جمعه، 7 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2363
  • 0

دبیرستاد مبارزه با موادمخدر استان :

لرستان جزو سه استان اول کشور دربحث پیشگیری ازمصرف مواد مخدر است

غلامرضا آقا میرزائی درکارگاه پیشگیری اولیه ازمصرف موادمخدر درپلدختر لرستان را ازاستان های موفق کشور دربحث پیشیگری ازمصرف مواد مخدرعنوان کرد

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدراستان لرستان درکارگاه پیشگیری اولیه ازمصرف موادمخدر درپلدختر لرستان را ازاستان های موفق کشور دربحث پیشیگری ازمصرف مواد مخدر عنوان کرد.

 

به گزارش بالاگریوه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موا مخدر لرستان با تاکیدبراینکه مواردی بحرانی دنیا را همچنان تهدیدمی کند گفت:نابودی محیط زیست،مخاطرات هسته ای،اعتیاد و روان گردان ها دنیا را همچنان تهدید می کند واگر برنامه ای برای مقابله با آنها نداشته باشد محکوم به شکست در آینده است.

 

غلامرضا آقامیرزائی اجتماعی شدن مبارزه با اعتیاد را ازبهترین راهکار های کنترل مصرف مواد مخدرعنوان کرد و افزود: پس ازبررسی های زیاد کارشناسان به این نتیجه رسیدند که بهترین روش مبارزه با اعتیاد اجتماعی کردن مبارزه با این پدیده از طریق  رسانه های جمعی و برنامه های فرهنگی است.

وی افزود: علیرغم اینکه کشورجمهوری اسلامی ایران یک هزارو200کیلومتر مرزمشترک با افغانستان بعنوان بزرگترین تولیدکننده تریاک جهان داردودردنیا بیش از 500 نوع ماده ی مخدرشناخته شده است ،اما کشورما یکی از کشورهای پیشرو دربحث مقابله با موادمخدر است خاطرنشان کرد : استان لرستان درزمینه پیشگیری ازمصرف مواد مخدر جزو سه استان اول کشوراست.

ازجوانان در مقابل اعتیاد باید محافظت کرد

دراین همایش همچنین معاون فرماندار پلدختر با اشاره به آسیب های مواد مخدردرجامعه گفت: نباید اجازه دهیم جوانانی که در دوران دفاع مقدس ارزشمند ترین دارائی خود یعنی جانشان را برای دفاع از تمامیت ارضی و دین و انقلاب اسلامی درطبق اخلاص می گذاشتند اکنون با توطئه استعمارگران دردام اعتیادگرفتارشده و این سرمایه عظیم انسانی نابودشوند.

 

بابائی بهاروندبااشاره به اینکه در مبارزه بااعتیاد،پیشگیری حرف اول رامی زندوبه این مسئله بایدبیشترتوجه کنیم.یادآورشد: براساس آموزه های دینی نجات یک نفرنجات کل جامعه محسوب می شود وما بایستی ازتمامی فرصت ها وظرفیت ها برای مبارزه با اعتیاد بایداستفاده کنیم .

در ادامه برنامه های این کارگاه آموزشی دکتر حسین پور ازاساتید دانشگاه مباحثی درخصوص اهمیت پیشگیری از اعتیادبصورت پاورپوینت برای شرکت کنندگان توضیح داد.

دبیر ستادمبارزه با موادمخدرلرستان پس ازبرگزاری این کارگاه آموزشی درنشست خبری با اصحاب رسانه گفت:تلاش می کنیم براساس وظایف ذاتی شورا بامدیران و رسانه ها تعامل داشته باشیم. زیرا اگر وارد حاشیه شویم در پرداختن به اصل موضوع و رسالت ذاتی خود دورخواهیم شد.

وی به کمیته های ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد وگفت: کمیته درمان ،مقابله ،فرهنگی ،مشارکت های مردمی ،حقوقی و قضایی وجدیداًهم کمیته پژوهش که صرفآ دراستان لرستان تشکیل شده است ومجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را مدیران حوزه های مرتبط تشکیل می دهند.

 

وی بابیان اینکه پیش ازاین 65مرکز غیرمجازترک اعتیاددرسطح استان وجود داشته ،که اقدام به تعطیلی آنها کرده و40 مرکز راساماندهی وقانونمندکرده ایم افزود: مراکزکاهش آسیب متناسب با آلودگی درهرشهرستان راه اندازی می شود و دراین خصوص خوشبختانه شهرستان پلدختر مشکلی ندارد.

آقامیرزایی بااشاره به کیفی سازی کمپهای ترک اعتیاد گفت: ازسال ۹۵ واردکیفی‌سازی شده ودرزمینه افزایش تختهای مرکزنگهداری معتادین متجاهرخیابانی بامساعدت استانداروضعیت مطلوبی داریم .

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدربه جایگاه استان دربحث پیشگیری ازمصرف موادمخدر اشاره کرد و گفت: در ارزیابی‌های انجام شده درسطح کشور،لرستان درحوزه فرهنگی و پیشگیری جزء استان‌های برتر کشور است که این برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری مختص به یک دوره خاص نبوده و بنا داریم این برنامه‌ها ادامه داشته باشد.

آقامیرزائی با اشاره به اینکه در زمینه برگزاری کلاسهاو کارگاهها وگردهمایی های آموزشی پیشگیری ازاعتیاد فعالیت های خوبی درسطح استان انجام گرفته افزود: اولویت وتوجه ما درکارگاهها و کلاس های آموزشی نگاه تخصصی و آموزش مدرسین است.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید