سه شنبه، 29 اسفند 1402
سیاست
شناسه خبر: 2780
  • 0

سخنی با برگزارکنندگان مراسم پارک ولایت پلدختر

کدام تریبون بالاتر ازسنگرنمازجمعه برای تبیین مبانی نظری ولایت فقیه است که با آن قهرکرده اید؟

برگزارکنندگان مراسم پارک ولایت پلدختر بگویند کدام تریبون والاتر ازسنگرنمازجمعه برای تبیین مبانی نظری ولایت فقیه است که با آن قهرکرده اند؟

بالاگریوه _ نورالدین احمدی ؛ اخیرا بنرهائی درسطح شهر پلدختر و درفضای مجازی و کانال های تلگرامی منتشرشده است که مراسمی توسط نمایندۀ طلاب پلدختر و خرم آباد وچندنفر از روحانیون بومی درراستای تبیین مبانی نظری جایگاه ولایت فقیه عصر روز جمعه درپارک ولایت پلدختر برگزار می گردد.

بالاگریوه درراستای تنویر افکارعمومی درزمینۀ چرائی برگزاری این مراسم ازبرگزارکنندگان محترم استدعا دارد به شائبه ها و ابهاماتی که درزمینۀ این مراسم مطرح گردیده پاسخ دهند.

_مگر نه اینکه مستحکم ترین جایگاه و پایگاه و تریبون معنوی، سیاسی ،اخلاقی، و اجتماعی درحکومت اسلامی برای تبیین جایگاه ولایت فقیه سنگر نمازجمعه و ائمۀ محترم جمعه ای هستند که یا مستقیم یا با یکی دو واسطه توسط مقام عظمای ولایت منصوب می شوند؟
_مگر نه اینکه به فرمودۀ مقام معظم رهبری نمازجمعه در نقاط کشوربخشی ازکاردستگاه رهبری کشور را دارند انجام می دهندو یکی از مهمترین عوامل حفظ ایمان و روحیه در مردم همین نماز جمعه و همین خطبه های جمعه است. ؟
_مگر نه این است که نمازجمعه سنگر محکم ولایت فقیه و نظام اسلامی است؟
_مگر نه اینکه بصیرت افزائی و تبیین موضوع ولایت فقیه و بیان احکام دین و ضرورت های انقلاب و نظام اسلامی از اهداف بیان خطبه های نمازجمعه است؟
_مگر نه اینکه بنابه تأکیدحضرت امام و مقام معظم رهبری درجایگاه ولایت فقیه جامعۀ اسلامی ،کنگرۀ عظیم هفتگی نمازجمعه سبب خنثی شدن توطئه ها ،ترفندها و حیله های دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی است؟ 
_مگرنه اینکه دشمن ستیزی، ولایت شناسی، ولایت پذیری، و حمایت از نظام اسلامی و دستاوردهای آن از اهداف نماز جمعه است ؟
_مگرنه اینکه نمازجمعه تنهابه اذن ولی امرمسلمین است که شور و اشتیاق شرکت درآن درمیان ارادتمندان به ولایت و رهبری بیشتر است و حضور درنمازجمعه به معنای تجدید پیمان عملی با ولایت فقیه است؟

_مگرنه اینکه بنابه فتوای بسیاری ازمراجع و علمای دین برهرمردمکلف غیرمسافری که نابینا،بیمارو پیرفرتوت نباشد درصورتی که فاصلۀ او تامحل برگزاری نماز جمعه بیشتر از 2 فرسخ نباشد نمازجمعه واجب است ؟
_مگر نه اینکه به فرمودۀ حضرت امام (ره) نماز جمعه سنگر است و این سنگر ها باید پر شوند؟
_مگر نه اینکه حضرت امام (ره) نماز جمعه را نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام می دانستند که باید هر چه با شکوه تر و پر محتواتر اقامه شود.؟
_مگر نه اینکه آن پیرفرزانه فرمود: ملت ما گمان نکند که نمازجمعه یک نماز عادی است.ویکی از برکات این نهضت و انقلاب همین اقامه نماز جمعه هاست.؟
_مگرنه اینکه آن معماربزرگ انقلاب گفتند؛نمازجمعه یک اجتماع سیاسی ویک عبادت سرتاپاسیاسی است.وباید با قدرت هر چه بیشتر انجام شود.؟
_مگر حضرت امام بعنوان بزرگنرین انقلابی قرن حاضر نفرمودکه نماز جمعه در راس همه امور است و مردم و نسل های آینده به این مساله اهمیت بدهند ؟
_مگر امام عزیز این انقلاب نفرمود منصب امامت جمعه یعنی منصب تماس روحانیت با ملت.وآنچه مردم را مجتمع می کند همین ائمه جماعات و جمعه هاست. ؟
_مگر بنیان گذار انقلاب اسلامی نفرمود که ائمۀ جمعه یکی ازموثرترین قشرهای جامعه به حساب می آیند و این رسانه های گروهی بیگانگان هستند که تبلیغ می کنند مردم علاقه زیادی به نماز جمعه ندارند.؟
_مگرمقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (حفظه اله) نفرمود که مظهرعزم ملی نمازجمعه است.واقبال به نمازجمعه دشمن را ناکام و ناراحت می کندچون با اقامه نماز جمعه نقشه های دشمن به هم می ریزد.؟
_مگر مقام عظمای ولایت نفرمودکه نمازجمعه یک سنگر اساسی درمقابل تهاجم همه جانبه دشمن ویکی از مهم ترین عوامل حفظ ایمان و روحیه در مردم همین نماز جمعه و همین خطبه های جمعه است. ؟
_مگر ولی فقیه این جامعه نفرمود نماز جمعه نماز اجتماع ،نماز روشنگری و آگاه سازی آحاد مردم و نماز اخبار از آفاق به مومنین و آحاد مردم است. ؟
_مگر رهبر معظم انقلاب اسلامی نفرمود یکی از راههای ارتباط بیشتر با خدا نماز جمعه است.وهر چه می توانیم باید اجتماع مردم و وحدت کلمه مردم را تقویت و دل های آنهارا به خدا نزدیکتر کنیم و از مهم ترین ابزارهایش نماز جمعه است.؟
_مگر نه اینکه مقام معظم رهبری و ولی فقیه جامعه نفرمود نماز جمعه هر کلمه اش و هر خطبه اش یک درمان شفابخشی بر دل های مردم متدین و مومن است ؟
_مگر حضرت" آقا" نفرمودنماز جمعه در نقاط کشور بخشی ازکار دستگاه رهبری کشور را دارند انجام می دهند،
مسئولان انقلاب در سراسر کشور ائمه جمعه هستند. ؟
_مگر رهبرمعظم انقلاب سنگر های نماز جمعه را پایگاه های هدایت و رهبری مردم و سنگرهای دفاع معنوی در مقابل دشمنان اعلام نکردند؟
_مگر نه اینکه ولی فقیه این جامعه هشداردادند که اگر دستگاه امامت جمعه و نمازهای جمعه از انقلاب گرفته شود یقینا به انقلاب لطمه ای سخت خواهد خورد.؟
_مگر نه اینکه رهبری معظم انقلاب فرمود؛همین نمازجمعه بودکه شوق جهادفی سبیل الله را دردلها تحریک کرد.واز مردم عزیزمان مصرا می خواهم برای کوری چشم دشمن نماز جمعه­ ها را با شکوهتر کنند. ؟
_مگرمقام معظم رهبری نفرمودند؛ما از اول بایدفکر کنیم که چگونه می شودجوانان را به نمازجمعه جذب کرد.و اگربا نگاه متدبرانه ای به اوضاع کشور خودو گذشته و آینده آرمانی آن نگاه کنیم،نقش نماز جمعه و اهمیت این فریضه را بیشتر درک خواهیم کرد. ؟
_مگر ولی فقیه این جامعه یعنی مقام معظم رهبری نفرمود که همین نماز جمعه بود که یک توده عظیم را با وجود این همه طبل و بوق تفرق در خط واحد مستقیم نگه داشت. ؟

** اکنون سؤال صاحب این قلم،شهروندان ،جوانان و آحاد مردم پلدختر ازحجج اسلام و برگزارکنندگان مراسم پارک ولایت آن است که راستی اگر تا این اندازه موضوع تبیین مبانی نظری جایگاه ولایت فقیه برای شما مهم است که انشا الله همین طور هم هست شما که ادعای تبعیت ازحضرت امام و مقام معظم رهبری دارید و می خواهید جایگاه ولایت فقیه را تبیین کنید لحظه ای درگفته های حضرت امام و مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت ، ضرورت و جایگاه نمازجمعه تأمل نموده و بگوئید که چرا مدت هاست با نمازجمعه که زیر نظرمقام معظم ولایت فقیه و رهبری است فاصله گرفته اید؟

؟ مردم چگونه محتوای بنرهای تبلیغ مراسم پارک ولایت و برخورد و رفتارقهرگونۀ شماها با سنگرمقدس نماز جمعه را که متعلق به ولایت فقیه است کنار هم گذاشته و جمع کنند؟

؟ و راستی کدام سنگر وتریبون و همایش برای تبیین مبانی نظری جایگاه ولایت فقیه برترو والاتر ازسنگرنمازجمعه است،که شما با آن قهرکرده اید؟ اما انتظاردارید ارادتمندان به ولایت فقیه پای سخنرانی شما باموضوع تبیین ولایت فقیه حاضر شوند؟

ختم کلام آنکه ؛ نگارندۀ این سطور برادرانه و ازسردلسوزی و خیرخواهی درراستای حفظ وحدت و یکپارپگی جامعه و جلوگیری از ایجاد بستر و زمینۀ هرگونه تفرق وجدائی ازشما اساتید بزرگوار و حجج اسلام انتظار داشته و درخواست می نمایدضمن مرور مجددبیانات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت و جایگاه نمازجمعه وضرورت توجه به این فریضۀ الهی و انقلابی ، شایسته تر آن بودکه ابتدا با حضورخود درنمازجمعه که نهادتحت نظر رهبری و ولایت است عملا برادری خود را با این سنگر مستحکم انقلاب اثبات و آحادجامعه رابه شرکت در این فریضه دعوت نمائید آنگاه به سراغ برگزاری نشست ها و همایش های تبیین مبانی نظری ولایت فقیه بروید تا باور برخی اقدامات اخیربرای مردم و دلسوزان و ارادتمندان به انقلاب ،نظام و رهبری آسان تر گردد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • مهدی
    • 16 تیر 1397 07:43
    • 0
     وقتی اکثر روحانیون اهل پلدختر دیار خود را ترک کرده و به هر دلیلی از شهرشان فاصله گرفته اند، ما ازجهت شرعی اجازه نداریم با خدمت رسانی سایر علما که منت گذاشته اند و به همراه خانواده شان به این شهرمحروم مهاجرت کرده و خدمت رسانی می نمایند مخالفت کنیم .
    قابل توجه برخی افراد(العاقل یکفی به الاشاره) _خلاصه ای از یک حدیث:
    امام صادق عليه السلام:..............در ميان عالمان، كسانى هستند كه هر گاه پندشان دهند، نمی ‏پذيرند و چون پند می ‏دهند، درشتى می كنند. چنين كسانى در دَرَك دوم آتش‏ اند. از عالمان، كسانى هستند كه دانش [خود] را در اختيار ثروتمندان و بزرگان قرار می ‏دهند و مستمندان را شايسته دانش خود نمی دانند. چنين كسانى در دَرَك سوم آتش‏ اند. از عالمان، كسانى هستند كه در علم خويش، چونان متكبّران و پادشاهان رفتار مى‏كنند [يعنى‏]: اگر چيزى از گفته او را رد كنند يا در [اطاعت‏] امر او كوتاهى ‏اى كنند، به خشم مى ‏آيد. چنين كسانى در دَرَك چهارم آتش ‏اند...............ازعالمان، كسانى هستند كه خويشتن را در مسند فتوا قرار مى‏دهند و مى‏گويند: «از من بپرسيد»، در صورتى كه شايد حتّى يك كلمه درست نگويند و خدا مدّعيان بى‏ صلاحيّت را دوست نمى ‏دارد. چنين كسانى در دَرَك ششم آتش ‏اند.
    [5] الخصال: ص 352 ح 33، منية المريد: ص 139، أعلام الدين: ص 97، روضة الواعظين: ص 11، بحارالأنوار: ج 2 ص 108 ح 11.
    • باانصاف
    • 3 تیر 1397 13:46
    • 0
     سلام
    آقاسجاد وآقا مهدی روحانیون شهر که ساکن اند فقط همین چند نفرندخداشاهداست
    ازسردلسوزی عرض میکنم بیایید کمک کارشون باشیم حال فرهنگی شهرمان خوب نیست دعای ندبه وکمیل و...یاتعطیل اندیا3نفر
    از این شهربدنیا آمده اند ورشد کرده اند حیف است فردا ی قیامت بایدجواب بدیم
    پس نقدمنصفانه کنیدتوهین و...ممنوع باشد بفکر خودمون وشهرمون باشیم یاعلی 
    • مهدی
    • 2 تیر 1397 23:55
    • 0
    سلام علیکم
    به نظرم این آقایی که خود را "با انصاف" معرفی کرده اند ظاهراً جناب آقای احمدی را با شخص دیگری اشتباه گرفته اند که اینگونه درباره ایشان اظهار نظر می کنند.
    رابطه بسیار صمیمی جناب احمدی با روحانیون حقیقی و ارادت ایشان به روحانیون درستکار بر کسی پوشیده نیست.
    بله تذکرات ایشان نسبت به پایبندی بر مبانی شرعی و توجه به نهادهای انقلابی هم اگر موجبات ناراحتی کسی(از جمله افراد ظاهر الصلاح) را فراهم آورده باشد، خرده ای به جناب احمدی وارد نیست بلکه بر آنهایی خرده وارد می شود که پایبندی به مسائل شرعی را به ضرر خود می دانند.
    حال اگر کسی مرتکب امری خلاف شأن روحانیت شده باشد یا با وجود حضور در صنف مقدس روحانیت از برخی مسئولین غیر متعهد طرفداری کرده باشد یا حقی را ضایع کرده باشد و از انتقادات شرعی جناب احمدی ناراحت شده. و قهر کرده باشد بازهم این قهر از طرف متخلفین است و به ایشان ارتباطی ندارد.
    نکته آخر:
    شخصی که شهید مطهری را به شهادت رساند یک شخص به قول خودش "با انصاف" بود و شهید مطهری را به ضرر اسلام می دانست.
    مواظب باشید دروسی که در حوزه علوم دینی می خوانید بر جهالتتان نیفزاید.
    کسی که خودش نامِ "با انصاف" را برای خود بر می گزیند و دیگران را بی انصاف می داند، تکلیفش معلوم است 
    با سلام
    افرادی که مسائل نژادی را مطرح میکنند اسلام را قبول ندارند و متاسفانه جای سوال  اینجاست که برخی از به اصطلاح حوزویان که خودشان باید علیه این تفکر بپاخیزند چگونه بنفسه جلودار چنین حرکاتی می باشند؟
    • سجاد
    • 2 تیر 1397 17:59
    • 0
    با سلام.
    در جواب دوستی با عنوان "باانصاف
    دوست عزیز ؛اولافرافکنی نفرمایید.
    دوما روحانیون شهر فقط همین چند نفر مدنظر شما نیستند.
    سومااین چند نفر هستند که مدتی است قهر کرده اند نه امثال جناب احمدی و ..
    این برخی افراد هستند که قهر کرده اند و به نماز جمعه نیومدن.
    نظام ،رهبری وایران اسلامی متعلق به تمام افراد هستش .
    و در آخر این شما بودید که زود قضاوت کردید و اگر تدبر و تامل می کردید دیدید که مردم چگونه با برپایی اینگونه مراسمات‌‌‌ برخورد کردند.
    من الله توفیق
    • باانصاف
    • 2 تیر 1397 01:06
    • 0
    سلام
    جناب احمدی چرا باروحانیت شهر خود مانند دشمن رفتارمی کنی آیا باایشان رابطه داری؟چرا با روحانیت شهر خود قهر کرده ای؟چرابجای گفتگو ی حضوری اینگونه مسائل را درفضای مجازی مطرح میکنی؟بنظرم باید ازخدا طلب مغفرت کنیم اگر بمحضر امام زمان عج شکایت کنند چه جوابی داریم؟
    ====
    بالاگریوه :
    باسلام ابتدا به شما توصیه ای دوستانه دارم و آن اینکه کسی که برای خود نام " با انصاف " را انتخاب می کند نباید پیشداوری کرده و بدون اینکه با امثال بنده بحث و گفتگو و نشستی داشته و یا دیدگاه بنده را جویا شده باشد قصاص قبل از ...و قضاوت ناصواب بکند
    اما جواب انتقادهای شما :
    ما به هیچ عنوان باروحانیون ( البته اونهائی که بشود این پسوند معنوی ومقدس را برآنها گذاشت) دشمنی و کدورت نداریم وبا کسی هم قهر نیستیم ،
    گرچه بنده کوچکتر از آن هستم که بخواهم با روحانیون متعهد و معتقد به آرمان های حضرت امام و رهبری و ولایت به بحث و گفتگوی حضوری بنشینم اما درمورد افراد مد نظر شما ناپرهیزی کرده و از بحث و نقد حضوری با آنان استقبال می کنم .
    ضمنا فکر می کنم اگر پای شکایت به امام زمان (عج) باشد بنده خیلی بیشتر ازبعضی طومار نویسان چند چهره شکوه خواهم کرد.
    • مهدی(واشیان)
    • 1 تیر 1397 23:36
    • 0
    این مراسم بیشتر به یک شوی سیاسی شبیه هست تا مراسم مذهبی تبیینی
    • سرباز نظام و رهبری
    • 1 تیر 1397 21:55
    • 0
    با سلام و درود بر حاج نورالدین احمدی که واقعا فردی انقلابی و دلسوز نظام بوده و هستند.
    احسنت بر شما.
    قطعا بدانید جوانان امسال شما رو بیشتر پذیرا هستند.و امثال شما مورد مقبول همگان هستید.
    مطالب شما بسیار دقیق،واقعی ،انقلابی و ارزشی است.
    • با انصاف
    • 1 تیر 1397 15:03
    • 0
    سلام خیلی زودقضاوت کردی 
    ===
    بالاگریوه :
    با سلام و احترام ؛
    چرا ؟
    مگر چه اتفاقی افتاده که شما نتیجه گرفته اید ما زود قضاوت کرده ایم ؟

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید