چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
سیاست / جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 406

ایثارگران کجای اعتدال اند؟

ايثارگران از « اعتدال» چه سهمي دارند؟

بالاگریوه:شايد کسي باور نکند که عليرغم همه ادعاها و بوق‌ها و تبليغات، ايثارگران ازجمله مظلومترين، محرومترين و فراموش شده‌ ترين اقشار جامعه در دولتهاي مختلف بوده‌اند!

بالاگريوه -۱-شايد کسي باورنکندکه عليرغم همه ادعاها و بوق‌ها و تبليغات، ايثارگران ازجمله مظلومترين، محرومترين و فراموش شده‌ ترين اقشار جامعه در دولتهاي مختلف بوده‌اند! کوچکترين دليل براين ادعاي بزرگ، تجمع پي درپي ايثارگران (آزادگان، جانبازان، خانواده‌هاي شهداو.) درچند سال اخير دربرابرمجلس، رياست جمهوري و..با هدف احقاق ساده‌ترين و بديهي‌ترين حقوقي است که به موجب قانون به اين ولي‌ نعمتان نظام تعلق گرفته است!
۲-مديريت بنياد شهيدو امور ايثارگران درسالهاي اخيرنه دغدغه‌اي در خصوص ايثارگري داشته و نه نشاني ازايثارگري در کارنامه‌اش و هم از اين روست که ايثارگران در چند سال اخير مجبور به مطالبه از بنياد شهيد شده‌اند! آن هم درباره ابتدايي‌ترين حقوقي که براي يک ايثارگر قائليم! 

۳-تنفس حق اوليه هر موجود زنده است! حقي که هزاران جانباز شيميايي آرزوي برخورداري ازآنرا دارند و اين حق جزبا هزينه‌هاي گزاف درماني محقق نمي‌شود! معالجه، درمان و حداقل کاهش درد، امري نيست که جانباز يا بستگان او آن رابا مراجعه مکرربه بنياد مطالبه کنند! در اين سالها بخش عمده‌اي ازجانبازان مملکت بامشکلي به نام درمان مواجه بوده‌اند! و البته به جزاخم و تحقير با پاسخ‌هايي چون بودجه نداريم و تعلق نمي‌گيرد و...رو به روشده‌اند!

۴- هرچندشايعه و اخبارغلو‌آميزدرباره امکانات دريافتي و سهميه‌ها و... درباره جانبازان و ايثارگران آنچنان پراکنده شده که برخي گمان مي‌کنند جانبازان روي پول غلت مي‌زنند و با بنز اين سو و آن سو مي‌روند اما حقيقت امر چهره‌اي هولناک دارد!
اکثريت جانبازان به ويژه جانبازان اعصاب وروان وشيميايي هنوز بامعضل دردو نيازبه درمان روبه رو هستندو نظام ناکارآمدبنيادشهيدو امور ايثارگران پاسخگوي دردهاي اين بزرگواران نيست!هنوز بسياري ازجانبازان بايدبه دنبال اثبات جانبازي خود باشند و اين فرآيندآنچنان دشوار شده که اکثريت «جانبازان اثبات جانبازي نشده» شهادت غريبانه و تحمل درد را آسان‌تر از اثبات جانبازي خود در هزارتوي اداري بنياد شهيد دانسته و ترجيح مي‌دهند تا قيد بنياد و درصد مجروحيت آن را بزنند و...!

ودراين ميان کاربربعضي ازاين عزيزان آنچنان دشوارشده که به تعبيريکي ازاين جماعت(جانبازان شيميايي ناموفق دراثبات درصدواقعي مجروحيت!) کاش فقط درحدهزينه سرويس ونگهداري برخي وسايل وابزاردرخدمت نيروهاي نظامي وانتظامي براي ماحق وهزينه درمان قائل بودند!
اگر کل جانبازان شيميايي (ازشهروندان مظلوم سردشت و قربانيان غيرنظامي بمباران‌هاي شيميايي رژيم بعثي گرفته تا رزمندگان با چند بار سابقه مصدوميت شيميايي) در نظر بگيريم و هزينه‌هاي درماني آنها را (به گونه‌اي که براي تهيه فلان دارو يا دريافت هزينه فلان نسخه مجبور به سفرهاي مکرربه تهران يا مراکز استان نشده و محترمانه خدمات درماني ضروري خود را دريافت کنند) محاسبه کنيم مشخص مي‌شود که اين هزينه در برابر هزينه‌هاي حيف و ميل شده و اسراف و تبذيرهاي رايج در دستگاه‌هاي دولتي عددي قابل اعتنا نخواهد بود!
حق وحقوق مادي آزادگان،رزمندگان،خانواده‌هاي شهدا و...را(اگردربالاترين حدممکن قانوني هم درنظر بگيريم) اگر محاسبه کنيم مشخص مي‌شود جلب رضايت اين اقشارقانع بسيارساده‌ترازجلب رضايت اعضاي هيئت مديره شرکت‌هاي دولتي است!
بگذريم از آن که بسياري از اين عزيزان اگرجبر زمانه و ناتواني‌هاي جسمي و معضلات اقتصادي و معيشتي ناشي از آن نبود هزگر راضي به زير پا نهادن غرور خود و مراجعه به بنياد و يا تجمع در برابر رياست جمهوري، مجلس و... نمي‌شدند!
۵- متاسفانه وضعيت نابسامان ايثارگران با تداوم مديريت فعلي (و به تبع آن بلاتکليفي درراس مديريتي بنياد) رو به افزايش است و نجابت و سکوت ايثارگران باعث شده که سازمان متکفل کاهش آلام ايثارگران از تيررس نگاه دولت يازدهم مخفي بماند!
اگررئيس دولتهاي نهم ودهم چندان ازحقايق دفاع مقدس آگاه نبود،موقعيت ومسئوليت‌هاي رئيس جمهورکنوني ايجاب مي‌کندکه ايشان بيشتر ازروساي جمهور ۱۶سال اخيرمتوجه حساسيت‌هاي حوزه ايثارگران بوده و با انتخاب مديري آشناودغدغه‌منددرخصوص مسائل ومعضلات ايثارگران مرهمي (هر چندپس ازمرگ سهراب) بر زخم‌هاي عميق و دردناک اين مظلوم‌ترين قشرجامعه باشند!

مظلوماني که تحقير و زخم زبان و بي‌احترامي و بي‌اعتنايي و تنهايي جانهاي نحيفشان را بيشتر از ترکش و تير و داغ يتيمي و ضربات شلاق و... آزرده و ناله و فريادشان از«آشنا» بلند است، اما به احترام نظام و اسلام اين ناله و فرياد را هم فرو خورده و صبر و سکوت را پيشه خود کرده و در نتيجه روزبه روز شاهدخاموشي شمع وجودشان هستيم!
۶- جناب آقاي روحاني!ديريازود زماني خواهد رسيد که اکثريت ايثارگران به تاريخ خواهند پيوست و درجوار پروردگارشان به آرامش ابدي دست خواهند يافت اما بي‌توجهي به ايثارگران آن هم در ايران اسلامي مايه شرمساري تاريخي ملت ايران خواهد بود!
همت کنيد که اين لکه ننگ بر دامان پرافتخار ايران اسلامي ننشيند!  منبع : يالثارات

دسته بندی: سیاست / جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید