پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 2373
  • 0

به دنبال انتشار یادداشت « زبان حال شهدای بن لار » درسایت بالاگریوه

پاسخ رئیس بنیادشهیدوامورایثارگران پلدختربه یادداشت بالاگریوه

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران شهرستان پلدختر به یاد داشت سایت بالاگریوه درخصوص ضرورت مرمت و ساماندهی قبور مطهر شهدای روستای بن لار پاسخ داد

به دنیال درج مطلبی باعنوان « زبان حال شهدای بن لار: ای کاش ماهم گمنام بودیم» درسایت بالاگریوه درخصوص ضرورت مرمت و ساماندهی قبور مطهر شهدای روستای بن لار ،«فریدون کاوه» رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران پلدختر جوابیه ای ارسال کرد.

 

به گزارش بالاگریوه متن جوابیه رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران شهرستان پلدختر به شرح زیر می باشد :

 

باسلام و احترام درپاسخ به درج مطلبي باعنوان « زبان حال شهداي بن لار: ای کاش ماهم گمنام بودیم » در سايت وزين بالاگريوه ،ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت بي بي دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) و قبولي عزاداريهاي مردم فهيم شهرستان پلدختر وهمچنين آرزوي توفيق براي كنشگران عرصه توسعه شهرستان.

 به استحضار می رساند با توجه به مشکلات اقتصادی و عدم تخصیص به موقع متاسفانه اتمام اين پروژه سنگین در سطح کشور و به تبع آن در شهرستان ها عملیات اجرایی آن به کندی درحال انجام هست. طبق آخرین پایش وآماراز اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تعداد کل مزارشهدا در شهرستان 323 مزار درقالب 32 گلزار هست که تاکنون 278 مزارساماندهی وتعداد 45 مزارساماندهی نشده است.

اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی این تعداد را حدودا 110 میلیون تومان هست که به یاری خدا بعد از تخصیص اعتبار کار ساماندهی شروع خواهد شد، تقریبا 13% مزارهای شهدا در شهرستان پلدختر ساماندهی نشده اند این در حالی ا ست که در بسیاری از استان ها کارساماندهی گلزار شهدا به پایان رسیده است.

بنابر مصوبات کارگروه ساماندهی گلزار شهدا در اداره کل بنیاد شهید استان بادستگاههای اجرایی قرار براین بوده تاسایر دستگاهها نیز درساماندهی مزارشهداسهمی داشته باشندبطوریکه دستگاههای اجرایی موظف شده اند در کنار پروژه های عمرانی خود که در نزدیکی گلزار شهدا هستند کار ساماندهی چند مزار را بر عهده بگیرند. درهمین راستا جا دارد تشکر کنم از ادارات توزیع برق شهرستان پلدختر؛ اداره آب فاضلاب روستایی و شهری و همچنین اداره راه وشهرسازی که درتامین روشنایی آبرسانی و راه دسترسی گلزارشهدا با بنیادشهیدو امورایثارگران همکاری داشته اند.

انتظاری که از همه دستگاه های اجرایی سطح شهرستان داریم این است که این کار را وظیفه خود بدانند و بنیاد شهید را در این مهم یاری کنند، زیرا ساماندهی گلزار به عنوان موثرترین مکان فرهنگی ضروری و این مکان ها برای آحاد جامعه به ویژه جوانان تلنگری است تا راه شهیدان را گم نکنند و بدانند انقلاب اسلامی با چه مرارت ها و مضایقی به دست آمده است، احیای ارزش های اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حائز اهمیت بوده و باید همه ادارات در تحقق این هدف پای کار باشند.

متاسفانه برخی ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان در بحث ساماندهی گلزار شهدا ضعیف عمل کرده و برخی دیگر اصلا اقدامی نکرده اند که لازم است سایر ادارات که درحال ساخت پروژه های عمرانی در روستاها و اطراف آن هستند نسبت به ساماندهی مزار شهدا اقدام فرمایند زیرا که شهدا متعلق به همه جامعه بوده و به گردن همه حق دارند .

از طرفی یکی از امورات واگذار شده به دهیاری ها ساماندهی آرامستان هاست؛ با توجه به اینکه بودجه سال گذشته دهیاری ها بین 2 تا 3 میلیارد تومان در کل استان بوده از آنها انتظار داریم درصدی از بودجه خود را به کارساماندهی گلزار شهدا اختصاص دهند. میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای ساماندهی گلزار شهدای شهرستان درسال گذشته مبلغ 82.000.000 میلیون تومان  بود که تنها 38000000 میلیون تومان آن محقق شد. یعنی از کل مصوب 47 درصد تخصیص یافته 53 درصدآن محقق نشده است. میزان دیون پیمانکاران در بحث ساماندهی گلزار شهدا از سال گذشته حدود  9000000 میلیون تومان بوده و با توجه به اینکه امسال نیز مبلغ 110 میلیون تومان برای ساماندهی در نظر گرفته شده که بخش اعظمی از آن به پیمانکاران هزینه می شود. در کل استان 1400 مزار شهید ساماندهی نشده که از این تعداد 45 مزار سهم شهرستان پلدختر بوده که در قالب 12گلزار واقع در مراکز پراکنده روستایی و بخش های معمولان هستند که به یاری خدا کار واگذاری و پیمان آن انجام گرفته، در جنوب شهرستان پلدختر با توجه به مساعدبودن هوا پيمانمارشروع بكاركرده  و تا پایان سال مالی 96بحث ساماندهی گلزار در شهرستان پلدختر ومناطق روستايي بسته خواهد شد.

ازخداوند منان مي خواهيم همه ما را قدردان شهدا وايثارگران بدارد . از صبر وحوصله مردم غيرتمند منطقه بن لار وزيودارنيز نهايت امتنان راداريم.

 کاوه - رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران شهرستان پلدختر

دسته بندی: جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظرات

    • خانواده شهید
    • 15 اسفند 1395 19:24
    • 0
    نقل قول: خانواده شهید
    باسلام خدمت آقای کاوه یه سوال ازشما دارم تو دوره مدیریتتون توبنیادشهیدباهمه خانواده شهدا دیدار داشته ای یا فقط باچندخانواده ؟
    آقای احمدی کامنتو بذار ان شااله آقای کاوه جواب بدهند
    آقای کاوه بایدحتما تشکر بنویسند که جواب بدی چرا اداره به همه خانواده شهدا رسیدگی نمی کند
    • خانواده شهید
    • 11 اسفند 1395 22:44
    • 0
    باسلام خدمت آقای کاوه یه سوال ازشما دارم تو دوره مدیریتتون توبنیادشهیدباهمه خانواده شهدا دیدار داشته ای یا فقط باچندخانواده ؟
    آقای احمدی کامنتو بذار ان شااله آقای کاوه جواب بدهند
    • فريدون كاوه
    • 10 اسفند 1395 00:52
    • 0
    به نام يزدان پاك 
    عزيزارجمندممنون از كامنت حضرتعالي آنچه بوده وظيفه غايي حقير ومجموعه همكارانم بوده يقينا ترغيب شما باعث ايجادانگيزه ما خواهدبود رجاي واثق دارم همه مردم قدردان شهدا هستند واين سندنوكري حقيرباعث افتخارما مي باشدچراكه اين سفره اي كه گسترده شده به بركت خونهاي ريخته شده شهداوجانفشاني جانبازان ورزمندگان وتحمل مضايق ومرارتهاي دوران اسارت آزادگان عزيزمي باشد.ازخداوندمنان توفيق وسلامتي براي همه همشهريان عزيزي كه قدردان شهداهستندخواهانم.
    كوچيك شما فريدون كاوه
    • جا مانده
    • 9 اسفند 1395 22:07
    • 0
    باسلام ودرودبی کران به ساحت نورانی شهداء
    سلام علیکم جناب کاوه،من نه دیدمت نه می شناسمت باتوجه به رصدکارهای شما درفضای مجازی وعملکردقابل تحسین شمانسبت به خانواده های شهدا و...یقیناًموردتوجه وعنایت ویژه ی شهدایی هم قدربدان هم قدربدانیم خدایت راضی باشد وتوفقیت افزون نماید.
    وخداقوت مخصوص به برادرگرامی جناب احمدی همسنگرشهداء ومدافع حقیقت

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید