پنج شنبه، 9 فروردین 1403
انتخاب سردبیر / جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 2379
  • 0

مسئولان پلدختر تاکی می خواهندشرمنده ی شهداباشند

جای خالی اقدام و عمل درمقولة فرهنگ ایثارو شهادت درپلدختر

مسئولان شهرستان بگویندتاکنون درراستای تکریم وترویج فرهنگ ایثار و شهادت چه اقداماتی درشأن شهدای شهرستان انجام داده اند؟

        « نامه وارده »

فرزندیکی ازشهدای شهرستان پلدختر دلمشغولی های خود رادرارتباط باعدم توجه به تکمیل یادمان شهدای گمنام، عدم ساماندهی تابلوهای تمثال شهدای شهرستان دربلوار سراسری امام خمینی (رض) شهرپلدختر ،کم توجهی به نگهداری گلزارشهدای پلدختر،بی مهری و برخورد قهرآمیزبا فرزندان شاغل شاهددربرخی ادارات شهرستان وعدم استفاده از ظزفیت وتوانمندی مدیریتی فرزندان شاهد که عملابا اهداءعزیزترین داشته های خودپایبندی و تعهدشان رابه اسلام،انقلاب ونظام مقدس جمهوری اسلامی باجوهرخون به اثبات رسانده انددر قالب نامه ای برای انتشار درسایت «بالاگریوه » ارسال کرده است.

متن نامه عزت اله بیرانوند فرزند شهیدگرانقدر اسداله بیرانوند به شرح زیر تقدیم مخاطبان « بالاگریوه » می گردد.

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم رب الشهدا و الصدیقین.ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون

برخی موانع سد راه "ترویج فرهنگ ایثار و شهادت"در شهرستان پلدختر

قبل از اینکه وارد بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بشویم لازم است بطور خلاصه تعریفی داشته باشیم از واژه های "ایثار" و "شهادت"

ایثار یعنی ازخود گذشتگی بخاطر حفظ شأن ومنزلت دیگری،ازخود گذشتگی به تمام معناو باتمام وجود،وشهادت یعنی گواهی دادن برای اثبات حقانیت،حقیقی که در دین و آیین اسلام به آن اشاره شده بعنوان آنچه که خواست خداوند است بعنوان حقیقت محض

هر تمدنی برای حفظ و بقای موجودیت خود نیاز به یک ایدئولوژی ،فرهنگ و ارزشهایی دارد که عمل به آنها تضمین کننده ی بقا و تداوم آن سرزمین و تمدن خواهد بود و خوشبختانه در کشور اسلامی ایران این ایدئولوژی و ارزشها از دین مبین اسلام نشأت گرفته است که ترویج این ارزشها چراغ راه رشد و تعالی جامعه انسانی و سلامت روح و ذهن و فکر بشریت خواهد شد

و اما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان پلدختر:

برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ابتدا بایدبسترمناسب برای این امرمهم فراهم گردد سپس بر پایه ی آن بسترها به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت .

واما درپلدخترلرستان برای تکریم فرهنگ ایثار و شهادت تابحال چه اقداماتی انجام گرفته است که درشأن شهدای شهرمان بوده است؟

شهرستان پلدختر با تقدیم 312شهید والامقام با توجه به جمعیت آن ،دومین شهرشهیدان ایران است امادر این زمینه تاکنون اقدامات موثری برای تکریم شأن و منزلت آن مسافران آسمانی انجام نگرفته است تا نسل جدید و نسلهای آینده شناخت کافی از دفاع مقدس داشته باشند.

به برخی از موارد که نیاز به توجه ویژه دارند می پردازیم:

1-در سال 1390 پیکر مطهردو رزمنده ی هشت سال دفاع مقدس دردل مله کوه شهرستان پلدختر بخاک سپرده شد ولی تاکنون،اسفند1395،یادمان این عزیران فقط درحد فونداسیون باقی مانده است و در حالیکه فاصله مقبره با مخزن آب شرب شهرکمتر از100 مترمی باشدحتی درآنجا وضوخانه ای ایجاد نشده است این درحالیست که شش ماه درسال در آن مکان مقدس پنجشنبه ها دعای کمیل برگزار میشود،گمنام بودند در دل مله کوه گمنام تر شدند،اگر قرار بر گمنام ماندن بود کاش در میدان جنگ می ماندند تا اینقدر مورد بی مهری قرارنمی گرفتند.

فقط میگوییم "شهدا شرمنده ایم"ولی این شرمندگی تا کی ادامه خواهد داشت؟آیا بی توجهی به تکمیل یادمان شهدای گمنام پلدختر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است؟

2-مانع دیگری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در پلدختر بی توجهی به تابلوهای سوخته و رنگ باخته ی تمثال شهدای شهرستان دربلوار خیابان امام خمینی(رض) شهر پلدختر می باشد.با توجه به وضعیت اقلیمی شهرستان و گرمای بیش از 50درجه درفصل گرما این عکسهای منقش بر این تابلوها بامرور زمان کیفیت خود رااز دست داده داده اند واین یکی از دغدغه های فرزندان شهداو ایثارگران می باشد که هر روز باید شاهد عکس سوخته شهدا باشند،آیا این بی توجهی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درپلدختر است؟

شایسته است برای تکریم یاد و خاطره شهدای شهرستان  اداره یا نهاد مربوطه اقدامات لازم را در جهت تعویض تابلوها انجام دهد

3-ساماندهی گلزارشهدای شهرستان پلدختربطورکامل انجام نگرفته است،باتوجه به گرمای حتی بیش ازپنجاه درجه درتابستان،قطعه گلزارشهدای پلدختر نیازاست که مسقف باشدکه این امرتا الان انجام نشده است.

همچنین سنگ فرش قطعه گلزارشهدای پلدختردرچندین موردتخریب شده است واگرمسئولین محترم شهرستان که درمناسبتهای ملی ومذهبی برای غبارروبی قبورشهدا تشریف میبرنددقت بیشتری بکنند هنگام ریختن گلاب برقبورشهدا ،تخریب سنگ فرش را مشاهده خواهند کردکه چه وضعیت نامناسب و دلگیری در آن مکان بوجود آمده است.وآیا این بی توجهی به قطعه گلزارشهدای پلدختر،ترویج فرهنگ ایثاروشهادت است؟

 

4-موضوع دیگری که بازهم یکی از دغدغه های ایثارگران می باشد مشکل بیکاری فرزندان شهدا و ایثارگران است ،فرزندان شهدا در این شهرغریبه نیستندفرزندان بزرگ مردانی هستند که بدون هیچ چشمداشتی از جان خود گذشتند تا دین و ایمان و وطن اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(رض) پا برجابماند،این فرزندان با هزاران مشکلات وکمبودها بزرگ شدند تحصیل کردند وهرکدام در رشته ای خاص متخصص شدند ولی متاسفانه مشاهده میشود برخی ازاین یادگاران شهدا سرمایه یا شغل مناسبی برای امرار معاش ندارندکه شرمنده خانواده خود نباشند.

شایسته است دراستخدام کارکنان دولت درصدقانونی که برای استخدام ایثارگران مصوب شده است لحاظ بشودتا مشکل اشتغال این عزیزان مرتفع گردد.ازفرماندار وبخشداران پلدخترو معمولان و روسای ادارات شهرستان پلدختر انتظارداریم این مصوبه قانونی رامد نظرداشته باشندوبرای استخدام کارکنان جدید ازبنیادشهیداستعلام بگیرندتا باتوجه به تعهدوتخصص ازظرفیت وتوانمندی ایثارگران دراموراجرایی شهرستان پلدخترومعمولان استفاده شود.

شهدا شرمندگی نمیخواهند،گر مرد رهی بسم الله

عزت الله بیرانوندی فرزند شهید اسدالله بیرانوندی از پلدختر لرستان

تبلیغ

نظرات

    • فرزند شهید
    • 4 اردیبهشت 1397 12:56
    • 0
    متاسفانه مسولین ما همه دم از شهید و شهادت میزنن ولی همه مدیون خون شهدا و اون دنیا حساب کتابی داره گریبانشون رو‌میگیره
    گفتا شیخا تو انچه میگویی هستم ،اما آیا تو انچه مینمایی هستی ؟
    همش شعار و دم از شهید و قایم شدن پشت نام شهید پول و اعتبار برای زد و بند و سیاسی کاری هست اما برای حفظ و دفاع از ارزش های شهید نیست
    مدیون خون اون نوجوونی هستید که اسلحه به دوش گرفت و رفت از ناموس و شرف دفاع و سبنه سپر کرد 
    • فرزند شهید گمنام
    • 13 اسفند 1395 12:42
    • 0
    آقای شهردار چرا خلاف واقع میگید، رایگان چیه اصلا به نامه بنیاد توجه میکنید ؟ بنده بالای ۸ میلیون هزینه کردم من فرزند شهید این مملکتم اگر امثال پدر من نبود تو هم نبودی آیا سابقه جبهه داری یا اصلا میدونی فرزند شهید چه دردی میکشه باز هم اعضای قدیمی شورا دوباره ثبت نام کردن واسه شورا شهر ، کسی نیست بهشون بگه این چندین سال گذشته چکار کردید
    • فرزند شهید
    • 13 اسفند 1395 11:10
    • 0
     با سلام اقای احمدی با سلام و تقدیر و تشکر بخاطر بررسی و پیگیری مشکلات قشرایثارگر ،لطفا اگه میشه پیگیری کنید ببینیم این معافیت خانواده شهدا از پایان کار راکه شهردار گفتند ازکی اجرایی شده و ما بی اطلاعیم؟
    خداوند بهتون اجر بده  
    • خانواده شهید
    • 12 اسفند 1395 18:11
    • 0
    شهردارمحترم درجلسه ی شورای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت اظهارکرده که تمامی هزینه های ساختمانی خانواده های شاهد را صددرصدرایگان کرده ایم وهمچنین 4نفر ازاعضای خانواده شهدارا درشهرداری استخدام کرده ایم .
    می خواستم خدمت آقای اکبری بگویم اولا آن چهارنفر رااستانداری با اخذلیست بیکاران بنیادشهید های شهرستانهاازطریق آزمون به کار گرفته است و ربطی به شهرداری ندارد واز شهردارانتظارمی رود منت گذاری برروی خانواده شهدا نکند.
    دوم اینکه اقای شهردار فقط دوسه نمونه ازخانواده های شهدائی که مجوزهای ساختمانی آنها را صددرصد رایگان انجام داده به مردم معرفی بفرماید.
    والله قسم روح شهدا آزرده می شوداز اینکه منت خلاف واقع به آنها گذاشته شود
    موضوع بعدی این است که شهردار محترم اگر براساس عدالت و واجد شرایط بودن افرادمتقاضی کارکرده چرا لیست مجوزهای خط تاکسی هائی که واگذارکرده درروزنامه هایاتابلو اعلانات شهرداری نمی زند.
    • سرباز رهبر
    • 12 اسفند 1395 16:24
    • 0
    خداوکیل اگه پول غبارروبی یک سال رو جمع کنند تمام ادارات همه رو درست میکنن
    بابا چرا کسی جرات نداره این حرفو بزنه
    چرا بسیجیا با این همه ایده خوب تو این شهر نادیده گرفته میشن چرا تو بروجرد بسیجیا به صورت مستقیم روی انتخاب فرماندار تاثیر دارند اما ما کنار کشیدیم
    آقای احمدی من منتقد شما هم هستم
    حالا که این شهر این همه باند بازی و حزب بازی شده (ی سری حزب کوچیک که تا حالا کسی اسمشونم نشنیده)پس باید بسیجیا وخانواده شهدا به فکرحق رای در این شهر باشند یاعلی
     

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید