شنبه، 1 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2729
  • 0

امام جمعۀ پلدختر:

کسانی که نهادنمازجمعه را تضعیف می کنند التزام به "ولایت فقیه " ندارند

امام جمعه پلدختر گفت: نهاد نمازجمعه منتسب به ولایت است و کسانی که این جایگاه را تضعیف و تخریب می کنند التزام به اسلام و ولایت فقیه ندارند.

امام جمعه پلدختر گفت: نهاد نمازجمعه منتسب به حاکم اسلامی و ولایت فقیه است ولذا کسانی که این جایگاه را تضعیف و تخریب می کنند التزام به اسلام و ولایت فقیه ندارند.

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری درخطبه های نمازوحدت بخش و سیاسی_عبادی جمعۀ این هفتۀ پلدختر گفت: دراهمیت نهادنمازجمعه همین بس که درقرآن کریم به صراحت براقامۀ آن تأکیدشده است.
وی با اشاره به اینکه نمازجمعه حج مساکین بوده و ثواب زیارت خانۀ خدارادارد ،اظهارداشت: رسول گرامی اسلام حضرت محمد صطفی صلوات الله علیه می فرمایند اگرکسی بدون دلیل سه هفته پشت سرهم درنمازجمعه شرکت نکند،منافق است.

امام جمعه پلدختربابیان اینکه بعضی افرادمردم راتهدیدو تطمیع می کنندکه درنمازجمعه شرکت نکنند،مخالفان نمازجمعه رامغرض،متوهم وکف روی آب خواندویادآورشد:ازآنجاکه میعادگاه نمازجمعه مکانی برای آگاهی و بصیرت افزائی آحاد جامعه است دشمنان داخلی وخارجی وکسانی که با نظام اسلامی و ولایت فقیه زاویه دارند همواره سعی می کنند این نهادمقدس حکومتی را تخریب و تضعیف نمایند.
 
« سوری » بابیان اینکه درطول تاریخ همواره خناسان وابوجهل هامانع انجام کارخیر بوده اند،گناه کردن ،دوستان ناباب ولجاجت راازموانع رفتن انسان به سوی انجام کار خیر برشمرد وافزود: لجبازی صفت شیطانی بسیارخطرناکی است که براثرآن انسان حاضراست روی حق وحقیقت پابگذارند ودوست ناباب نیز انسان را ازانجام کارخیر مانند رفتن به نمازجمعه بازداشته و به گناه و منکر تشویق می کند.

خطیب جمعۀ پلدختربه بیست و هشتم اسفند ماه ،اول رجب و سالروز ولادت با سعادت امام محمد باقر (ع) اشاره و با نقل روایتی از امام کاظم (ع) افزود: رجب نهری است دربهشت که سفید تر از شیر و شیرین تر از عسل است وهرکس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد خداوند از آن نهر به او می نوشاند.

حجت الاسلام والمسلمین سوری سپس به شرایط نامساعد سیاسی واجتماعی دوران زندگی امام باقرعلیه السلام اشاره کرد و افزود: با اینکه امام باقر(ع) درزمانی زندگی می کرد که ازیک سو نقل احادیث پیامبر (ص) ممنوع بود و ازسوی دیگر احادیث ساختگی دهان به دهان می گشت و فرقه های گوناگونی سر برآورده و دین را با سلیقه خود تفسیرو تعبیرمی کردند.اما آن امام بزرگوارتوانست یک نهضت علمی را پایه گذاری کرده ونسبت به تربیت شاگردان و طلاب علوم دینی همت بگمارد که این دانشگاه در زمان امام صادق (ع) به اوج خود رسید .

امام جمعۀ پلدختردرادامه با اشاره به بیست و نهم اسفندماه روزملی شدن صنعت نفت اظهارداشت : یکی از بخش های مهم مبارزاتی آیت الله کاشانی را باید جهاد پی گیر و مستمر او درنهضت ملی شدن صنعت نفت دانست،زیرا امتیاز نفت ازدیرباز به انگلیس واگذار شده بود .


« سوری » افزود: آیت اله کاشانی دشمن سرسخت استعمار انگلیس بودو وقتی پس از 28 ماه زندانی ازاو بازجویی می کردند،گفت: من اساسا" باهر اجنبی که مخالف مصالح و استقلال مملکت ایران باشد مخالفم این اجنبی خواه روس باشدخواه انگلیس یا آلمان یا آمریکا .من می گویم ایرانی نباید نوکر اجنبی باشد .

 

امام جمعه پل‌دختر درپایان خطبه های امروز به گلایه واقفان زمین های گلزار شهدای پلدختر (قبرستان) اشاره کرد وگفت: بعضی ازشهروندان علاوه برخاکسپاری فرد درگذشتۀ منسوب به خود جای چند قبر دیگر را تصرف وبرای آینده مشخص می کنند،لذاباعنایت به اینکه واقفان راضی به این کارنیستند ازنظرشرعی دارای اشکال است و انتظار می رود ازاین پس رعایت شود.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • پلدختری
    • 26 اسفند 1396 08:06
    • 0
    وجود حاج آقا سوری درپلدختر یک نعمت ارزشمند است.مردی مومن و صادق که همیشه از حقیقت و عدالت صحبت میکند .خدانگهدارش باشد

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید