید احمدخاتمی، عضوهیات رییسه مجلس خبرگان رهبری شامگاه چهارم دی ماه در جمع زائران و مجاوران بارگاه رضوی به روایتی ازپیامبر اکرم (ص) اشاره و خاطرنشان کرد:ایشان در روایتی ازنگرانی خود در مورد سه موضوع خبر می دهند و می فرمایند: «من دررابطه بابیراهه رفتن پس ازپیداکردن مسیر، فتنه ها و آلودگی های اقتصادی و اجتماعی نگران هستم».

به گزارش «رسا» آیت الله خاتمی به گمراه شدن بعدازپیدا کردن مسیر وکسب معرفت اشاره وتصریح کرد:درغدیر خم120هزارنفرباامام علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر(ص) بیعت کردند اما بعد از70روز امام علی(ع) را فراموش کرده و به تعیین جانشین پیامبر(ص) پرداختند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مصداق این نگرانی پیامبر(ص) درانقلاب اسلامی ایران،عنوان کرد:مردم کشورمان با انقلاب مسیر صحیح را پیدا و نعمت ولایت رادرک کردند؛ آنهاپی بردندکه هیچ قدرتی به جز ولایت فقیه توان سرنگونی رژیم پهلوی رانداشت بااین وجودفتنه گران درسال 88 قصد داشتند گمراهی بعد از کسب معرفت را در این کشور رقم بزنند که در این امر موفق نشدند.

وی به نگرانی پیامبر(ص) از فتنه ها اشاره و اظهار کرد: این نظام از آغاز شکل گیری با فتنه های مختلفی چون کمونیست ها، لیبرال ها،منافقین،بنی صدر و غیره روبرو بوده است؛ در این کشور افرادی فتنه های کوری را رقم زدند که از اردوگاه انقلاب بودند،ازامام خمینی(ره)حکم داشتندومردم بعد از نام امام نام آنها را فریاد می کشیدند.

آیت الله خاتمی باتأکیدبراینکه ولایت فقیه بوی امام زمان(عج) را می دهد، بیان کرد:ما ولایت فقیه را نه تنها یک رهبر سیاسی بلکه جانشین امام زمان(عج) می دانیم همانگونه که مسلم بن عقیل جانشین امام حسین(ع) بود؛کوفیانی که بیعت خودبا مسلم را شکستند درواقع امام حسین(ع) را تنها گذاشتند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: محور اعتدال فقط ولایت فقیه است از این رو انسان معتدل کسی است که همراه ولایت فقیه باشد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: درفتنه سال 88عده ای باافراط گری به آتش افروزی و اردوکشی های خیابانی پرداختندودرمقابل عده ای دچارتفریط شدند و سکوت کردند؛ در این میان مردم جزو معتدل ها بودند که برخی در هشتم و برخی در نهم دی ماه به میدان آمدند.

وی با بیان این که در آینده نیز با فتنه ها و جریان هایی مشابه روبرو خواهیم شد، تأکید کرد: مردم کشور باید همواره چشم شان به دنبال رهبر معظم انقلاب و ولی فقیه باشد، از ایشان تبعیت کنند، همواره همراه و در کنار ایشان بوده و مراقب باشند تا جلوتر از ایشان حرکت نکنند زیرا باعث گمراهی می شود و از ایشان هم عقب نیفتند زیرا هلاک خواهند شد.

آیت الله خاتمی دربخش دیگری ازسخنانش اُنس باخداوندوزندگی پاک رابه عنوان ارکان سبک زندگی دینی معرفی واظهارکرد:خداونددرسوره های مختلف قرآن کریم ازجمله سوره های محمد(ص)،نحل، انفال و اعراف زندگی انسانها را به دو نوع زندگی پاک وزندگی ای پست تراززندگی حیوانی تقسیم می کند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رزق حلال و پاکدامنی دو ویژگی و شرط اصلی زندگی پاک و پاکیزه هستند؛ انسان با پاکدامنی عقل و خردش را در برابر شهوات و غرایض حفظ می کند.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید