شنبه، 1 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 530

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی :

دهها هزارگردان بسیجی درخط مقدم مقابله با تهدیدات دشمنان

بالاگريوه-سرلشکرجعفری : دهها هزار گردان بسیجی در قالب گردانهای امام حسین (ع)، امام علی(ع)، بیت المقدس و کوثر درخط مقدم مقابله با هرگونه تهدیدی قراردارند.

به گزارش بالاگریوه به نقل ازسپاه نیوز سرلشکرجعفری گفت: دهها هزار گردان بسیجی درقالب گردانهای امام حسین (ع)، امام علی(ع)،بیت المقدس و کوثر درخط مقدم مقابله با هرگونه تهدیدی قراردارند.
سردار سر لشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در رزمایش بزرگ عاشورائيان فارس باتسليت ایام محرم و گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج و بسیجیان با حضور حماسی، فعالانه و آگاهانه خود در همه عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، سازندگی و امنیتی ازانقلاب اسلامی حمایت کرده و امروز با تشکیل دهها هزار بسیجی درخط مقدم مقابله با تهدیدات دشمنان قرار دارند.
سرلشکرجعفری با اشاره به اینکه سی و پنج سال از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل بسیج می گذرد ادامه داد: هر چند اراده ی شکل گیری بسیج ازسال 1342به عنوان اراده ی الهی رقم خورد و همانطور که امام (ره) فرمودند: "سربازان من کودکان شیرخوار امروز هستند "همان شیرخواران درسال 1357پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند و درسال  1359 نیز با حضور درجبهه های حق علیه باطل حماسه بزرگی راخلق کردند که علاوه براستحکام پایه های نظام انقلاب اسلامی را به جهان صادر کردند.

                                                              
وی بابیان اینکه بسیج وبسیجی پس ازپیروزی انقلاب درصحنه های مختلف امنیتی،سازندگی،اجتماعی وفرهنگی فعالانه وآگاهانه حضورداشته است افزود:بسیجیان با استقامت و حضورخوددرتمامی عرصه ها زحمات زیادی کشیدندتا این میراث گرانقدررا به نسل های آینده بسپارند.

سرلشکرجعفری باتأکیدبراینکه بایدشکرگزارنعمت اسلام،ولایت،هدایت وداشتن مردم انقلابی وحاضردرصحنه باشیم ادامه داد:حضورمردم انقلابی وهمیشه حاضردرصحنه جوهره ی اصلی انقلاب اسلامی است وبایدخدارابابت این نعمات شاکربوده ویادشهدای گرانقدروجانبازان وخانواده های معززآنهاراگرامی بداریم که عزت و برکت ایران اسلامی مدیون آنهاست.
فرمانده کل سپاه بااشاره به اینکه یکی ازدستاوردهای دفاع مقدس تضمین بالای امنیتی مرزهای جمهوری اسلامی است خاطر نشان کرد: این امنیت بالا رامرهون حضور بسیجیان جان بر کف ونیروهای مسلح مقتدرهستیم وبعیداست تازمانی که بسیج وبسیجی دراین کشوروجوددارددشمنان دست به حماقتی بزنند و سودای تجاوز به خاک ایران را درسر بپرورانند.
وی بابیان اینکه آمادگی نظامی کامل بسیجیان نیروی بازدارنده ای دربرابرتهدیدات است گفت:امروزدرگردانهای مختلف بسیج مثل بیت المقدس وامام حسین (ع)آمادگی بالایی راشاهدهستیم وبنده گزارشی راازاین سطح آمادگی تهیه وخدمت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ارائه کرده ام که باعث خوشحالی معظم له شد.
سرلشکرجعفری افزود:نوع جدیدی از تهدید دشمن طراحی و سازماندهی شده است که نمونه آن را می توان درفتنه 88 مشاهده کرد که توطئه ای ضدامنیتی بود.

درزمان فتنه88گردانهای امام علی(ع)بااین سطح ازآمادگی وآموزش درعرصه های امنیتی ومبارزه بااغتشاشات شهری نداشتیم اماامروزبحمدالله مجهز به این نیرو هستیم.
وی بااشاره به اینکه دشمنان درچندسال اخیرتهدیدات سیاسی،فرهنگی واقتصادی رابرای تضعیف جمهوری اسلامی سازماندهی کردندتصریح کرد:دشمنان تصورمی کنندباتصویب واعمال تحریم های اقتصادی میتوانندملت مؤمن وانقلابی ایران راتسلیم خواسته های نامعقول خودکنند؛غافل ازاینکه ملت مسلمان ایران تاآخرین قطره خون برپای آرمانهای امام (ره)،شهدا و انقلاب ایستاده است.
وی ادامه داد: خدا رابابت آگاهی و بصیرت مردم شاکریم که با حضور گسترده در حماسه 22 بهمن سال گذشته و شرکت میلیونی پای صندوق های رأی انتخابات در سال جاری، عمق بصیرت خود را نشان دادند و حماسه سیاسی عظیمی را آفریدند.
وی خاطرنشان کرد: در سراسر کشور برادران بسیجی در گردانهای عاشورا و خواهران بسیجی نیز در گردانهای الزهرا (س) سازماندهی شدند علاوه بر اینها دهها هزار گردان امام حسین (ع)،امام علی(ع)،بیت المقدس و کوثر در آمادگی کامل هستند تا در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و محرومیت زدایی از مناطق محروم، فعالیت کنند.
فرمانده کل سپاه گفت: تحقق ارتش بیست میلیونی نشانگر جذب و علاقه مردم به بسیج است که همگی آماده ی دفاع از انقلاب و آرمان های امام (ره) هستند.
وی بابیان اینکه علاوه براین جمعیت بیست میلیونی بسیجی تعدادزیادی ازمردم نیزدارای تفکربسیجی هستندولی دربسیج ثبت نام نکرده اندتصریح کرد:درهیچ برهه زمانی شاهدچنین اتفاقی نبوده ایم واسلام هم درهیچ زمانی شاهدچنین اتحادی نبوده است.
سرلشکرجعفری بااشاره به گسترده ترشدن دامنه تهاجم فرهنگی دشمنان دراثرپیشرفت تکنولوژی، فناوری الکترونیکی،و رسانه ای یادآور شد: دامنه تبلیغ انقلاب اسلامی نیزبه موازات این پیشرفت ها گسترش و توسعه یافته و اثرات خود را بر مردمان حق طلب می گذار دهر چند دولت های مستکبر که بیداری ملت خود را در پیروی از انقلاب اسلامی به ضرر خود می دانند و با همه توان و امکانات در مقابل گسترش و نفوذ انقلاب اسلامی ایستادگی می کنند و با استکبار جهانی برای بلند نشدن صدای اسلام همکاری می کنند.
وی با بیان اینکه پیام اسلام درحال گسترش و انتشار است افزود: انتشار و جذابیت پیام اسلام نشان از حادثه ای درآینده داردکه زمان آن رانمی دانیم ولی این نکته مبرهن است که ملت ایران پرچم دارنهضت انتظارهستندواین حرکت اسلامی مردم ایران به نهضت ظهورحضرت ولی عصر(عج)متصل خواهدشد.
سرلشکرجعفری ادامه داد:شعارانقلاب اسلامی همان شعار و اهداف انقلابی و قرآنی است و این اهداف و شعارهاهمان یاری دین خداست.

البته اراده خداوندبالاتر از آن است وحتی بدون حرکت مردم نیزگسترش می یابد و اراده خدا بر توسعه اسلام به دست مؤمنان قرار دارد و به خاطر همین مسئله در قرآن مؤمنان در زمره مجاهدانی که صاحب فضل عظیم هستند معرفی شده اند.
وی بابیان اینکه بسیجیان ازجمله همین مجاهدان هستند گفت: بسیج همواره در همه عرصه های انقلاب اسلامی حاضر و آماده است و در برابر هر دشمنی که با ملت ایران مخالفت ورزد به شدت مقابله خواهد کرد و منتظر روز فراخوان میمانند که به یاری امام عصر (عج) بشتابند.
فرمانده کل سپاه بابیان اینکه بایدسلاح ایمان وخودسازی رادرکنارسلاح نظامی داشته باشیم افزود:اگرمی خواهیدحق رابشناسیم وازقافله انقلاب عقب نمایم ودربرابر انقلاب و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار نگیریم بایدبر ایمان خود بیافزاییم.
وی باتأکیدبرضرورت خودسازی معنوی بسیجیان تصریح کرد:اگرمیخواهیدخداراههای مجاهدت وقدرت تمیزحق وباطل رابه مانشان دهدچاره ای به جزاندوختن تقوا نداریم چرا که انقلاب اسلامی بیش ازهرزمان دیگری به خلوص و تقوا نیاز دارد.
سرلشکرجعفری افزود: باید توانمندی های خود را با نورایمان بپرورانیم و بدانیم که با داشتن بصیرت، تقوا، اخلاص و تکیه بر ظرفیت داخلی و بومی سازی دانش می توانیم در مقابل دشمنان پیروز باشیم.
وی با اشاره به اینکه اخلاص در عمل اجر شهادت را دارد تصریح کرد: وقتی با کمی تلاش می توان اجر شهدا را به دست آورد عقل حکم می کند فرصت را از دست ندهیم و دشمنان بدانند تا وقتی این روحیه درمیان بسیجیان است نمی توانند ملت ایران را شکست دهند.
فرمانده کل سپاه در پایان بااشاره به مذاکرات ایران با کشورهای عضو 1+5 گفت: گرچه مقام معظم رهبری درمقطع کنونی و بنا بر خواست عمومی اجازه مذاکره با دشمنان را در قالب نرمشی قهرمانانه داده اند ولی دشمنان و معاندین ملت ایران و کسانی که در داخل به انقلاب اعتماد ندارند بدانند مقاومت و پایداری درسی است که ملت ایران از عاشورا، امام حسین (ع) و یاران سیدالشهدا آموخته اند و این درس همواره در ذهن وقلب آنهاست زیرا که انقلاب اسلامی با این الگو شکل گرفت و دشمنان بدانند که اگر تحریم های ضالمانه خود را دهها برابر افزایش دهند مردم ایران تا وقتی که بسیج و بسیجی وجود دارد استقامت خواهند کرد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید