سه شنبه، 29 اسفند 1402
---
شناسه خبر: 2483
  • 0

نماینده زنجان درمجلس :

سوال از رئیس‌جمهور 11تیرماه به هیئت‌رئیسه مجلس تقدیم می شود

نماینده مردم زنجان در مجلس از تقدیم سوال از رئیس‌جمهور به هیئت‌رئیسه مجلس خبر داد

علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، ازجمع‌آوری امضاء از نمایندگان پارلمان برای سوال از رئیس‌جمهور درباره  عملکرد دولت و بانک مرکزی برای نظارت بر موسسات مالی و اعتباری خبر داد و گفت: تاکنون 88 نماینده این نامه را امضاء کرده‌اند و احتمال افزایش امضاها وجود دارد.

به گزارش بالاگریوه به نقل از تسنیم وی با بیان اینکه نمایندگان خواستار حضور رئیس‌جمهور در صحن علنی و پاسخ به ابهامات موجود هستند، ادامه داد: روز 11 تیرماه پس از جمع‌آوری امضاها این نامه در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار داده می‌شود تا در دستور کار صحن علنی پارلمان قرار گیرد.

براساس این گزارش ، متن کامل سوال از رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

هیئت‌رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

به استناد اصل 88 قانون اساسی، سوال ذیل از رئیس‌جمهور با امضای نمایندگان تقدیم می‌شود، مستدعی است اقدام مقتضی و قانونی انجام شود.

نظر به مشکلاتی که برای سهامداران برخی از موسسات اعتباری مانند کاسپین، آرمان، ثامن‌الحجج و غیره در چند سال اخیر پدید آمده و ریشه اصلی آن نقص در نظارت بانک مرکزی بوده است و از طرفی مجلس نمی‌تواند از رئیس بانک مرکزی سوال کند و توضیحات و رفتار ایشان نیز قانع‌کننده نبوده است و از طرف دیگر حقوق مردم نیز در حال ضایع شدن است، لذا از رئیس محترم جمهور تقاضا داریم پاسخ قانع‌کننده‌ای به نمایندگان ارائه نمایند، گرچه قبول داریم که نقطه آغازین این مشکل قبل از دولت فعلی بوده است.

دسته بندی: ---
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید