جمعه، 7 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 243

رهبرانقلاب:

درپرتولطف الهي،انتخابات حقيقتاًحماسه شد

رهبر انقلاب ورود نیروی عظیم مردم به عرصه انتخابات را ناشی از هدایت دلهای ملت به دست توانای پروردگار برشمردند و افزودند: در پرتو این لطف الهی، انتخابات حقیقتاً حماسه شد و آرزوی خیرخواهان تحقق یافت.

بالاگريوه - حضرت آیت الله خامنه ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی صبح امروز92/4/5دردیداررئیس،مسئولان وقضات دستگاه قضایی،باتشکرازاقدامات دستگاه قضا،حماسه عظیم وحقیقی ملت بصیروهوشمندایران رادرانتخابات24خرداد،کاری کارستان خواندندوباتأکیدبرضرورت کمک به رئیس جمهورمنتخب افزودند:شکست همه جانبه برنامه هاواهداف دشمنان،تجلی اعتمادعمومی ملت به نظام اسلامی ومجریان وناظران انتخابات،وجودامنیت پایداربه عنوان زیرساخت پیشرفت وآبادانی،نجابت وقانون پذیری نامزدهای دیگردرقبال رئیس جمهور منتخب،واستحکام واقتدارجمهوری اسلامی دردفاع ازمنافع ملت از نکات مهم انتخابات اخیر بود.
دراین دیدارکه درآستانه سالگردحادثه هفتم تیر1360وشهادت شهیدبهشتی و72تن ازیاران انقلاب برگزارشد،حضرت آیت الله خامنه ای باتجلیل ازشخصیت برجسته ونورانی آیت الله بهشتی افزودند:درآن جنایت خبیثانه،شخصیتهای برجسته،علمای بزرگ وخدمتگزاران صادق به شهادت رسیدنداما چهره پلیدمنافقین وحامیان مستکبرآنهانیزبرای ملت افشا شدو این دستاوردبزرگی بودکه عملاً امکان حیات منافقین را در کشور از بین برد و برای جمهوری اسلامی سرنوشت ساز شد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین باتشکر ازسخنان مفیدوروشنگر آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در این دیدار افزودند: باید از اقدامات و تلاشهای ارزنده مسئولان و کارکنان شریف دستگاه قضایی حقیقتاً تشکر کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای «سلامت» و«کارآمدی» قوه قضاییه رادو هدف راهبردی وهمیشگی دستگاه قضا خواندندوتأکید کردند:این دو هدف عالی،بایددرتمام برنامه هاواقدامات موردتوجه کامل قرارداشته باشدتا دستگاه قضایی به مجموعه ای کاملاًکارآمدو سالم تبدیل شود.
ایشان کارآمدی و سلامت دستگاه قضا را موجب رضایت و احساس امنیت مردم برشمردند و افزودند: دستگاه قضابایدبه جایی برسد که هر مظلومی بتواند خود را به ساحل امن آن برساند و در مقابل ظلم بایستد.
رهبر انقلاب مراقبت دائم وپیگیری مستمر رازمینه سازتحقق اهداف قضایی خواندند وخاطرنشان کردندبایدباصیانت وهوشیاری، فاصله فعلی تا قوه قضاییه مطلوب اسلامی را پر کرد.
ایشان افزودند: البته پیمودن این راه سخت، به زمان نیاز دارد اما مهم این است که همه حرکتها در جهت پر کردن خلاء ها و رسیدن به نتیجه مطلوب باشد.
رهبرانقلاب،آگاهی مسئولان قضایی ازخلاءهای موجود این دستگاه را،امری مثبت دانستند و افزودندهمه کارهابایدبراساس برنامه های مصوب انجام شود تادرپرتو همت وتلاش امیدوارانه،نقائص موجود برطرف ودستگاه قضایی روزبروزبهتروشکوفاتر شود.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین درسخنان مهمی درباره انتخابات 24 خرداد با تجلیل و تشکر ازملت بزرگ و موقع شناس ایران، افزودند: حقایق ونکات برجسته این انتخابات بایدهمچنان دردایره تحلیل و توجه قرار داشته باشد.
رهبر انقلاب با اشاره به برنامه ریزی یکساله، پیچیده و چند وجهی جبهه مخالف ملت ایران خاطرنشان کردند: دشمنان و مخالفان جمهوری اسلامی تلاش کردند یا انتخابات برگزار نشود و یا با سردی و بی اعتنایی ملت روبرو شود.
ایشان افزودند: آنها برای بعد از انتخابات هم برنامه داشتند تا به بهانه های مختلف مقاصد شوم خود را پیگیری کنند اما به فضل الهی ملت، مهارت و عظمت خود را در روز رأی گیری نشان داد و آنچه اتفاق افتاد 180 درجه خلاف خواسته های دشمنان بود.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تلاش بیگانگان برای القای تحلیلهای سست و بی پایه درباره حضور شوق آفرین ملت در انتخابات خاطرنشان کردند: شبهه افکنی و تردیدآفرینی درباره صحت انتخابات از جمله روشهای دشمنان برای دلسرد کردن مردم بود اما ملت به گونه ای عمل کرد که دستگاههای تبلیغاتی استکبار، در همان روز انتخابات مجبور شدند به حضور پرشور و عظیم مردم اعتراف کنند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکیدکردند: رمزحضور عظیم ملت درانتخابات امسال،اعتمادوعلاقه عمومی به نظام جمهوری اسلامی، اعتماد به ناظران و مجریان انتخابات و امیدواری ملت به حرکت مستمر وپیش رونده ایران عزیزبودو این،حقیقتی بسیارمهم وانکارناپذیر است.
ایشان درهمین زمینه به سخنان خوددرچندروزقبل ازانتخابات اشاره و خاطرنشان کردند:آن روزگفته شداگر احیاناً کسانی هستند که دلشان با نظام خیلی صاف نیست اما برای ایران و منافع ملی اهمیت قائلند در انتخابات شرکت کنند که لابد برخی از رأی دهندگان در زمره این افراد هستند.
ایشان افزودند: این واقعیت نشان می دهد حتی کسانی که طرفدار نظام نیستند به نظام و انتخابات آن اعتماد دارند چرا که می دانند جمهوری مستحکم اسلامی، مثل شیر در مقابل طمع ورزان ایستاده و از کشور، منافع ملی و عزت ملی، بخوبی دفاع می کند.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین نکته برجسته دیگری از انتخابات یعنی «امنیت کامل در سراسر کشور»، همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را یادآور شدند و گفتند: در انتخابات شوراها به علت زمینه های پیچیده طایفه ای، منطقه ای و قومی معمولاً امکان بروز درگیری و ناامنی وجود دارد اما به فضل الهی و در پرتو همراهی ملت و تلاش مسئولان و دستگاههای ذیربط، در انتخابات اخیر هیچ نشانی از ناامنی وجود نداشت.
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه تبیین برخی نکات برجسته انتخابات 24 خرداد، رفتار نجیبانه و قانون پذیری نامزدهای دیگر انتخابات را، بسیار مهم و موجب شکرگزاری به درگاه پروردگار دانستند.
ایشان گفتند: دیدار نامزدهای دیگر با رئیس جمهور منتخب و تبریک و ابراز خرسندی از انتخاب وی، موجب شیرینی کام مردم شد و جای تشکر دارد.
رهبر انقلاب با اشاره به حوادث تلخ سال 88 و تأکید مکرر خود بر قانونگرایی افزودند: در این انتخابات نیز می شد بهانه گیری کرد و با راه اندازی اختلاف و دعوا، عظمت و شکوه حضور ملت را نادیده گرفت و کام مردم را تلخ کرد اما رفتار با نجابت و قانونمدارانه دیگر نامزدها، برای مردم احساس آرامش و شادی به همراه آورد و این قانونگرایی باید برای همیشه و برای همه درس باشد.
رهبر انقلاب ورود نیروی عظیم مردم به عرصه انتخابات را ناشی از هدایت دلهای ملت به دست توانای پروردگار برشمردند و افزودند: در پرتو این لطف الهی، انتخابات حقیقتاً حماسه شد و آرزوی خیرخواهان تحقق یافت.
حضرت آیت الله خامنه ای کمک به رئیس جمهور منتخب را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: اداره کشور، واقعاً کارسختی است و همه افراد و همه دستگاهها باید رئیس جمهور برگزیده مردم را یاری کنند.
ایشان افزودند: ایراد و انتقاد و اعتراض سالم، قطعاً برای پیشرفت کشور مفید است اما همه به یاد داشته باشیم که «در حاشیه بودن و ایراد گرفتن» آسان است اما کار اجرایی، دشوار و سخت است بنابراین همه باید به رئیس جمهور منتخب  کمک کنیم.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ضرورت پرهیز از دامن زدن به توقعات و یا برخوردهای شتابزده خاطرنشان کردند: نباید به سرعت قضاوت کرد بلکه باید با همکاری و همدلی، کارهای کشور را به جلو برد.
ایشان در پایانِ بخش انتخاباتی سخنانشان با گلایه از برخی حرفهای نامزدهای انتخاباتی در برنامه های دوران تبلیغات افزودند: دولت کنونی در کنار نقاط ضعفش، نقاط قوت فراوانی نیز دارد و چقدر خوب بود که نامزدهای محترم با نگاهی منصفانه در کنار بیان نقاط ضعف، به خدمات مهم دولت و کارهای زیربنایی و سازندگی آن نیز اشاره می کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان به موضوع هسته ای پرداختند.
ایشان تأکیدکردند:همانگونه که دراولین روزسال نوگفته شدچندکشورکه جبهه مخالف ایران راتشکیل می دهندوخودرابه دروغ جامعه جهانی می خوانندبا لجبازی نمی خواهندموضوع هسته ای حل شود اما اگر لجبازی را کنار بگذارند حل مسئله ی هسته ای ایران، کاری سهل، آسان و روان است.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند:موضوع هسته ای بارها تا لحظه حل،پیش رفته است اماامریکایی ها بهانه های جدیدی پیش کشیده اند.
ایشان با اشاره به سند مکتوبی که آژانس بین المللی هسته ای امضا کرده است افزودند: در این سند آژانس اذعان کرده که اشکالاتی که درباره هسته ای ایران داشته است برطرف شده بنابراین پرونده هسته ای ایران باید بسته می شد اما امریکایی ها بلافاصله مسائل جدیدی را مطرح کردند چرا که موضوع هسته ای را نقطه مناسبی برای تهدید و فشار بر ایران می دانند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تحریکات صهیونیستها خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی در بحث هسته ای، قانونی و شفاف عمل کرده و از لحاظ استدلالی دارای منطقی محکم است اما هدف دشمنان، استمرار فشار، خسته کردن ملت و تغییر نظام است بنابراین نمی گذارند مسئله حل شود.
ایشان افزودند: البته دشمنان در حرفهای خصوصی و نامه ها می گویند نمی خواهیم نظام را تغییر دهیم اما عملکردشان خلاف این حرف را نشان می دهد.
رهبر انقلاب تأکید کردند:برای آنها، هسته ای، حقوق بشر،دمکراسی و هیچ چیزدیگر اهمیتی نداردآنها دنبال سدکردن پیشرفت ملت وسلطه مجددبرایران عزیز ما هستند اما جمهوری اسلامی با اقتدار،استقلال، تکیه بر مردم و اعتماد به پروردگار، ایستاده است و از منافع ایران دفاع می کنند.
ایشان خاطرنشان کردند:تجربه نیز نشان داده است هرکسی درراه حق استقامت ورزدپیروزاست وبدون تردیدملت ایران دراین زمینه نیز به دشمنان سیلی خواهد زد.
در ابتدای این دیدار آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه گزارشی از اهم اقدامات دستگاه قضایی در یک سال گذشته بیان کرد.
رئیس دستگاه قضا تدوین وابلاغ برنامه پنجساله توسعه قوه قضاییه، بازسازی کمی وکیفی نیروی انسانی سیستم قضایی، اهتمام به آموزش وپژوهش،تقویت برنامه های فرهنگی، بکارگیری فناوری های نوین در دستگاه قضایی از جمله سامانه های خدمات الکترونیکی، تحول درنگاه به مسائل زندان ومجازات وهمچنین قاطعیت دربرخوردبااشرارسازمان یافته،متجاوزین به حریم اشخاص و قاچاقچیان مواد مخدررا ازمهمترین برنامه هادرزمینه ی ایجاد تحول و توسعه دردستگاه قضایی کشور معرفی کرد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید