سه شنبه، 29 اسفند 1402
اجتماع
شناسه خبر: 2873
  • 0

با ارسال نامۀ رسمی ؛

رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر به بالاگریوه پاسخ داد.

شهروندان قبل از هرگونه معامله برروی اراضی باکاربری عمومی شهرداری را درجریان قراردهند.

* شهروندان قبل از هرگونه معامله برروی اراضی باکاربری عمومی شهرداری را درجریان قراردهند.

 

* تاکنون هیچگونه استعلامی برای سند دارکردن زمین های مزایدۀ مخابرات ازشهرداری پلدخترنشده است.

 

به دنبال انتشارمطالبات شهروندان پلدختری در"بالاگریوه" تحت عنوان «سکوت معنادارشورای اسلامی شهرپلدختردربرابرخرید وفروش زمینهای با کاربری عمومی » رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر ظهرامروز 25/10/97 جوابیه ای دراین زمینه ارسال کرد.

بالاگریوه ضمن سپاس ازتوجه،احساس مسئولیت وانتقادپذیری جناب آقای افشارپیری رئیس محترم شورای اسلامی شهرپلدختر،عین جوابیۀ ارسالی رئیس محترم شورای اسلامی شهرپلدخترو توضیحات این پایگاه خبری را جهت استحضار شهروندان گرامی و مخاطبان بالاگریوه به شرح زیر به اطلاع افکارعمومی می رساند؛

 

مدیرمسئول محترم رسانۀ بالاگریوه

 

احتراماًدرپاسخ به مطلب مورخۀ 18/10/97 باعنوان وضعیت اراضی واقع درحدفاصل میدان امیدوجهادو همچنین مزایدۀ مخابرات بدینوسیله جوابیۀ شورای اسلامی شهرپلدختر ارسال،شایسته است برابر قانون مطبوعات و رسانه درج گردد.

۱-در خصوص کاربری های عمومی اراضی حدفاصل میدان امید تا میدان جهاد طبق قانون شهرداریها بخصوص ماده ۱۰۱ قانون شهرداریها اقدام میشود .

#طرحهای جامع و تفضیلی و کاربریهای عمومی و معابر توسط شورای عالی معماری و شهرسازی تهیه و به شهرداریها ابلاغ می‌شود و اصولاً شهرداریها تعیین کننده این کاربریها نمی باشند

# ثانیاً شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است که سهوا نگارنده عنوان نموده که دولت قصد خرید و تملک این اراضی را دارد !!

# بطور کلی اراضی مذکور عموماً دارای کاربری فضای سبز بوده و هرگونه تغییرکاربری منوط به موافقت شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر وکمیته انطباق و درنهایت طرح و تصویب در کمیسیون ماده(۵) به ریاست استاندار محترم می باشد و توصیه شورای اسلامی شهربه شهروندان عزیز آن است که پیش ازهر نوع معامله زمین جهت اطلاع از وضعیت کاربری وگذربندی آن به شهرداری مراجعه نمایند۰

۲_درخصوص زمینهای تحت مالکیت مخابرات که ازطریق مزایده این اداره به افرادحقیقی  واگذار نموده،زمان انتقال سندنیز به اطلاع میرساند هیچ گونه استعلامی در این خصوص تاکنون ازشهرداری پلدختر بعمل نیامده است

بدیهی است مانند سایر اراضی واقع در محدوده شهر مالکین فعلی آن اراضی در زمان احداث بنا مکلف به مراجعه به شهرداری و پرداخت کلیه عوارض متعلقه به آن اراضی میباشند۰

کما اینکه برخی افرادنیز عوارض مربوط را پرداخت نموده اندودرصورت هرگونه عملیات ساختمانی خواه،ناخواه باید عوارضات وحق السهم به نرخ روز پرداخت نمایند و درصورت مشاهده طبق قانون ازعملیات ساختمانی جلوگیری به عمل می آید.

علاوه بر شورای اسلامی شهرکه عملکرد شهرداری را تحت نظارت مستقیم داردقانونگذاربه تعدادکافی دستگاه های نظارتی بالادستی برای بررسی عملکرد کلیه دستگاهای اجرایی بخصوص شهرداریها پیش بینی کرده ودر این خصوص جای نگرانی وجود ندارد.

برابر بررسی های بعمل آمده عملکرد شهرداری پلدختر در خصوص حفاظت از اراضی و اموال شهرداری و بیت المال مثبت و قابل دفاع بوده بطوریکه در یکسال گذشته چندین فقره املاک شهرداری که توسط برخی افراد تصرف گردیده بامدیریت شورای اسلامی شهررفع تصرف وعواید آن صرف اقدامات عمرانی ورفاهی برای شهروندان گردیده است. شورای اسلامی شهر ضمن استقبال از انتقادات سازنده وپیشنهادات مفید شهروندان و رسانه ها رابه تمرکزبر روی فرهنگ سازی،تشویق مردم به رعایت قوانین،پرداخت عوارض قانونی وتعامل وهمکاری بامدیریت شهری دعوت می نمائیم./ افشارپیری - رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر

 

 

تصویرجوابیۀ رئیس محترم شورای اسلامی شهرپلدختربه یادداشت بالاگریوه

 

 

توضیحات بالاگریوه

 

الف) سؤال اصلی و کلیدی شهروندان درمطلب منتشرشده دربالاگریوه از شورای محترم اسلامی شهر آن بودکه چرا شهرداری و شورای شهر درقبال اراضی باکاربری های عمومی همچون فضای سبز، فضای ورزشی، فضای آموزشی و...که توسط دلالان وسودجویان با قیمت های بسیار نازل خریدو فروش می شود هیچگونه شفاف سازی و اطلاع رسانی به شهروندان نمی کند؟ نظر رسمی شورای اسلامی و شهرداری پلدختر درخصوص خریدو فروش این اراضی  همچنان درهاله ای از ابهام باقی مانده است ؟ و دراین جوابیه نیز پاسخ روشنی به سؤال مذکور داده نشده است.

 

 ب) سؤال مهم و مطالبۀ دیگر شهروندان که در یادداشت بالاگریوه منتشرشده و خواستار پاسخگوئی شورای اسلامی شهر شده بودند آن است که با وجود اینکه بنا به گفتۀ آگاهان اگر مخابرات حدود 600-500 میلیون تومان از بهای  اراضی مزایده ای خودرا بخاطر اخذسند مالکیت این اراضی از برندگان مزایده کسر نموده چرا شهرداری این مبالغ را به جای آنکه از برندگان مزایده مطالبه نماید، به سراغ اخذاین مبلغ ازخریداران جزء رفته است ؟و آیا دفاتراسناد رسمی می توانندبدون اخذ استعلام ازشهرداری و ادارۀ امور مالیاتی و بدون پرداخت حق السهم شهرداری توسط برندگان مزایده و...اسناد این زمینهارا صادر نمایند؟ که درجوابیۀ رئیس محترم شورای اسلامی شهر پاسخ روشن و قانع کننده ای به این مطالبۀ شهروندان نیز داده نشده است.

 

ج) اینکه رئیس محترم شورای اسلامی اعلام نموده هرگونه تغییرکاربری زمین های فضای سبز و...منوط به موافقت شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر وکمیته انطباق و درنهایت طرح و تصویب در کمیسیون ماده(۵) به ریاست استاندار محترم می باشد؛ نیزلازم است توجه ایشان را به این نکته جلب کنیم که براساس یکی ازتبصره های ماده واحده قانون تعیین وضعیت این املاک در صورت انقضاء مدت 5 ساله...املاک واقع درطرح های دولتی و شهرداری ها مصوب 1367/8/9 و اصلاحیه 1380/1/22 کاربری زمین تغییر می یابد و نیازی به طرح موضوع در مراجع صالحه ازجمله کمسیون ماده 5 برای تغییر کاربری ها نمی باشد.

 

د) اینکه گفته شده بالاگریوه سهوا عنوان نموده که دولت قصد خریدو تملک این اراضی را دارد !،چنین برداشتی ازسوی رئیس محترم شورای اسلامی شهر اشتباه بوده زیرا منظور بالاگریوه دستگاههای اجرائی بوده که بیش از 12سال است برروی این اراضی دست گذاشته و بدون آنکه پروژه یا طرح عام المنفعه ای برروی اراضی مذکور اجرا کنند اجازۀ ساخت و ساز به مالکان این زمین ها هم نداده اند.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • آگاه
    • 4 بهمن 1397 07:32
    • 0
    نقل قول: آگاه
    سلام بر آقای احمدی تنها سایت بیان نظرات مردم و انتقادات آنه از ادارات دولتی شهرستان پلدختر از شما خواهش داریم این نکات را مدیران شهرداری پاسخ بدن.
    با اینکه شهردار فعلی دارای ارشد عمران .........
    بالاگریوه :
    کاربر گرامی
    باسلام
    اولاً: متن یادداشت طولانی شما از آن جهت که خود یک مقالۀ مفصل است انتشار آن به عنوان یک کامنت مقدور نمی باشد
    ثانیاً : با توجه به مطالبی که در متن مقالۀ شما بدان اشاره شده لازم است برای انتشار آن نام و مشخصات واقعی و حقیقی خودرا اعلام کنید تا انشا الله در بالاگریوه منتشرگردد. /
    مدیرمسئول
    سلام ممنون از توجه شما به نشر کلیات مطالب اگر بخواهیم نام بگیم خوب باید بالای 25هزار نفر اسم بنویسم مشخصات واقعی و حقیقت حرف درد و دل خاصه عموم مردمه و انتشار این مطالب خواسته عموم شهروندان پلدختر یه از تنگ علی سیلاب زده و فاقد زیر سازی از خیابان ولیعصر تخریب شده از دردیا سیل زده و از تمامی محل‌های پراز چال و چوله از مسکن مهر فاقد امکانات شهری هستش و نشر این خواسته بحق نیاز به اجازه ما نداره ما به نوبه خود شما را به عنوان زبان رسا و گویای و صاحب قلم انتخاب می کنیم که از مدیریت شهرداری و شورا پاسخ بگیرن اصلا مارو به عنوان یه بسیجی گمنام فرض کن چون شهدای گمنام فرزند انقلاب بالای تپه شهدا که حتی مدیترت شهرداری کمترین توجهی به خدمات رسانی جهت زیارت مردم از اونا داره حساب کنین برادر حرف ما درد و دل شماست و همه مردم پس خواهشا ازشون عین مطالب پاسخ بخواین سربلندی شما و سلا متیتون باور کن مورد دعای ماست. 
    • آگاه
    • 3 بهمن 1397 21:43
    • 0
    سلام بر آقای احمدی تنها سایت بیان نظرات مردم و انتقادات آنه از ادارات دولتی شهرستان پلدختر از شما خواهش داریم این نکات را مدیران شهرداری پاسخ بدن.
    با اینکه شهردار فعلی دارای ارشد عمران .........
    بالاگریوه :
    کاربر گرامی
    باسلام
    اولاً: متن یادداشت طولانی شما از آن جهت که خود یک مقالۀ مفصل است انتشار آن به عنوان یک کامنت مقدور نمی باشد
    ثانیاً : با توجه به مطالبی که در متن مقالۀ شما بدان اشاره شده لازم است برای انتشار آن نام و مشخصات واقعی و حقیقی خودرا اعلام کنید تا انشا الله در بالاگریوه منتشرگردد. /
    مدیرمسئول
    • ناشناش
    • 27 دی 1397 17:34
    • 0
    ازاینکه بالاخره رئیس شورای اسلامی شهرجواب دادندبایدتشکرکردهرچندنمیتوان باورکرداین جوابیه رارئیس شورای شهربه تنهائی تهیه کرده باشند؟ای کاش آقای شهردارهم جواب مطالبات بحق مردم رامیداند.تاجایی که من اطلاع دارم خریدوفروش وساخت وسازبدون پرداخت عوارض واخذپروانه صورت گرفته ومیگیردبه امیداینکه روزی این افرادمجبورشوندبیایندپروانه بگیرنددرصورتی که شهردارمحترم میتوانست درموقع مزایده پول سهم مالکیت رایکجاازبرنده مزایده بگیره  وحقوق پرسنل ویادیگربدهیهای شهرداری راپرداخت کنه البته علت عدم اینکارهم واضح وروشن است بایک پرس و جوساده اینکه ......
    • آگاه
    • 27 دی 1397 10:38
    • 0
    باسلام وخسته نباشیدخدمت حاجی عزیز:آقای پیری ریاست محترم شورای شهرسالیان زیادی نیزوکیل حقوقی شهرداری بوده اند واتفاقا درزمان وکالت ایشان پرونده مصادره ملک شهرداری مفتوح وبصورت ریز درجریان این پرونده قراردارندانتظارداریم گزارش مشروحی ازروند مصادره یکهزارمترمربع از املاک شهرداری درپشت شرکت گاز توسط ...نصیری ودلیل اینکه با گذشت حدود دوسال ازاین موضوع چرا شهرداری هیچگونه اقدامی علیه ورثه مرحوم ....نصیری واملاک بجای مانده از آن مرحوم انجام نداده است برای مردم پلدختر توضیح دهند.آقای پیری چشم روهم بزاری این یکسال هم رفته ودوباره باید به فکرجمع کردن آرا مردم باشید.
    • بنگاهدار
    • 27 دی 1397 01:54
    • 0
    سلام به سایت بالاگریوه وتشکرازاینکه دردهاومشکلات مردم رابدون هرگونه لکنت زبان ورودربایستی مطرح می کنید و پیگیر هستید .
    لطفا از آقایون شورا و شهردارسؤال کنید زمین جنب بانک مسکن متعلق به چه کسی است ؟
    ===
    بالاگریوه :
    ضمن تشکر از شما مخاطب گرامی اطمینان داریم که اعضای محترم شورای اسلامی شهر و جناب آقای شهردار مطلب و سؤال شمارا می بینند، و انتظارداریم درصورتی که صلاح دانستند یا اگرصاحب ملک مورد نظررا می شناسند پاسخ شما شهروند گرامی رابدهند.
    • شهروند
    • 26 دی 1397 21:40
    • 0
    با سلام جناب احمدی اعلام نموده اید صدور پروانه ساخت برای کاربری‌های عمومی بر اساس قا نون تعیین تکلیف این در صورتی امکان پذیر که از آخر ین طرح مصوب 5 سال بگذرد قانون تعیین تکلیف قابل اجرا هستش هنوز بر اساس شنیده ها دو سال از آخرین طرح پلدختر نگذشته و دستگا های اجرای پس از ابلاغ شهرداری‌ها 18 ماه مهلت دارند تملک کنن و اگر پنج سال از طرح سپری شود قابلیت اجرایی در مورد کاربری‌های عمومی دارد اما با توجه به آلودگی ناشی از ریز گرده ها و همچنین رفاه مردم جهت استفاده از فضا های سبز  به عنوان حقوق شهروندی شهرداری‌ها حق صدور پروانه ساخت برای کاربری فضای سبز ندارند مگه شهر پلدختر چقد فضای سبز داره الان موجود که مازاد بر سرانه تعریف شده باشه که بتونن حتی تغییر کاربری اونا رو بدن وشهر ار موظف هست نسبت به تملک فضا های سبز اقدام نماید این توضیح  تکمیل گفته هاتون بود موفق بشی. 
    ===
    : باسلام از انتقاد سازنده و عالمانۀ شما سپاسگزارم
    بیشتر حرف بالاگریوه هم با توجه به پیام هائی که از طرف شهروندان به این رسانه ارسال شده همین است که شهرداری به مردم اطلاع رسانی واعلام کند که هرگونه معامله برروی اراضی با کاربری فضای سبز و... غیرقانونی و ممنوع است، اما متأسفانه گویا شهرداری به هردلیل نمی خواهد این موضوع را به مردم ابلاغ کند.
    • شهروند
    • 26 دی 1397 18:30
    • 0
    سلام آقای احمدی لطفا به آقای رئیس شورا برسونین جناب هرگونه تفکیک و اعمال ماده 101 قانون شهرداری‌ها در کاربری‌های عمومی تخلف و جرم هست لطفا مردم رو به تخلف تشویق نکنین وتا پایان دوره این شورا فاتحه فضای عمومی شهر پلدختر بایدخوند و دیگه نیاز پلدختر به طرح نداره آخه آقایان شهردارو شورا خودشون فرماندارن و استاندار و مدیرکل مسکن و وزیر مسکن و راه و شهرسازی هستن شهر پلدخترو کردن برره بالاو پایین و در مورد فروش اموال که گفتن مردم پلدختر اکثرا بچه هاشون یا حقوقدان یا مهندس و مالک کسانی هستن که سند مالکیت دارن اکه بنا باشه شهرداری‌ها اموال مردم و ادارات دیگه رو بفروشن مطمئن باشی تو ماهای آینده شهرداری زمین محوطه مرکز بهداشت و فرمانداری هم میفروشه بابا تو رو خدا بس کنین بیاین دسته جمعی باشهردار استعفا بدین تا مردم بیشتر از این نفرینتون نکنن 

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید