جمعه، 10 فروردین 1403
جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 2974
  • 0

آثار شگفت انگیز شهادت سردارسلیمانی درکلام رهبری

شهادت سردارسلیمانی اسم رمزبسیج مقاومت دردنیای اسلام است

رهبرمعظم انقلاب از سردارشهید قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان ملی و قهرمان امت اسلام یادکردندو فرمودند: «شهیدسلیمانی تبلور ارزش‌های ایران و ایرانی است. و شهادت او اسم رمزبرانگیختگی و بسیج مقاومت دردنیای اسلام است.»

پشت سلاح‌هایی که در ایران برای جنگ‌های نامتقارن ابداع شده است،افرادی چون شهید سلیمانی وشهیدحججی روی ماشه قراردارندکه امکان هرنبرد «پیشدستانه» وحتی «بازدارنده» راگرفته است.

 

به گزارش بالاگریوه محمدکاظم انبارلویی، فعال سیاسی درمطلبی تحت عنوان «بازخوانی مکتب سلیمانی» آورده است :چندسال است که آمریکا و شرکای اروپایی خودمدام ازظهوریک قدرت بلامنازع در منطقه و جهان یاد می‌کنند. تمام قدرت دشمن در دیپلماسی خارجی روی مهار این قدرت متمرکز شده است.

 

رهبرمعظم انقلاب دردیدارباخانواده شهیدسلیمانی و اعضای ستادبزرگداشت این شهید عزیز،از اوبه عنوان قهرمان ملی و قهرمان امت اسلام یادکردندو فرمودند: «شهیدسلیمانی تبلور ارزش‌های ایران و ایرانی است. شهادت او اسم رمزبرانگیختگی وبسیج مقاومت دردنیای اسلام است.» دشمن می‌داندکه شهید سلیمانی درپدیداری قدرت بلامنازع ملت ایران درمنطقه وجهان تعیین‌کننده بوده است.

 

امروزقدرت معنایی ایران، تمام مرزهای جغرافیایی وفکری جهان را درهم نوردیده است. دشمن می‌گوید: ایران امروزبزرگ‌ترین قدرت غیرهسته‌ای جهان است. پشت این قدرت، اراده مجاهدانی وجود دارد که درساخت درونی و فکری آنان یک مکتب نیرومند ونورانی جلوه‌گری می‌کندو آنان را همترازبزرگ‌ترین عارفان،عالمان و فیلسوفان جهان اسلام کرده است. آنان می‌گویند: سلاح،شرط لازم برای یک دفاع مؤمنانه، اما کافی نیست.

 

پشت سلاح‌هایی که در ایران برای جنگ‌های نامتقارن ابداع شده است، افرادی چون شهید سلیمانی و شهیدحججی روی ماشه قرار دارند که امکان هر نبرد «پیشدستانه» و حتی «بازدارنده» را گرفته است.

 

آن‌ها می‌گویند: «مکانیزم ماشه» درایران «به‌روز»، «به ساعت» و حتی «به لحظه» فعال است. لذا تصور یک نبرد «سخت» حتی درخواب، آن‌ها را آزار می‌دهد.

 

برخلاف برخی که می‌گویند: آرایش تهاجمی دشمن در منطقه وجود دارد، رصد هوشمندانه پژوهشکده‌های نظامی ایران و جهان می‌گوید؛ آن‌ها «آرایش دفاعی» دارند و در حال فرار از منطقه هستند.

 

دشمن پدیدآورندگان این قدرت را هدف قرار داده است. لذاشهدای هسته‌ای و فخری‌زاده‌ها به عنوان دانشمندان و نام‌آوران این قدرت ونیز قاسم سلیمانی‌ها به عنوان حافظان وتضمین‌کنندگان قدرت ایران هدف قرار می‌گیرند.

 

دشمن به سیاسیون کشور امید داردکه در قالب «گفت‌وگو» و «مذاکرات» تودرتو درمهار این قدرت بدون این که کمترین امتیازی بدهد،موفق شود. توافق خسارت‌بار «برجام» محصول این تلاش فریبکارانه است که از درون آن جز «تحقیر»، «تهدید»، «ترور» و «تحریم» بیشتر ملت ایران چیزی بیرون نیامد.

 

درحالی که ژنرال‌های پنتاگون واصحاب ناتو ازترس قدرت ملت ایران چون بید می‌لرزند،برخی ازسیاسیون ایران که مظهر «بلاهت سیاسی» هستند،خطرجنگ را ازسوی دشمن به عنوان «ضرورت» مذاکره برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود مطرح می‌کنند. اکنون نام «شهیدقاسم سلیمانی» که قهرمان ملی و قهرمان امت اسلام است، پس ازگذشت یک سال همچنان مثل نوری درسپهر سیاست ایران و جهان می‌درخشد،تمرکز پژوهشکده‌های سیاسی و دانشگاه‌های نظامی جهان درمورد نحوه شکل‌گیری «قدرت» بلامنازع نظامی ایران و پدیدآورندگان این قدرت روی شخصیت شهید سلیمانی به عنوان اسم رمز اصلی این قدرت است.

 

شخصیتی که بیش از ۴۰ سال بود درکوران جنگ هشت‌ساله وسپس در نبردهای خط مقدم مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس و سپس درعراق و سوریه درنبرد باداعش شکل گرفت. آثار شگفت‌انگیز شهادت او در ایران و عراق وسرتاسر خطوط مقاومت و سپس در پنج قاره جهان به صورت اجتماعات کم‌نظیر بشری رخ‌نمایی کرد. ناظران جهان در حیرت هستند او چگونه با دست خالی کار را در جوانی از فرماندهی یک لشکر شروع کرد و در نهایت در سپاه قدس در مقام فرماندهی دهها لشکر جان‌برکف در برابر شرورترین انسان‌های معاصر ایستاد و پیروز شد.

 

ابعاد فکری و شخصیتی شهیدسلیمانی برای ملت ما وجهان ناشناخته است. بایدبه درون «ذهن» او راه یافت و نقبی به درون «قلب» او زد و ببینیم درآنجا چه می‌گذرد؟ او در وصیتنامه سیاسی، الهی و نظامی خود این راهیابی را آسان کرده است. لذا با بازخوانی وصیتنامه او می‌شود گوشه‌ای از پرده را بالا زد و «جهان اندیشه» و «اندیشه جهانی» او را دید.

 

شهیدسلیمانی به حسب روایت وصیتنامه خودپیامبران الهی، ائمه معصومین(ع) و امامین انقلاب رایک سلسله الهی در تاریخ بشرمی‌داند و از آن‌ها به عنوان «جان جهان و خلقت» یاد می‌کند. او تصریح می‌کند که افتخار سربازی در رکاب این سلسله را دارد.

 

او مسیرفاطمه اطهر(س) وفرزندان وی درتاریخ بشر را یک مسیر الهی و نجاتبخش معرفی می‌کند و فرهنگی که اهل‌بیت پیامبردرسایه تمسک به قرآن کریم پدید آوردندرا «عطرحقیقی اسلام» می‌داند.او درجست‌وجوی «معنویت»، «نور» و «آرامش» بود که در این جست‌وجو برای یک درک تاریخی، به سلسله انبیا و اولیای الهی رسید.

 

سردارسلیمانی : تنهاشرط عاقبت به خیری ،نجات کشورونجات بشریت

 دفاع مؤمنانه از« ولایت فقیه » و « شخص ولی فقیه » است

 

او می‌گوید: توشه اصلی من دراین راه «اشک» برحسین فاطمه و اهل بیت پیامبر(ص)،«دفاع» ازمظلوم و فقیر و «دو دستی» بود که همواره به سمت خدا درازکردم و ازدو پایم برای رسیدن به اهداف پیامبران الهی درشهر به شهر، صحرا به صحرا و بیابان به بیابان طی طریق کردم. او در این سلوک روحی به گوهر تابناک «ولایت» رسیده بود و در جای‌جای وصیتنامه خود خطاب به ملت ایران، همرزمان و مجاهدان فی‌سبیل‌الله، ملت‌های جهان، علما و مراجع عالیقدر، سیاسیون کشور دفاع مؤمنانه از «ولایت فقیه» و «شخص ولی فقیه» راتنها شرط «عاقبت ‌به‌خیری»، «نجات کشور» و «نجات بشریت» معرفی می‌کند.

 

او جمهوری اسلامی را مرز اسلام و تشیع، ایران را قرارگاه حسین‌بن‌علی(ع) معرفی و تصریح می‌کند « جمهوری اسلامی حرم است. اگراین حرم بماند، دیگرحرم‌ها می‌ماند.اگر این حرم نماند،« حرم ابراهیمی» و «حرم محمدی»(ص) هم نمی‌ماند.» او تصریح می‌کند: اساس دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی آتش زدن این خیمه است. بعدسه بار قسم جلاله می‌خورد و می‌گوید: «اگر این خیمه آسیب ببیند، قرآن آسیب می‌بیند، بیت‌الله‌الحرام و مدینه رسول‌الله، نجف،کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد آسیب خواهد دید.»

 

این حرف رایک پژوهشگرحوزه دین نمی‌زند.این رایک «کهنه سرباز»عملیات‌های والفجر ۸،طریق‌القدس، فتح‌المبین، بیت‌المقدس و...می‌گوید که از زمین و آسمان آن عملیات‌ها بمب،گلوله،خمپاره و موشک می‌بارید، او سر و تن و قلب خود را تنها به خدا می‌سپرد و از وجب به وجب ایران اسلامی و کیان‌اسلام دفاع کرده است.

 

دفاع از«ولایت»،ارزش وجایگاه «ولایت فقیه» وحمایت ازشخص ولی فقیه،دستاوردنظری وعملی کسی است که درجنگ ۳۳روزه درخط مقدم نبردباصهیونیست‌هاو درنبردهای بی‌امان باپلیدترین وخونخوار ترین جماعت،در سرنگونی حکومت داعش درعراق و سوریه حضور داشت و درخط مقدم، عملیات‌ها را فرماندهی کرده وخون دل خورده و درنبرد باقارون‌های منطقه از «انصارالله» یمن نیز در میدان حمایت کرده است.

 

او ازیک برج دیده‌بانی با ملت ایران، ملت‌های منطقه، مردم جهان و نخبگان دنیا سخن گفته است، نه از یک اتاق فکر«دین‌پژوهی»، لذا در تشییع پیکر پاک او همه آمده بودند تا بگویند ما حاضریم سخن تو را بشنویم و پای مکتب تو سینه بزنیم. چشم‌های اشکبار مردم در تشییع او نشان از درک گفتمان شهید سلیمانی دارد که رهبری معظم انقلاب از آن به عنوان یک «مکتب» یاد کردند.

 

دال مرکزی گفتمان شهیدقاسم سلیمانی، ولایت فقیه وشخص ولی فقیه است. دال‌های پیرامونی آن انقلاب اسلامی،نظام اسلامی وجمهوری اسلامی است. مادر برابریک مکتب تمام‌عیار ویک منظومه «فکری» و حتی منظومه «عملی» قرار داریم. در این مکتب «فعل سلیمانی» بیش از «قول سلیمانی» دیده می‌شود و جاذبه و سرّ این مکتب در همین حقیقت نهفته است.

 

او درکسوت یک قهرمان ملی و یک پهلوان امت اسلام و یک مجاهد فی‌سبیل‌الله به این دستاوردهای علمی و تئوریک در باب «ولایت فقیه» رسیده است. او ۴۰ سال بود که می‌خواست مجاهدت‌هایش پنهان بماند، اماخدا خواست او راچون خورشیدی تابان در سپهر اندیشه سیاسی ایران وجهان ظاهر کندو او به این خواست خدا رضایت داد،والا اصلا اهل ظاهرشدن وپدیداری نبود. یاران او و پیشکسوتان جهاد و شهادت باید بیایند از ابعاد روحی،معنوی و فکری او در کوران مبارزات در دفاع مقدس و دفاع از حرم در بیرون از مرزهای ایران بگویند و این مشعل فروزان رهایی و پرچم آزادی و آزادگی درجهان را همچنان در اهتزاز نگه دارند.

دسته بندی: جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید