پنج شنبه، 9 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2663
  • 0

به دنبال انتشار اعتراض سهامداران شرکت تعاونی روستائی کاوکالی پلدختردر« بالاگریوه»

عدم شفافیت در وضعیت مالی تعاونی روستائی کاوکالی رئیس سازمان تعاون روستائی لرستان را به پلدخترکشاند

به دنبال انتشار مطالبات و خواسته های سهامداران تعاونی روستائی کاوکالی در« بالاگریوه » رئیس سازمان تعاون روستائی لرستان درپلدختر حضور یافت

به دنبال انعکاس اعتراضات حدودیک هزارسهامدارشرکت تعاونی روستائی کاوکالی پلدختربرروی خروجی پایگاه اطلاع رسانی بالاگریوه تحت عنوان "مدیرکل تعاون لرستان وفرماندارپلدخترفریاد اعتراض سهامداران شرکت تعاونی روستائی کاوکالی پلدختررابشنوند"عصرروز دوشنبه 27 آذرماه جاری جلسه ای برای بررسی خواسته ها و مطالبات سهامداران باحضور«آصفی» و«دیانت» رئیس وحسابرس سازمان تعاون روستائی لرستان،دستیاری فرماندار پلدختر،هیأت مدیره ومدیرعامل تعاونی مذکور،مهدی باقرپوردبیرشورای بخش مرکزی پلدختر،نمایندگانی از طرف سهامداران معترض به عدم شفافیت درحسابرسی و عملکرد شرکت و نمایندگان رسانه ها درفرمانداری پلدختر تشکیل گردید.
به گزارش بالاگریوه ؛ درآغازجلسه فرماندارپلدخترضمن اشاره به تجمع سهامداران این تعاونی درمسجد صاحب الزمان(عج) دردیا و اینکه تعاونی یک شرکت غیردولتی است که فرمانداری وظیفه ای درقبال رسیدگی به وضعیت آن ندارد وفقط جهت کمک به حل موضوع وارد شده از «آصفی» رئیس سازمان تعاون روستائی استان درخواست کرد گزارشی درمورد تعاونی ارائه نماید .
رئیس سازمان تعاون روستائی استان لرستان بابیان اینکه ارکان تعاونی(مجمع عمومی،هیأت مدیره،مدیرعامل و بازرسان) بایستی به مطالبات قانونی سهامداران پاسخگوباشند افزود: اعضاء شرکت حق دارند درسرنوشت شرکت سهیم بوده و بدانند سرمایه تعاونی و سهامشان چقدر است و درکجا و چگونه سرمایه گذاری شده است.
« آصفی » خاطرنشان کرد:اگرمجمع عمومی،هیأت مدیره یامدیرعامل یک تعاونی پاسخگوی خواسته های قانونی ومطالبات سهامداران نشود تعاون روستائی شهرستان بایستی به موضوع ورود کرده وپس از دعوت مجمع عمومی و برگزاری انتخابات هیأت مدیره جدید را مشخص کند.

 


سهامداران ازعدم شفافیت دروضعیت عملکرد مالی وحسابرسی تعاونی به ستوه آمده اند
عضو ودبیر شورای بخش مرکزی که درجلسه حضور داشت  با بیان اینکه این شرکت در سال 1339 تشکیل و در سال 1352 تجمیع وثبت شده یعنی چیزی بیش از نیم قرن عدم شفافیت و سوء استفاده از ناآگاهی و سادگی ونجابت مردم.صورت گرفته اظهارداشت : گستره جغرافیایی شرکت کاوکالی از لب رودخانه سیمره و میدان بزرگ تا کاوکالی و چم گردله و جایدر و واشیان و هرسگه و چالکل و کلک بیشه هست با بیش از 900 عضو و در واقع 900 خانواده که همگی درحوزه بخش مرکزی شهرستان و از بدنه اصلی جامعه آماری ما یعنی کشاورز و روستایی هستند ولی اکنون از عدم پاسخگویی و غیرشفاف بودن وضعیت مالی و مدیریتی این شرکت به ستوه آمده و خواستار رسیدگی دولت به خواسته های برحقشان طبق مرقانون هستند.
مهدی باقرپور افزود :درخواست ما این است که وضعیت سرمایه شرکت تعاونی روشن شود، آقایانی که مدیرعامل بوده اند توضیح دهندکه درمدت فعالیت تعاونی چه سودی به این شرکت رسیده است،اموال منقول وغیرمنقول توسط کارشناس رسمی دادگستری مشخص شود،سود ریالی هرفرد دردفترچۀ سهام او مشخص شود،درآمد خریدگندم هرساله تعاونی چقدربوده است،حسابرسانی مستقل ومورد اعتماد زیرنظرفرمانداری و اعضا مشخص شود و به حسا ب های مالی شرکت رسیدگی کنند.
وی خاطرنشان کرد: هیأت مدیره موظف است طبق مواد 63 و 64 اساسنامه شرکت میزان سهم و سوداعضاء را مشخص کند ونسخه ای ازصورت حساب ها وحساب سود و زیان وترازنامه سالانه شرکت (تمام موجودی کالاهایی که برای فروش تهیه شده به بهای تمام شده یابهای روز هرکدام کمتر باشد ارزیابی،و دارائیهای ثابت به بهای تمام شده) را پس از آماده شدن ، لااقل 40 روز قبل از تشکیل مجمع عمومی سالانه برای رسیدگی به بازرس یابازرسان تسلیم کند ،تا اعضاء حداقل 10روز قبل ازتشکیل مجمع عمومی سالانه از ترازنامه وحساب سودوزیان تعاونی باخبر شوندکه درمورد این تعاونی چنین چیزی عمل نشده است.
عضوشورای بخش مرکزی شهرستان پلدختریادآورشد:درراستای شفاف سازی وضعیت مالی این تعاونی بایستی اموال ودارایی های شرکت همچون انبارها و سیلوها ی جایدر و واشیان با تمام متعلقات و محتویات ،شرکت های نفت واشیان و چم گردله باتمام متعلقات ،باسکول های دیجیتال جایدرو واشیان ،کمباین و تراکتور،وانت و ادوات متعلق به شرکت ، زمین جلوی کمیته امداد که قبل ازسال 85 به قیمت 900 میلیون تومان ارزش گذاری شده است، سهام شرکت باربری تعاونی وغیره ارزش گذاری شده ودردفترچۀ سهام  اعضاء قید گردد.
« باقرپور» که صحبت هایش چند بارمورد اعتراض « آصفی» رئیس سازمان تعاون روستائی استان و دستیاری فرماندارپلدختر قرارگرفت، درادامه خاطرنشان کرد:انتخابات بحث برانگیز3سال قبل هیأت مدیره برخلاف اساسنامه وبدون انتخاب بازرسین که بازوی مهم نظارتی برعملکرد هیات مدیره ومدیرعامل هستند ، بایستی باطل می شد و لی علیرغم اعتراضات گسترده ومستند ازطرف سازمان تعاون روستائی استان به آن توجهی نشد .
محرم نوریان یکی ازسهامداران شرکت تعاونی روستایی کاوکالی پلدخترگفت:ما چیزی جز سهم وحقمان نمی خواهیم و امروز اعلام می کنیم که اگر به درخواست های سهامداران مبنی بر حسابرسی دقیق اموال منقول و غیرمنقول تعاونی ،برگذاری انتخابات قانونی و صدور دفترچۀ سهام برای هریک ازسهامداران توجه نشود مطمئن باشید اعتراض ما باهمین آرامش برای احاق حقمان درسطح کلان تر ادامه خواهد داشت.

عضوهیأت مدیرۀ تعاونی : اعتراض سهامداران کاملا برحق است

«حجت جودکی » عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی روستائی کاوکالی نیز بر حق بودن اعتراض سهامداران این واحد تعاونی صحه گذاشت و گفت: بنده و آقای ایرج حیدروند دو عضو هیأت مدیره هستیم  که سهامداران به ما رای داده اند.واقعا ما از مدتی که عضو هیئت مدیره هستیم خواسته ها و ابهاماتی که الان سهامداران دارند را همان موقع به هیئت مدیره گوشزد می کردیم ولی برای حرف ما ارزشی قائل نبوده و توجهی نمی کردند .
وی تصریح کرد: به خاطر بی توجهی هیأت مدیره و مسئولان تعاونی به مطالبات سهامداران و اعضاء مدت زیادی است درجلسات شرکت نمی کنم و اکنون بعنوان عضو هیئت مدیره می گویم اعتراض مردم به حق است و واقعا مردم حق دارند.

اذعان رئیس هیأت مدیره به واگذاری 5000 متر زمین متعلق به تعاونی بدون مصوبۀ مجمع عمومی

️کاظم مرادی الوار رییس هیئت مدیرۀ شرکت تعاونی کاوکالی گفت: مشکل اصلی این سهامداران بحث زمینی است که سیلو درآن ساخته شده است.
وی افزود: درزمان مدیرعامل قبلی ۵هزار متر زمین توسط تعاونی خریداری شده است و الان آن را واگذار کرده اند و سند آن را گرفته اند. حقیقا مردم اعتماد خود را به همین خاطر از این شرکت تعاونی از دست داده اند.
درادامه جلسه رئیس اداره تعاون روستایی پلدختر نیزدرمورد واگذاری زمین تعاونی به دولت بدون تشکیل جلسۀ مجمع عمومی و یا اخذ موافقت سهامداران تعاونی گفت:در مورد مسئله زمین،نه دردوره بنده بوده است نه دردوره آقای مرادی الوار و این موضوع برمی گردد به دهه ۸۰،دولت اعتباری داشت و گفت که من برای شما انبار چند منظوره می سازم و اگرزمین داریدبدهید تابرای شما انباربسازیم وبایدزمین رابه طورقطعی واگذارکنید.
« بهمن رشنو» بدون اشاره به اینکه آیا مجتمع یا سیلوی ساخته شده اکنون متعلق و به نام تعاونی است یا شخص حقیقی افزود: هیئت مدیره وقت کاوکالی طبق صورت جلسه ای که الان موجود است طی دو مرحله زمین را به دولت واگذار کردند و دولت مجتمع انبارچند منظوره ساخته است.
فرماندار پلدختر نیزبر ضرورت حسابرسی از اموال منقول و غیرمنقول شرکت تعاونی کاوکالی تأکید کرد و گفت: امروزبرای حل مشکل این شرکت وسهامداران تشکیل جلسه داده ایم.چیزی که مطالبۀ همه سهامداران بوده و ان شاالله رسیدگی خواهد شد این است که حتما یک حسابرس خارج از این مجموعه بیاید و تمام دارایی های شرکت را اعم از اموال منقول و غیرمنقول و آنچه دار و ندار شرکت است  را شفاف سازی و ارزش گذاری کند و به نرخ ریال و به روز و بر اساس دفترچه بین سهامداران تقسیم کند.
نعمت دستیاری اظهارداشت:  تاریخ اعلام شده برای برگذاری انتخابات هیأت مدیره کن لم یکن تلقی شده و این انتخابات بایستی به بعد ازحسابرسی تعاونی و با مشورت سهامداران مشخص شود .
درادامۀ این جلسه رئیس حسابرسی سازمان تعاون روستایی استان نیزبا بیان اینکه شرکت تعاونی روستائی کاوکالی940 نفر سهامدار دارد،گفت :طبق دستورالعمل سازمان مرکزی، سالانه باید یک گزارش حسابرسی ازهر واحد داشته باشد .
« دیانت » اما علیرغم شنیدن اعتراض و انتقاد سهامداران حاضر دراین جلسه مبنی براینکه چرا وضعیت سرمایه ها و دارائی های میلیاردی شرکت حسابرسی نشده و به اعضاء اطلاع رسانی نمی شود اظهارداشت: بطور یقین بدانید که یکی از شرکت های فعال ما،شرکت تعاونی روستائی کاوکالی شهرستان پلدختر است که جزو شرکت هایی است که هر ساله گزارش حسابرسی آن  به دست ما رسیده است.
رئیس حسابرسی سازمان تعاون روستائی لرستان اما در پاسخ آقای حجت جودکی عضو هیات مدیره که از طرف سهامداران معترض خواهان ارائه ترازنامه ادعایی سال جاری شرکت درجلسه شد سکوت کرد.

ماحصل ونتیجۀ جلسۀ بررسی خواسته های سهامداران معترض به عملکردشرکت تعاونی روستائی کاوکالی به شرح زیرصورت جلسه گردید.

1 - انتخاب کارشناس رسمی دادگستری جهت قیمت گذاری اموال غیرمنقول شرکت به روز وبه ریال
 2- انتخاب حسابرس مالیاتی مستقل مورد اعتماد معترضین و فرمانداری خارج از سازمان جهت حسابرسی دقیق امور مالی شرکت به صورت جزئی از سال 92 تا 96 و بررسی ترازنامه هایی که قرار بوده هرساله به مجمع عمومی ارائه شود.
 3 - تقسیم سهام به ریال و آوردن سهم هرشخص سهامدار در دفترچه عضویت
 4 - لغو انتخابات پیش رو تا اطلاع ثانونی پس از تعیین تکلیف وضعیت مالی شرکت تعاونی
 5 - انتخاب دونفر ازطرف معترضین به عنوان ناظر برعملکرد حسابرس تا پایان حسابرسی که آقایان حجت جودکی و محرم نوریان انتخاب ومعرفی شدند.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • سها م دار شرکت
    • 25 بهمن 1396 14:00
    • 0
    آقای کاظم مرادی شما در جلسات هیت مدیره شرکت بیان می کردید که زمین ویا این مجتمع انباری ناموس شرکت کاوکالی است پس چرا بعنوان ریس هیت مدیره ازحق شرکت دفاع نکردید در ضمن شرکت شما در این جلسه دفاع از مدیرعامل فعلی است یا دفاع از معترضین که نمی دانند با عملکرد امثال شما چه بلایی به سر شرکتشان آمده
    • مهدی (واشیان)
    • 29 آذر 1396 23:02
    • 0
    با سلام وتشکر از مدیر محترم سایت بالاگریوه و سایر رسانه ها در مورد پوشش خبری مناسب تاکنون
    در جواب فردی که گفته حسابرس ترازنامه رو داده باید ایشون رو ارجاع داد به همین مطلب که در گزارش رسانه ها هم آمده
    بله به گفته خودشان ترازنامه ای در دست داشتندکه نشون هیچ کس ندادن خلاف اساسنامه  وعلی رغم درخواست مکرر معترضی که البته بعید میدونم اصلا ترازنامه ای بوده باشه
    انشالله وبه حول قوه الهی با جدیتی که در فرماندار محترم جهت احقاق حق این مردم مظلوم میبینم انشاالله مسائل به زودی مشخص میشه
    فرض محال در صورت هرگونه انحراف از مفاد صورت جلسه سهامداران راههای زیادی برای گرفتن حق خود دارند که یکی از آنها تنظیم دادخواست وارائه آن به دادستان محترم شهرستان بعنوان مدعی العموم می باشد.
    • علی
    • 29 آذر 1396 15:43
    • 0
    باعرض سلام وخسته نباشید این حرفها همه مغرضانه بوده است مگررییس حسابرسی استان لرستان نگفت که این ترازنامه شرکت است ?
    • کشاورز
    • 29 آذر 1396 12:28
    • 0
    سلام بر مدیریت سایت بالاگریوه
    خدا خیرتان دهد انشالله حق سهامداران را بهشون بدن
    باسلام و عرضه خسته نباشی...درود بر باقرپور دبیر شورای بخش مرکزی که باشجاعت تمام خواسته های سهامداران را گفته 
    با کمک خداوند و بعدش رسانه ها انشالله حق به حقدار میرسه

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید