پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2704
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه پلدختر :

دستگاه دیپلماسی کشور یاوه گوئی های مداخله جویانۀ رئیس جمهورآمریکا علیه ملت ایران را درمجامع بین المللی پیگیری کند

امام جمعۀ پلدختر: ضرورت دارد وزارت خارجۀ جمهوری اسلامی ایران اظهارات مداخله جویانۀ رئیس جمهورآمریکا مبنی براذعان به حمایت علنی از اغتشاشگران درایران رادرمجامع بین المللی پیگیری کند.

امام جمعۀ پلدخترگفت: ضرورت دارد وزارت خارجۀ جمهوری اسلامی ایران اظهارات مداخله جویانۀ رئیس جمهورآمریکامبنی براذعان به حمایت علنی از اغتشاشگران درایران را درمجامع بین المللی پیگیری کند.

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری در دومین روز ازایام الله دهۀ مبارکۀ فجر انقلاب اسلامی درخطبه های نمازجمعه گفت: انقلاب اسلامی با شعارنه شرقی نه غربی یک الگوی فرهنگی اجتماعی موفق برای مسلمانان و مستضعفان جهان به ارمغان آورد ویکی از ویژگی های این انقلاب ماندگاری و درجریان بودن انقلاب اسلامی است.


وی هماهنگی وتناسب بافطرت الهی انسان ،جهانی بودن شعار هاو اهداف انقلاب ،محدود نبودن به مرزهای جغرافیائی و قومیت وحاکمیت ارزش های دینی ,اخلاقی و معنوی  را از دیگر خصوصیات منحصربه فرد انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود:مردمی بودن که جزء ذات اسلام بوده و همین اسلام مردم را درصحنه حفظ کرده ودیگر اینکه انقلاب اسلامی ناظر برتمام ابعادو عرصه های حیات فردی و اجتماعی انسان است از اممتیازاتی است که فقط درانقلاب اسلامی ملت ایران دیده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سوری کشتارمردم مسلمان یمن توسط حاکمان وهابی آل سعوداین نوکران حلقه به گوش صهیونیست ها دربرابرچشمان شورای امنیت سازمان ملل را سند بی لیاقتی سازمانهای حقوق بشری عنوان کرد و افزود: چندسالی است که مردم مظلوم مومن و مقاوم یمن تحت شدید ترین تهاجمات متجاوزان عربستانی قرار دارد و درحالی که حتی راه های رسیدن مواد غذائی را به روی این مردم مظلوم بسته اند اما کمترین اقدامی از سوی مدعیان حقوق بشری برای جلوگیری از کشتار زن و مردو پیرو جوان این کشور صورت نمی گیرد.

« سوری » خاطرنشان کرد: آمریکا درحالی علیه اقتدارنظامی و موشکی جمهوری اسلامی ایران موضع گرفته وبه مخالفت و کارشکنی پرداخته که هیچگاه منابع تأمین کنندۀ سلاح های عربستان را به چالش نکشیده است.
وی افزود :البته آنچه که پوزۀ آمریکاوصهیونیست را درقضیۀ یمن به خاک مالیده است مقاومت و ایستادگی مردم مسلمان این کشور و پیشرفت های موشکی آنهاست که تاکنون توانسته اند موشکهای تا برد 350کیلومتر بسازند.

خطیب جمعه پلدخترهدف آمریکا ازانتقال داعش به افغانستان راتوجیه حضورش درمنطقه ،به حاشیه راندن موضوع فلسطین باایجادکانون بحران دیگری درمنطقه ارزیابی کردویادآورشد:اقدامات اخیراستکبارجهانی درمنتقل کردن داعش و نیروهای تکفیری ضد اسلامی به افغانستان ،حاکی ازطرح جدید آمریکا برای استمرار جنایت در منطقه از طریق اقدامات تروریستی است.

امام جمعه پلدختربا اشاره به اینکه ازمنظرمقام معظم رهبری همان دست هایی که داعش را ابزاری برای ظلم و جنایت علیه مردم درسوریه و عراق ایجاد و تقویت کرد امروز پس ازشکست درآن مناطق به دنبال انتقال داعش به افغانستان هستند وکشتارهای اخیر مردم افغانستان درواقع آغازهمین نقشه بوده و برای تروریست های مورد حمایت آمریکا کشتن مردم بی دفاع غیرنظامی شیعه وسنی فرق نمی کند .

حجت الاسلام و المسلمین سوری درادامه خطبۀ دوم نماز به سخنان مداخله جویانۀ اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران درکنگره اشاره کردوگفت: ترامپ دراین سخنان به طورمشخص ازاغتشاشات دی ماه ایران حمایت کردو بابرداشتن نقاب از چهرۀ کریه دولتمردان و سیاستگزاران جنگ طلب آمریکا اذعان کرد که آمریکا درکنارمردم {آشوبگران}ایران و مبارزات دلیرانه { ایجادآشوب ونا امنی } آنها برای آزادی می ایستد.

وی افزود :برجام درحال حاضربه یک کانون بحران در روابط اروپا وآمریکاتبدیل شده است و رئیس جمهور آمریکاتلاش می کندبا درخواست ازکنگره،به بهانه وجود نقص هائی درتوافق هسته ای ،مسألۀ موشکی ایران را به برجام گره بزند.

خطیب جمعۀ پلدختر تصریح کرد: ضرورت دارد دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی یاوه گوئی های مداخله جویانۀ رئیس جمهورآمریکا علیه ملت بزرگ ایران را درمجامع بین المللی مطرح و پیگیری کند.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا درحالی دربخشی ازسخنرانی خود درکنگره صحبت ازمبارزه با داعش به میان آورده است که جهانیان می دانند و براساس اذعان برخی دولتمردن این کشور درجریان مبارزات انتخاباتی سال گذشته ،داعش محصول ودست پروردۀ خود آمریکاست و این ائتلاف ایران و روسیه بود که جریان خونریز داعش رادرمنطقه جمع کردواکنون که داعش در تنگنا قرارگرفته مجددا آمریکا به کمکش آمده و از کنگره درخواست بودجه و اعتبارکرده تا به بهانۀ مبارزه علیه داعش و القاعده ، این گروه های تکفیری – تروریستی را تقویت کند.

امام جمعه پلدختر درپایان خطبۀ دوم نماز به 19 بهمن ماه روزنیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ،همبستگی همافران با انقلاب اسلامی و دیدار تاریخی آنان با امام بزرگوار در سال 1357 اشاره کرد و یادو خاطرۀ حضرت امام و یارانش شهیدش را گرامی داشت.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید