سه شنبه، 29 اسفند 1402
فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 2800
  • 0

امام جمعه پلدختر :

خبرنگار تراز نظام اسلامی باید انقلابی ،صادق ،شجاع و فساد ستیزباشد

امام جمعه پلدختر گفت: جبهۀ فرهنگی امروز نیازمند خبرنگارانی متدین، صادق، شجاع ،صادق و فسادستیز است

 امام جمعه پلدخترگفت: جبهۀ فرهنگی امروز نیازمندخبرنگارانی انقلابی، متدین، صادق، شجاع و فسادستیز است

به گزارش خبرنگار بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری درآئین تجلیل ازخبرنگاران و اصحاب رسانه که دردفتر امام جمعه برپا شده بود گفت: محصورشدن برخی مدیران دراتاق خود و ترس ازرسانه ها ناشی ازتزلزل مدیریتی وضعف عملکرد آنان است و رسانه ها موظف اند مردم را درجریان امور قرارداده و چنین افراد ضعیف و کم کاری را به چالش بکشند.

وی با بیان اینکه فعال رسانه ای ترازانقلاب اسلامی نباید ازصاحبان ثروت وقدرت واهمه ای داشته باشدتصریح کرد: خبرنگارباید فساد ستیز و دارای پشتکار دراطلاع رسانی باشد و در حوزه کاری ضمن رعایت اخلاق و خطوط قرمز نظام خودرا اسیر صاحبان زر و زور و تزویر نکند.


« سوری » با اشاره به اینکه خبرنگارباید زبان گویای مردم بوده، ضعف ها و کاستی ها را گوشزد کند یادآورشد: اصحاب رسانه بایستی درعین حال با صداقت و اخلاق مداری و رعایت خطوط قرمز نظام درراستای واقعیت ها قلم بزند تا جامعه به قلم آنان اعتماد داشته باشد

امام جمعه پل دختر اظهارداشت : مسئولی که ازرسانه ها فرارمی کند ترسو،غیر مردمی وغیر پاسخگوست زیرا رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسئولین بوده و مدیر مقتدر و مردم دار و فعال باید پاسخگوی رسانه های مطالبه گر بعنوان مدافع حقوق مردم باشد .

وی خبرنگاری را ازمشاغل سخت عنوان کرد و گفت: استقامت و مداومت درکاردر کنارهمه فشارها این حرفه را برای خبرنگاران واقعی و مطالبه گر سخت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین سوری رسالت محوری را از الزامات و ضروریات حرفۀ خبرنگاری دانست و اظهار کرد: قلم خبرنگار باید دردفاع ازحقیقت بچرخد و دراین راستا درعین حالی که باید حریم های خصوصی رعایت شود اما پرهیز از دروغگویی و افترا ، وظیفه شناسی و رفتار و روابط اجتماعی مناسب و امانت داری و پرسشگری در دستور کار یک خبرنگار قرارگیرد.


امام جمعه پلدختر شجاعت درانعکاس مطالبات مردم را یکی ازصفات لازم برای یک خبرنگاردانست و افزود: یک فعال رسانه ای بایستی بدون لکنت زبان و قلم مشعل آگاهی بخشی را روشن نگه داشته و آلام و دردهای مردم را به گوش مسئولان نظام برساند و دراین راه ازسرزنش وملامت هیچ مسئولی واهمه نداشته باشد.

وی صداقت و راستگویی را ازمولفه اصلی حرفۀ خبرنگاری دانست و گفت: همۀ خبرنگاران و اصحاب رسانه نیازمند این ویژگی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سوری با بیان اینکه رسانه ها نقش انکارناپذیری درتوسعه فرهنگی و پیشرفت جامعه دارند اظهارداشت : جبهۀ فرهنگی امروز نیازمند خبرنگارانی زبده ،انقلابی و شاخص است تا درمصاف با جنگ نرم دشمنان با قوۀ استدلال وتجزیه و تحلیل از آرمان های انقلاب و نظام دفاع کند.

امام جمعه پلدخترعنوان کرد: رسانه امروز برخلاف گذشته تعریف گسترده ای دارد و منحصر در رادیو و تلویزیون و روزنامه ومجله نیست تصریح کرد: عرصۀ رسانه امروزخودش یک جبهۀ عظیم فرهنگی است.

گفتنی است درپایان این مراسم که خبرنگاران خبرگزاری های تسنیم وبرنا،پایگاه های ااطلاع رسانی بالاگریوه وبلوطستان ،روزنامه جمهوری اسلامی،نماینده صدا وسیمای لرستان درپلدختر حضور داشتند ،از سوی امام جمعه پلدختراز آنان تجلیل شد.

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید