جمعه، 31 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 286

انتخابات ریاست جمهوری يازدهم

مطالبه رهبرمعظم انقلاب « حماسه سياسي » تحقق یافت

رهبر انقلاب ورود نیروی عظیم مردم به عرصه انتخابات را ناشی از هدایت دلهای ملت به دست توانای پروردگار برشمردند و افزودند: در پرتو این لطف الهی، انتخابات حقیقتاً حماسه شد و آرزوی خیرخواهان تحقق یافت

نورالدين احمدي -ازآنجا كه درنظام مقدس جمهوري اسلامي اموركشوربايدبه اتكاي آراي عمومي وازطريق انتخابات اداره شود . وانتخابات‌ رياست‌ جمهوري‌ ـيكي‌ ازجدي‌ترين‌ وپُرشورترين‌ وپُرجاذبه‌ترين‌ صحنه‌هاي‌ مشاركت‌ عمومي‌ مردم‌ است‌.مقام معظم رهبري درابتداي هرسال درراستاي رشد وبالندگي نظام وعزت وسربلندي ملت بزرگ ايران ونيزبا آينده نگري ونگاه عميق ودقيق به تحركات وتوطئه هاي دشمنان نظام اسلامي براي برون رفت ازچالشهاي احتمالي بسته به اقضائات وضرورتها و اولويتها نام و عنواني را براي سال آتي برمي گزينندواين امرباعث مي شودتاسمت و سوي برنامه ريزي ها و تلاش مسئولان نظام درراستاي مطالبه رهبري نظام كه درآن نام نهفته است ، قرارگيرد.

 نامگذاري سال 92 واميدواري به حركت پرشور،جهادي وحماسي ملت

مقام معظم رهبري درپيام آغازين سال 92بااشاره به حركت روبه جلوي ملت ايران درسال گذشته بويژه درمواجهه ي اقتصادي وسياسي با دنياي استكبار چشم انداز سال 92 را اميدوارانه و همراه با پيشرفت وتحرك وورزيدگي وحضورجهادي ملت ايران درعرصه هاي سياسي واقتصادي ارزيابي كرده و فرمودند:بااين نگاه سال 92راسال حماسه سياسي وحماسه اقتصادي نامگذاري مي كنيم وامیدواریم به فضل پروردگار،حماسه‌ی اقتصادی وحماسه‌ی سیاسی دراین سال به دست مردم عزیزمان ومسئولان دلسوزكشورتحقق پیدا كند.

معظم له درتوضيح دلايل اين نامگذاري تصريح فرمودند:آنچه راکه مادرسال ۹۲ درپیشِ‌ روداریم،بازعمدتاًدردو عرصه‌ی مهم اقتصاد وسیاست است.درعرصه‌ی اقتصاد،به تولیدملی بایدتوجه شود؛ درزمینه‌ی امورسیاسی،كاربزرگ سال۹۲،انتخابات ریاست جمهوری است؛كه درواقع مقدرات اجرائی وسیاسی،وبه یک معنا مقدرات عمومی كشور رابرای چهارسال آینده برنامه‌ریزی میكند.ان‌شاءالله  مردم باحضورخودشان دراین میدان هم خواهندتوانست آینده‌ی نیكی رابرای كشوروبرای خودشان رقم بزنند.البته لازم است هم درزمینه‌ی اقتصاد،هم درزمینه‌ی سیاست،حضورمردم حضورجهادی باشد.باحماسه وباشوربایدواردشد،باهمت بلندو نگاه امیدوارانه بایدواردشد،بادل پرامیدوپرنشاط بایدواردمیدانهاشدوباحماسه‌آفرینی باید به اهداف خود رسید.

 پيش بيني دقيق تحقق حماسه سياسي

معظم له براساس شناخت دقيقي كه ازملت بزرگ وحماسه سازايران دارندوبااميد به فضل وعنايت خداوند درديدار16/2/92 دست اندركارانبرگزاري انتخابات رياست جمهوري، تحقق حماسه سياسي  وبرگزاري انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري راپرشورپيش بيني نموده و تأكيد كردند: آنچه كه انسان از فضل الهى سراغ دارد، از همت اين مردم عزيز سراغ دارد، ان‌شاءاللّه به توفيق الهى، باذن اللّه، اين انتخاباتى كه در پيش است، يكى از بهترين و پرشورترين انتخاباتهاى ما خواهد بود.

مقام معظم رهبري همچنين درديدارجمعي از فرهنگيان كشوردرتاريخ 182/92 با اميد به توفيق الهي ملت بزرگ ايران خلق حماسه ياسي را توسط اين  مردم قطعي دانسته و مي فرمايند:

« امسال ماعرض كرديم:حماسه‌ى سياسى وحماسه‌ى اقتصادى. هر دومقوله از مقولاتى است كه آحاد ملت در آن ميتوانند نقش ايفاء كنند؛ و تا آحاد ملت نقش ايفاء نكنند، حماسه به‌وجود نمى‌آيد. ......وقتى قاطبه‌ى ملت،نوع مردم درسرتاسر كشور،بانگاه به آن چشم‌اندازروشن،انگيزه‌ى لازم رابراى حركت داشتند،حماسه به وجودمى‌آيد وان‌شاءالله به فضل الهى،به توفيق الهى،اين حماسه به وجود خواهد .»

                 اعتماد وعلاقه عمومی به نظام اسلامی، ناظران ومجریان انتخابات وامنيت كامل انتخابات

معظم له درديدارمسئولان و قضات دستگاه قضائي درتاريخ 5 مرداد92 ضمن تجلیل و تشکر ازملت بزرگ و موقع شناس ایران، بخاطرحضورپرشوروحماسي درانتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري افزودند:حقایق ونکات برجسته این انتخابات بایدهمچنان دردایره تحلیل و توجه قرار داشته باشد.

رهبرانقلاب اسلامی باتأكيد بر اعتماد و علاقه عمومي مردم ايران به نظام جمهوري اسلامي و اعتماد به برگزار كنندگان انتخابات تأکید کردند: رمز حضور عظیم ملت در انتخابات امسال،اعتماد و علاقه عمومی به نظام جمهوری اسلامی، اعتماد به ناظران و مجریان انتخابات و امیدواری ملت به حرکت مستمر وپیش رونده ایران عزیزبودو این،حقیقتی بسیارمهم وانکارناپذیر است.

ایشان افزودند: این واقعیت نشان می دهد حتی کسانی که طرفدار نظام نیستند به نظام و انتخابات آن اعتماد دارند چرا که می دانندجمهوری مستحکم اسلامی،مثل شیردرمقابل طمع ورزان ایستاده وازکشور، منافع ملی وعزت ملی، بخوبی دفاع می کند.

رهبرانقلاب اسلامی درتبیين «امنیت کامل درسراسرکشور» درجريان برگزاري انتخابات عليرغم همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفتند: در انتخابات شوراها به علت زمینه های پیچیده طایفه ای، منطقه ای و قومی معمولاً امکان بروز درگیری و ناامنی وجود دارد اما به فضل الهی و در پرتو همراهی ملت و تلاش مسئولان ودستگاههای ذیربط، در انتخابات اخیر هیچ نشانی از ناامنی وجود نداشت.

 رفتارنجيبانه وقانون پذيري ديگرنامزدهاي انتخابات رياست جمهوري

مقام معظم رهبري درتبیین برخی نکات برجسته انتخابات 24 خرداد، رفتار نجیبانه و قانون پذیری نامزدهای دیگر انتخابات را، بسیار مهم و موجب شکرگزاری به درگاه پروردگار دانستند.وبا يادآوري حوادث تلخ سال 88 افزودند: در این انتخابات نیز می شد بهانه گیری کرد و با راه اندازی اختلاف و دعوا، عظمت و شکوه حضور ملت را نادیده گرفت و کام مردم را تلخ کرد اما رفتار با نجابت و قانونمدارانه دیگر نامزدها، برای مردم احساس آرامش و شادی به همراه آورد و این قانونگرایی باید برای همیشه و برای همه درس باشد.

ایشان گفتند: دیدارنامزدهای دیگربا رئیس جمهورمنتخب وتبریک وابرازخرسندی ازانتخاب وی،موجب شیرینی کام مردم شد و جای تشکر دارد.

انتخابات حقيقتاً حماسه شد

رهبر معظم انقلاب ورود نیروی عظیم مردم به عرصه انتخابات را ناشی از هدایت دلهای ملت به دست توانای پروردگار برشمردند و افزودند: در پرتو این لطف الهی، انتخابات حقیقتاً حماسه شد و آرزوی خیرخواهان تحقق یافت.

انتخابات يازدهم نشانه وفاداري مردم به انقلاب ونظام و اعتمادبه روحانيت شجاع

مقام معظم رهبري درحكم تنفيذحجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر حسن روحانی به رياست جمهوري اسلامي ايران با سپاس به درگاه خداوند حكيم و درود برپيامبرگرامي اسلام(ص) و خاندان مكرمش وتبريك به ملت بزرگ ايران مشارکت گسترده مردم در انتخابات را نشانِ پختگی و بلوغ سیاسی ملت و دربردارنده پیامهای روشنِ «وفاداری به انقلاب»، «اعتماد و امید به نظام» و «اعتماد به روحانیت شجاع» دانستند و تصریح کردند: ملت ایران به دشمنان که برای دلسرد کردن مردم از هیچ تلاش سیاسی و تبلیغاتی فروگذار نکرده بودند، پاسخی قاطع و پرمعنی داد.

 پختگي و بلوغ سياسي مردم درانتخاب فردي شايسته كه سه دهه خدمت به نظام رادركارنامه خوددارد 

رهبرمعظم انقلاب اسلامي درمتن حكم تنفيذحضرت حجه الاسلام روحاني باسپاس به درگاه خداوندحکیم وقدیرودرود برپیامبرگرامی و خاندان مکرمش، منتخب ملت را فردي ازدل انقلاب وداراي كارنامه اي موفق دانستند وافزودند: ملت ایران مفتخر است که مسیر مردمسالاری اسلامی رادردوره های پی در پی با انگیزه و نشاط، پیموده و این درخت سرسبز و ثمربخش را در هر دوره، سرافرازتر و ریشه دارتر کرده است. دراین نوبت نیز ملت ایران، با آگاهی و بصیرت، میدان را با حضورمبارک خود مزین ساخت و به دشمنان که برای دلسرد کردن مردم از هیچ تلاش سیاسی و تبلیغاتی فروگذار نکرده بودند، پاسخی قاطع و پرمعنی داد. مشارکت گسترده مردم و برگزیدن منتخب شایسته یی که آزمون بیش ازسه دهه خدمت به نظام جمهوری اسلامی رادرکارنامه خودنگاشته و ازدوران مبارزات انقلابی تا دهه ها پس از پیروزی انقلاب، از سنگر روحانیت، به مقاومت در برابر دشمنان انقلاب پرداخته است، پیامهایی روشن به همه رسانید؛ پیام وفاداری خدشه ناپذیر به انقلاب؛ پیام اعتماد و امید به نظام جمهوری اسلامی؛ پیام اعتماد به روحانیت شجاع و پیشرو؛ و اعتماد به خدمتگزارانی که با همت و ابتکار خود،برآنند که برموفقیتها افزوده و ازمشکلات بکاهند.

معظم له همچنين پس ازقرائت متن حكم تنفيذتوسط حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری رئيس جمهورمنتخب رافردي آزموده و ازخدمتگزاران قديمي نظام دانستندو خاطرنشان كردند : آقای روحانی در دفاع مقدس، مجلس شورای اسلامی و شورایعالی امنیت ملی کارهاو خدمات فراوانی انجام داده و امروزهم که به آرای ملت مفتخر شده است به فضل و یاری الهی، منشأ خدمات دیگر خواهد شد.

 شروط بقاي حكم تنفيذ رهبري :تعهد وپايبندي رئيس جمهوردرپيمودن صراط مسقيم ملت،دفاع از حقوق ملت وايستادگي دربرابرزورگويان ومستكبران

مقام معظم رهبري درادامه حكم تنفيذدكترحسن روحاني،ايشان رابه پايبندي درپيمودن صراط مستقيم ملت،دفاع ازحقوق ملت وايستادگي دربرابرزورگويان توصيه كرده وفرمودند:اکنون که رأی قاطع ملت ایران شخصیتی دانشمند، وآزموده ی میدانهای گوناگون، و دارای سوابق جهادی متعدد،ومفتخر به حضوردرمسئولیتهای دینی وسیاسی را به مدیریت اجرایی کشور، برگزیده است، اینجانب نیزبه پیروی از آنان وهمراه باتبریک به ایشان،رأی ملت راتنفیذ و جناب حجه الاسلام آقای دکترحسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می کنم و ازخداوند متعال توفیقات بزرگ ایشان را دراین مسئولیت خطیر و با ارزش مسألت مینمایم. بدیهی است که آن رأی و این تنفیذ تا هنگامی است که ایشان به تعهد درپیمودن صراط مستقیمی که تاکنون درپیش داشته اندیعنی راه آرمانهای نظام اسلامی ودفاع از حقوق ملت وایستادگی دربرابرزورگویان ومستکبران پایبندباشندکه به کمک الهی چنین خواهد بود، انشاءالله.

مقام معظم رهبري درپايان ازدرگاه خداوندبراي دكترروحاني آرزوي موفقيت كرده وفرمودند:رئیس جمهور محترم رابه استعانت ازحضرت احدیت و التزام به پرهیزگاری وخشوع و توسل به خداوند قادر متعال و بهره گیری از ظرفیتهای عظیم ودستاوردها و تجارب متراکم کشورتوصیه می کنم وهدایت الهی و حمایت همگانی از ایشان را آرزومندم.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • رضا
    • 25 مرداد 1392 16:39
    • 0
    سلام رفیق عباس دارایی.تو را به خدا از شهدا سرمایه گذاری نکن.
    مديرسايت- آقارضا شرمنده كه بايد خيلي صريح به شما پاسخ دهم .به جان شهدابيش از 20 سال است كه خداتوفيقي عنايت كرده هرگاه دست به قلم مي شوم اول به ياددوستان شهيدم مي افتم كه اين فضارادرجمهوري اسلامي براي امثال بنده ايجادكرده اند. نمي دانم چه چيزي شمارا ناراحت مي كندكه مي گوئيد ازشهداهزينه نكنيد! آيا بايد درمقابل مظلوميت شهداوازجمله سردارشهيدحاجي رضا هاشمي كه ازبهترين دوستان دوران تحصيل و جبهه مان بوده است سكوت كنيم؟ مگرما و شما پيرو آن امام معصوم نيستيم كه فرمود:حرف حق را بياموزيدحتي اگرگوينده آن كافرباشد؟
    • محمدی
    • 16 مرداد 1392 10:23
    • 0
    با سلام
    مطلب شما در بخش سیاسی پایگاه خبری خبر آزاد بازنشر داده شد.
    با آرزوی موفقیت روزافزون/http://www.khabareazad.ir/

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید