پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 2544
  • 0

دراعتراض به هتک حرمت یکی ازمدیران شهرستان به خانواده های شهدا :

فرزندان شاهد وایثارگرپلدختردردفترامام جمعه اجتماع کردند

جمعی ازفرزندان وخانواده های شهداوایثارگران پلدختردراعتراض به هتک حرمت یکی ازمدیران این شهرستان به خانواده های شهدا دردفتر امام جمعه این شهر اجتماع کردند.

به گزارش بالاگریوه،به دنبال هتک حرمت نسبت به فرزندان وخانواده های شهداوایثارگران توسط یکی ازمدیران شهرستان پلدخترجمعی ازفرزندان وخانواده های شهدا وایثارگران دردفترحجت الاسلام و المسلمین محمد سوری امام جمعه پلدختر اجتماع کرده و خواستار پیگیری موضوع و برخورد بامدیراهانت کننده شدند.

متن اظهارات واعتراضات فرزندان شهدا و ایثارگران تجمع کننده دردفتر امام جمعه وسخنان حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری به شرح زیر است.


ازامام جمعه معزز شهرستان پایمال شدن
حق خانواده های شهدا و ایثارگرپلدختر را پیگیری نماید


رئیس بنیادشهیدوامورایثارگران شهرستان پلدخترکه خودنیزفرزندشهیدمی باشددراین تجمع بااشاره به اینکه فرزندان شاهدو ایثارگرگاها موردبی مهری برخی مسئولین قرارمی گیرند،افزود: انتظار این است که اگرمسئولان برای خانواده های شاهد و ایثارگرکاری نمی کنند حداقل با رفتارخود دل آنان را به درد نیاورند.

فریدون کاوه گفت: متأسفانه درجریان سفراخیردکترساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی به پلدخترزمانی که بنده بعنوان خادم خانواده های شاهدو ایثارگرازآقای دکترساکی درخواست کردم سهمیه 25 درصدی جذب فرزندان شاهدو ایثارگررا دراستخدام ها مدنظرداشته باشند،دکتربابائی رئیس شبکه بهداشت شهرستان گفت؛ خانواده های شهدا همه دیوانه اند.


کاوه بابیان اینکه مجاهدت های شهدا وصبوری خانواده های آنهاضامن بقای انقلاب است تصریح کرد: ما خواهان این هستیم که برخی افرادبارابطه بازی حق خانواده های شهدا وایثارگران را پایمال نکنندو انتظارداریم امام جمعه معزز شهرستان ضمن دفاع ازحقوق جامعه ایثاگری،موضوع اهانت به خانواده شهدا را به طور شایسته ای پیگیری کنند.

هدف ما ازتجمع دردفتر امام جمعه محترم آن است که
 بایستی ریشۀ توهین به فرزندان وخانواده شهدا خشکانده شود


محمد سعیدی فرفرزندشهیدکریم سعیدی فرازشهدای جهادگرجنگ تحمیلی نیزگفت: بی احترامی به خانواده های شهدا ناخواسته وسهوی نبوده و اگربا مدیران هتاک و این بی احترامی ها برخورد نشود میراث شهدا پایمال شده واهانت به همه ارزش های نظام و انقلاب عادی خواهدشد.


سعیدی فربا بیان اینکه هدف ازحضورو تجمع ما دردفتر امام جمعه یک دیدارمعمولی و عادی و طرح برخی مشکلات نبوده بلکه آمده ایم تا ریشه این اهانت ها خشکانده شود ،تصریح کرد:ما هزینه داده ایم و حق داریم جویا شویم چرا دراین شهرستان رابطه بازی می شود و درقبال بی مهری ها و اهانت هائی که به فرزندان و خانواده های شهدا و ایثارگران می شود برخی سکوت می کنند .

وی با بیان اینکه دست کم برای هر صندلی مدیریتی بیش از 72نفرشهید داده ایم ،اظهار کرد: احساسات مردم پلدختر وخانواده های شهدا و ایثارگرازهتک حرمت مدیرشبکه بهداشت شهرستان به خانواده های شهدا جریحه دار شده است و بایستی با هتاکی و بی احترامی به خانواده های شاهد و ایثارگر برخوردشود.

 

 ما فرزندان وخانواده های شهدای شهرستان بر اینکه
مدیراهانت کننده بایستی تنبیه شودمتفق القول هستیم


فرزندشهیدان عیدی استویی وصغری حسنوندنیزخواستاربرخورد با اهانت کنندگان به خانواده شهدا شدو گفت: کسانی که به خود اجازه داده اندبه فرزندان شاهد توهین کنندرفتارشان سهوی نبوده و نمی شود با یک عذرخواهی ساده موضوع مرتفع شود و همه ما متفق القول هستیم که مدیر اهانت کننده به خانواده های شهدا باید تنبیه شود.

میثم استویی گفت: کسانی که فرزندان شهدا را دیوانه عنوان کرده اندرفتاری عامدانه داشته اندو بایدبا این هتاکی ها برخورد شودو از امام جمعه پلدختردرخواست می کنیم  به نمایندگی ازخانواده شهدا و ایثارگران پیگیر موضوع باشند.

 

فرزندان و خانواده های شهدای پلدختر به کمترازبرکناری
 مدیر اهانت کننده به خانواده های شهدا قانع نیستیم


فرزندشهیدجوادسرمالیان هم گفت:متاسفانه کسانی که به خانواده های شاهدتوهین کردندنه تنها عذرخواهی نکردندبلکه پیشدستی کرده و با انتشارجوابیه هائی به ساحت امام جمعه که نماینده ولی فقیه درشهرستان است نیز توهین کردندکه نشان می دهد این امرحاصل یک برنامه وسیع تر است.

حسین سرمالیان بابیان اینکه مابه هیچ جریان سیاسی وابسته نیستیم و دغدغه ما فرهنگی است وبه دنبال حفظ میراث شهدا هستیم،افزود :برخی سعی درسیاسی جلوه دادن موضوع دارندو دراین مسیرحتی ازتوهین به امام جمعه پلدخترنیزفروگذارنکردند اما هتاکان بایدبدانندخانواده های شاهدو ایثارگر اجازه نخواهند دادبه حریم انقلاب و نظام و ارزشهای آن توهین شود .

وی ازسکوت مسئولان امنیتی، قضائی شهرستان و همچنین عدم واکنش صریح و بموقع مسئول ستادنمازجمعه شهرستان دربرابرتوهین به خانواده های شهداکه مورد عنایت ویژه حضرت امام ومقام معظم رهبری هستندو نیزتخریب وتضعیف نهادمقدس نمازجمعه انتقادکرده واظهارداشت:ماخواهان برخوردبا اهانت کنندگان به خانواده های شهدا هستیم وهیچ سکوتی راجایزنمی دانیم وخواهان واکنش مسئولین امنیتی وقضایی شهرستان به این موضوع هستیم.والبته جاداشت مسئول ستادنمازجمعه بلافاصله نسبت به این حرمت شکنی ها عکس العمل نشان می داد.


سرمالیان اهانت به نهادنمازجمعه راحمله به جایگاه ولایت فقیه ارزیابی وبااشاره به اینکه جایگاه نمازجمعه یادگار ماندگارحضرت امام و سنگردفاع ازاسلام، انقلاب و ولایت فقیه است ،اظهارداشت: همه مردم شهرستان می دانند پشت پرده مسألۀ اهانت به خانواده های شاهدوتخریب نهادمقدس نمازجمعه چه افرادوجریان هائی هستندو روی  همین اصل جامعه ایثارگری شهرستان به چیزی جزبرکناری مدیراهانت کننده قانع نمی شوند .


دیوانه قلمدادکردن خانواده های شهداجفاو توهینی بزرگ ونابخشودنی
 است و ازمراجع ذیصلاح قضائی و امنیتی خواهان پیگیری و برخورد هستیم


عضوخانواده شهیدان مهدی و ایرج عیدی نژادنیزگفت: مروری برایثارو رزم شهدا و رزمندگان پلدختری دفاع مقدس نشان می دهدکه چقدر این شهدا و بازماندگان آنها مورد جفا واقع شده و مظلوم هستند.

پاپی علی عیدی نژادبابیان اینکه عبورازسلایق پیام وحدتی است که امروزخانواده های شاهدوایثارگردارند.افزود:آیا می شودگفت:شهدایی چون حججی که برای دفاع از اسلام سرازبدنش جدا شده وجان خود را تقدیم کرد دیوانه بوده است ؟

وی گفت:اینکه آن مسئول راه ومجاهدت شهداومیراث آنهارادیوانگی خوانده است توهینی بزرگ وجفایی نابخشودنی است که ازامام جمعه پلدختراستمداد می کنیم و ازمراجع ذی صلاح امنیتی و قضایی نیز می خواهیم که مساله توهین به خانواده های شهدا را پیگیری کرده و برخورد کنند.

 

 مسئولیت های برآمده ازخون مطهرشدا نوش جانتان

اما توهین به خانواده های شهدا را نمی پذیریم


عیدی نژاد مدیریت ها و مسئولیت ها درنظام جمهوری اسلامی راثمره و میوۀ خون مطهرشهدا دانست وگفت: هرفردی که درنتیجۀ خون مطهر شهدا نماینده وفرماندار و مدیر شده است ،مدیریت نوش جانش ،اما بازی با میراث شهدا و توهین به خانواده های آنها را نمی پذیریم .

وی گفت : امنیتی که شهدای انقلاب و دفاع مقدس حاصل کردند را دارند افرادی استفاده می کنند که پشت میز نشین شده و به آن بی توجه هستند.

فرزند شهید صفرجودکی اصل نیزدرسخنانی اظهارکرد: برخی گویا قدرت دارندوبا اتکاء به قدرتی که حامی آنهاست و پشت سرشان قراردارد هر وقت خواستند به خانواده های شاهد و میراث شهدا توهین می کنند .

مصطفی جودکی اصل افزود:کسانی که چنین مدیران اهانت کننده به شهدا وایثارگران رامنصوب می کنندباید پاسخگوی شهدا وخانواده های آنان باشند زیرا فرزندان شهدا میراث شهیدان هستند و نمی پذیرند برخی بی اعتقاد ها به آرمان های شهدا به آنها توهین کنند.


انقلاب نباید به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد


امام جمعه پلدختر نیز پس از استماع دیدگاه ها و انتقادات فرزندان شاهد و ایثارگرشهرستان نگرانی عمیق خودرا از هتک حرمت به اسطوره های صبرو پایداری و فرزندان و خانواده های شهدا اعلام کرد وگفت: این توصیه مؤکد بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی "ره" که انقلاب نباید به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد و این رهنمود بایستی نصب العین مسئولان ومدیران قرارگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدسوری با بیان اینکه مردم هیچ اهانتی را به خانواده های شهید و ایثارگران نمی پذیرند تصریح کرد:در دفاع ازخانواده شهدا و ایثارگران ذره ای کوتاه نخواهیم آمد زیرا پاسداری ازخون شهدا و مجاهدت های ایثارگران را وظیفۀ قانونی، شرعی و انقلابی خود می دانیم .

امام جمعه پلدختراظهار داشت: بنده در این موضوع ذی نفع نیستم اما بنا بر وصیت امام راحل "ره" و توصیه های مقام معظم رهبری باید پاسدارخون شهیدان باشیم و بر این اساس خود را موظف به دفاع از این عزیزان می بینم.

امام جمعه: بنده به جای بعضی ازمسئولان ازجامعۀ ایثارگری شهرستان عذرخواهی می کنم

 

امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه برخی فقط اسم مسئول را یدک می کشند خاطرنشان کرد: بنده به جای چنین مدیرانی از بی مهری هایی که برخانواده های شاهدو ایثارگر رفته است عذرخواهی می کنم.

« سوری»  امنیت امروزحاکم برجمهوری اسلامی ایران را حاصل مجاهدت های شهدا و رزمندگان و ایثار آنها عنوان کرد و افزود: شهدا برای بقای اسلام و انقلاب ازجان شیرین خود مایه گذاشته اند و باید این میراث گرانقدر پاس داشته شود.

 

 سفرۀ انقلاب حاصل مجاهدت های شهدا و ایثارگران است
و بی انصافی است افرادی روی سفره انقلاب بنشینند و سفره را پاره کنند

 

حجت الاسلام و المسلمین سوری احساس امنیت را بالاتر از امنیت دانست و با بیان اینکه معتقدیم امنیت از نان شب هم واجب تر است ،گفت: امروز این سفره ای که پهن شده است حاصل مجاهدت های آنها و ایثارگران است و بی انصافی است افرادی روی سفره انقلاب بنشینند و سفره را پاره کنند.


نمی شود عده ای جانشان را درراه انقلاب و نظام اسلامی تقدیم کنند
 بعد افرادی که اعتقادی به آرمان شهدا ندارند برکرسی های ریاست تکیه بزنند

 

امام جمعه پلدخترخاطر نشان کرد: مسئولیت های نظام و انقلاب بایدبه اهلش سپرده شودو نمی شود بهترین فرزندان این ملت جانشان را برای دفاع ازکیان انقلاب و نظام بدهند اما افرادی برکرسی ریاست تکیه بزنند که اعتقادی به آرمان های شهدا و انقلاب اسلامی ندارند.

وی با مخاطب قراردادن فرزندان شهدا گفت : همه مسئولان و مدیران باید مجاهدت های پدران شمارا قدربدانند زیرا میزهای ریاست امروز ثمرۀ خون مطهرشهداست و مدیران باید خود را خادم خانواده شهدا و ایثارگران بدانند ، نه اینکه به این سرمایه های گرانقدرمعنوی انقلاب اهانت کنند.

وی با بیان اینکه این انقلاب را بایدصاحبان اصلی اش که شماها فرزندان و خانواده های شهدا هستیدحفظ کنید ،اظهار داشت : اگرکسی ادعا دارد انقلابی است و به آرمان های انقلاب و شهدا ایمان دارد باید تا آخربماندو ازآرمان های این انقلاب وشهدا دفاع کند.وبنده براساس رهنمود ها و تأکید حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و مقام معظم رهبری وظیفه و تکلیف خود می دانم ازحریم خانواده های شهدا و آرمان های آنان دفاع و حمایت کنم.

امام جمعه پلدختر تاکید کرد: یکی از راههای حفظ این انقلاب این است که انقلاب توسط صاحبان اصلی آن حفظ شود و بنابراین باید مسئولیت ها به کسانی سپرده شود که صاحب انقلاب هستند و برای آن دل می سوزانند.

فرزندان شاغل شهدا نگین ادارات و نهادها هستند
و هرمسئولی از اهانت به آنان راضی باشد خائن به راه و آرمان شهداست

 

حجت الاسلام و المسلمین سوری با انتقاد ازحامیان اهانت کنندگان به خانواده های شهدا اظهارداشت: بایستی با اهانت کننده به فرزندان و خانواده های شهدا و ایثارگران برخورد شود و هرمسئولی ازچنین مدیرانی حمایت کند خائن به راه و آرمان شهداست.

امام جمعه پلدخترحضور فرزندان شاهد در ادارات را به مثابه نگین آن ادارات عنوان واظهارامیدواری کرد: ان شا الله موضوع پیش آمده به گونه ای پیگیری شودکه درس عبرتی برای سایرمسئولان باشد.

دسته بندی: جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظرات

    • رضایی
    • 14 شهریور 1396 18:04
    • 0
    میگن آقای .....رییس دفتر سابق دکتر کاییدی مشاور ایشان است
    مگه داریم اینچنین چیزی را
    یعنی ....هم اینو داره و هم اونو یا ......
    • همدرد جامعه
    • 14 شهریور 1396 10:26
    • 0
    ‍ ⛔️ رسانه پاشنه آشیل نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی

    با توجه به انفجار اطلاعات درعصر حاضر و ضرورت حضور روابط عمومی های فعال و رسانه های فراگیر در کنار مردم و مسئولان متاسفانه این موضوع به شکلی دیگر در شهرستان پلدختر نمود پیدا کرده است و به نوعی بین منتخب مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی و تمام اهالی رسانه پلدختر ارتباطی کاملا غریبانه حاکم بوده و بیشتر اوقات اخبار رسانه های فوق الذکر بیشتر از آنکه در تامین زیرساخت های روحی و میل به تلاش نماینده در تحقق حق مردم حوزه انتخابیه باشد فرصتی برای کاهش تمرکز وکیل مردم و انحراف افکار عمومی به سمت و سوی مسائل دیگر است که در این بین متضرر قطعا مردم هستند.
    با این حال و اینکه یک طرفه قضاوت نشود بایستی اذعان داشت نماینده مردم پلدختر و معمولان اصولا اعتقادی به رسانه نداشته و ندارند و گرنه می توانست با محور قرار دادن وحدت بین رسانه های شهرستان در طیف های مختلف فضا را طوری مدیریت می کرد که اینگونه وضعی پیش نیاید.
    در این جا بایستی به نقش مشاور و یا مشاورین رسانه ای مسئولین شهرستان اشاره کرد.
    حضور یک شخص رسانه ای کارآمد در کنارنماینده شایدبتواندفضای ملتهب موجودرابه صورتی رقم بزند که بتوان مسالمت اميز درکنارهم برای ترقی جامعه گام هایی برداشت.
    با یک تحقیق میدانی مشخص شده که از 100درصد اصحاب رسانه این شهرستان 98 درصد با نماینده مردم پلدختر زاویه دارند.
    که در این خصوص خودرسانه های پلدختر می توانند درصورت عدم صحت این مطلب نمونه ای ازحمایت های خود را نشان دهند.
    برخی معتقدندشخص نماینده به جای اینکه فرزندخودرا بعنوان مدیردفترخود درتهران منصوب و برادرخود را بعنوان مدیردفترخود درشهرستان منصوب کندمی توانست ازظرفیت های رسانه ای همین منطقه که در ارتباط بامردم و افکار عمومی و مسائل و مشکلات آنها هستنداستفاده می کرد.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید