پنج شنبه، 9 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 403

انتصاب پانزدهمین استاندار لرستان پس ازانقلاب اسلامی

سكان مديريت عالي لرستان در دستان يك لرتبار قرار گرفت

ابراهیم آقا محمدی : نمایندگان استان براین اساس که فردی بایستی مسئولیت استانداری رابرعهده بگیرد که با دولت هماهنگ باشد روی انتخاب آقای بازوند به اجماع رسیدند.

به گزارش بالاگریوه اززمانیکه حرف تغییراستاندارلرستان دهان به دهان چرخیدهمه گمانه زنی ها به یک نفرختم می شد،مدیری که پیش ازاین نیزدراستان لرستان در کسوت معاونت عمرانی خاطرات خوبی برای مردم این استان به جای گذاشته بود.

به گزارش خبرنگارمهر،استان لرستان بعدازپیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران شاهد 14 استاندار برمسنداستانداری این استان بوده است به طوری که حبیب الله دهمرده چهاردهمین استاندارلرستان محسوب می شود،استانداری که آخرین استانداردولت دهم در این استان بود.

حسین عالی، حسین محلوجی، عابدینی، احمدانتظاری، محمدعلی نقی جهرمی، اصغرافشاری، احمدانتظاری، محمدجوادمحمدی زاده، سیدحسنرسولي، نورالله عابدی، قربانعلی سعادت، محمدرضا محسنی ثانی، سیدحسین صابری و حبیب الله دهمره  اسامی چهارده استانداری است که بر صندلی استانداری لرستان تکیه زده اند.

این درحالیست که استان لرستان درطول عمر هشت ساله دولت نهم و دهم سه استاندار (محمدرضا محسنی ثانی، سیدحسین صابری و حبیب الله دهمرده ) را به خود دیده است .

حضور یک لرتبار در مسند استانداری لرستان

واماباآغازدولت جدیدزمزمه های تغییراستانداران دراستانهای مختلف به اوج رسید،موضوعی که دراستان لرستان نیزشاهدآن بودیم چراکه مردم انتظارداشتند دولت برای رفع محرومیت این استان کمترتوسعه یافته نگاه ویژه ای رادرحوزه مدیریتی به این استان داشته باشد؛استانی که درطول سالهای اخیرهمواره ازضعف مدیریتی رنج برده است.

در این راستا با آغاز به کاردولت تلاش برخی نمایندگان برای انتخاب یک گزینه کارآمد و بومی برای استانداری لرستان شکل تازه ای به خود گرفت، موضوعی که منجربه انتخاب هوشنگ بازوند از سوی مجمع نمایندگان استان به عنوان تنها گزینه دارای اجماع حداکثری در این مجمع برای پوشیدن قبای استانداری لرستان شد.

دراین راستابسیاری ازرسانه های منصف وبی طرف استان نیزبامرورسوابق فعالیت هوشنگ بازونددراستان لرستان درکسوت معاونت عمرانی خواستارحضور این گزینه لرتبار در مسئولیت استانداری لرستان بودند.

با این تفاسیر هیئت دولت نیز درجلسه امروز یکشنبه خود هوشنگ بازوند را به عنوان استاندار جدید لرستان معرفی کرد، موضوعی که بسیاری از دلسوزان به دنبال آن بودند.

هوشنگ بازوند مورد اجماع همه نمایندگان لرستان

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: در راستای معرفی گزینه های استانداری لرستان به وزارت کشور صبح امروز یکشنبه جلسه ای را با حضور همه نمایندگان استان داشتیم.

وی ادامه داد: در این جلسه همه گزینه های مختلف مطرح شد و در نهایت یکی از گزینه ها به اتفاق آرای همه نمایندگان به عنوان گزینه نهایی به وزارت کشور معرفی شد.

آقامحمدی بابیان اینکه مابقی گزینه ها رای قابل قبولی درمجمع نمایندگان کسب نکردند،افزود:کاندیدای قابل قبول همه نمایندگان آقای هوشنگ بازوندبود.

وی با بیان اینکه دولت نیزروی ایشان نظر مثبتی داشتند،افزود: ما هم برهمین اساس که فردی که مسئولیت استانداری رابرعهده می گیرد باید با دولت هماهنگ باشد روی انتخاب ایشان به اجماع رسیدیم که امروز در جلسه هیئت دولت نیز این موضوع اعلام شد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق اجرایی موفق هوشنگ بازوند در لرستان و دیگر استانها ابراز امیدواری کرد با حضور وی در استانداری لرستان شاهد رفع مشکلات استان در بخشهای مختلف باشیم.

هوشنگ بازوند لرستان را می شناسد

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: در انتخاب هوشنگ بازوند نمایندگان استان معیارهایی داشتند که خوشبختانه در مورد ایشان صادق بود.

محمد تقی توکلی با بیان اینکه ایشان سابقه فعالیت اجرایی در لرستان را دارند و این استان را به خوبی می شناسند، افزود: همچنین ایشان لرتبار هستند و نسبت به لرستان و رفع مشکلات این استان تعصب دارند.

وی با بیان اینکه ما هم شاخصهایی که مد نظر داشتیم تقریبا در وجود ایشان بود، یادآور شد: یکی از این شاخص ها مربوط به اجرایی بودن هوشنگ بازوند می شد که خوشبختانه سوابق موفق ایشان این موضوع را تصدیق می کند.

توکلی با بیان اینکه ایشان لرستان را می شناسد و بر کل استان اشراف دارد، افزود: هوشنگ بازوند با مطالبات، کمبودها و چالشهای لرستان آشنایی دارند و می تواند برای رفع آنها برنامه ریزی کند.

مدیریت کارآمد؛ اساسی ترین مشکل لرستان

نماینده مردم الیگودرزدرمجلس شورای اسلامی نداشتن حاشیه سیاسی را ازدیگر معیارهای انتخاب هوشنگ بازوندعنوان کرد و افزود: استانداری که بیشتر تمایل به کار سیاسی داشته باشد فرصت ها از او گرفته شود و تجربه نشان داده که این موضوع عایدات خوبی برای استان ندارد.

توکلی بابیان اینکه لرستان دارای ظرفیت بالایی است که بایداین منابع مدیریت شود،عنوان کرد:دراین راستابایدکسی مسئولیت استانداری لرستان را برعهده می گرفت که تمرکز بیشتری برروی کارهای اجرایی داشته باشدو بتواندضمن تقویت زیرساختها درراستای تسهیل سرمایه گذاری دربخش تولیدگام بردارد تا بتوان ضمن دستیابی به تحول در حوزه اقتصادی زمینه رفع دیگر مشکلات استان را در بخشهای مختلف فراهم آورد.

وی اساسی ترین مشکل لرستان راموضوع مدیریت کارآمد دانست وابرازامیدواری کرد که باحضورهوشنگ بازونددرراستای رفع مشکلات استان درابعاد مختلف گام های جدی و عملیاتی برداشته شود.

به هر روی بالاخره بعد از کش و قوسهای فراوان قبای استانداری لرستان بر تن یک لرتبار پوشیده شد، موضوعی که مورد استقبال همه از جمله نمایندگان لرستان، رسانه ها، کارشناسان، نخبگان و ...قرار گرفت. امید می رود با حضور هوشنگ بازوند در مسند استانداری لرستان بتوان در راستای توسعه هر چه بیشتر لرستان و رفع مشکلات این استان گام های بزرگی برداشت.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید