جمعه، 31 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2619
  • 0

امام جمعه پلدختر درجلسه حفاظت از اراضی ملی :

دین اسلام برضرورت حفاظت از درخت و منابع طبیعی تأکیددارد

امام جمعه پلدختر: درخت ازگرانبهاترین آفریده‌های خداوند به دلیل نقش حیاتی که در زندگی تمامی موجودات زنده، به خصوص انسانها دارا می‌باشد در اسلام مورد توجه خاص قرارگرفته است

امام جمعه پلدختر گفت: درخت ازگرانبهاترین آفریده‌های خداوند برای انسان است و به دلیل نقش حیاتی که در زندگی تمامی موجودات زنده، به خصوص انسانها دارا می‌باشد در اسلام مورد توجه خاص قرارگرفته است.

به گزارش بالاگریوه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سوری ظهر امروز درجلسه شورای اداری که با حضور رئیس کل و معاونان دادگستری استان لرستان با موضوع حفاظت از اراضی ملی درسالن شهدای فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: درختان و انفال درعصرغیبت دراختیار امام عصر(عج) بوده و دین اسلام برحفظ و نگهداری ازدرختان و طبیعت تأکیددارد.
امام جمعه پلدختر درختان را ازمواهب الهی ، زیباترین مظاهرخلقت و جلوه‌ای از تجلیات آفریدگار عالم دانست و افزود: درخت ازگرانبهاترین آفریده‌های خداوند دانا برای انسان است و به دلیل نقش حیاتی که در زندگی تمامی موجودات زنده، به خصوص انسانها دارا می‌باشد در اسلام مورد توجه خاص قرار گرفته است.

 


وی با بیان اینکه حفاظت ازمنابع طبیعی وظیفه ای همگانی است ،افزود: درختان و فضای سبز نماد آبادانی و شاخص سرسبزی و خرمی، مظهر زندگی و باعث جذب گازهای سمی ولطافت هوا و تعادل دمای محیط زیست بوده وموجب دوام زندگی انسان و حیوان هستند.

امام‌جمعه پلدختر برضرورت جلوگیری ازهرگونه دست درازی به منابع ملی تأکید کرد و افزود: اگر قراراست مانع دست‌اندازی به منابع ملی شویم باید فرهنگ‌سازی کنیم و یکی از راه‌های فرهنگ‌سازی هم این است که اهل بیان و رسانه ها آن را به یک گفتمان تبدیل کنند.

وی با انتقاد از برخی سهل انگاری ها درزمینه صیانت از اراضی ملی تصریح کرد: باید نظارت وبررسی شود که آیا کسانی که متولی حفاظت از اراضی  هستند مسئولیتشان در این زمینه را به‌خوبی انجام داده اند ؟

امام جمعه پلدختر بابیان اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری جلوگیری از تعرض ودست اندازی به منابع ملی است خاطرنشان کرد: از آنجا که درختان و فضای سبز و طبیعت از نعمت های خدادادی برای تنفس و زندگی بهتر انسان هستند در بحث مبارزه با دست‌اندازان به اراضی ملی باید خط قرمز ها رعایت شوند و دراین زمینه هیچگونه سهل انگاری نباشد.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید