شنبه، 1 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 563

نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی :

باكاهش 40درصدي بودجه ، بيكاري 53 درصدي لرستان دوبرابرخواهدشد

بالاگريوه -نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: باز هم سهم اندک لرستان از بودجه عمرانی کشور را لمس کردیم.

به گزارش بالاگریوه به نقل از ایسناعلی کائیدی اظهار کرد: جلسه‎ای با حضور استاندار و نمایندگان مردم لرستان در مجلس با معاون بودجه معاونت راهبردی در محل ساختمان این معاونت تشکیل که این جلسه ادامه جلسه‎ای بود که نمایندگان درباره بودجه لرستان با دکتر نوبخت داشتند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در لرستان 53 درصد بوده که این رقم بیش از دو برابر نورم کشوری است، افزود: متأسفانه در لایحه بودجه 93، بودجه عمرانی لرستان 35 تا 40 درصد کاهش یافته که با این تفاسیر، نمایندگان جوابگوی مردم نیستند.

دکتر کائیدی با اشاره به اینکه در استان‎هایی مانند یزد که نرخ بیکاری‎اش 10 درصد است، بودجه آن به اندازه لرستان کاهش نیافته است، بیان کرد: پروژه‎های لرستان بین 15تا30درصد پیشرفت فیزیکی دارندکه اگر بودجه به آنها تزریق نشود از بین خواهندرفت درحالیکه بودجه به استان‎های برخورداری تخصیص یافته که طرح‎های بزرگ با پیشرفت فیزیکی بالا داشتند.

وی تصریح کرد: نباید با توجه به نرخ بیکاری در استان بودجه عمرانی لرستان 35 تا 40 درصد کاهش یابد و این امر باعث امیدواری مردم نمی‎شود چرا که خیلی از پیمانکاران طلب دارند و این مهم با عدالت جور درنمی‎آید که سهم لرستان کاهش یابد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس اضافه کرد: متأسفانه برخی استان‎ها که در حاکمیت نفوذ داشتند و طرح‎های آنها دارای پیشرفت فیزیکی بالایی بود سهم بیشتری در جذب بودجه عمرانی داشتند.

کائیدی یادآور شد: راه‎آهن لرستان از امیدهای مردم این دیار است که باید تحقق یابد و انتظار داریم دولتمردان مساعدت لازم را داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که به برخی پروژه‎های عظیم استان فاینانس تعلق می‎گیرد یا خیر؟ افزود: فاینانس هیچ گونه نفعی برای استان ما ندارد، چرا که در لایحه بودجه سنواتی چیزی عاید لرستان نشده و احتمال تحقق پروژه‎ها از طریق فاینانس کم است.

نماینده مردم پلدختر درمجلس ادامه داد:هنگامی که قیمت دلار7 تومان بود کاری برای توسعه لرستان نشدو بخش خصوصی نیزکمکی نکردو امروزلرستان با نرخ بیکاری معادل دو برابر میانگین کشوری دست و پنجه نرم می‎کند و چه کسی باید پاسخگوی مطالبه به‎حق مردم استان باشد؟

کائیدی اذعان کرد:یک سری ازطرح‎های لرستان نهال‎گونه هستند که باید به سرانجام برسندکه باکاهش 35 تا 40درصدسهم بودجه عمرانی استان از بودجه کشور مسکوت می‎مانند.

وی بااشاره به اینکه حق استان نیست که بودجه‎اش 40 درصدکاهش یابد،درحالیکه استان‎های برخورداری همچون یزد،مازندران،گیلان وبوشهر10درصدکاهش داشته باشند، اظهار کرد: انتظار داریم و عدالت ایجاب می‎کند بودجه عمرانی استان کاهش نیابد،چرا که با این تفاسیر بیکاری نیزدوچندان خواهد شد.

نماینده مردم پلدختر درمجلس خاطرنشان کرد: عدالت ایجاب می‎کند لرستان ویژه دیده شود،چرا که با این کاهش پروژه‎ها مسکوت می‎مانندو نرخ بیکاری در استان باز هم تشدیدمی‎شود،درحالی که بسیاری ازطرح‎های استان بادو تاسه میلیارد تومان به سرانجام می‎رسند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس یاد آور شد: از دکتر روحانی و دکتر نوبخت انتظار داریم مساعدت لازم را داشته باشند، چرا که لرستان با این کاهش بودجه به اغماء می‎رود و با تزریق بودجه کاری از پیش نمی‎بریم، از بودجه کدام استان می‎خواهند به ما بدهند؟

کائیدی گفت: همه مردم، نمایندگان و استاندار از این وضعیت ناراحت و نگران هستند، چرا که پروژه‎های عظیمی مانند راه‎آهن برای استان حیاتی هستند.

وی با بیان اینکه در مورد بیکاری لرستان نگران هستم و باید در برابر مردم جوابگو باشیم، اضافه کرد: متأسفانه قبلاً نیز به دکتر دهمرده قول دادند که به طرح‎های استان فاینانس می‎دهند، اما عملاً چیزی عاید لرستان نشد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید