سه شنبه، 29 اسفند 1402
---
شناسه خبر: 2903
  • 0

توسط فرمانده این قرارگاه ؛

فعالیت های قرارگاه جهادی شهدای مدافع حرم درپلدختر تشریح شد

مسئول قرارگاه جهادی شهدای مدافع حرم مستقر درشهرسیلزده پلدختر بخشی از اقدامات جهادی این قرارگاه درپلدختر را تشریح کرد

مسئول قرارگاه جهادی شهدای مدافع حرم درگفتگو با بالاگریوه بخشی ازاقدامات این قرارگاه رابه مردم سیلزدۀ پلدختربرشمردو افزود: این اقدامات باعنایت خداوندوباحمایت خیرین همچنان استمرار خواهد داشت.

 حاج احمد نزل آبادی با بیان اینکه گروه جهادی شهدای مدافع حرم مجموعه ای کاملا مردمی و مستقل ازنهادها و دستگاه های اجرائی بوده و به لحاظ مالی ازمحل کمک های مردمی و خیرین تأمین می شود وچندین سال سابقۀ کارجهادی درمناطق محروم میهن عزیز اسلامی مان را درکارنامۀ خود دارد،تصریح کرد: قرارگاه جهادی شهدای مدافع حرم دراولین روزهای وقوع سیل ویرانگر ۱۲فروردین در شهر سیلزدۀ پلدختر مستقر شد و در ابتدای کار بعنوان اولین اولویت و ضرورت کاری به لایروبی گل و لای ازمنازل مردم ،معابر ،کوچه ها وخیابان های شهر و همچنین مسیر آب های سطحی به یاری شهروندان سیل زده پرداخت .

وی به توزیع ۳۰۰۰ کارتن شامل بیش از ۶۰ تن مواد غذایی به ارزش ریالی بیش از ۹ میلیارد ریال درمرحلۀ اول دربین سیل زدگان اشاره کرد و گفت : درمرحلۀ دوم بسته های ارزاق دربین ۲۰۰۰ خانوار سیلزده توزیع گردید که هزینۀ آن برابر با  ۵ میلیارد ریال بوده است.

« حاج احمد » سپس به توزیع ۳۰۰۰ تخته زیلو و زیر انداز و ۲۰۰۰ تخته پتو در بین سیلزدگان اشاره کرد و ارزش این اقلام را جمعاَ ۴ میلیارد ریال عنوان کردو افزود: علاوه براین ها اقلام و امکانات دیگری از قبیل لباس و کفش و ....که کمک های مردمی جمع آوری شده بوده اندبین خانواده های سیلزده توزیع گردید.    

            

مسئول گروه جهادی مردمی شهدای مدافع حرم همچنین به تهیۀ بخشی ازجهیزیۀ ۵۰ عروس و دامادبا هزینۀ ۲ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت : این قرارگاه در دو مرحله مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال درقالب کارت های هدیۀ ۵ و ۳ میلیون ریالی به نیازمندانی که چاره ای جز اعطای کمک نقدی به آنان نبوداهداکرد .

« حاج احمد » سپس به رفع مشکل آب شرب ۴۵۰ خانوار روستای چم گردله وحومه توسط قرارگاه پرداخت و گفت: به گفتۀ اهالی این روستاها بیش از ده سال است که از کم آبی درمضیقه هستند و قرارگاه شهدای مدافع حرم بعنوان یکی از اولویت های کاری خود با صرف هزینه ای درحدود یک میلیارد ریال و تهیه پمپ و لوازم موردنیاز روستاهای مذکور مشکل آب شرب آنان را برطرف کرد.

مسئول گروه جهادی شهدای مدافع حرم درادامه به اقدامات انجام گرفته توسط قرارگاه درراستای تعمیر وبازسازی منازل آسیب دیده ازسیل پرداخت وتصریح کرد: قرارگاه جهادی مدافعین حرم دیوارکشی ومرمت دیوارهای تخریب شده بیش از ۱۰۰منزل با سیمان و ماسه و بلوک به ارزش ریالی بیش ازدو میلیارد ریال و همچنین بازسازی، تعمیر و ساخت بیش از ۶۰ درب درب فلزی حیاطی و پارکینگی منازل را به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون ریال انجام داده است.

 

وی اظهارداشت: قرارگاه جهادی شهدای مدافع حرم با صرف حدود ۲ میلیارد ریال هزینه درمانگاه  آسیب دیدۀ شهدای مدافع حرم ( درمانگاه سپاه) را تعمیر ،بازسازی و مجددا راه اندازی کرد. 

مسئول قرارگاه جهادی مردمی شهدای مدافع حرم مستقردرشهرسیلزدۀ پلدخترهمچنین تامین ۱۲۰۰۰ پاکت گچ مورنیاز تعمیرات ساختمان (تاکنون) به ارزش بیش از ۵۵۰ میلیون ریال و بیش از ۲۰۰۰۰ پاکت سیمان مورد نیاز تعمیر منازل به ارزش ۲ میلیارد ریال و تحویل آن به سیل زدگان را از دیگر اقدامات قرارگاه عنوان کرد.

  

وی یادآورشد: دراین مدت نیروهای فنی قرارگاه باهزینه ای حدودا بیش از ۴۰۰ میلیون ریال بیش از ۱۰۰۰ دستگاه کولرهای آبی شهروندان سیلزده را تعمیر و راه اندازی کردند و البته این خدمت همچنان ادامه دارد.

مسئول قرارگاه جهادی شهدای مدافع حرم به موضوع طرح نورافشانی یادمان شهدای گمنام که پس از ۸ سال گمنامی توسط این قرارگاه انجام گرفته اشاره کرد و افزود: قصد داریم یادمان شهدای گمنام را بصورت زیبایی آماده سازی نماییم .

« حاج احمد » سپس به اقدامات قرارگاه جهادی مردمی شهدای مدافع حرم در ارتباط به مرمت مدارس آسیب دیده از سیل اشاره کرد و خاطرنشان کرد: قرارگاه جهادی مدافعین حرم بیش از یکصد میلیون ریال برای بازسازی مدرسۀ شهدای مدافع حرم درشهر پلدختر و حدود ۵۰۰ میلیون ریال برای بازسازی مدرسۀ روستای چم مهر هزینه کرده است.

وی اظهارداشت: این قرارگاه بابت مرمت ، بازسازی و را ه اندازی مجتمع آموزشی کارگاهی ،کارآفرینی و اشتغال زائی حدود ۷۰۰ میلیون ریال هزینه کرده است.

مسئول گروه جهادی شهدای مدافع حرم درادامه به خرید و قربانی کردن بیش از ۲۳ گوسفند زنده و توزیع گوشت درب خانواده های نیازمند ‌اشاره کرد و هزینۀ این اقدام را بیش از ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

«حاج احمد» بابیان اینکه دراین مدت بیش از ۳۸بیمار نیازمند جهت درمان به شهرهای خرم آباد تهران و ..با هزینه بیش از ۷۰۰میلیون ریال اعزام کرده است افزود : قرارگاه بیش از ۱۱۰ یتیم را شناسائی و در حدود ۷۰۰ میلیون ریال به آنان کمک کرده و چندین نفر از آنان را به سفرزیارتی مشهد مقدس اعزام کرده است.

وی با بیان اینکه این قرارگاه همچنین تجهیزات مورد نیازیک موسسه حمایت ازایتام را تأمین کرده است افزود: نیروهای قرارگاه بصورت نوبه ای به منازل نیازمندان سرکشی کرده ودرحد توان به مشکلات آنان  رسیدگی کرده است. 

نورپردازی یادمان شهدای گمنام

مسئول قرارگاه جهادی مردمی شهدای مدافع حرم درپایان گفت: این قرارگاه بغیر ازکارهای جهادی نیروهای خودکه شامل لایروبی سیلاب وگل و لای منازل و معابر وخیابان ها و کوچه ها و همچنین جوشکاری،بنائی وکارگری فی سبیل الله برای شهروندان سیل زده بوده درمجموع حدود ۳۵ میلیارد ریال درراستای خدمت رسانی به مردم سیل زدۀ پلدختر هزینه کرده نموده که بخشی از آن کمک های خیرین بزرگوار مرتبط با قرارگاه بوده است.

دسته بندی: ---
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید