سه شنبه، 29 اسفند 1402
سیاست
شناسه خبر: 2783
  • 0

کاسب بازار تهران :

برپدربرجام لعنت / یک جوان 31 ساله پول خرید 38 هزارسکه را ازکجا آورده ؟

آقا بنویسید برپدر برجام لعنت، برجد و آباد برجام لعنت! دولت تا کی می‌خواهد همه مشکلات را با برجام حل کند؟

در این مدت دو کلمه حرف حساب از دولت نشنیده‌ایم! آقا بنویسید بر پدر برجام لعنت، بر جدو آباد برجام لعنت! دولت تا کی می‌خواهد همه مشکلات را با برجام حل کند؟

به گزارش بالاگریوه به نقل ازخبرگزاری فارس، حسین شریعتمداری ، مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان " آستین خالی از دست همت!" درباره اتفاقات دیروز در بازار تهران نوشت :

1- «کسانی که شما را تهدید کردند می‌شناسید؟ همان‌ها که می‌گفتند اگر مغازه‌تان را نبندید، شیشه‌هایش را می‌شکنند و مغازه را به آتش می‌کشند»؟ این پرسشی بود که از چند مغازه‌دار در بازار تهران، خیابان لاله‌زار و برخی از مغازه‌داران پاساژ علاءالدین پرسیده شد. پاسخ همه آنان به این سؤال منفی بودو اظهارمی‌داشتند که تهدید‌کنندگان را نمی‌شناسند و آنان را پیش از این ندیده بودند.

سؤال بعدی این بود که مگر تهدید‌کنندگان از اهالی صنف شما نبودند؟ جواب دادند؛ که اگر از صنف خودمان بودند که حتما آنها را می‌شناختیم.

یکی از مغازه‌داران منطقه بازارکه کرکره مغازه‌اش را نیمه‌بازگذاشته بود گفت: آقای عزیز! اگر از صنف ما باشند که می‌دانند شناخته می‌شوند و فردا که غائله خوابید باید پاسخگو باشند... نه آقا، غریبه و سنگ به دست آماده حمله بودند و ما از ترس به آتش کشیدن اموالمان ناچاراً مغازه را می‌بستیم... گرانی‌ها و افزایش ساعت به ساعت قیمت ارز کسب و کارمان را کساد کرده و ما هم به ‌اندازه سایر مردم و مشتریانمان از این وضعیت به شدت ناراضی هستیم اما چاره کار را در بستن محل کسب و کارمان نمی‌دانیم و معلوم نیست یک عده از کجا مثل قوم یأجوج و مأجوج به بازار سرازیر شدند و با تهدید به آتش‌زدن مغازه‌ها، وادارمان کردند مغازه‌هایمان را ببندیم! ما دست مردم چک و سفته داریم که باید پاس کنیم و بابستن مغازه،کسب و کارمان ازاین هم که هست بدتر می‌شود. آقا بنویسید که نیروی انتظامی عاملان اصلی را بازداشت کند و به این غائله خاتمه بدهد.

در این مدت دو کلمه حرف حساب ازدولت نشنیده‌ایم! آقا بنویسید بر پدر برجام لعنت، بر جد و آباد برجام لعنت! دولت تا کی می‌خواهد همه مشکلات را با برجام حل کند؟! تا کی می‌خواهد مملکت را اینطوری که می‌بینید به حال خود رها کند؟! این جوان 31 ساله از کدام جهنم دره‌ای آمده است که یکجا 38 هزار سکه می‌خرد؟ این کدام بی‌...‌ی است که ظرف چند روز قیمت دلار را به 8 هزار و 9 هزارتومان می‌رساند؟! چه کسانی چند هزار دستگاه ماشین گرانقیمت خارجی وارد می‌کنند؟! چند هزار کانتینر قاچاق چطوری وارد کشور می‌شود و کسب و کار ما را به لجن می‌کشد و چند میلیون نفر را بیکار می‌کند؟! شهر هرت که نیست! اینها به کجا وصل هستند؟! ماموران امنیتی و نظارتی کجا هستند که کاری به کار آنها ندارند؟!


آنچه در سطرهای بالا آمده است چکیده‌ای ازمجموع اظهار‌نظر مغازه‌داران است که با خبرنگاران در میان گذاشته‌اند. نکته درخور توجه آنکه تمامی آنان با بستن مغازه‌ها مخالف بوده‌اند و ضمن گلایه‌های جدی از نابسامانی‌های اقتصادی ابراز می‌داشتند که چاره کار را در بستن مغازه‌ها نمی‌دانند و غائله‌آفرینی را به سود دشمنان ارزیابی می‌کردند و به شدت نیز از مسئولان اقتصادی، امنیتی و اطلاعاتی گله داشتند که چرا با بی‌توجهی خود کار را به اینجا کشانده و دست آشوبگران را برای سوء استفاده از بلبشوی اقتصادی موجود باز گذاشته‌اند!
2- ماجرا از قبل قابل پیش‌بینی بود و متاسفانه باید پذیرفت که مسئولان برنامه‌ریز و تصمیم‌ساز در عرصه اقتصادی و نیز دست‌اندرکاران امور نظارتی و اطلاعاتی کشور،کوتاهیغیر قابل توجیهی مرتکب شده‌اند ومردم و کسبه و صاحبان مشاغل شرافتمندانه را در چنگال تروریست‌های اقتصادی تنها گذاشته‌اند!

ماجرای دیروز پیش از وقوع نیز قابل پیش‌بینی بود و از مدتها قبل در فضای مجازی و حتی در اظهارات مقامات بلند‌پایه آمریکایی و صهیونیستی به آن ‌اشاره شده بود. بدیهی است که قشر عظیم و زحمت‌کش کسبه، بخشی جدا نشدنی از همین ملت هستند و آنگونه که خود در گفت‌و‌گو با خبرنگاران مطرح کرده‌اند، نظام را با همه ابعاد پیرامونی آن جزئی از وجود خود می‌دانند و بارها نشان داده‌اند که هرگز حاضر نبوده و نیستند که دشمنان تابلودار مردم این مرزو بوم روی موج انتقادات و گلایه‌های آنها سوار شده و غائله‌آفرینی کنند.

اکنون اگرچه دیر‌هنگام، ولی وقت آن است که مسئولان دست‌اندرکار و سیاست‌پردازوتصمیم‌ساز نظام، دستی به قاطعیت از آستین همت بیرون آورند و تروریست‌های اقتصادی و پادوهای مزدور آنان را بدون کمترین ملاحظه‌ای قلع و قمع کنند.

شناسایی تروریست‌های اقتصادی نه فقط دشوار نیست بلکه به سادگی نیز امکان‌پذیر است. چه کسانی قیمت دلار را ساعت به ساعت بالا برده و به مرز 9 هزار تومان رسانده‌اند؟ چه کسانی در یک فاصله کوتاه تعداد 4 میلیون و700 هزار سکه را خریداری کرده و بهای آن را در هر قطعه به نزدیک 3 میلیون تومان رقم زده‌اند؟ چه کسانی با کارت بازرگانی فلان خانم روستایی و فقیر فقط در یک فقره تعداد 600دستگاه خودروی بنز و پورشه وارد کرده‌اند؟ آن جوان 31ساله پول خرید 38 هزار سکه را ازکجا آورده و سکه‌ها اکنون دراختیار کیست؟! چه کسانی باهک سایت وزارت صنعت توانسته‌اند مجوز ورود چند هزار دستگاه خودروی لوکس را جعل کنند و این خودروها را بی‌دغدغه وارد کشور کنند؟! چرا باید تعداد اندکی در حدود 108نفر، بتوانند منابع کلان و نجومی چندصدهزار میلیارد تومانی را به عنوان وام دریافت کرده و از بازگرداندن آن خودداری ورزند؟! و...


3- برخی ازشعارهای هنجار‌شکن نشان می‌داد که سردمداران ماجرا ازاقشارکسبه شریف و زحمت‌کش کشورمان نیستند و غائله را با اهدافی دیگر که بیرون از حوزه اقتصاد است آفریده‌اند.

شعار علیه شهدای مدافع حرم اگرچه بلافاصله با اعتراض تجمع‌کنندگان روبرو شد ولی به وضوح حاکی از آن بود که عوامل اصلی بیرون از دایره مردم و کسبه هستند.

گفتنی است که تعداد شهدای مدافع حرم از میان بازاریان و سایر کسبه کم نبوده و نیستند و شعار علیه مدافعان حرم تنها می‌تواند از دهان آلوده وکثیف کسانی بیرون بیاید که مردم مظلوم این مرز و بوم را با پیکرهای غلتیده به خون، زیر پای تروریست‌های داعشی می‌پسندند.


4- و بالاخره ذکر این خاطره از شهیدنصراللهی فرمانده سپاه بانه خالی ازعبرت نیست. ایشان درمراجعه به یکی از روستاهای بانه و در جمع اهالی روستا خطاب به آنان می‌گفت؛ چرا با وجود تذکر قبلی،به تروریست‌های کومله که دیشب به روستای شما آمده بودندکمک مالی کردید؟پیرمردی که درمیان جمع بود برخاست و گفت؛ برادر سپاهی! برای اینکه شما برادران سپاه و جهاد نجابت دارید و خدا و پیامبر سرتان می‌شود و اگر به حرف شما گوش نکنیم، به ما تذکر می‌دهید ولی اگر به درخواست کومله توجه نکنیم، اسلحه به رویمان می‌کِشند و زنان و دخترانمان را به اسارت با خود به کوه می‌برند. به این علت وقتی می‌آیند یارمتی (پول و کالایی که کومله و حزب دموکرات کردستان به بهانه مالیات! و به زور از روستائیان مظلوم و فقیر می‌ستاندند) می‌گیرند! پیرمرد به شهید نصرالهی پیشنهادی کرد که می‌تواند امروزه برای حفظ امنیت مردم و کسبه به کار آید. پیرمرد پیشنهاد کرد که یکی دو تن از نیروهای سپاه به‌طور نامحسوس مراقب روستا باشند و در صورت مشاهده تروریست‌های کومله و دموکرات پایگاه سپاه بانه را با خبر کنند که جان و مال و ناموس ما تا نابودی کامل تروریست‌ها در امان باشد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • براتی
    • 5 تیر 1397 14:10
    • 0
    باسلام و خسته نباشید ازسایت خوبتان .تجمعات صنفی . قیمت بالای دلار و تورم .حضور زنان بی حجاب در ورزشگاه ازادی .بی بند وباری . اعتیاد .گرانی خودروی داخلی . تجمعات و اعتراضات اقتصادی .گرانی لبنیات .گرانی سکه .بیکاری . رکود اقتصادی .و قاچاق کالا همگی باعث می شود درجامعه دزدی ،فحشا و قتل و....اتفاق بیفتد و. جوانان نتوانند ازدواج کنند و باعث تعدیل نیروی جوان در کشورباشیم و رشد جمعیت کم و  جامعه پیر و فرسوده ای در آینده داشته باشیم . دستان کثیف در جامعه باید قطع شود و اموال برخی از مسئولین بررسی شود و پاسخگو باشند که ثروت باد آورده را از کجا آورده اند . رانت در کشور باید قطع شود . افراد چند شغله که مجددا در سیستم اداری استخدام شده اند باید کنار روندتاجوانان استخدام شوند .سوء مدیریت در کشور وجود دارد .برخورد با اختلاس گران باید با اشد مجازات باشد . ویلاهای میلیاردی وزیران و غیره ...؟؟؟ باید تخریب شود چون باعث اشرافیگری درجامعه اسلامی شده . در صورت حل این مشکلات می توان برای مردم قشر متوسط و ضعیف  زندگی متناسبی تامین شود . 

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید