جمعه، 31 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2957
  • 0

رئیس دادگستری پلدختردرخصوص اقدامات مجرمانه درفضای مجازی هشدار داد

ادارۀ فرهنگ و ارشاداسلامی و نیروهای نظامی ،انتظامی و امنیتی به وظیفۀ خود درخصوص رصد فضای مجازی عمل کنند

رئیس دادگستری شهرستان پلدختر گفت : ادارۀ فرهنگ و ارشاداسلامی ونیروهای نظامی ،انتظامی وامنیتی به وظیفۀ خود درخصوص رصد فضای مجازی عمل کنند 

 

به گزارش بالاگریوه اکبر رشیدی ضمن گرامیداشت هفتۀ دفاع مقدس وتبریک این ایام به مردم هویزۀ ثانی(پلدختر) گفت: یادوخاطرۀ شهدای ۸سال دفاع مقدس راگرامی می داریم وبه روان پاک وملکوتی آن عزیزان درود و سلام و صلوات می فرستیم.

 

وی با بیان اینکه پلدختر با رشادت و شهادت و حماسه آفرینی ،صبر و استقامت مردمان و رزمندگان و شهدایش هویزه ثانی شد. و حفظ چنین شان وجایگاه و مقام و منزلتی، خیلی مهم و البته سخت است.و شهدا جهت حفظ اسلام و آرمانهای اسلام و استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور شهید شدند . ما باید پیرو راه شهدا وحافظ خون شهدا باشیم.

 

رئیس دادگستری پلدختر با بیان اینکه فضای مجازی فرصت بسیار مناسبی جهت تبادل نظر،اطلاع رسانی و کسب اطلاع، کسب و نشرِ اطلاعات، آگاه سازی و شفاف سازی امور است و دارای خیلی فواید دیگری نیز هست به طوری که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) فرموده انداگر رهبر نبودم. مسئولیت فضای مجازی را عهده دارمی شدم، اما نبایداین فضابه محلی برای ارتکاب جرم یا بداخلاقی رسانه ای ونشر اکاذیب، توهین، افترا یا تشویش اذهان عمومی شود و نباید عده ای اجازه داشته باشند هویزه ثانی را لکه دار کنند.

 

« رشیدی» خاطرنشان کرد: همه اشخاص درهر پست و مقامی،چه مسئول یا غیر مسئول. و چه داخل درسیستم اداری یا خارج از آن ،هر کسی در حیطه وظایفِ خود اقدام نماید .هرکسی یا مرجع و نهادی درحد وظایف خودش تخصص دارد و باید درهمان حیطه اظهار نطرویا اقدامِ نظامی با انتطامی،اطلاعاتی و امنیتی نماید.

 

وی با اشاره به اینکه شورا وهرمقام دیگری وظایفش مشخص و قلمرواختیاراتش هم معین است وقانون فصل الخطاب همه است‌. و درصورت نیاز به تفسیرِ قانون هم،مرجع یا شخص تفسیر کننده معلوم است. و هرچند همه علوم درجایی نیاز به هم و وابستگی به هم دارند ولی در نهایت هر وظیفه ای به کسی یا شخصی یا مرجعی سپرده شده و تصمیم آن شخص یا مرجع متبع است.

 

رئیس دادگستری شهرستان پلدختر افزود: الحمدلله درکشور ما دموکراسی و استفاده ازنظر مردم در تصمیم گیریها بسیار موثر است ولی این بدان معنا نیست اگرمردم رییس جمهور، نماینده مجلس واعضای شورای اسلامی شهر و روستا را تعیین کردندبیایند وخودشان تصمیم گیری و عزل و نصب کنند،وقتی اعتماد شدبایدتابع نظر انها بود چون نماینده که انتخاب شد نماینده همه مردم شهرواعضای شورای اسلامی شهر و روستا با رای قشرعظیمی ازمردم شهر و روستا انتخاب شده اندوضمن اینکه عزل ونصب منتخبین مجلس و شورای اسلامی به دست مردم نیست که عده ای موافق یا مخالف باشند‌. بلکه با مراجع قانونی و ان هم با رعایت تشریفات قانونی است.تصمیماتِ قانونیِ این عزیزان برای همه بایدمحترم باشد واگر هم تخلفی صورت گیرد. مراجع مربوطه طبق قانون با آنها برخورد خواهد کرد .

اکبررشیدی تصریح کرد: بارها عرض شده ومجدد بیان می کنیم که هر گونه عملی که درفضای حقیقی جرم تلقی شود درفضای مجازی هم جرم و قابل مجازات است. پس ضمن رعایت اخلاق اسلامی. حفظ حرمت خود و دیگران .حفظ شان وجایگاه شهرِ خود(هویزه ثانی) .و عدمِ دخالت در اموری که وظیفه دیگران است خود را در ورطه انجام تخلف و جرم و درنهایت برخورد و مجازات وارد نکنید .که آن موقع چاره ای جز اجرای قانون در به مجازات رساندن متخلف یا مجرم نخواهد بود و با توجه به تذکرات مکرر به اشد وجه قانونی برخورد خواهد شد.

 

رئیس دستگاه قضائی شهرستان پلدختر متذکرشد : ازهمین جا هم از مسئولین مربوطه از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی میخواهیم که نسبت به انجام وظایف خود در خصوص ساماندهی فضای مجازی،رصد و گزارش تخلفات(حسب مورد) اقدام تا با همکاری نیروی انتظامی و به ویژه پلیس فتا مجرمین شناسایی و مجازات شوند.

 

اکبررشیدی در پایان اظهار امیدواری کرد: مردم شریف شهرستان نیز درمبادی مربوطه وبا هویتِ مشخص (نه درفضای مجازی وبدون هویت) عزیزانِ مسئول راکمک و یاری نمایند.تاان شا الله افرادِ متخلفی که به زعم خود میتوانند درخفا همه نوع اعمالی مجرمانه و خلاف اخلاق انجام دهند و باعث تشویش اذهان عمومی شوند زودتردستگیر و به مجازات قانونی برسند.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید