شنبه، 1 اردیبهشت 1403
انتخاب سردبیر / اجتماع
شناسه خبر: 2354
  • 0

دراعتراض به عملکرد شهرداری در ارتباط با این صنف :

جمعی از رانندگان تاکسی دردفتر شهردارپلدخترحضور پیدا کردند

صبح امروزجمعی از رانندگان تاکسی های شهری پلدختر دراعتراض به عملکرد شهرداری درارتباط با ناوگان مسافربری شهری دردفتر شهردار پلدختر اجتماع کردند.

جمعی از رانندگان تاکسی های شهری پلدخترصبح امروزدرانتقادبه نحوه عملکردشهرداری درارتباط با وضعیت تاکسیرانی شهرو پیگیری خواسته ها ومطالبات خود دردفترشهردارپلدختر اجتماع کردند.

 

به گزارش بالاگریوه صبح امروز جمعی از رانندگان تاکسی های مسافربرشهری پلدختردرانتقاد به تبعیض در واگذاری خطوط تاکسی رانی ،کم بودن مبلغ کرایه ها ونحوه ی واگذاری مجوز های خطوط تاکسیرانی  به افرادی که فاقد شرایط لازم هستند دردفتر شهردار پلدخترحضور یافتند.

 

براساس این گزارش تعداد دیگری از افرادی که به همراه رانندگان تاکسی دردفتر شهردارحضور پیداکرده بودندمتقاضیان خطوط جدیدتاکسیرانی ومعترضین به شیوه ی واگذاری مجوزهای جدید تاکسیرانی ازطرف شهرداری بودند.

 

یکی از رانندگان تاکسی درگفتگو با بالاگریوه هدف ازحضور تاکسیرانان دردفتر شهردار را انتقاد از پائین بودن کرایه تاکسی ها عنوان کرد و افزایش چند درصدی کرایه ها را خواستارشد.

 

یکی دیگر از رانندگان تاکسی به افزایش بی رویه صدور مجوز خطوط تاکسی رانی توسط شهرداری انتقاد کرد وگفت : باتوجه به جمعیت شهر پلدخترحدود 100 تا 120 تاکسی برای جابجائی مسافران این شهرکفایت می کند ودرهمین حال هم بعضی روزها بدلیل نبود مسافرما حتی یک ریال درآمد نداریم،با این وجود شهرداری تاکنون مجوز بیش از200 تاکسی یاخط تاکسیرانی را صادرکرده که این اقدام رانندگان تاکسی را شدیدا در مضیقه معیشتی قرارداده است .

 

تعداددیگری ازافراد حاضردرشهرداری علت حضورخودرا تبعیض درواگذاری مجوزهای جدیدخطوط تاکسیرانی عنوان کردند و گفتند: علیرغم وضعیت بغرنج بیکاری درشهرستان ونبودشغل چندین سال است که تقاضای مجوزخط تاکسیرانی به شهرداری ارائه کرده ایم امامتوجه شده ایم که مجوزهای واگذار شده بیشتربه اقوام و بستگان اعضای شورای شهر اختصاص داده شده است و اکنون به دفترشهردار آمده ایم تا روشن و شفاف بگویند این مجوزها برچه اساسی وطبق چه شرایطی وبرای چه کسانی صادرشده است.

 

یک نفرازمعترضین به نحوه واگذاری مجوزهای خطوط تاکسیرانی جدیدتوسط شهرداری به بالاگریوه گفت:حقیقتابرای مااین سوال پیش آمده که چراشهرداری درماههای پایانی عمرچهارساله شورای شهراقدام به صدورمجوزخطوط تاکسیرانی آن هم به افرادی خاص ودر مواردی چند مجوز به اقوام و دوستان یک عضو شورا یاحتی افرادی ساکن روستا کرده است ؟ و بهترین راه برای قانع شدن مااین است که شهرداری لیست افرادی که مجوزهای جدیدرا به آنها داده منتشرنماید.

 

پس از بیان خواسته ها ومطالبات رانندگان تاکسی و نیزمعترضان به واگذاری مجوزهای خطوط جدید تاکسیرانی به بستگان برخی اعضای شورای شهر،بالاگریوه پاسخ مطالبات وخواسته های آنان را از جهانگیر اکبری شهردار پلدخترجویاشد،و شهردار درارتباط با موضوع افزایش کرایه تاکسی هاگفت: نظربه اینکه درماه های پایانی سال هستیم ونیز باتوجه به وضعیت اقتصادی ومعیشتی مردم شهرستان ،دلیلی برای افزایش کرایه ها وجود ندارد.

 

شهردار پلدختر دلیل افزایش تعداد تاکسی های شهری و مجوزهای خطوط تاکسیرانی رامصوبه شورای شهرعنوان کرد و بابیان اینکه بنده پاسخگوی عملکردشورای شهر نمی باشم افزود: با توجه به اینکه خطوط تاکسیرانی شهر مدت هاست درانحصاربعضی افراد بوده است ازطریق استانداری مجوز افزایش 200خط تاکسی را اخذ کرده ایم که فعلا 40 خط را تعیین تکلیف ومشخص کرده ایم و از این تعداد 20 مورد را به خانواده های معظم شاهدو ایثارگرانی که ازطریق بنیاد شهید شهرستان معرفی شده اند اختصاص داده ایم و شهرداری هیچ اقدامی رابدون مصوبه شورا انجام نداده  است.

 

«اکبری» درپاسخ سوال بالاگریوه مبنی براینکه چرا برخی مجوزهای خطوط تاکسی رانی به افرادی که دارای شغل باحقوق تقریبا درحد تإمین معاش خانواده واگذارشده است؟ اظهارداشت: ملاک ماشغل رسمی دولتی بوده است.واینکه متقاضی دریافت مجوز خط تاکسی درفلان شرکت باشداز نظر ما شغل محسوب نمی شود.

 

جهانگیر اکبری درپاسخ به سوال بالاگریوه مبنی براینکه چرا برای برطرف شدن بسیاری ازشائبه ها ،گلایه ها وانتقادات، فهرست افرادی که مجوزهای جدیدخطوط تاکسیرانی به آنها واگذارشده در رسانه ها و یا حتی تابلوی اعلانات شهرداری منتشر نمی شود ؟ جواب روشنی ارائه نکرده و گفت : شهرداری درصورتی دست به چنین اقدامی خواهد زد که این فهرست شامل تمامی مجوزهای صادرشده ازابتدای کارتاکسیرانی درپلدختر باشد.

 

شهردارپلدختر درپاسخ به این سوال که چه کسانی درخواست های متقاضیان خطوط و مجوزهای تاکسیرانی رابررسی وامتیازبندی می کنندگفت: شهردار، رئیس شورای شهر ومسئول تاکسیرانی شهرداری تقاضاها را بررسی می کنیم و سپس با انجام قرعه کشی ( به جای امتیازبندی) مجوزها را به افراداختصاص می دهیم.

 

رانندگان وتاکسی داران حاضر دردفتر شهردار پلدختربا بیان اینکه مردم نامحرم نبوده و دانستن حق آنان است،مصرانه خواستار روشنگری شهرداری دراین زمینه و انتشاراسامی دریافت کنندگان مجوزهای جدیدخطوط تاکسیرانی شدندتا ازاین طریق به بسیاری ازشائبه ها و ابهامت پایان داده شود .

 

لازم به توضیح است شهردارپلدخترقول مساعد داددرصورتی که چندنفربه نمایندگی ازرانندگان تاکسی های شهری درقالب «صنف»به شهرداری معرفی شوند.خواسته های آنان راپیگیری و نسبت به رفع دغدغه های این صنف اقدام نماید.

تبلیغ

نظرات

    • راننده تاکسی شهری
    • 29 بهمن 1395 10:06
    • 0
    آقای احمدی مدیرمحترم سایت بالاگریوه
    بعنوان یکی ازکسانی که آن روزیکی ازمعترضین به عملکرد شهرداری بودم که شمادرجمع ما دردفتر شهردارحضورپیداکردید می خواهم گلایه ای به شما بکنم .
    چرا همه ی ماجرا ی آن روز را بطورکامل منعکس نکردید؟
    آیا واقعا اقدام و حرکت بیش از 120 نفر رانندگان تاکسی از دفتر شهردارشروع شد؟ یا اینکه قبل از آن درمقابل درب ورودی شهرداری و..... ماجرائی که قطعا اطلاع کامل دارید ؟
    ازشمابعنوان یک فردبسیجی وحقیقت طلب و باانصاف وباتقوا سوال می کنم آیا گفته های شهردار مارا قانع کرد؟
    شهرداردرحضورهمه ما وجنابعالی به عنوان خبرنگار گفت: به 40 نفر مجوز تاکسیرانی داده ام که 20 نفرشان خانواده شهید وایثارگر هستند پس چرا این اسامی را اعلام نمی کند ؟
    ====
    بالاگریوه
    با سلام و تشکر از بیان انتقادحضرتعالی .
    می دانیم که آنچه بالاگریوه دراین ارتباط منعکس کرده وشماها انتظارش راداشتید همه ی ماجرا نبوده است.
    اما توجه شما وچند نفر دیگر از رانندگان محترم تاکسی های شهری که طی تماس های تلفنی همین گلایه شمارا مطرح کرده اند به یک نکته مهم جلب می کنیم:
    اولاً : ازاینکه رانندگان محترم تاکسی ازتوضیحات شهردارمحترم قانع شده اند یا نه به خود آن عزیزان مربوط می شود.
    ثانیا: برای بالاگریوه و مدیرمسئول آن مصلحت نظام مقدس جمهوری اسلامی و امنیت جامعه به مراتب بسیار مهمتر وبالاتر از مصلحت شهردار و شما عزیزان راننده تاکسی است.
    ما افتخار می کنیم که هنوز خون دوستان وهمرزمان شهیدمان که برای آرامش و امنیت این جامعه و کشور برزمین ریخته شده دررگ هایمان جوشش داردولذا هرکلمه و اقدامی که احساس کنیم آن امنیت و آرامش را زیرسؤال می برد منعکس نخواهیم کرد.ضمن اینکه همه می دانند که بالاگریوه در پیگیری مطالبات مردمی هیچگاه کوتاه نیامده است.
    ونکته آخر آنکه همانطور که دران جلسه هم مطرح شد و درگفتگوی خصوصی با شهردار هم مجددا برآن تأکیدشد ،بالاگریوه موضوع انتشار اسامی دریافت کنندگان مجوزهای تاکسیرانی ازشهرداری و شورای شهررا که یک مطالبه ی مردمی است پیگیری خواهدکرد و منتظر اعلام آن از طرف شهردار محترم هستیم .
    • آگاه
    • 27 بهمن 1395 17:18
    • 0
    آقای احمدی لطفا"عین نظری که براتون فرستادم رودرج کنیدسرودمش نزنیدخواهشا".من که توهین یاحرف زشتی نزدم عین واقعیت روگفتم
    ===
    بالاگریوه
    باسلام و احترام
    برخی کلمات و جملات حضرتعالی ازدیدگاه بالاگریوه به لحاظ رعایت شئونات اسلامی ، انسانی ، اجتماعی واخلاق حرفه ای رسانه ای و نیز مشکل بودن اثبات آنها ( هرچند درستی آنها برای ما محرز است ) قابل انتشار نمی باشند.
    • آگاه
    • 27 بهمن 1395 16:52
    • 0
    1-شهرداروبعضی ازاعضای شورای شهردراقدامی ...حدود10مجوزخط تاکسیرانی به .....واگذارمیکنندکه باتوجه به اینکه مورداعتراض تاکسیداران وانعکاس آن دربعضی رسانه ها می شودشهرداردرخواست مجوز40خط ازشورای شهرمینکندتابه نوعی هم مورد اول را تحت الشعاع قراردهند وهم وانمودکنندکه برای مافرقی نمیکندمتقاضی چه کسی باشد2-بعدازکسب مجوزدراقدامی دیگرلیست افرادمتقاضی بدون قرعه کشی توسط شهرداروچندتن ازاعضای شورای شهربدون حضور مسئول تاکسیرانی و افرادمتقاضی به افراد دیگری اختصاص می دهند

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید