سه شنبه، 29 اسفند 1402
سیاست
شناسه خبر: 2614
  • 0

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس مطرح کرد:

امضاء 200 نماینده پای طرح سؤال از رئیس جمهور

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس : نزدیک به ۲۰۰ نماینده طرح سؤال از رئیس جمهور درمورد مشکل سپرده گذاران کاسپین را امضاء کرده اند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درارتباط با حل مشکل سپرده گذاران کاسپین گفت: درخصوص این موضوع سوالی از آقای رییس جمهور شده است و نزدیک به ۲۰۰ تن از نمایندگان آن را امضاء کرده و پیگیر این مسئله هم هستند؛ اما هئیت ریئسه مجلس این سوال را در دستور کار قرار نداده است.

به گزارش «بالاگریوه »، به نقل از« دانشجو »محمد علی پور مختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت سپرده گذاران پدیده گفت: مجلس به صورت فعالانه با این موضوع برخورد کرده است؛ سوالی از وزیر کشور به عنوان فردی که از سوی دولت تعیین شده بود داشت و قرار بود که وزیر محترم به مجلس بیایند و در خصوص این مسئله پاسخگو باشند. ایشان در صحبت‌های خود علاوه بر ارائه توضیحاتی، قول هایی نیز برای رفع این مشکل دادند.

وی ادامه داد: مسلماً این مسئله پیچیده شده است. به لحاظ ساختاری دستگاه‌های مختلفی اعم از قوه قضائیه، وزارت جهاد،وزارت راه وشهرسازی ووزارت کشوردرآن نقش دارندوهمین امرموجب شده است که بعضاً نا هماهنگی‌های داشته باشیم؛ این قبیل مسائل موجب تاخیر در تعیین و تکلیف نهایی شده است.

پور مختار افزود: از سوی دیگر هیئت مدیره‌ای که انتخاب کرده اند، متاسفانه به دلیل ملاحظات و یا نبود انگیزه، تصمیم‌های قوی اتخاذ نمی‌کنند. علیرغم اینکه قرار بود از چند ماه پیش کار تکمیل پروژه آغاز شود و این قول آقای وزیر کشور بود؛ متاسفانه حسب اطلاع این اتفاق رخ نداده است. سهام داران هم به این کار راضی هستند، چرا که تکمیل پروژه ارزش افزوده بیشتری خواهد داشت و با فروش پروژه احتمال پرداخت پول سهام داران بسیار زیاد است.

او ادامه داد: ما توقع داریم این مشکل، همانند سایر موارد مشابه تعیین و تکلیف شود و مردم از اضظراب خارج شوند. این انتظار وجود دارد که تصمیم گیران در این موضوع که مشخضاً دولت و قوه قضائیه هستند سریعاً تصمیم لازم را اتخاذ کردند، البته امیدواریم مجلس نیز ورود جدی تری به این مسئله داشته باشد.

پور مختار در پاسخ به این سوال که مشکل کاسپینی‌ها چه زمانی حل خواهد شد و مجلس چه برنامه‌ای برای حل این موضوع دارد گفت: در خصوص این موضوع سوالی از آقای رییس جمهور شده است و نزدیک به ۲۰۰ تن از نمایندگان آن را امضاء کرده و پیگیر این مسئله هم هستند؛ اما هئیت ریئسه مجلس این سوال را در دستور کار قرار نداده است.  

وی ادامه داد: نمایندگان مجدداً این موضوع را پیگیری کردند و همان ۲۰۰ نفر درخواست سوال از ریئس جمهور را امضاء کردند تا هیئت رئیسه آن را در دستور کار قرار دهد. امیدواریم خود آقای رئیس جمهور پای کار بیایند و به عنوان مسئول و متولی احساس تکلیف بیشتری داشته باشند تا این مشکل و سایر مشکلات حل شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبه اخیر شورای عالی امنیت ملی علیه تجمعات مالباختگان کاسپین هم گفت: یک سری افراد در این تجمعات نفوذ دارند و نفوذ کرده اند که اصلاً سپرده گذار نبوده اند و به فکر حل مشکل آن‌ها هم نیستند. این افراد به دنبال این هستند که از این تجمعات استفاده ابزاری کنند و شعارهای ساختار شکنانه علیه مسئولین و نظام سر دهند و به نوعی عقده دل خود را خالی کنند. ما هم اجازه نخواهیم داد که آنها، از این مشکل علیه نظام و کشور استفاده کنند.  

وی ادامه داد: این مسئله باید کنترل شود؛ اما برخورد با تجمعات آن‌ها به معنی توقف کار نیست و حتماً مشکل مالباختگان باید پیگیری شود تا مردم به حق و حقوق خود برسند!

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید