جمعه، 10 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2688
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه پلدختر :

فتنۀ اخیرثمرۀ تجمل گرائی،سیاست زدگی،رفاه طلبی و فاصله گرفتن برخی مسئولان ازمردم بود

امام جمعه پلدختر : فتنۀ اخیر نتیجۀ رفاه طلبی ،سیاست زدگی ،تجمل گرائی ،قدرت طلبی ،بی تقوائی وبی خبری بعضی مسئولان ازحال و روز مردم و اقشار ضعیف و نیازمندان جامعه بود

امام جمعه پلدختر گفت: فتنۀ اخیر درنتیجۀ رفاه طلبی ،سیاست زدگی ،تجمل گرائی ،قدرت طلبی ،بی تقوائی و بی خبری بعضی مسئولان ازحال و روز مردم و اقشار ضعیف و نیازمندان جامعه بود.

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری درخطبه های وحدت بخش ودشمن شکن نمازجمعه این هفته پلدخترگفت:عمده ترین دلیل نفوذ درارکان نظام اسلامی و بروزفتنه بی تقوایی است ومسئولان ودولتمردان باید توجه داشته باشندکه شیاطین همیشه تلاش می کننددرمراکزتصمیم گیری و تصمیم سازی ایجاد وسوسه وتردیدکند.وآنکسی می تواند دردامن وسوسهٔ شیاطین گرفتارنشود ،که متقی و خداترس باشد،لذا امام بزرگوارما می فرماید : نداشتن تقوا موجب میشود که انسان دچار غفلت شود و غفلت انسان رابا مغز به زمین می کوبد .

وی بی تفاوتی سیاسی ،خودباختگی ،راحت طلبی و رفاه طلبی ،تجمل گرایی ،سیاست زدگی و قدرت طلبی را ازعوامل بوجود آورندۀ فتنه برشمرد و افزود: اگربخواهیم ریشۀ اصلی فتنهٔ اخیر را تحلیل کنیم باید ببینیم چه کسانی ازاین حوادث سوء استفاده کردند !

 

کسانی باید پاسخگوی نگرانی های مردم باشند که قدرت و امکانات مملکت را دراختیاردارند

 

خطیب جمعه پلدختر اظهارداشت: مردم خواسته هایی دارند که ائمهٔ جمعه به عنوان زبان گویای صاحبان اصلی انقلاب آنهارا مطرح می کنند وهمواره توصیهٔ ائمه جمعه و دلسوزان نظام و سربازان ولایت بر خدمت رسانی صادقانه به ولی نعمتان انقلاب یعنی همان قشرمستضعف وکسانی که حامیان اصلی انقلابند بوده است و لذا برخی مواقع از طرف دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنها ائمه جمعه هم متهم به تحریک مردم می شوند،درحالی که کسانی بایددر بحث گرانی پاسخگو باشندکه امکانات و قدرت و ثروت دردست آنهاست و مسئولیت دارند باید برای رفع گرفتاری ومشکلات مردم تلاش مضاعف کنند زیرا یک روزی هم در این دنیا و هم سرای باقی درمحضرعدل الهی بایستی پاسخگوباشند.

حجت الاسلام والمسلمین سوری «روشنگری » را وظیفهٔ هرشخص معتقدبه نظام اسلامی دانست و افزود: مخصوصأ کسانی که منتسب به این نظام هستند وظیفۀ شان سنگین تر است.

 

درنظام اسلامی بایستی هر فرد بی پناه بتواند بدون لکنت زبان حق خودرا ازدولتمردان مطالبه کند


وی بابیان روایتی ازامام علی (ع) مبنی براینکه افرادناتوان وبدون بوق و بلندگو بایستی بتوانند بدون لکنت زبان و بیم و هراس حق خودرا مطالبه کنند،خاطرنشان کرد: مردم هم به لحاظ شرعی وهم قانونی حق دارند درمورد دغدغه ها ،مطالبات و مشکلات خودگلایه و اعتراض کنند اما از راه درست و قانونی ،و دولت هم موظف به قبول و پذیرش گلایه های مردم و تلاش برای رفع نگرانی های آنان است.

 

دولت می بایست درلایحه بودجه به طبقات نیازمند و آسیب پذیر توجه می کرد

 

امام جمعه پلدختربا بیان اینکه یکی از ایرادهای دولتمردان درشرایط کنونی بی توجهی به اقشار آسیب پذیر ونیازمندان درلایحۀ بودجه است متذکرشد:دولت بایستی باتوجه به معضلاتی همچون گرانی، تبعیض و فساد رفع مشکلات وگرانی ازجامعه و توجه به طبقات ضعیف رابا اصلاح نظام بودجه مورد عنایت قرار می داد شاید مقداری بارگرانی ازدوش مردم برداشته شود که متأسفانه چنین نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین سوری با انتقاد ازعدم بهره مندی شهرستان پلدختر ازپایلوت اقتصادمقاومتی شدن استان لرستان درسال گذشته گفت: دراین شهرستان  مردم مشکلاتی دارند وبا وجود آنکه  مقام معظم رهبری بر اقتصادمقاومتی یعنی نگاه به درون تأکیدمی فرمایند ،مسئولان باید به مردم بگویند وقتی که استان لرستان بعنوان پایلوت اقتصادی مطرح میشود با ید استان و شهرستان ما با جاهائی که پایلوت اقتصاد مقاومتی نیستند متفاوت بوده و امتیازاتی داشته باشد، سهم شهرستان از این پایلوت اقتصادی چه بوده است ؟

امام جمعه پلدختردراعتراض به کندی روند پروژۀ چهارخطه های شهرستان گفت: هفته ای نیست که تصادفی درمسیرهای مواصلاتی شهرستان اتفاق نیفتد،مسئولان بایدبستر را برای رشد اقتصادی استان و شهرستان فراهم کنند.

 

نشستن دراطاق شیشه ای ویا عزل ونصب چندمدیردرمان دردهای مردم نیست


« سوری » بااشاره به اینکه سهم ما ازپایلوت اقتصادی شدن و اقتصاد مقاومتی فقط جابجائی چند نیرو و عزل و نصب هاست گفت: درحالی که مسئولان بایستی به مشکل گرانی، فساد، تبعیض ، بیکاری، نیازها، مشکلات و مطالبات مردم توجه بکنند، اما با نشستن دراطاق های شیشه ای از مردم فاصله گرفته و از وضعیت آنان بی اطلاع هستند .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص فتنه اخیر گفت : همانطور که حضرت آقا فرمودند درقضایایی که طی هفته های گذشته به وقوع پیوست ایستادگی و نبرد ملت با ضد ملت ، ایران با ضد ایران ، اسلام با ضد اسلام کاملا مشهودبود.

حجت الاسلام و المسلمین سوری بابیان اینکه دشمنان ملت ایران ازجمله آمریکا و رژیم صهیونیستی، آل سعود و منافقین برروی خواسته های برحق و انتقادات ملت ایران ازگرانی وفسادوتبعیض موج سواری کردند اظهار داشت: مثلث دشمنان ما آمریکا و صهیونیسم بعنوان طراحان نقشه فتنه، عربستان پلید بعنوان تأمین کننده هزینه فتنه و منافقین این قاتلان جنایتکار، سلطنت طلبان ،ضد انقلابها ، معاندین ازاین فرصت استفاده کرده و حرکت های آشوبگران و تخریب اموال عمومی را میدان داری کردند.ولی مردم صف خود را از اینها هم جدا کردند.

خطیب جمعه پلدختراظهارداشت : حاکمان و سردمداران آمریکا و رژیم صهیونیستی درجریان فتنۀ اخیر هم فضای مجازی و هم اغتشاشات را مدیریت می کردند .

 

 

ملت ایران با بصیرت،هوشیار و زمان شناس هستند و انقلاب اسلامی

رامتعلق به خودشان دانسته و تا پای جان از آن حفاظت می کنند


وی با اشاره به اینکه آمریکا همانطوری که درسال 57 ازکشورما رانده شد درسال 96هم باذلت و خواری از منطقه بیرون شد،گفت:حاکمان آمریکا و دنیای استکبار به دروغ به جهانیان القاء می کنند که سران حکومت ایران از مردم خودشان هراس دارند و این درحالی است که انقلاب ما مولود همین مردم است و با جان و دل از آن حراست و حفاظت می کنند.

« سوری » با قدردانی ازملت بزرگ ،با بصیرت ،هوشیار و زمان شناس ایران که بموقع در صحنه حضورپیداکرده و طومار فتنه گران را درهم پیچیده و دردل دشمنان رعب و وحشت ایجادکردند، خاطرنشان کرد: و اینچنین است که مقام معظم رهبری فرمودند هزاران بار باید ازاین مردم تشکر کرد .

امام جمعه پلدختر درادامه خطبه دوم به ۲۷ دی ماه سالروز شهادت حجت الاسلام نواب صفوی، طهماسبی ،واحدی و ذوالقدر از فدائیان اسلام در سال ۱۳۳۴ هجری شمسی و شهادت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حکیم به دست عوامل مزدور رژیم بعث عراق در سال ۱۳۶۶ هجری شمسی اشاره کرد و گفت: انقلاب ما مرهون خون مطهر عزیزانی است که جان خودشون را فدای دین و نظام و انقلاب کردند و هر قشرو صنفی در انقلاب سهم دارندو کمتر خانواده ای است که پدر، برادر،عمو یا دائی اش در این انقلاب شهید ،آزاده یا ایثارگر نباشدلذا این انقلاب یک انقلاب مردمی است که براساس عقاید دینی شکل گرفته  است.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید