پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2391
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه پلدختر :

اشرافی گری مسئولان بلای جان نظام اسلامی است

امام جمعه پلدختر گفت : اشرافی گری برخی مسئولان بلای جان نظام اسلامی است و مسئولان باید از میان طبقاتی انتخاب شوند که درد محرومیت را چشیده باشند

امام جمعه پلدختر درفرازی از خطبه های نماز جمعه این هفته اشرافی گری برخی مسئولان را بلای جان نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: مسئولان بایدازمیان طبقات ی انتخاب شوند که درد محرومیت را چشیده باشند


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری درخطبه های نمازجمعه این هفته پلدختر به 29 اسفند،بیستم جمادی الثانی سالروزولادت حضرت زهرا (س)،روز زن،میلادحضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد وگفت: درمقام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها روایات متعددی وجود دارد ازجمله اینکه هنگام میلاداین بانوی نمونه اسلام فرشته وحی ازجانب پروردگار بریا پیامبر (ص) خبرآورد که خداوند برتو و این فرزند سلام می رساند وپیامبرگرامی اسلام سربرسجده گذاشت و خدارا به خاطر این نعمت شکرکرد.

حجت الاسلام و المسلمین سوری سپس به محبت توام با احترام حضرت زهرا به همسرش بعنوان الگوی زن نمونه مسلمان خاطرنشان کرد : آن حضرت هیچگاه خواسته ای که فوق توان و طاقت علی (ع) باشد از آن حضرت مطرح نکرد.

«سوری » خاطرنشان کرد: فاطمه‏ ي زهرا، فرزند رسول اللَّه، همسر وليُّ اللَّه و مادر اوصياء اللَّه است كه خداوند در آيه ‏ي تطهير، به پاكي او شهادت مي‏دهدو او سيده‏ي همه زنان عالم و بهترين زنان ازگذشتگان و آيندگان تا روز قیامت می باشد.
وی اظهارداشت: صديقه ‏ي طاهره، درمقام تقوا و عصمت و طهارت به جايي رسيد كه رسول خدا(ص) غضب و خشنودي آن بانو را غضب و خشنودي خداوند معرفي مي‏كند.

امام جمعه پلدختر تأکید کرد : زنان و دختران جامعه اسلامی ما بایستی از زندگی و سیره حضرت زهرا سلام الله علیها درس گرفته و آن بانوی اسلام را سرمش و الگوی زندگی خود قراردهند.
« سوری » اظهارداشت : حضرت امام خمینی (ره) همان رهبر و مقتدائی بود که به ملت بزرگ ایران هویت بخشید و اسلام را از غربت نجات داد.

خطیب جمعه پلدختر سال نورا یادآور معادوقیامت عنوان کرد و متذکر شد:مامی توانیم ازطبیعت درس بگیریم و همانطور که طبیعت دربهار دگرگون می شود ماهم تلاش کنیم دگرگون شده ، رذایل اخلاقی را از خود دور کرده وبه سمت تغییر  و عمل به نیکی ها ، ارزش ها و باورهای  دینی و قرآنی حرکت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ایام عید نوروز را فرصت مغتنمی برای کمک به نیازمندان و مساکین دانست و افزود:سزاوار است درایام شادی و عید به فکر مستمندان بوده و با کمک به آنان شادی خودرا با آنان تقسیم کنیم.

امام جمعه پلدختر درادامه به دیدار اخیر اعضای خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآورشد: حضرت آقا چندین سال است که با توجه به وضعیت سخت معیشتی مردم مرتبا از رسیدگی به اقتصاد کشور و معیشت مردم تأکید دارند و لازم است مسئولان آثار عمل به اقتصاد مقاومتی را برای مردم تشریح کنند.

وی با بیان اینکه با اجرای اقتصاد مقاومتی می توان کشور را ازوابستگی به نفت نجات داد خاطرنشان کرد: کسانی که بعنوان مسئول در مصادر اقتصادی برگزیده می شوند بایستی هم سواد اقتصادی  داشته باشند و هم اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری را باور داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سوری اشرافی گری را آسیب جدی برای نظام اسلامی دانست و افزود: مسئولین بایستی از میان اقشار آسیب پذیر و طبقه ای انتخاب شوند که درد محرومیت را چشیده  باشند.

امام جمعه پلدختر با تقبیح اعتماد برخی مسئولان به آمریکا افزود: مسئولان و مدیران ارشد دولتی  بایستی ضمن توجه جدی به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی کشور و عدم اعتماد به بیگانگان از ارائه آمارهای غیر واقعی پرهیز کنند زیرا این مسأله براعتماد مردم به دولتمردان و نظام آسیب وارد کرده و آنان را دلسرد خواهدکرد.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید