سه شنبه، 29 اسفند 1402
اجتماع
شناسه خبر: 2872
  • 0

جلسۀ صیانت ازبیت المال وحقوق عامۀ مردم درشهرستان پلدختر ؛

رئیس کل دادگستری لرستان : عمدۀ فساد در شرکتهای زیر نظر دولت است

رئیس کل دادگستری استان لرستان: عمده فسادالان درشرکتهای زیرمجموعه دولت است چون نظارتی برآنها اعمال نمی شود .

رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: عمده فسادالان درشرکتهای زیرمجموعه دولت است چون نظارتی برآنها اعمال نمی شود و نمی توانندمدیریت کنند .

 

به گزارش بالاگریوه جعفربدری رئیس کل دادگستری لرستان ظهر امروزدرجلسۀ شورای اداری شهرستان پلدخترکه بادستورکارصیانت ازحقوق بیت المال باحضور دادستان مرکز استان،معاونان داد گستری لرستان، تعدادی ازمدیران کل استان، فرماندار و اعضای شورای تأمین و شورای اداری شهرستان پلدختردر سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، گفت : درشرایط حساس کنونی دولتمردان و مدیران بایستی مسائل مهم اقتصادی را رصد بکنند و ببیننددشمن یاکشورهای معاندیا مخالف یاگروههای مخالف چه حرکتی می خواهندبکنند وبعد آن حرکت را با برنامه ریزی صحیح و بموقع خنثی کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: دشمن امروز شرایط سخت اقتصادی، اجتماعی و تحریم هایی را به ملت ما تحمیل می کند و خنثی کردن آن وظیفه دستگاه ها است که باید در مقابله با آن تاکتیکی و با برنامه عمل کرد.

وی با بیان اینکه اکنون بیشترین توجه ما بایدبه رفع مشکلات اقتصادی مردم معطوف شود افزود: الان درحالی که ۴۰سال از انقلاب می گذرد هردستگاهی در حوزه مسؤلیت خودش بایدلااقل این شرایط راتجربه کرده باشد که در شرایط بحرانی بایدچطور عمل کند.

این مقام مسئول اظهارداشت : یکی ازمشکلات همۀ ما مسئولان آن است که مسألۀ پیشگیری را جدی نگرفته ایم و بعد از اینکه اتفاقی می افتد یاحرکتی و سوء استفاده ای شکل بگیرد بعد ما برای جبران آن اتفاق و حادثه اقدام می کنیم. درحالی که مسئله پیشگیری باید اولویت همه دستگاهها باشدو راهکاری پیداکنیم که جلوی گسترش تخلفات را بگیریم چون تخلف اگردریک منطقه ای شایع شدوگسترش پیدا کرد مهارکردن آن سخت است .

« بدری » خااطرنشان کرد: چرا هم در ابتدای دولت یازدهم و هم اکنون که مدتی از دولت دوازدهم سپری شده بایستی مردم برای تأمین غذای خود مثلاً گوشت درصف های طویل بایستند؟ این گونه حرکات عزت وکرامت مردم را زیر سوال می برد و تامین نیازمندی های مردم باید با برنامه ریزی درست صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری لرستان با انتقاد شدید از عملکرد شرکت امورپشتیبانی دام گفت: چگونه است درحالی که ما اکنون با دلار 4200 تومانی از کشورهای شمالی گوشت وارد می کنیم از آن طرف دام زندۀ کشور ما توسط دلالانی از روستاها جم, آوری و به خارج ازکشور قاچاق می شود؟

این مقام قضائی متذکرشد: درطول مدت پنج یاشش سالی که ما درلرستان هستیم تمام کارهای شرکت پیشتیبانی اموردام بی نظمی بوده و این شرکت به یک لانه فساد تبدیل شده تا یک عده ای بیایندسؤاستفاده بکنندبرای بردن اموال دولتی .

جعفر بدری اظهارداشت: دلیل عمدۀ بسیاری از خسارت هائی که به کشور وارد می شود آن است که مسئولان برنامۀ مشخص و مدونی برای شرایط اقتصادی امروزه نداشته اند.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه حداقلش این است که دولت بایستی موادخوراکی، آشامیدنی وچیزهایی که نیازروزمره مردم است را تأمین کند به نحوۀ توزیع گوشت قرمز دراستان انتقادکرد و افزود: توزیع گوشت باید هدفمند بوده و توسط یک نهاد مشخص دراختیار اقشار آسیب پذیر درمناطق محروم، روستائی و تعاونی ها قراربگیرد نه اینکه شما ببریدبی هدف درمناطق مختلف شهری پخش کنید مردم بروند صف طولانی بگیرند آخرش هم عده ای دست خالی وناراضی برگردند.

بدری بابیان اینکه عمده فسادالان درشرکتهای زیرمجموعه دولت است افزود: شرکتهایی که نظارت بر فعالیت هایشان نیست و نمیتواندمدیریت کنند خوب بدهند بخش خصوصی تادستگاه های دیگر آنها انجام بدهند در عین حال باید جلوی سؤاستفاده ها را بگیریم و ببینیم کجادشمن یا مخالف نظام یا آن کس که قصدش ایجاد نارضایتی مردم است ازکدام روزنه میخواهد واردشود ضربه بزندروزنه ها را ببندیم و مسدود کنیم .

رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه به موضوع قطع درختان  و جنگل ها و همچنین قاچاق ذغال و چوب به خارج از استان اشاره کرد و گفت: شنیده شده افرادی ازسایرنقاط کشور به جنگلهای زاگرس برای قطع درخت و تهیه زغال یا استفاد صنعتی می آیند که انتظار می رود سایردستگاهها به ادارۀ منابع طبیعی کمک کنند تا ازحمل چوب جلوگیری شود منتها این کار نیازمندآن است که ادارات مختلف که متولی کارهستند روزنه ها را پیدا کنند یعنی جاهایی که حمل ونقل چوب انجام می گیرد شناسایی کنند و مانع قطع درختان و خروج محموله های چوب از استان بشوند.

جعفربدری درارتباط با ضرورت برخورد بایک کانال تلگرامی بی هویت و هتاک که بیش از 3 سال است به افراد حقیقی و حقوقی شهرستان اهانت می کند متذکرشد: فرمانده انتظامی شهرستان با پلیس فتا هماهنگی لازم را برای رسیدگی به این موضوع بعمل آورند زیرا فضای مجازی فضای تهمت وافتراست و این مسائل باعث یأس وناامیدی مردم میشود

رئیس کل دادگستری لرستان درپایان تأکیدکرد: فضای سیاسی نبایدملتهب شود،حالادعواسرقدرت است، سرگرفتن پست یا  تغییرمدیران و هرچیزی هست فضای سیاسی مخصوصا مناطقی که آسیب پذیرهستند نباید مردم راتحریک ویا اینکه التهاب ایجاد کرد ،پلدخترسابقه داشته تحریک مردم باعث خسارت شده وگاهی اوقات باعث شده خودمردم آسیب ببینند .

 

** دراین جلسه مدیرمسئول بالاگریوه نیز درسخنان کوتاهی با بیان اینکه اخیراً درشهر پلدختر دلالان و سودجویانی اقدام به خریدوفروش اراضی با کاربری عمومی می کنند و این مسأله ذهنیت هائی را دربین شهروندان بوجود آورده ازرئیس کل محترم دادگستری درخواست کرد دستور لازم را دراین خصوص صادر فرماید.

نورالدین احمدی همچنین نسبت به هنجارشکنی های یک کانال تلگرامی بی هویت که بیش از 3 سال است به افراد حقیقی و حقوقی درشهرستان اهانت می کندو به رغم آنکه چرائی عدم برخورد با گردانندگان این کانال به رسانه ها ،فضای مجازی و حتی خطبه های نمازجمعه کشیده شده است ، خواستار شناسائی گردانندگان و پشت پرده های کانال تلگرامی مذکور و برخورد قانونی شد.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید