پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 577

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی :

9دي 88 عيدغديرانقلاب اسلامي بود

9 دی عید غدیر انقلاب اسلامی بود، یعنی همانطور که درعیدغدیر، کفارومنافقین مایوس شدند، بواسطه حماسه 9 دی نیز دشمنان نظام ناامید و مأیوس شدند.

بالاگيروه- حمیدرضا مقدم‌فر کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با حضور در برنامه زنده "سپهر سیاست" که از شبکه 4 سیماو باموضوع 9 دی پخش شد، درپاسخ به سوال مجری برنامه مبنی برویژگی‌های انتخابات سال 88 گفت:علاوه بر 9دی که یک حماسه‌آفرینی بزرگ ازسوی ملت ایران بود،انتخابات 88 نیز به معنای واقعی یک حماسه بوده و ازویژگی‌های خاصی برخوردار بود.

وی بابیان اینکه تمامی انتخابات‌هادرکشورما پس ازپیروزی انقلاب اسلامی هم برای نظام وهم برای دشمنان قابل تأمل بوده است،اظهارداشت:پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان این انقلاب راپدیده‌ای نودیدندکه درنقطه مقابل لیبرال‌ دموکراسی قرارداشت.جمهوری اسلامی یک الگوی مردم‌سالاری رابوجودآورده بودکه حقیقتادموکراسی به معنای واقعی آن دراینجاظهورداشت ونمونه کامل این دموکراسی مشارکت40میلیونی مردم درانتخابات سال 88 بود.

این کارشناس وتحلیلگرمسائل سیاسی بااشاره به اینکه انتخابات88شوروهیجان خاصی برای مردم داشت،خاطرنشان کرد:باآن حجم تبلیغات وهیجانات طرفدارکاندیداهاهیچ نزاع وخشونتی نسبت به یکدیگرنداشتندواین رقابت آزادانه باسلایق مختلف درنوع خودبی‌نظیربودویک پدیده جدیددردنیابه حساب می‌آمد.

به گفته مقدم‌فر، انتخابات 88 اوج دموکراسی بود که با نشاط و در امنیت کامل برگزار شد و این حجم مشارکت، شور و هیجان مردم می‌توانست قدرت ملی فوق‌العاده‌ای را تولید کند که متاسفانه به دلیل رفتارهای خودخواهانه برخی‌ها تبدیل به چیز دیگری شد.

وی در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه چه چیزهایی باعث شدکه این جشن ملی تبدیل به یک فتنه چندماهه شود وآیااین فتنه ازپیش طراحی شده بود یا خیر؟ تصریح کرد: بنده فکر می‌کنم این روزها بخشی ازمسئله روشن شده.بعضی ازرخدادهاراازسالها قبل تابه امروزدرمسیرحرکت مردم داشتیم که دشمن انجام داده وبعدازسالها ابعاد آن به صورت شفاف خودرا نشان می‌دهد؛مثل کودتای 28مردادکه سال1332رخ داداما همین اواخرآمریکایی‌ها اسناد دخالت و هدایت خود در آن کودتا رارسماً منتشر کردند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: درخصوص فتنه 88 نیز شواهدو بیّناتی وجود دارد که طراحی شدن این فتنه توسط خارجی و دست داشتن بیگانگان درآن را به وضوح نشان می‌دهد.

مقدم‌فر درادامه درباره دلایل مخالفت و معاندت دشمنان با انقلاب اسلامی اظهار داشت: زمانی(پیش از انقلاب اسلامی) در مملکتمان نخست‌ وزیر مدعی بود که ما همه چیزمان باید غربی و فرنگی باشدوخودمان نمی‌توانیم حتی یک آفتابه درست کنیم، لذا برای پیشرفت بایدازفرق سرتاکف پابایدغربی شویم اماامروزوبه لطف انقلاب اسلامی شاهد آنیم که درعلوم مختلف ازجمله نانوتکنولوژی وهوافضاپیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای داریم ودشمنان ماازاین پیشرفت‌ها ناراحت هستند.

وی دراین ارتباط خاطرنشان کرد:درانتخابات 88رقابت شدیدی بین دوطیف درون نظام وجود داشت،حتی مقام معظم رهبری درسخنرانی خودبعدازانتخابات مطرح کردند که هر 4 کاندیداها ازداخل نظام هستند؛ میرحسین موسوی زمانی نخست‌وزیر بود، محسن رضایی در دوره‌ای فرمانده سپاه بود، مهدی کروبی در برهه‌ای ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت و آقای احمدی‌نژاد هم که رئیس‌جمهور بود؛ بنابراین همه در داخل بودند اما ببینید دشمن چه کرد؟ دشمن از کوچکترین فرصتها استفاده کرد.

این مدرس دانشگاه افزود: اولین فرصت دشمنان این بود که مردم درکشورمان به 2 گروه تقسیم شده بودند ومی‌توانستند پس از انتخابات یک طرف را متهم به تقلب کنند و طرف دیگر را به کف خیابانها بیاورند. فرصت دیگر دشمن دلخوری عده‌ای از کاندیداهای 88 از انتخابات سال 84 بود که در آن انتخابات شکست خورده بودند.فرصت دیگردشمن مسائل مطرح شده درمناظرات سال 88بودکه حرف‌هایی زده شد که نباید زده می‌شدوغلط بوده است چه ازطرف احمدی‌نژاد و چه از طرف بقیه کاندیداها.

مقدم‌فر با بیان اینکه دشمن به دنبال این بود که کینه‌های بوجود آمده را تبدیل به یک جریانی کند تا اصل نظام زیرسوال بروددر پاسخ به سوال مجری برنامه که از وی پرسید چرابه رغم راهکارهای قانونی برخی از چهره‌ها بر طبل فتنه کوبیدند، گفت:مادرنظام سیاسی‌‌مان مکانیزم‌های روشنی داریم. درانتخابات 88 برای اولین بار بود که یک کاندیدایی ساعت 23شب درحالی که آراشمارش نشده بودوهنوزبرخی ازشعبه‌ها مشغول اخذ رای بودنشست خبری می‌گذارد و می‌گوید که من پیروز انتخابات هستم!

وی با بیان اینکه انتخابات خرداد 92 برای شکست‌خوردگان انتخابات 88 یک درس عبرت بود، تصریح کرد:درانتخابات 92 چه رخ داد؟ همه صبر کردند، تمامی آراء شمارش شد و بالاخره تمامی کسانی که رای نیاوردند به فرد پیروز تبریک گفتند و با اخلاق و آرامش نتیجه انتخابات را قبول کردند اما در انتخابات 88 گویا دستورالعمل از بیرون صادر می‌شد.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی بر همین اساس خاطرنشان کرد: حتی به فرض اینکه ادعای آنها درست بود -که البته قطعا ادعایشان درست نبود- آنها باید منافع ملی را برمنافع شخصی ترجیح می‌دادند؛ بالاخره انتخابات قانونی برگزار شده بود و بحث کل نظام ومصالح کشورمطرح بوداما آقایان نخواستند داخل نظام بمانند و حتی نظام و مقام معظم رهبری آنها را دعوت به آرامش می‌کرد اما آنها به حرکات غیرقانونی و ساختارشکنانه‌شان ادامه می‌دادند. اگر آقای میرحسین موسوی و مهدی کروبی خودرا ازدرون نظام می‌دانستند بایدمصالح نظام رادرنظرمی‌گرفتند اما متاسفانه قانون را نادیده گرفتند و به فکر مصالح شخصی‌شان بودند.

مقدم‌فر با بیان اینکه دشمنان به دنبال 2 بخش کردن مردم در کشورمان پس از انتخابات سال 88 بودند، افزود: امروز مصر را ببینید؛ مردم در این کشور به 2 بخش تقسیم شده بودند و دشمنان می‌خواستند جمهوری اسلامی ایران هم مثل مصر شود.

وی آسیب به وحدت ملی،جرأت دادن به دشمن و تریبون گرفتن دشمنان داخلی ازجمله بهایی‌ها و سلطنت‌طلبهارا ازخیانت‌های فتنه‌گران درسال 88 عنوان کرد وافزود:مهمترین خسارت‌آفرینی وظلم سران فتنه این بودکه آبروی نظام رابه بازی گرفتندکه قابل قیاس باهیچکدام ازخسارتهای دیگر نیست.جمهوری اسلامی ایران بعد از 3 دهه صاحب آبرو شده و وارد یک انتخابات با مشارکت بسیار بالا شده بود اما متاسفانه عده‌ای با آبروی نظام بازی کردند.

مقدم‌فر با بیان اینکه فتنه 88 دشمنان را امیدوار کرده بود، تصریح کرد: تشدید تحریم‌هاعلیه ملت ایران پس از فتنه‌ 88، یکی از علائم امیدوار شدن دشمنان در مواجهه با نظام اسلامی بود.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی دربخش پایانی سخنانش به حماسه 9 دی اشاره کردو افزود: 9 دی یک روز تاریخی صرف نبود. اشتباه نکنیم؛ 9 دی عید غدیر انقلاب اسلامی بود، یعنی همانطور که درعیدغدیر، کفارومنافقین مایوس شدند،9 دی نیزحماسه‌ای بود که به واسطه آن دشمنان نظام ناامید و مأیوس شدند. حماسه 9 دی چیزی شبیه به 15 خرداد 1342 و 22 بهمن 1357 است.    منبع : تسنيم

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید