سه شنبه، 28 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2665
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعۀ پلدختر:

یوم الله 9 دی نماد غلبۀ بصیرت ملت ایران بر اغواگری و فریبکاری است / هرمسئول درنظام اسلامی بایدنسبت به فتنه 88 موضع صریح داشته باشد

امام جمعۀ پلدختر گفت: یوم الله 9 دی نماد غلبۀ بصیرت ملت ایران بر اغواگری و فریبکاری است و هرمسئولی درنظام جمهوری اسلامی باید نسبت به فتنه 88 موضع شفاف و صریح داشته باشد

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری درخطبه های وحدت بخش ودشمن شکن نمازجمعۀ این هفته به خلق حماسۀ 9 دی ملت ایران دربرابرفتنه گران اشاره و افزود:حضورمیلیون ها نفر مردم ایران عزیزدرحماسه 9 دی سال 1388که درطول سه دهه انقلاب اسلامی بی نظیربود بصیرت ،هوشیاری دشمن شناسی ملت ایران را به خوبی نشان داد.

وی حضور با بصیرت و میلیونی ملت ایران در یوم الله 9 دی سال 1388 را ماندگاردرتاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: آنچه ماهیت و اهمیت این روز را تشکیل می دهد غلبه بصیرت بر اغواگری و فریب کاری است .
«سوری» با بیان اینکه درصدراسلام هم کسانی که ماجرای سقیفه را به وجود آوردندو نیزطلحه و زبیرفتنه گرانی بودند که می خواستند مسیر حرکت پیغمبر را منحرف کنند و در انقلاب ما هم سران فتنه که با هوشیاری ملت بزرگ ایران و رهبری حکیمانۀ مقام عظمای ولایت نتوانستند به هدف پلید خود برسند و رسواشدند.

 

 

مسئولان باید نسبت به فتنه 88 موضع شفاف و صریح داشته باشند


خطیب جمعه پلدختر برضرورت پرهیز مسئولان ازمحافظه کاری درموضوع فتنه اشاره کرد وبا بیان اینکه وقتی حضرت آقامی فرمایند من به فتنه حساس هستم،مسئولان هم بایدوضعیت خودرا نسبت به فتنه مشخص کنند یادآورشد: مردم دوست دارندکسانی که مسئولیتی درنظام مقدس جمهوری اسلامی دارندبیدار و آگاه بوده ونسبت به فتنه وفتنه گران اظهارنظرو اعلام موضع کنند بالاخره یا باید علیه فتنه بودیا حامی فتنه ،محافظه کاری معنانداردچون با محافظه کاری و عدم اظهارنظراینها جرمشان از فتنه گران بیشتر است .


نخستین گام درتوسعه فردی و اجتماعی « سوادآموزی » است


«سوری» با اشاره به سالروزتشکیل نهضت سوادآموزی در 7دیماه 1358به فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت:سوادآموزی نخستین گام درتوسعه فردی واجتماعی است ویکی ازدشواری های اساسی درکشورهای درحال توسعه مسئله بی سوادی است ،یعنی وقتیکه افرادجامعه باحداقل سوادبیگانه باشنددر واقع چنین افرادی نه می توانند پرسشگر باشندو نه اینکه درآبادانی کشورنقشی داشته باشند .
وی با بیان اینکه درمنابع دینی ما اولین کلمه و نخستین اعمال الهی درآخرین کتاب آسمانی همان أقرأ ؛به معنی امربه خواندن است خاطرنشان کرد: رسول مکرم اسلام شرط آزادی کسانی که درجنگ بدر به اسارت سپاه اسلام درآمده بودند را یاد دادن خواندن و نوشتن به مسلمانان تعیین کرد.

 

 

 برای کاهش آسیب های زلزله ، برساخت وسازها نظارت علمی و دقیق شود

 

خطیب نماز جمعه پلدختر در ادامه به پنجم دی ماه روز ایمنی دربرابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی اشاره کردو یادآور شد : ازآنجایی که کشورما یک کشور زلزله خیزاست وبه قول کارشناسان فن روی گسل قراردارد مسئولین و دولتمردان باید نسبت به ساخت و سازها که ارتباط مستقیم با جان مردم دارد دقت و نظارت مضاعف کنند.


اقداماتی همچون تعطیلی چندروزۀ ادارات و اجرای طرح
ترافیک راه حل مناسبی برای رفع آلودگی هوانیست

 

وی به معضل آلودگی هوا پرداخت و با بیان اینکه اقداماتی مانند تعطیلی چند روزۀ ادارات یا اجرای طرح ترافیک مُسکِن بوده وراه حل حساب نمی شوندمتذکرشد:یکی ازمعظلات کشورمخصوصادرکلانشهرها آلودگی هواست ،بایدمسئولین همت کنندوبابهره گیری ازبرنامه های علمی واقدامات فوری این معضل را مخصوصا درشهرهای بزرگ برطرف کنند.

 


حکومت دینی که دررأس آن ولی فقیه حاکم است
نمی تواند در اقتصاد دنباله رو غرب و اروپا باشد

 

حجت الاسلام والمسلمین سوری به موضوع اقتصاد کشور ومعیشت مردم اشاره و با بیان اینکه وقتی انقلاب ما یک انقلاب ایدئولوژیکی و براساس آموزه های دینی است و قوانین نظام برگرفته ازکتاب خداست ، نمی توانیم درموضوع اقتصادی دنباله رو اروپا وغرب باشیم خاطرنشان کرد: اگر بناست امروز نظریۀ حکومت دینی  و دررأس آن ولایت فقیه را درجهان مطرح و دنبال کرده و ازآن پیچ تاریخی به سلامت عبورکنیم باید دربحث اقتصاد هم حرف برای گفتن داشته باشیم و نسخه شفا بخش و راه علاج اقتصاد بیمارکشورعملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است ودولتمردان و مسئولان بایدمولفه های اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کارخودشان قرار دهند.

 

 مردم لرستان از پایلوت اقتصادی شدن استان
 غیر از شعارهای بی محتوا خیری ندیدند

 

خطیب جمعۀ پلدختر با طرح این سوال که انتخاب استان لرستان و شهرستان پلدختر بعنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی چه دستاوردی برای مردم داشته ؟ اظهارداشت:  وقتی استان ما  پایلوت اقتصاد مقاوتی می شود باید درپایان سال اجرای آن برنامه لرستان و شهرستان پلدختربا استانهای دیگر تفاوت هائی داشته ومردم  اثرات اقتصاد مقاومتی را درشهرستان و استان ببینند زیرابا شعاردادن چیزی عاید مردم نمی شود شاید برخی ها هنرمند باشند و خوب گزارش بدهند ولی چیزی که مردم عملا باآن سر وکار دارند واقعیت های زندگی و عدم تغییر وضعیت معیشتی آنان است و لذا نمی شود با شعارهای بی محتوا مردم را سرگرم کرد .

 

 باید برای نسل پرشمار و پراستعداد جوان کار و اشتغال ایجادکرد

 

وی گرفتاری های مردم را درشرایط کنونی ازمنظرمقام معظم رهبری، بالارفتن قیمت ها ومسئلۀ اشتغال عنوان کرد و افزود:  مردم است ، این مشکلات وجود دارد کسی نمی تواند انکار کندو بنا به فرمودۀ مقام معظم رهبری اگرمیخواهند مشکلات برطرف شود باید درجامعه برای نسل پرشمار و پراستعداد جوان کار و اشتغال ایجادکرده و مشکلات زندگی را از دوش جوانان بردارند .
ارائۀ وام و تسهیلات کم بهره  به همفکران سیاسی ازنگاه مردم پوشیده نیست
امام جمعه پلدختر با انتقاداز ارائه وام و تسهیلات به افرادی خاص درشهرستان و نادیده گرفتن قاطبۀ مردم دراین زمینه گفت: متولیان امور وکسانی که میخواهند تسهیلاتی بدهند نباید وام های بدون بهره یا کم بهره را صرفا به همفکران خودشان بدهند ،اینطوری نیست که بعضی ها خیال کنند هرکاری را انجام بدهند ازنگاه مردم پوشیده است.

 

« سوری» با بیان اینکه این تبعیض ها و هرتصمیم ناعادلانه ای که به قشر ضعیف فشاربیاورد ، مردم را نسبت به انقلاب و نظام دلسرد خواهدکرد،یادآورشد: باید کسانی که نقش « نظارت »ی برمسئولان ومجریان دارند درچنین قضایائی ورود کرده و اجازه ندهند به طبقات ضعیف جامعه فشار وارد شده و مردم نسبت به انقلاب دلسردشوند.


مردم حق دارند از مسئولانشان کار،تلاش ،ابتکار و اقدام به موقع و رفتارمسئولانه بخواهند


حجت الاسلام و المسلمین سوری برضرورت مبارزه با فساد اقتصادی تأکید کرد و اظهارداشت: بنا به تأکید مقام معظم رهبری است باید با فساد اقتصادی درهرجائی چه درشهرستان چه در استان و چه در بالاترباشد .برخورد و مبارزه کرد هرچند به مذاق بعضی ها خوش نیاید . ولُبِ کلام رهبری آن است که مردم حق دارند از مسئولانشان کار ،تلاش ،ابتکار و اقدام به موقع و رفتار مسئولانه بخواهند .

 

 

برخورد و مبارزه با فساد اقتصادی در تعارض با وحدت مردم نیست

 

وی با انتقاد از کسانی که برخورد با معضلات و فساد را درتعارض با وحدت مطرح می کنند،تأکیدکرد : وقتی رهبر انقلاب و ولی فقیه می فرماید وظیفه همه است که با فساد برخورد کنند و این ربطی به اتحادهم ندارد و می توان درضمن اتحاد و وحدت کلمه با این معضلات مبارزه کنند زیرا این معضلات حقیقتأ مانع پیشرفت کشور هستند.

 

 

 کسی که درنظام اسلامی مسئولیت می پذیرد باید پاسخگو باشد

 

امام جمعه پلدختر درادامۀ خطبۀ دوم نماز برضرورت پاسخگوئی مسئولان تأکید کرد و اظهارداشت: کسی که درنظام جمهوری اسلامی مسئولیتی به او واگذارشده و از بیت المال حقوق می گیرد باید دربرابر قانون و مردم پاسخگو باشد.

 

دولت و مجلس درتدوین بودجه استان ها و شهرستان های
محروم ،اقشارضعیف ،فقرا و نیازمندان را درنظر داشته باشند

 

حجت الاسلام و المسلمین سوری دولت و مجلس را مخاطب قرارداده و تصریح کرد: چه قوه مجریه و چه قوه مقننه دربحث بودجه 97 باید دقت کنند استان لرستان ضعیف ترین استان از نظر درآمدبوده و مردم نجیب و پایبند به انقلاب و نظام دراین استان وضعیت معیشتی بسیار بغرنجی دارند وباید در هر تصمیمی بویژه اختصاص بودجه به استان لرستان عنایت ویژه شود.

 

 

 همه باید در یوم الله 9 دی ماه حضور فعال داشته باشیم

 

امام جمعه پلدختر درپایان با اشاره به اینکه ما بایدخدا را به خاطربصیرتی که به ملت ایران عنایت کرده شکرگذارباشیم تأکیدکرد : انشا الله همه بایددرمراسم یوم الله 9 دی حضور فعال ،انقلابی ،غیرتمندانه ومسئولانه داشته باشیم .

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • شاهرخی سید حیدر
    • 6 دی 1396 01:25
    • 0
    سلام خدمت امام جمعه محترم حاج اقا سوری
    افرادی که نانخور نظام باشند و درجلسات شبانه حامی فتنه رفیق دزدند و شریک قافله 

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید