جمعه، 10 فروردین 1403
---
شناسه خبر: 2959
  • 0

توسط نهاد بسیج رسانۀ لرستان

پیشکسوتان رسانه ای لرستان دردوران دفاع مقدس تجلیل شدند

به همت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان و همکاری ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیشکسوتان رسانه ای لرستان دردوران دفاع مقدس توسط نهاد بسیج رسانۀ لرستان تجلیل بعمل آمد.

درآئین تجلیل ازپیشکسوتان رسانه ای دفاع مقدس که شامگاه ۶ مهرماه جاری به همت سپاه ابوالفضل(ع) لرستان وادارۀ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توسط نهاد بسیج رسانۀ لرستان درسالن مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی خرم آباد برگزارشد ازخبرنگاران دوران دفاع مقدس لرستان ،آقایان، عزت الله چنگایی، نورالدین احمدی، علی امرایی، محمد رضا حافظیان، مجید شیران، حسن مرادی و حمید فولادوند تجلیل شد.

 

خبرنگاران جان برکف ایران اسلامی دردوران دفاع مقدس سانسور خبری دشمن را شکست دادند

 

به گزارش بالاگریوه به نقل ازشبستان در این همایش معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با اشاره به اینکه دنیای استکبار برای حمایت ازرژیم بعث عراق اطلاع رسانی به جهانیان را سانسور کرده بود، گفت: خبرنگاران جان برکف ایران اسلامی شجاعانه درمیدان های رزم حضور داشتند و سانسور خبری دشمن را شکست دادند.

« محمود ثمینی» با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: اصحاب رسانه و خبرنگاران نقشی بی بدیل در ثبت وقایع جنگ در گوشه گوشه جبهه های نبرد حق علیه باطل داشتند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان افزود: خبرنگاران، فیلم برداران و مستند سازان در دوران دفاع مقدس خود در پشت دوربین ها قرار گرفتند و گام به گام با رزمندگان اسلام برای اطلاع رسانی صحیح از وقایع جنگ و آگاهی بخشی به مردم تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان دنیای استکبار برای حمایت از رژیم متجاوز بعث اخبار جنگ را به نفع رژیم بعث سانسور می کرد، افزود: دینای استکبار اطلاعات جنگ را اختفاء کرده و فقط در اختیار خود داشت و به نفع رژیم بعث اطلاع رسانی می کرد.

ثمینی افزود: در این توطئه دشمن اگر احیانا دشمن ما در حمله ای توفیقی به دست می آورد، این حرکات توسط رسانه ها بزرگ جلوه داده می شد وتلاش شکست را متوجه ما نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه ایران اسلامی با از خود گذشتگی در میدان های نبرد حاضر شدند و اخبارصحیح را مخابره کردند، افزود: این سانسور خبری ایجاد شده توسط دشمنان، عظمت  اصحاب رسانه ما را نشان می داد.

ثمینی یادآورد شد: در هشت سال دفاع مقدس خبرنگاران از جان گذشته ما در کنار رزمندگان اسلام  در صف های مقدم جبهه در شب های عملیات قرار می گرفتند و مستندات واقعی از جنگ تهیه و منتشر می شد..

وی بیان کرد: وقایع زمان جنگ توسط خبرنگاران و فیلم برداران شجاع ثبت شد و امروز مستند کاملی از تجاوزات دشمن و رشادت های رزمندگان ما درعملیات ها و در مقابله با دشمن و جنگیدن تمام عیار برای دفاع از ارزش ها وخاک وطن، دستاورد بزرگ اصحاب رسانه و خبرنگاران حوزه دفاع مقدس است.وامروزاین مستندات می تواند بستری برای تقویت فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر مستند سازان از این فیلم ها برای تولید تولیدات مناسب برای آحاد مردم بویژه نسل جوان و نوجوان استفاده کنند، گامی مهم در راستای مقابله با توطئه های دشمنان و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت برداشته خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان اظهار کرد: امروز لازم است  از این مستندات به شیوه نرم افزاری و فرهنگی در قالب برنامه های جذاب به شکل فیلم نامه تهیه و برای نسل جوان و نوجوان و آحاد مردم پخش شوند.

وی در ادامه با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: استان لرستان که یکی از استان های موفق بود که در خاکریز دوم قرار داشت ومردم سلحشوراستان نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشتند.

 ثمینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای لرستان، گفت: اصحاب رسانه استان هم در آن زمان حافظان ارزش ها و انتقال دهندگان این ارزش ها بودند.

 

 

نهادینه سازی فرهنگ ایثاروشهادت ازرسالت های اصحاب رسانه است

 

درادامۀ این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: نقش رسانه های در دوران دفاع مقدس نقشی اثرگذار و در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

احمد حسین فتایی نهادینه سازی فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را مهم ترین گام در خنثی کردن توطئه های دشمنان دانست و افزود: برای نسل جدید انقلاب نیاز است، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه امروز نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت از رسالت های اصحاب رسانه است، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه استان لرستان چه در دوران هشت ساله دفاع مقدس و چه پس ازآن تاکنون در حوزه نهادینه کردن فرهنگ ایثار و مقاومت گام های خوبی برداشه است.

فتایی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص دلاورمردی های مردان لر درجبهه دوران دفاع مقدس« رزم مردان لربیش از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است»، ابراز کرد: مردم لرستان در دوران دفاع مقدس نقشی تاثیر گذارداشتند.

وی افزود: رونمایی از پوستر هفته دفاع مقدس که مزین بودبا شعار کنگره ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان، رونمایی از کتاب، رونمایی از اکران خصوصی مستندی با عنوان« با یک خبرنگار» مروبط به خاطرات خبرنگار جانباز لرستانی حسن مرادی، و... از برنامه های حوزه فرهنگ و هنر در راستای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت است.

 

دردوران دفاع مقدس لنزدوربین خبرنگاران جلوترازمگسک اسلحۀ رزمندگان بود

 

دراین آئین همچنین  مدیر روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت:  اصحاب رسانه در طول هشت سال دفاع مقدس جانانه در کنار رزمندگان اسلام با قلمشان و دوربین های خود حماسه آفرینی رزمندگان اسلام را به تصویر کشیدند.

سرهنگ« آیت دولت پور»، افزود: اگر نبود سلحشوری اصحاب رسانه در خط های مقدم جبهه شاید امروز نسل جوان با این رشادت های رزمندگان اسلام کمتر آشنا می شدند.

وی بیان کرد: مستنداتی که امروز می بینیم از رشادت های رزمندگان اسلام در برابر دشمن  توسط اصحاب رسانه از جبهه های نبرد حق علیه باطل تهیه شده است و خودشان در پشت دوربین ها بودند وکسی آنها را نمی بیند.

دولت پور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، مستندساز و فیلم بردار بویژه شهید مرتضی آوینی، گفت: امروز هم نهادینه سازی فرهنگ ایثار ومقاومت نیاز به همکاری و همراهی اصحاب رسانه دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در زمان جنگ سخت و جنگ نرم اظهار داشت: روزی در خط مقدم جبهه های حق علیه باطل لنز دوربین ها جلوتر از مگسک اسلحه ها بود و امروز لازم است اصحاب رسانه با فعالیت جدی در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت جهت مقابله با توطئه های دشمنان در جنگ نرم پیشگام باشند.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از پیشکسوتان رسانه ای دفاع مقدس، افزود: این مهم به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با همکاری بسیج اصحاب رسانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شده است.

گفتنی است، در این همایش ازخبرنگاران دوران دفاع مقدس استان، عزت الله چنگایی، نورالدین احمدی، علی امرایی، محمد رضا حافظیان، مجید شیران، حسن مرادی و حمید فولادوند با اهداء لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

در پایان این همایش مستند فعالیت ها و زندگی نامه دوره دفاع مقدس و انقلاب  حسن مرادی با عنوان « یک خبرنگار» اکران عمومی شد.

دسته بندی: ---
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید