چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 2613
  • 0

درجلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر مطرح شد

اعتبارات فرهنگی ادارات درراستای ارتقاء فرهنگ هزینه نمی شود

امام جمعه پلدخترگفت :معلوم نیست اعتبارات وبودجه های فرهنگی دستگاههای اداری و اجرایی درکجا هزینه می شود

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری درشصت و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی پلدختر گفت : فرهنگ دراین شهرستان مظلوم است و آنچنان که باید و شاید در راستای اعتلای فرهنگی و هزینه در آن توجهی نمی شود.

وی سپس به مقولۀ فرهنگ اشاره کرد واظهارداشت :دشمنان سعی می کنندبرای انحراف جوانان فرهنگ ماراخدشه دارکرده وبه چالش بکشانند .ولذا همه وظیفه داریم تلاش کنیم که فرهنگ ناب اسلامی – ایرانی خود را حفظ کنیم .
«سوری» برضرورت تبیین نقش وجایگاه مسولین درارتقافرهنگ عمومی جامعه تأکیدکرد وافزود: بسیاری از ادارات ،نهادها و مراکزفرهنگی غالبا بودجه فرهنگی دارند امامعلوم نیست این ردیف بودجه ای درکجا هزینه میشود.
امام جمعه پلدختریادآورشد :برخی مغازه های پلدختردارای اسامی خارجی وغیرمرتبط بافرهنگ ایرانی اسلامی هستند که این موضوع تناسبی با فرهنگ ملت ایران نداشته و باید این رویه کنترل شود.
وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات افرادی به دفتر امام جمعه مراجعه کرده ومیگویندما فلان مبلغ بودجه و اعتبار هزینه فرهنگی داریم مدیر اداره می گوید آن را درجای دیگرهزینه کنیم متذکر شد : این ضعف فرهنگی مسئول مربوطه را می رساند و نبایستی به گونه ای عمل شود که فرهنگ تا این اندازه مظلوم واقع شود.
حجت الاسلام والمسلمین سوری تصریح کرد : علیرغم آنکه انقلاب مایک انقلاب فرهنگی ودینی است ودولت ها بایستی در بحث ارتقا وضعیت فرهنگ عمومی جامعه تلاش کنند،ولی متأسفانه دراین قسمت بسیار ضعیف عمل شده است.


وی اظهارداشت: بعضی دستگاهها و نهادها مانند اوقاف وسازمان تبلیغات ارشاد وادارات دیگر بودجه هائی درراستای فعالیت فرهنگی دارند ولی آنچه عیان است متاسفانه کار فرهنگی چشمگیری مشاهده نمی شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر با اشاره به اینکه دشمنان برای تخریب فرهنگ و تغییر باورهای مردم ما هزینه های هنگفت می کنند افزود: ما هم باید با بهره گیری از فرهنگ ناب اسلامی و دینی خود با دشمنان مقابله کنیم.
« سوری » با انتقاد از وضعیت فضای مجازی درشهرستان گفت: وقتی که مامی توانیم ازفضای مجازی بهره مند شده و در بحث فرهنگ عمومی جامعه به شرایط مطلوب برسیم چراحتی برخی مدیران و کارکنان ادارات در گروه های تلگرامی که کارشان عقده گشائی و هتاکی به افراد است عضو می شوند .؟
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر تأکید کرد: دستگاه های مسئول بایستی با افرادهتاک درکانال ها و گروه های تلگرامی و فضای مجازی برخورد کنند تا هیچ کس به خود اجازه ندهد به افراد و یافرهنگ و ارزش های جامعه هتاکی کند.
امام جمعه پلدختربا انتقاد ازعدم حضور رؤسا و مسئولین فرهنگی دانشگاه های شهرستان درجلسات شورای فرهنگ عمومی گفت: این خودیک معضل است که روسای دانشگاه که ازمتولیان فرهنگ جامعه هستند درجلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان حضورشان کم رنگ است.
حجت الاسلام و المسلمین سوری بابیان اینکه ازمنظر حضرت امام رضوان الله تعالی علیه ومقام معظم رهبری ماهرچه داریم از این مردم است و ولی نعمتان واقعی انقلاب همین مردم هستند برضرورت تکریم ارباب رجوع درادارات تأکیدکردو افزود:مسئولان ادارات بایدبستر و زمینه ای فراهم کنندکه ارباب رجوع بتوانندبه راحتی و بدون لکنت زبان خواسته های خودرا مطرح کنند.

رئیس دادگستری پلدختر:
بنر زنی درسطح شهررویه ای نادرست است

 

 رئیس دادگستری شهرستان پلدختر نیز در این جلسه با انتقاد از بدعت بدبنرزنی درسطح شهر گفت: متاسفانه بنر زنی به یک عادت تبدیل شده و حالت مسابقه پیداکرده است.
بیژن سوری افزود: این دلیل نمی شود که هر کس به عنوان رئیس اداره ای منصوب شد بلافاصله بنرهای فراوانی درسطح شهر برایش نصب کنند که درخیلی موارد این اقدام به توصیه فرد منصوب شده انجام می گیرد.
وی بااشاره به اینکه باید پذیرفت که این مسئولیتها فرصتی برای خدمت به مردم هستندو همانطورکه مدیر می شویم روزی هم از مدیریت کنارخواهیم رفت خاطرنشان کرد: این شیوه بنر زنی درست نیست و متاسفانه به یک فرهنگ نادرست تبدیل شده تا جائی که شهر مارا شهربنرها نام نهاده اند.
رئیس دادگستری پلدختربه پارک وسائط نقلیه درخیابان اصلی شهراشاره کردوافزود:پارک وسائل نقلیه در خیابان اصلی و سد معبرداد بازاریان و شهروندان را در آورده و متاسفانه دراین زمینه نیز یک فرهنگ غلط شکل گرفته است.
«سوری» به سوء استفاده برخی افراد ازفضای مجازی اشاره ویادآورشد:برخی درفضای مجازی متاسفانه غرض ورزی می کنندو هرطورکه می خواهندمطلب می نویسندکه آسیب های زیادی برجای می گذارد.

فرمانده سپاه پلدختر :
باید درشهرستان هیأت های اندیشه ورز و رصد گر مسائل فرهنگی تشکیل شود


فرمانده سپاه پلدختر نیزدر این جلسه با طرح این سوآلات که چه تحولی پس از نشست های اداری ما صورت گرفته است وچرا برخی از نشست های ما درهمین شورای فرهنگ عمومی خروجی نداردومنتج به تحول فرهنگی نمی شود؟ افزود: باید براساس دیدگاهها و تاکیدات مقام معظم رهبری درجلسات شورای فرهنگ عمومی هیات اندیشه ورز و هیات رصد گر تشکیل شود تا مشکلات و آسیب های پلدختر شناسایی و برای انها تصمیم گیری شود.
سرهنگ محمد محمودوند با تاکید برمحتوا سازی فرهنگی درعزاداری ها گفت: درعزاداری ها نباید تصدی گری کنیم بلکه باید محتوا سازی را در اولویت قرار دهیم تا این عزاداریها به فرصت تبدیل شوند.

فرمانده انتظامی پلدختر :

هرجا کارفرهنگی بیشتر و مؤثرترصورت گرفته جرم و بزهکاری کم تراست

 

فرمانده انتظامی پلدختر هم گفت: دربحث جرایم فقرفرهنگی وجود دارد و هرجا که کار فرهنگی کرده این جرائم کاهش یافته و مشکلات کم تر است .
سرهنگ صفرعبدالوند بابیان اینکه ما باید برفرهنگ قرآنی تکیه کنیم وبا فشاروجبر و مبارزه با جرائم فرهنگ اصلاح نخواهدشد تصریح کرد: اربعین یک فرهنگ ناب دینی است و عاشورا نیز به عنوان یک نماد شیعی و اسلامی باید سرلوحه کار قرار گیرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر :
گردانندگان کانال های تلگرامی بدون مجوز شناسائی می شوند

 

رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی پلدخترنیز دراین جلسه گفت:براساس مصوبه شورای تامین پلدختربایدکانال های تلگرامی ساماندهی شوندوبراین مبناقراراست درجلسه ای که باحضورفرمانده انتظامی پلدخترورئیس دادگستری و دادستان عمومی وانقلاب شهرستان برگزارخواهدشد تذکرات لازم درجهت جلوگیری ازپیامدهای منفی فعالیت برخی کانال ها به گردانندگان این کانال ها داده شود.
غلامرضا محمودی با اشاره به اینکه مصمم به ساماندهی کانال های مجازی هستیم یادآورشد: براساس قانون هرکانالی که بیش از پنج هزار نفرعضو داشته باشد باید مجوز داشته باشد.

 

عضو شورای شهر : برخی مسئولان به جای خدمت به مردم 

وقت خودرا صرف بارگزاری تصویرشان درفضای مجازی می کنند


عضو شورای شهر پلدختر نیزدراین جلسه گفت: رسانه ها هم در این مسیر با اطلاع رسانی درست و کارفرهنگی شورای شهر و شهرداری را یاری دهند.
غلامرضا نصیری با بیان اینکه دربرخی کانال های تلگرامی ،سایت هاو پایگاههای خبری با تراژدی عکس مواجه هستیم و برخی فقط به دنبال خودنمایی درکانال ها هستند افزود: این خود یک آسیب فرهنگی است که بعضی از مسئولان به جای خدمت به مردم وقت خودرا صرف بارگزاری تصاویرشان درفضای مجازی می کنند  .

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید