چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2693
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه پلدختر :

راه برون رفت ازآسیب های اجتماعی «تولید» و «اشتغال» است

امام جمعه پلدخترگفت: دیدو بازدیدها و وعده های بی محتوای مسئولان چیزی عاید مردم نمی کندبایدبه تولید و اشتغال توجه جدی شود.

امام جمعه پلدختر درخطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به ریشۀ اصلی آسیب های اجتماعی گفت: دیدو بازدیدها و وعده های بی محتوای مسئولان چیزی عاید مردم نمی کندباید به تولید و اشتغال توجه جدی شود .

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری در خطبه های نماز جمعه این هفته پلدختر با اشاره به دیدار میهمانان شرکت کننده در سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی با مقام معظم رهبری گفت : دشمنان سعی می کنندجهان اسلام را با مشغول کردن به مسائل کم اهمیت ،آنان را از توجه به مسائل اصلی و حیاتی دنیای اسلام ازجمله موضوع فلسطین غافل کنند.

وی به توطئۀ سکوت ازمنظرمقام معظم رهبری اشاره کردوافزود: معظم له سران و نمایندگان کشورهای اسلامی رابه پیگیری و حساسیت نسبت به موضوع مصائب مردم میانمار،کشمیر ،یمن و بحرین توجه داده وتأکیدفرمودند؛مسلمانان نبایداجازه دهندامپراطوری خطرناک تبلیغاتی غرب که عمدتادست صهیونیست ها اداره می شود مسائل مهم دنیای اسلام را تحت سلطه خود درآورده و با توطئه سکوت مسائل اصلی امت اسلامی را محو کنند.

« سوری » به امکان شکست استکبار درجنگ نرم اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی همانطور که درجنگ سخت با ایران، فلسطین و حزب الله با شکست مواجه شد.انشا الله با مجاهدت و ایستادگی همۀ نیروهای جهان اسلام درجنگ نرم هم شکست خواهد خورد .

خطیب جمعۀ پلدختردفاع ازفلسطین راوظیفۀ همۀ کشورهای مسلمان دانست وافزود:نبایددرجهان اسلام چنین القاء شودکه مقابله بارژیم صهیونیست فایده ای نداردبلکه به اذن ولطف خداوندمجاهدت در برابر رژیم صهیونیست به نتیجه خواهد رسیدو مقام معظم رهبری عقیده دارندصهیونیست هائی که روزی شعاراز نیل تا فرات را سرمی دادند اکنون برای محافظت ازخود مجبور به دیوارکشی شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین سوری اظهارداشت : فلسطین یک مجموعه وتاریخ و ازبحر تا نهر است و قدس نیز پایتخت آن است وامکان هیچ خدشه ای دراین حقیقت وجود نداردوبه فرمودۀ مقام معظم رهبری اقدام رئیس جمهورآمریکا که قدس راپایتخت اسرائیل معرفی کرده غلط زیادی است و آنها قادر به انجام چنین کاری نخواهند بود و تلاشهای آنها به نتیجه نخواهد رسید.

امام جمعه پلدختر درادامه به جان باختن 32نفر خدمه کشتی نفتکش سانچی اشاره کردوگفت : این حادثه دردناک مردم کشورمان را درغم سنگینی فرو برد و بدون شک این خواسته همۀ ملت ایران است که باید هرچه سریعترعلل تصادف نفتکش تحت مدیریت ایران باکشتی فله برچینی مشخص شود اما این خواسته نباید مورد سواستفاده رسانه های بیگانه وبدخواهان مردم ایران قرارگیرد زیرا ازهمان ابتدایک عده می خواستندسوء استفاده کنند.

وی سپس به سوم بهمن مصادف با پنجم جمادی الاول سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) روز پرستار و بهورز اشاره کرد و افزود: علت نام گذاری این روز به نام روز پرستار آن است که حضرت زینب پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین (ع) و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را بر عهده داشت ضمن اینکه رسالت تبلیغ نهضت حسینی را به خوبی انجام داد با تحمل تمام سختی ها دین خود را به مکتب و رهبرش ادا نمود هدایت گری های حضرت زینب و خطبه های آتشین آن حضرت دشمن را رسوا نمود.

« سوری » با تبریک روز پرستار به پرستاران جامعۀ اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه میلادحضرت زینب (س) روز پرستارنامیده شده به خاطرتجلیل ازمقام شامخ و شخصیت والای حضرت زینب (س) است که باعث الگو سازی درجامعه می شود ودیگر اینکه روحیۀ زینب گونه در میان پرستاران  تقویت شود.

امام جمعه پلدختر درادامۀ خطبۀ دوم نماز به مطالبات رهبر معظم انقلاب ازمسئولین اشاره و گفت: مسئولان نباید ازضعف ها و مشکلاتی که وجود دارد غافل شوند زیرا بسیاری ازنارسائی ها مربوط به داخل بوده و ربطی به خارج ندارد و نتیجۀ سوء مدیریت است .

حجت الاسلام و المسلمین سوری دفاع ازحقوق ملت و مظلومین رابعنوان یکی دیگر ازمطالبات رهبری وظیفه همه مسئولان دانست وافزود:بخصوص دفاع ازحقوق طبقات ضعیف ملت بایدسرلوحۀ کار مسئولان باشد زیراممکن است برخی مشکلات زندگی به آنهافشارنیاورد اما گروهی ازمردم ضعیف ونیازمند حمایت هستند به اداره می روندبا آنهاخوب برخوردنمی شودیا اینکه هم فکر آنها نیستند و به هرحال مظلوم هستند بایداز آنهادفاع کرد .

امام جمعه پلدختر توجه به مسائل کلیدی ،اشتغال وتولید را ازمهم ترین مطالبات رهبرمعظم انقلاب از مسئولان و دولتمردان عنوان کرد و با بیان اینکه با وعده و وعید بی عمل و دید و بازدید های خشک و خالی چیزی عاید مردم نمی شود مردم مسئولی را قبول دارند که برای آنها کارکند ،افزود : اگر بنا است آسیب های اجتماعی ازبین برود باید مسئولان نسبت به تولید و اشتغال توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدسوری درپایان خطبه های نمازجمعه عدم باور شایعات بی سندومنطق دشمن ،عدم اشاعه و تکرار شایعات ولزوم کمک به مسئولین را ازمطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی ازمردم عنوان کرد.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید