سه شنبه، 29 اسفند 1402
اجتماع
شناسه خبر: 2898
  • 0

سرپرست فرمانداری پلدختر درجلسۀ شورای اداری شهرستان مطرح کرد:

بازسازی پل های تخریبی براثر سیل مطالبۀ جدی مردم پلدختر است

سرپرست فرمانداری پلدختر : علیرغم قول مسئولان استانی بازسازی و مرمت پل های تخریب شده در سیل فروردین این شهرستان مشهود نیست

سرپرست فرمانداری پلدختر گفت: امروز علیرغم قول مسئولان استانی بازسازی و مرمت پل های تخریب شده در سیل فروردین این شهرستان مشهود نیست.

 

به گزارش بالاگریوه علی سیف روز یکشنبه درجلسه شورای اداری شهرستان پلدخترکه با حضور مدیرکل محیط زیست لرستان و معاونین اداره کل راهداری و منابع طبیعی استان در سالن اجتماعات ادارۀ آموزش و پرورش برگزارشد اظهار داشت: سیل ۱۲فروردین ماه امسال، خسارات زیادی به زیرساخت‌های شهرستان پلدختر درنقاط مختلف شهری و روستایی مانند آب، برق، گاز،تلفن، راه، محیط زیست،منابع طبیعی و جنگل ها وارد کرده که زندگی مردم را به شدت تحت الشعاع قرار داده است.

 

وی با اشاره به مشکلات حوزه راهداری بعنوان یکی از مطالبات جدی مردم پلدختر و اینکه این شهرستان محل خروجی روانآب های استان است ازعدم تکمیل ومرمت پل‌های مواصلاتی پران پرویز، کیان آباد، تیمورآباد، راه ورودی روستای تیمورآباد،پل های زیودار و طاق عباسعلی علیرغم قول مساعد مسئولان استانی انتقادکرد.

سرپرست فرمانداری پلدختر با انتقاد از عدم حضور مدیران کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی علیرغم دعوت قبلی و نیزغیبت برخی مدیران شهرستانی ازجمله مدیران منابع آب و شبکه بهداشت  درجلسه شورای اداری خاطرنشان کرد: از آنجا که تصمیم گیری در جلساتی که به ریاست فرماندارتشکیل می شود در صلاحیت معاون و نمایندۀ ادارات نیست لذا شخص مدیر باید در جلسه شورای اداری حضور داشته باشد.

 

« سیف » از مدیران دستگاههای اجرائی خواست تا با تعامل ،ارتباط و رایزنی با ادارات کل استان برای جذب اعتبارات شناور تلاش کنند.

 

سرپرست فرمانداری پلدختر با اظهارتأسف ازتخلیه بخش عمده‌ای ازفاضلاب شهری پلدختربه رودخانه براثرتخریب شبکه تخلیه فاضلاب درجریان سیل تأکیدکرد: بایدیکسری تمهیدات در این رابطه اندیشیده شود تا از بروز مشکلات زیست محیطی جلوگیری شود.

 

 

با مدیران دستگاههائی که باعث بروزمشکلات زیست محیطی شوند برخورد خواهدشد

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان نیزدرجلسۀ شورای اداری شهرستان پلدختر که با موضوع بررسی مشکلات ناشی ازسیل ۱۲ فروردین تشکیل شده بودگفت : باگذشت چهار ماه از سیل جمع‌آوری پسماند در شهرستان پلدختر مورد توجه قرار نگرفته است و انباشت نخاله‌ها به یک بحران تبدیل شده است.

مهرداد فتحی بیرانوند روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر گفت: با توجه به شیوع چند مورد بیماری هاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با نظارت و برنامه‌ریزی فرمانداری نسبت به امحا و ساماندهی پسماند در پلدختر و معمولان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با انتقاد از انباشت نخاله‌ها درشهرستان پلدختر گفت: نخاله ها در حوزه شهرستان پلدختر باعث زشتی سیمای شهر و آلودگی شده و جمع آوری زباله مطالبه مردم است که شهرداری باید تفکیک ازمبدا، دفن بهداشتی زباله، تبدیل و بازیافت آن را با کمک بنیاد مسکن و راهداری در دستور کار قرار دهد.

فتحی بیرانوند اظهارداشت : متأسفانه سیستم فاضلاب شهر پلدختر در جریان وقوع سیل تخریب شده و به رودخانه می‌ریزد که این امر می تواند منشأء بروز مشکلات زیست محیطی و بیماری باشد و جای سؤال است که چرا این مسئله مهم مورد توجه آب وفاضلاب قرار نگرفته لذا انتظار می‌رود بر اساس قانون با دستگاه‌هایی که درموضوع سلامت مردم و محیط زیست کوتاهی می کنند برخورد شود.

 

عدم استمهال اقساط تسهیلات مردم سیلزدۀ شهرستان توسط بانک های پلدختر

 

دراین جلسه که باموضوع بررسی مشکلات پس ازسیل تشکیل شده بودسرپرست فرمانداری پلدختربه سؤال خبرنگاران درخصوص چرائی عدم استمهال اقساط تسهیلات بانکی مردم سیل زدۀ شهرستان پلدختر و بخش معمولان پاسخ روشنی نداد .

 

مدیرمسئول پایگاه خبری بالاگریوه دراین ارتباط ازسرپرست فرمانداری پلدختر سؤال کرد که چرا به رغم قول مساعد استانداردر جلسه با رؤسای بانک ها ،فرماندار اران پیشین و فعلی و دیگر مسئولان مبنی بر ضرورت استمهال تسهیلات بانکی در شهرستان سیلزدۀ پلدختر و بخش معمولان و صدور بخشنامه هائی در این زمینه، اما بانک ها زیربار نرفته و همچنان از مردم اقساط و حتی جریمۀ دیرکرد می گیرند؟ که سرپرست فرمانداری پلدختر این سؤال و مطالبۀ مردم را بی پاسخ گذاشت.

 

عدم پرداخت خسارت وتسهیلات به ساکنین روستای سیلزدۀ آبپدۀ چولهول

 

دراین جلسه که رؤسای ستادهای معین بازسازی اردبیل و اصفهان نیزحضور داشتند بالاگریوه به نمایندگی ازقول اهالی روستای سیلزدۀ آبپدۀ چولهول سؤال کرد که چرا ستاد معین بازسازی استان اردیل مستقر درمعمولان به نیمی از اهالی این روستا خسارت و تسهیلات پرداخت کرده و به نیمی دیگر از اهالی جواب منفی داده است ؟

مهندس « فعال پور» رئیس ستاد معین بازسازی استان اردبیل مستقر درمعمولان  دراین زمینه اینگونه پاسخ داد که : چون از طرف بنیاد مسکن شهرستان و استان به ما گفته شده است ساکنان این روستا باید نقل مکان کنند از پرداخت تسهیلات احداث ساختمان خودداری کنیم واما چنانچه بخواهند تسهیلات تعمیرات دریافت کنند مشکل و محدودیتی دراین زمینه نداریم ولی بایستی موافقت مکتوب مسئولان بنیادمسکن استان با پرداخت این تسهیلات به ستاد معین اردبیل مستقر درمعمولان اعلام گردد.

 

همچنین درویشعلی بخشیوند سرپرست وخبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی درشهرستان پلدختر ازبالابودن نرخ خدمات و مصالح ساختمانی تحویلی توسط ستاد مسکن استان معین (اصفهان) مستقر درپلدختر به سیلزدگان و صاحبان منازل تخریب شده انتقاد کرد که پاسخ روشنی ازسوی مهندس قاسم جعفری مسئول این ستاد که درجلسه حضورداشت داده نشد.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید