جمعه، 10 فروردین 1403
سیاست / خانواده و جوانان
شناسه خبر: 302

وضعیت اسف بار توریسم جنسی درمصر

38هزاردخترمصري طعمه پديده شوم توريسم جنسي

یک روزنامه آمریکایی : روزانه حدود 38 هزار دختر نوجوان و جوان مصری برای ازدواج های زودهنگام، موقتی و 2تا7 روزه در نقاط مختلف جهان فروخته می شوند

بالاگريوه- تجارت و قاچاق دختران جوان و نوجوان مصری درحال تبدیل شدن به پدیده ای بزرگ و خطرناک در مصر شده است و این نکته ای است که روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" آن را افشا کرده و مورد تاکید قرار داده که 81 درصد از خریداران این دختران از عربستان سعودی و به طور خاص از خاندان آل سعود هستند.

به گزارش خبرگزاري شبستان به نقل ازمشرق واشنگتن پست ضمن پرداخت گزارشی در این ارتباط به این موضوع اشاره می کند، دخترانی که در مناطق پیرامونی و روستایی و محروم مصر زندگی می کنند، بیش از دختران دیگر طبقات اجتماعی مصر در معرض ازدواج زود هنگام قرار می گیرند که ازدواجی موقتی و غیر دائمی است و به طور معمول زمینه را برای عقد یک جانبه هموار و فراهم می کند، بدون اینکه رضایت دختر را در نظر داشته باشد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود به این نکته اشاره می کند که روزانه حدود 38 هزار دختر نوجوان و جوان مصری برای چنین ازدواج هایی در نقاط مختلف جهان فروخته می شوند و زندگی که در آینده در انتظار آنهاست، زندگی بدون آموزش و تحصیل و خودکفایی و استقلال است.

افزون بر اینکه آنها با خطرات بسیار و فزاینده ای به دلیل بارداری های زود رس و زایمان های غیر طبیعی و اصولی مواجه هستند و در واقع این اولین دلیل دختران نوجوان قرار گرفته در گروه سنی 15 تا 18 سال در جهان سوم است، به گونه ای که از هر 7 دختر نوجوان جهان سومی یک نفر از آنها زیر سن 15 سال ازدواج می کنند و ازدواج آنها از طریق فروش آنها از سوی خانواده اشان صورت می گیرد.

واشنگتن پست توضیح داد که توریسم جنسی نام نوع جدیدی از سیاحت و گردشگری در مصر است که در تابستان و با ورود ثروتمندان عرب حوزه خلیج فارس به این کشور به شدت رو به فزونی می گذارد و خانواده های آنها در قبال ازدواج موقت آنها را به این ثروتمندان عرب از جمله شیوخ سعودی فروخته می شوند.

واشنگتن پست تاکید می کند که پیگیری روند توریسم جنسی کودکان در مصر بسیار سخت و مشکل است، اما سازمان ملل پیش بینی می کند که سالیانه دو میلیون کودک را در برمی گیرد که اغلب آنها از کودکان کشورهای فقیر هستند که دارای پیش زمینه های سیاحت و گردشگری و جذب توریسم هستند، مانند هند، تایلند، کاستاریکا و غیره.

واشنگتن پست در ادامه گزارش خود ذکر می کند که استفاده غیر قانونی از کودکان در سیاحت و گردشگری جنسی در مصر موجب شده تا پوششی دینی و مذهبی برای توجیه و قانونی جلوه دادن آن این نوع از توریسم کنند، در حالی که هیچ یک از اصول و مبادی دین اسلام چنین توریسمی را مباح و مجاز نکرده است.

این روزنامه آمریکایی توضیح می دهد که ازدواج کودکان غیر از مصر در دیگر کشورهای همجوار مصر نیز رایج و متداول است و مهری که بابت اینگونه ازدواج ها پرداخت می شود، بسیار اندک و به اندازه بهایی است که برای قاچاق این کودکان پرداخت می شود.

واشنگتن پست بر این باور است که توریسم جنسی با کودکان در مصر بسیار فضاحت بارتر و بدتر از ازدواج کودکان و استفاده و بهره برداری جنسی از کودکان است و اکثر دخترانی که به این شکل ازدواج می کنند، بعدها به عنوان خدمتکار در خانه ها خدمت خواهند کرد.

60 بارازدواج 2 تا7روزه پيش از 18 سالگي

یک مسئول حکومتی مصری که در این قضیه فعالیت می کند، در این باره می گوید که برخی از این دختران نوجوان پیش از رسیدن به سن 18 سالگی بیش از 60 بار ازدواج می کنند و ازدواج آنها بین دو تا هفت روز بیشتر دوام نمی آورد.

روزنامه واشنگتن پست تاکید می کند، تحقیق صورت گرفته از سوی دایره مبارزه با قاچاق کودکان وابسته به کمیته ملی کودکان و مادران مصر نشان می دهد که 75 درصد شرکت کننده در این نظر سنجی در مناطق روستایی و پیرامونی شهرها دختران نوجوانی را می شناسند که در دام چنین تجارتی گرفتار آمده اند و اغلب آنها بر این باور هستند که میزان این نوع تجارت درحال افزایش است.

این تحقیق تاکید می کند، اغلب مشتریانی که برای این نوع تجارت راهی مصر می شوند، از کشورهای حوزه خلیج فارس هستند و 81 درصد آنها سعودی هستند.

منبع: خبرگزاري شبستان 27/5/92كدخبر283440

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید