جمعه، 10 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2563
  • 0

امام جمعه پلدختر درمراسم آغازسال تحصیلی حوزۀ علمیه خواهران الزهراء :

شرط موفقیت درطلبگی داشتن هدف مشخص و برنامۀ منظم است

امام جمعه پلدختر گفت : مسئولین حوزه های علمیه باید اهداف طلبه شدن را برای طلاب تبیین کنند

به گزارش خبرنگار بالاگریوه حجت الاسلام والمسلمین محمدسوری در مراسم آغازسال تحصیلی ۹۷-۹۶ حوزه علمیه الزهرا خواهران پلدخترکه ظهر امروز برگزارشد اظهار داشت: اولین لفظی که در مورد خداوند به کاربرده شده لفظ معلم است چون خداوندخودمعلم وتعلیم دهنده است وپیامبراکرم (ص)نیزمعلم بوده است لذامقام معلم و استاد بسیارمهم بوده و معلمین یکی از ارکان تعلیم وتربیت هستند .

وی باگرامیداشت سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران افزود:یک طلبه اگر بناست درکارش موفق باشدبایدهدفش ازطلبه شدن را ترسیم کرده ومشخص کندهدف غایی اواز طلبه شدن چیست باید هدفش کامل مشخص و روشن باشد وبداند چه چیز را دنبال می کندوگمشدۀ او درحوزه علمیه چیست اگراینها را مشخص کند تلاشش افزایش پیدامی کند ودر کارش موفق خواهد شد .
امام جمعه پلدختربا بیان اینکه یکی ازدلایل سرگردانی طلاب و به حاشیه رفتن آنها آن است که اهداف ترسیم شده برای یک طلبه راگم کرده اند افزود: کسانی که به دلیل قبول نشدن دردانشگاه به دنبال طلبگی هستند تاخودرامشغول کنند وازروی ناچاری به حوزه وارد میشونددرکارشان تلاش نمی کنند وپیشرفتی نیز نخواهند داشت وهمچنین افرادی که برای فرارازبیکاری و یا بدون داشتن هدف مشخص و یا باداشتن هدف غیرخدائی واردحوزه می شوند نتیجۀ مطلوبی از حضور درحوزه نخواهندگرفت.

« سوری» خاطرنشان کرد: هرکس بادید روشنتری وارد حوزه علمیه شود ونیتش راخدایی کند موفق تر است .
وی بابیان اهداف واردشدن به حوزه علمیه تصریح کرد :داشتن هدف وبرنامه ریزی برای رسیدن به هدف بسیارمهم است واگرهدف شخصی اجتهاداست بایدازکسانی که این راه راطی کرده اند رازموفقیتشان را سوال کند و همان مسیر را طی کند .
امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه داشتن هدف مشخص طلاب را به برنامه ریزی وتلاش  برای رسیدن به هدف تشویق خواهدکرد برضرورت توجه به معنویات درزندگی طلبگی تأکیدکردو یادآورشد: هر اندازه که انسان از معنویات فاصله بگیرد به همان اندازه هم احتمال سقوط او بیشتر خواهدشد.


102 طلبه درحوزۀ علمیۀ خواهران الزهراء پلدختر مشغول به تحصیل هستند


رئیس حوزه علمیه الزهراء خواهران پلدخترنیزدراین مراسم گفت:تعداد102طلبه درحوزه علمیه الزهرا درحال تحصیل هستند وامسال ۲۴ نفر ورودی جدید داشتیم که درمقایسه با سال گذشته تعداد طلاب  خواهر افزایش داشته است .
اعظم آزادبخت اظهارداشت: به دلیل بهره مندی حوزه خواهران ازخوابگاه برای طلبه ها ازشهرهای اطراف هم طلبه داریم که درحال حاضر تعداد ۳۰ نفر ازخواهران ازخوابگاه حوزه علمیه استفاده می کنند.

وی افزود: بیشتر طلبه های حوزه علمیۀ الزهرا پلدختری هستند ولی از شهرهای کوهدشت ،رومشگان، ماژین، دره شهر و معمولان هم طلبه داریم .
رئیس حوزه علمیه الزهراء پلدخترعنوان کرد:هدف طلاب ازورودبه حوزه بایستی فراگیری مسائل دینی وآموزش اندوخته های خود به مردم باشد .
وی با بیان اینکه علم را بایدآموخت وبه دیگران هم یادداد .افزود :طلب علم واجب است وعلمی که در روایات بریادگرفتن آن تاکیدگردیده علمی است که درجهت توحیدی باشدو باعث تقوا در وجود انسان وبازدارندگی  ازمحرمات باشد این علم است که نور است وباعث طهارت انسان میشود .
« آزادبخت » به ضرورت توامان بودن علم و ایمان وهمچنین بی تأثیربودن نقش جنسیت درعلم آموزی تأکیدکردو افزود:محدوده وحدیقفی برای فراگیری علم و دانش درنظرگرفته نشده و ازگهواره تاگور را شامل می شود یادآورشد: البته علم بدون ایمان به هیچ دردی نمی خوردو اگرمی خواهیم به مسیرتوحیدی پرواز کنیم بایدعلم ما همراه با ایمان باشد.
مدیرحوزه علمیه الزهراء پلدختر درپایان گفت: همه ما باید تعظیم شعائر الله را در ماه محرم داشته باشیم و خانه ها را از درون به خاطر مصیبت اهل بیت سیاه پوش کنیم .

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید